Рішення
від 04.04.2019 по справі 802/1558/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

04 квітня 2019 р. Справа № 802/1558/18-а

Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Альчук Максим Петрович,

за участю секретаря судового засідання Шевченка Романа Вікторовича

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області

до: комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 м. Хмільника Вінницької області"

про: застосування заходів реагування у сфері державного нагляду

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області з адміністративним позовом до комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 м. Хмільника Вінницької області" згідно якого просить застосувати до комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 м. Хмільника Вінницької області "заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі школи за адресою (Вінницька область, м. Хмільник, вул. Столярчука, 29) шляхом відключення від джерела електроживлення та опломбування вхідних дверей до повного усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, вказаних у позові.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем згідно з вимогами ст. 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з 22.04.2016 року здійснено планову перевірку Комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 м. Хмільника Вінницької області". За результатами перевірки відповідно до п. 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" складено Припис про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту від 22.04.2016 №84 (далі - Припис №84), яким встановлено термін усунення недоліків до 01 серпня 2016 року.

25 квітня 2017 року здійснено планову перевірку ЗОШ № 2, за результатами перевірки складено акт від 25.04.2017 року № 48 (далі - Акт №48), в якому зафіксовано невиконання виявлених порушень. З 23 квітня 2018 року здійснено позапланову перевірку ЗОШ № 2 м. Хмільник. За результатами перевірки складено акт від 23.04.2018 року №89 (далі - Акт №89), в якому зафіксовані невиконані заходи згідно попередніх перевірок, а також нові порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Відповідно до ухвали суду від 05.06.2018 року відкрито провадження у справі, розгляд адміністративної справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з викликом сторін.

21.06.2018 року відповідачем подано відзив мотивований тим, що при зупинці експлуатації будівлі школи шляхом відключення її від джерела електроживлення та опломбуванням вхідних дверей стане не можливим усунення порушень.

Згідно ухвали суду від 22.06.2018 року зупинено провадження у справі до 25.08.2018 року для надання сторонам часу досягти примирення.

25.06.2018 року позивачем подано відповідь на відзив із зазначенням, що порушені вимоги вказані в позові не були усунуті відповідачем.

На підставі ухвали суду від 105.09.2018 року провадження у справі поновлено та призначено судове засідання.

Представником ГУ ДСНС України у Вінницькій області подано клопотання про зупинення провадження у справі терміном на 2 місяці.

Представником управління освіти 13.09.2018 року також подано клопотання про зупинення провадження по справі для усунення недолік.

13.09.2018 року ухвалою зупинено провадження по справі до 13.11.2018 року.

Ухвалою суду 05.12.2018 року поновлено провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання.

14.12.2018 року директором ЗОШ № 2 м. Хмільника подані клопотання про долучення документів до матеріалів справи та про зупинення провадження по справі до 01.03.2019 року. Представником позивача дані клопотання підтримано та просить проводити слухання без участі представника позивача в порядку письмового провадження.

На підставі ухвали суду 14.12.2018 року зупинено провадження у справі до 01.03.2019 року.

На підставі ухвали суду від 11.03.2018 року провадження у справі поновлено та призначено судове засідання.

21.03.2019 року директором ЗОШ № 2 м. Хмільника подані клопотання про долучення документів до матеріалів справи.

25.03.2019 року представником позивача подано заяву, що згідно результатів перевірки встановлено, що недоліки, вказані в позові усунено в повному обсязі. Також в даній заяві позивач просить розгляд справи здійснювати без участі представника позивача.

25.03.2019 року представником відповідача надано клопотання про те, що комунальним закладом ЗОШ № 2 м. Хмільника були усунуті всі порушення, що підтверджується актами проведеними позапланового заходу державного нагляду від 22.03.2019 року № 144 та просить провадження по адміністративній справі закрити. Також в даному клопотанні зазначено, що розгляд здійснювати без участі представника відповідача в порядку письмового провадження.

Враховуючи відсутність перешкод для розгляду справи, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов до висновку про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1 ст. 4 Закону № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. №1052 від 16.12.2015р. №1052 (далі - Положення №1052), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Серед основних завдань ДСНС, зокрема є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (п.3. Положення №1052).

Разом з тим, згідно із п. 1 Положення про Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, затвердженого Наказом ДСНС України 04.02.2013 року № 3 (Нова редакція (далі - Положення №507), Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (скорочена назва - ГУ ДСНС України у Вінницькій області) (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

В силу вимог п. 3 вказаного Положення до основних завдань Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області віднесено здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання (пп. 27 п. 4 Положення № 507).

В свою чергу, відповідно до ст. 66 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Так, ч. 6 ст. 7 Закону № 877-V визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт, який повинен містити такі відомості: За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (ч.7. статті 7 Закону № 877-V ).

В свою чергу, відповідно до ч. 2 ст. 70 КЦЗ України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей (п.12. ч.1. статті 67 КЦЗ України).

Крім того, ч. 2 ст. 68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Разом з тим, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, серед іншого є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення (п.1-2, ч.1 статті 70 Закону № 877-V).

Судом встановлено, що з 22.04.2016 року посадовими особами ГУ ДСНС у Вінницькій області здійснено планову перевірку Комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 м. Хмільника Вінницької області" за адресою: Вінницька область, м. Хмільник, вул. Столярчука, 29. За результатами перевірки відповідно до п. 7 ст. 7 Закону №877-V складено Припис про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту від 22.04.2016 року № 84 (далі - Припис №84), яким встановлено термін усунення недоліків до 01 серпня2016 року.

25 квітня 2017року здійснено планову перевірку комунального закладу ЗОШ № 2 м. Хмільник, за результатами перевірки складено акт від 25.04.2017 №48 (далі - Акт №48), в якому зафіксовано невиконання виявлених порушень.

23 квітня 2018 року здійснено планову перевірку комунального закладу ЗОШ № 2 м. Хмільник. За результатами перевірки складено акт від 23.04.2018 №89 (далі - Акт №89), в якому зафіксовані невиконані заходи згідно попередніх перевірок, а також нові порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки, а саме:

1. Дерев'яні елементи горищного покриття не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують першу групу вогнезахисної ефективності (Розділ ІІІ п. 2.5 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України 30.12.2014 року № 1417 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 №252/26697 (далі - НАПБ А.01.001-2015)) [п. 6 Акт №48; п. 1 Акт №89].

2. Приміщення не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В. 2.5-56:2014 "Система протипожежного захисту" (Розділ V 1. 2 ППБУ).

3. Працівників не забезпечено засобами індивідуального захисту (п.4.3.1 Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України 15.08.2007 № 557, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 03.09.2007 року № 1006/14273) (п.4 Акт № 89).

4.Приміщення не забезпечені нормованою кількістю первинних засобів пожежогасіння (Розділ V глава 1 п. 3.6 ППБУ ) [п. 4 Акт №48; п. 9 Акт №89].

5. Для цілей пожежогасіння на території школи відсутнє зовнішнє протипожежне водопостачання (Розділ V п. 2.1 ППБУ; VI п.1 Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 15.08.2016 року № 974, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 08.09.2016 № 1229/293597 ) [п. 10 Акт №89].

6. В приміщеннях школи з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів, здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (Розділ IV п. 1.6 ППБУ) [п. 11 Акт №89].

7. Будівля школи не захищена від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів (Розділ IV п. 1.21 ППБУ) [п. 2 Акт №48; п.12 Акт № 89].

Припис від 22.04.2016 року №84, Акт перевірки від 25.04.2017 року № 48 та Акт перевірки від 23.04.2018 року № 89 вручено директору школи Марчуку О.С., про що свідчать його власноручні підписи.

23.04.2018р. за результатами планової перевірки до адміністративної відповідальності за ст. 175 КУпАП притягнутий директор школи Марчук О.С.

Як зазначалось вище, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Разом з тим, згідно акту ГУ ДСНС України у Вінницькій області № 144 від 22.03.2019 року, складеного за результатами проведення планової (позапланової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, відсутні недоліки, виявлені позивачем під час здійснення перевірок.

Отже, станом на дату розгляду даної справи, порушення, які стали підставою для звернення позивача з даним позовом для застосування заходів реагування, не виявлено, що свідчить відсутність факту їх існування.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для відмови у задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (21021, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 11,ЄДРПОУ 38635397) до комунального закладу "Загальноосвітня школа №2 м. Хмільника Вінницької області " (22000, Вінницька область, м. Хмільник, вул. Столярчука, 29, ЄДРПОУ 25984049), про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Вінницький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Альчук Максим Петрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2019
Оприлюднено04.04.2019
Номер документу80923127
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1558/18-а

Рішення від 04.04.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 14.12.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 13.09.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 22.06.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні