Рішення
від 03.04.2019 по справі 420/620/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/620/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 березня 2019 року м. Одеса

Головуючого судді - Токмілової Л.М.

за участі:

секретаря судового засідання - Сидорівського С.А.

представника позивача - Батранюк О.В.

представника відповідача - Поперечного О.О

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Одесі в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Нова Будова" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0003651408 від 24.01.2019 р. та №0003641408 від 24.01.2019 р,-

ВСТАНОВИВ:

04.02.2019 року з позовом до суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Нова Будова" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0003651408 від 24.01.2019 р. та №0003641408 від 24.01.2019 р.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що TOB НОВА БУДОВА правомірно відносило до складу податкового кредиту суми податку на додану вартість по відносинам із контрагентами-постачальниками, та до складу податкових зобов'язань відповідні суми податку по відносинам із контрагентами-покупцями в ході подальшого продажу товару, тому висновки акта перевірки про заниження податку на додану вартість, завищення від 'ємного значення з податку на додану вартість є помилковими. Також позивач вказує, що у TOB НОВА БУДОВА на момент проведення перевірки були в наявності всі первинні документи (видаткові, акти, ТТН та податкові накладні, тощо) посилання відповідача на неможливість здійснення господарських операцій (відсутність можливої поставки товару у зв'язку з сумнівністю походження товарів по ланцюгу постачання) між позивачем та контрагентами-постачальниками є необґрунтованим та безпідставним, а тому податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідачем 20.02.2019 року за №6145/19 подано відзив на позовну заяву, який обґрунтовано тим, що за результатами перевірки наданих первинних документів та аналізу зазначено, що будь-які документи (в т.ч. договори, накладні, рахунки, тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Також, відповідач вказує, що перевіркою встановлено порушення, яким ТОВ Нова будова занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся на загальну суму 1116112 грн та зменшено від'ємне значення з податку на додану вартість за серпень 2018 року у сумі на 300175 грн.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив позов задовольнити у повному обсязі, з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив суд в задоволенні позову відмовити, посилаючись на обставини викладені у відзиві.

В судовому засіданні 19.03.2019 року закінчено підготовче провадження у справі та з урахування наданих представниками сторін клопотань, суд перейшов до розгляду справи по суті.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення осіб, які брали участь у розгляді справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги та відзив, перевіривши їх доказами, суд виходив з наступних підстав та мотивів.

TOB НОВА БУДОВА (код за ЄДРПОУ: 39544950) зареєстровано 11.12.2014 року за №15561020000054157. Взято на облік в контролюючих органах 12.12.2014 року №155314161536, станом на 04.12.2018 року перебуває на обліку в ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області.

Відповідно до Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 01.11.2017 № 200364239, виданого ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, індивідуальний податковий номер - 395449515530, зареєстрований платником ПДВ з 01.05.2015 року по теперішній час.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань серед видів діяльності вказано наступні: Код КВЕД 23.32 Виробництво цегли, черепиці та інших будівельних виробів із випаленої глини; Код КВЕД 23.51 Виробництво цементу; Код КВЕД 23.63 Виробництво бетонних розчинів, готових для використання (основний); Код КВЕД 43.11 Знесення; Код КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; Код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

В період з 20.12.2018 до 27.12.2018 Головним управлінням Державної фіскальної служби в Одеській області здійснено планову виїзну документальну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, за період з 01.03.2018 до 31.08.2018.

За результатами вказаної перевірки складено акт за №000007/15-32-14-08.39544950 від 04.01.2019 (т. І а. с. 37 - 73).

За наслідками розгляду акту перевірки за №000007/15-32-14-08.39544950 від 04.01.2019, відповідач виніс:

- податкове повідомлення-рішення за №0003651408 від 24.01.2019 р, яким, згідно підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54, пункту 58.1 статті 58, пункту 123.1 статті 123, пункту 31 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, збільшив позивачу суму грошового зобов'язання з сплати податку на прибуток: за основним платежем в розмірі 1 116 112 гривні та за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 279 028 гривень (а. с. 34);

- податкове повідомлення-рішення за №0003641408 від 24.01.2019 р., яким, згідно пункту 54.3 статті 54, пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України, зменшено позивачу розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість: в розмірі 300 175 гривень за період серпня 2018 року (а. с. 35);

Відповідно до пункту 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Згідно з пунктом 44.2 статті 44 Податкового кодексу України для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: зменшення від'ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Відповідно до пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; ввезення товарів на митну територію України; вивезення товарів за межі митної території України.

Згідно з пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань.

До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

У випадках, передбачених статтею 189 цього Кодексу, база оподаткування визначається з урахуванням положень статті 189 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 189.1 статті 189 Податкового кодексу України у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.

Відповідно до підпункту 192.1.1 пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок; отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв'язку з отриманням таких товарів/послуг.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов'язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Згідно з пунктом 198.1 статті 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Відповідно до пункту 198.2 статті 198 даного Кодексу датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов'язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Датою збільшення податкового кредиту орендаря (лізингоотримувача) для операцій фінансової оренди (лізингу) є дата фактичного отримання об'єкта фінансового лізингу таким орендарем.

Датою віднесення сум до податкового кредиту замовника з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до пункту 187.9 статті 187 цього Кодексу, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами).

Для товарів/послуг, постачання (придбання) яких контролюється приладами обліку, факт постачання (придбання) таких товарів/послуг засвідчується даними обліку.

Згідно з пунктом 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися.

Згідно з пунктом 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, у тому числі для платників податку, які застосовують касовий метод.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що під господарською операцією слід розуміти дію або подію, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Згідно вимог статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це не можливо - безпосередньо після її закінчення.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

При цьому, підпункт 14.1.27 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначає витрати як суму будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Тобто, необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (робіт, послуг) сум податку на додану вартість до від'ємного значення з цього податку та формування податкового кредиту з податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.

Таким чином, сплачені в ціні товару (послуг) суми податку на додану вартість для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Водночас за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі, якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку відповідні суми не можуть включатися до податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

Як вбачається з матеріалів справи, здійснюючи свою господарську діяльність, TOB НОВА БУДОВА укладено договори з TOB "БУДСІТІПРОЕКТ", TOB "ТРАНС ЮГ СЕРВІС", TOB "СТРЕПСКОМПАШ", TOB "Бетон Буд", TOB "Ошлан", TOB "Інтермедіал", TOB "НЬЮСІТІ".

Зокрема, TOB Нова будова укладено договір з TOB Будсітіпроект за № 12032018 від 12.03.2018 року про поставку товару. Згідно пункту 1.1 договору TOB Будсітіпроект , як постачальник, зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, передати у власність TOB Нова будова , як покупцеві, сипучі матеріали, згідно з замовленням покупця, що оформлені за узгодженою формою, а покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, прийняти та оплатити товар.

Найменування товару і вартість визначаються у рахунках-фактурах. Поставка товару здійснюється на підставі отриманого постачальником Замовлення. Замовлення виконується переважно у письмовій формі. Допускається оформлення замовлення шляхом факсимільного зв'язку та електронною поштою. Перехід права власності на товар від постачальника до покупця відбувається в момент приймання передачі товару та підписання видаткової накладної, товарно-транспортної накладної. Оплата за поставлений товар здійснюється в безготівковій формі. Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін та діє до 31.12.2018 року.

На виконання умов угод суб'єктом господарювання поставлено товари (роботи, послуги), на загальну суму (разом з ПДВ) 2 894 524 грн.

Згідно ТТН, які були надані перевіряючим до видаткових накладних, копії яких містяться в матеріалах справи в пункті навантаження вказано - м, Одеса, вул. Онезька, 5.

Щодо господарських взаємовідносин з контрагентом-постачальником TOB Стрепскомпані (код ЄДРПОУ 41987206), за період з 01.07.2018 року по 31.07.2018 року.

TOB Нова будова укладено договір з TOB Стрепскомпані за № 12072018 від 12.07.2018 року про поставку товару. Згідно пункту 1.1 договору TOB Стрепскомпані , як постачальник, зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, передати у власність TOB Нова будова , як покупцеві, сипучі матеріали, згідно з замовленням покупця, що оформлені за узгодженою формою, а покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, прийняти та оплатити товар. Найменування товару і вартість визначаються у рахунках-фактурах.

Поставка товару здійснюється на підставі отриманого постачальником Замовлення. Замовлення виконується переважно у письмовій формі. Допускається оформлення замовлення шляхом факсимільного зв'язку та електронною поштою.

Перехід права власності на товар від постачальника до покупця відбувається в момент приймання передачі товару та підписання видаткової накладної, товарно-транспортної накладної.

Згідно договору, оплата товарів покупцем здійснюється в безготівковій формі шляхом 100% передоплати.

Розрахунки між суб'єктами господарювання за надані роботи, послуги проводились у безготівковій формі.

Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін та діє до 31.12.2018 року.

До договору складено та отримано накладні (акти виконаних робіт тощо) та податкові накладні на загальну суму (разом з ПДВ) 1 512 000 грн.

Згідно оборотно-сальдової відомості по бухгалтерському рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками станом на 01.07.2018 року дебіторська/кредиторська заборгованість відсутня, станом на 31.08.2018 року кредиторська заборгованість в сумі 1 240 000 грн.

Щодо господарських взаємовідносин з контрагентом-постачальником TOB ОШЛАН код 41989961, за період з 01.07.2018 року по 31.07.2018 року.

TOB Нова будова укладено договір поставки з TOB ОШЛАН за № 01072018 від 01.07.2018 року про поставку товару. Згідно пункту 1.1 договору TOB ОШЛАН , як постачальник, зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, передати у власність TOB Нова будова , як покупцеві, сипучі матеріали, згідно з замовленням покупця, що оформлені за узгодженою формою, а покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, прийняти та оплатити товар. Найменування товару і вартість визначаються у рахунках-фактурах.

Поставка товару здійснюється на підставі отриманого постачальником Замовлення. Замовлення виконується переважно у письмовій формі. Допускається оформлення замовлення шляхом факсимільного зв'язку та електронною поштою.

Перехід права власності на товар від постачальника до покупця відбувається в момент приймання передачі товару та підписання видаткової накладної, товарно-транспортної накладної.

Оплата товарів покупцем здійснюється в безготівковій формі шляхом 100% передоплати.

Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін та діє до 31.12.2018 року.

На виконання умов угоди суб'єктом господарювання поставлено товари (роботи, послуги), на що оформлено податкові накладні на загальну суму (з ПДВ) 960 000 грн.

Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту відповідного періоду, відображених у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за липень 2018 року.

Згідно оборотно-сальдової відомості по бухгалтерському рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками станом на 01.07.2018 року дебіторська/кредиторська заборгованість відсутня, станом на 31.08.2018 року кредиторська заборгованість в сумі 894 912 грн.

Розрахунки між суб'єктами господарювання за надані роботи, послуги проводились у безготівковій формі.

Факт транспортування товарів підтверджується ТТН. Згідно ТТН наданих під час перевірки, до видаткових накладних, в пункті навантаження вказано - м. Одеса, вул. Онезька 5.

Щодо господарських взаємовідносин з контрагентом-постачальником TOB ТРАНС ЮГ СЕРВІС , код 40461930, за період з 01.03.2018 року по 31.08.2018 року.

TOB Нова будова було укладено договір з TOB ТРАНС ЮГ СЕРВІС за № 17/18 від 01.03.2018 року про надання послуг.

Згідно пунктів договору: Цей договір регулює взаємовідносини Сторін при виконанні TOB ТРАНС ЮГ СЕРВІС , як Експедитором, доручень TOB Нова будова , як Клієнта, з представництва та надання послуг з організації та забезпечення перевезень різними видами транспорту, перевалки, зберігання та транспортно-експедиційного обслуговування вантажів.

Для виконання послуг, Експедитор приймає на себе зобов'язання за рахунок клієнта організувати виконання робіт з прийому вантажу на термінал, що знаходиться за адресою м.Одеса, вул. Хімічна, 1/33, перевалки, зберігання, завантаження в транспортний засіб тощо.

Організація надання послуг з боку експедитора проводиться без переходу права власності на вантаж, якщо інше не обумовлено в письмовому вигляді. Приймання та відвантаження вантажу Клієнта проводиться тільки за погодженням з клієнтом.

Також TOB Нова будова укладено договір з TOB ТРАНС ЮГ СЕРВІС за № 17/18/1 від 01.03.2018 року про надання послуг.

Згідно пунктів договору: TOB ТРАНС ЮГ СЕРВІС , як Виконавець, зобов'язується в передбаченому даним договором порядку надавати TOB Нова будова , як Замовнику, послуги по перевезенню сипучих матеріалів за допомогою автомобілів:

- DAF, державний номер НОМЕР_1, з напівпричепом WILKEN державний номер НОМЕР_2;

- VOLVO, державний номер НОМЕР_3, з напівпричепом M&V державний номер НОМЕР_4, надалі транспортні засоби з водіями Виконавця (надалі-послуги), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити надані Виконавцем послуги в строки та на умовах, передбачених даним договором.

Замовник використовує отримані за цим Договором транспортні засоби у власній діяльності дотримуючись вимог законодавства України та положень цього договору. Замовник використовує дані транспортні засоби за їх технічним призначенням. Строк дії договору до 31.12.2018року.

Також між ТОВ Нова будова та ТРАНС ЮГ СЕРВІС укладено договори №29/18 від 21.05.2018 року про проведення робіт з прийому та розвантаження вагонів та №33/18 від 21.06.2018 року надання послуг за допомогою транспортного засобу.

На виконання умов угод суб'єктом господарювання поставлено товари (роботи, послуги), на що виписано (оформлено) такі накладні (акти виконаних робіт тощо) та податкові накладні на загальну суму (з ПДВ ) 2555667 грн. Розрахунки між суб'єктами господарювання за надані роботи, послуги проводились у безготівковій формі.

Щодо господарських взаємовідносин з контрагентом-постачальником TOB БК НЬЮСІТІ ( код ЄДРПОУ 41943382) за період з 01.07.2018 року по 31.07.2018 року.

TOB Нова будова уклав договір з TOB БК НЬЮСІТІ за № ОШ від 09.07.2018 року про надання послуг.

Згідно пункту 1.1 договору: TOB БК НЬЮСІТІ , як Виконавець, зобов'язується надати послуги, а TOB Нова будова , як замовник, зобов'язується прийняти надані послуги оплати їх в порядку та на умовах, визначених цим договором. Прийняття замовником послуг оформлюється актом надання послуг. Вартість послуг становить 574896 грн. в т.ч. ПДВ 95816 грн. Договір діє до моменту повного виконання сторонами своїх зобов'язань.

На виконання умов угод суб'єктом господарювання поставлено товари (роботи, послуги), про що сформовано податкові накладні на загальну суму (з ПДВ) 574 896 грн. Розрахунки між суб'єктами господарювання за надані роботи, послуги проводились у безготівковій формі.

Згідно оборотно-сальдової відомості по бухгалтерському рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками станом на 01.07.2018 року дебіторська/кредиторська заборгованість відсутня, станом на 31.08.2018 року кредиторська заборгованість 442784грн.

Щодо господарських взаємовідносин з контрагентом-постачальником TOB Бетон Буд , код 41849670, за період з 01.03.2018 року по 31.08.2018 року.

TOB Нова будова уклало договір з TOB Бетон Буд за № 12/07 від 03.07.2018 року про надання послуг за допомогою транспортного засобу.

Згідно пунктам договору: TOB Бетон Буд , як Виконавець, зобов'язується в установленому даним Договором порядку надавати TOB Нова будова , як Замовнику, послуги по перевезенню цементу матеріалів за допомогою RENAULT MAGNUM440 АІ1265СІ, надалі -транспортний засіб) з водіями Виконавця, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити надані Виконавцем послуги в строки та на умовах, передбачених даним договором.

Замовник використовує отримані за цим Договором транспортні засоби у власній діяльності дотримуючись вимог законодавства України та положень цього договору.

Виконавець повідомляє, що даний транспортний засіб не відчужений, не переданий у користування третім особам та не обтяжений правами третіх осіб, крім тих прав, що передаються за цим договором.

Замовник використовує даний транспортний засіб за його технічним призначенням. Строк дії договору до 31.12.2018року.

Також було укладено договір між TOB Нова будова та TOB Бетон Буд за № 13/07 від 03.07.2018 року про надання послуг за допомогою транспортного засобу. Згідно вище наведеного договору являється Виконавцем , а TOB Нова будова являється Замовником .

Згідно пунктам договору: TOB Бетон Буд , як Виконавець, зобов'язується в установленому даним Договором порядку надати TOB Нова будова , як Замовнику, послуги по перевезенню сипучих матеріалів за допомогою VOLVO FM9 НОМЕР_3, DAF FT CF85.360 НОМЕР_5.

Замовник використовує отримані за цим Договором транспортні засоби у власній діяльності дотримуючись вимог законодавства України та положень цього договору. Замовник використовує дані транспортні засоби за їх технічним призначенням. Строк дії договору до 31.12.2018року.

На виконання умов укладених угод суб'єктом господарювання поставлено товари (роботи, послуги), про що сформовано податкові накладні на загальну суму (з ПДВ) 767 487,18 грн.

Щодо господарських взаємовідносин з контрагентом-постачальником TOB Інтермедіал код 40341179, за період з 01.03.2018 року по 31.08.2018 року.

TOB Нова будова укладено договір з TOB Інтермедіал за № 01032018 від 01.03.2018 року про поставку товару.

Згідно пунктам договору: TOB Інтермедіал , як Постачальник, зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, передати у власність TOB Нова будова , як покупцеві, сипучі матеріали, згідно з замовленням покупця, що оформлені за узгодженою формою, а покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, прийняти та оплатити товар.

Найменування товару і вартість визначаються у рахунках-фактурах.

Поставка товару здійснюється на підставі отриманого постачальником Замовлення. Замовлення виконується переважно у письмовій формі. Допускається оформлення замовлення шляхом факсимільного зв'язку та електронною поштою.

Перехід права власності на товар від постачальника до покупця відбувається в момент приймання передачі товару та підписання видаткової накладної, товарно-транспортної накладної.

Оплата товарів покупцем здійснюється в безготівковій формі шляхом передплати.

Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін та діє до 31.12.2018р.

На виконання умов угод суб'єктом господарювання поставлено товари (роботи, послуги), про що складено податкові накладні на загальну суму з ПДВ 745 140 грн. Розрахунки між суб'єктами господарювання за надані роботи, послуги проводились у безготівковій формі.

Згідно оборотно-сальдової відомості по бухгалтерському рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками станом на 01.03.2018 року дебіторська/кредиторська заборгованість відсутня, станом на 31.08.2018 року дебіторська/кредиторська заборгованість відсутня.

Транспортування товарів відбувалось на підставі ТТН. Відповідно до ТТН, в пункті навантаження вказано - м. Одеса, вул. Онезька, 5.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідач на підставі помилкових висновків оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями збільшив позивачу грошові зобов'язання за платежем з податку на додану вартість в розмірі 1 116 112 гривень та за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 279 028 гривень, та зменшив розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 300 175 гривень за серпень 2018 року.

Як наслідок, є протиправними та підлягають скасуванню податкові повідомлення-рішення за №0003651408 від 24.01.2019 р. та №0003641408 від 24.01.2019 р., а позовні вимоги обґрунтованими, та підлягають до задоволення в повному обсязі.

Частина 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Документально підтвердженими судовими витратами в даній справі є витрати позивача на сплату судового збору в розмірі 19 210 гривень, згідно платіжного доручення за № 1827 від 29.01.2019.

Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, суд робить висновок про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області судовий збір в розмірі 19 210 гривень.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов "Нова Будова" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0003651408 від 24.01.2019 р. та №0003641408 від 24.01.2019 р. - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення за №0003651408 від 24.01.2019 р, яким, згідно підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54, пункту 58.1 статті 58, пункту 123.1 статті 123, пункту 31 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, збільшив позивачу суму грошового зобов'язання з сплати податку на прибуток: за основним платежем в розмірі 1 116 112 гривні та за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 279 028 гривень;

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення за №0003641408 від 24.01.2019 р., яким, згідно пункту 54.3 статті 54, пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України, зменшено позивачу розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість: в розмірі 300 175 гривень за період серпня 2018 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Нова будова" (Код ЄДРПОУ 39544950, адреса: 65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська 19 оф.306) судовий збір в розмірі 19 210 грн (дев'ятнадцять тисяч двісті десять гривень 00 копійок).

Апеляційна скарга на рішення суду подається учасниками справи через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст виготовлено та підписано судом 03 квітня 2019 року.

Суддя Л.М. Токмілова

.

Дата ухвалення рішення03.04.2019
Оприлюднено04.04.2019

Судовий реєстр по справі —420/620/19

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 31.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 06.05.2019

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Чалий А. В.

Ухвала від 09.04.2019

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Чалий А. В.

Рішення від 03.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні