Рішення
від 04.04.2019 по справі 420/556/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/556/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 квітня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Бутенко А.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) до Публічного акціонерного товариства Саратське ремонтне-транспортне підприємство (68200, Одеська область, Саратський район, смт. Сарата, вул. Карла Маркса, 50) про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі,-

ВСТАНОВИВ :

Стислий зміст позовних вимог.

З позовом до суду звернулось Головне управління ДФС в Одеській області до Публічного акціонерного товариства Саратське ремонтне-транспортне підприємство , в якому просять суд надати дозвіл на погашення суми податкового боргу за рахунок майна Публічного акціонерного товариства Саратське ремонтно-транспортне підприємство (код ЄДРПОУ - 03755443), що перебуває у податковій заставі.

Виклад позиції позивача та заперечень відповідача.

В обґрунтування адміністративного позову позивачем зазначено, що станом на 30.11.2018 року, відповідно до розрахунку податкового боргу, довідки-розрахунка заборгованості до бюджету та інтегрованих карток платника (ІКП), податкова заборгованість ПАТ Саратське РТП , перед бюджетом становить - 47 972 грн. 04 коп., а саме, по орендній платі з юридичних осіб на загальну суму 45 970,15 грн.; по збору на спеціальне використання води (крім збору за спеціальне використання води, водних об'єктів) на загальну суму 2001,89 грн.

Посилаючись на вищевказане, позивач просить суд надати дозвіл на погашення суми податкового боргу за рахунок майна РПТ Саратське ремонтно-транспортне підприємство , що перебуває у податковій заставі.

До суду, відзиву на позов від Відповідача, не надходило.

Заяви, клопотання учасників справи.

19.03.2019 року від представника Позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі представинка (а.с. 103).

Інших заяв чи клопотань від сторін, до суду не надходило.

Інші процесуальні дії судом не вчинялись.

Сторони у судове засідання на 19.03.2019 року не з 'явились, повідомленні належним чином (а.с. 99-102).

За таких обставин, згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України, розгляд справи проведено у порядку письмового провадження за клопотанням позивача.

В силу частини 4 статті 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положеньцього Кодексу, розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Обставини справи.

Публічне акціонерне товариство Саратське ремонтно-транспортне підприємство (далі - ПАТ Саратське РТП , відповідач) зареєстровано в Саратській районній державній адміністрації Одеської області 21.10.1998 р. за №04056871Ю0010004.

За даними Головного управління ДФС в Одеській області (далі - ГУ ДФС в Одеській області, позивач) ПАТ Саратське РТП перебуває на обліку як платник податків в Арцизькій ОДПІ (Саратське відділення) ГУ ДФС в Одеській області з 25.09.1991 року та зареєстроване за №11.

Станом на 30.11.2018 року, відповідно до розрахунку податкового боргу, довідки-розрахунка заборгованості до бюджету та інтегрованих карток платника (ІКП) (додаються), податкова заборгованість ПАТ Саратське РТП , перед бюджетом становить - 47 972 грн. 04 коп., а саме:

- по орендній платі з юридичних осіб на загальну суму 45 970,15 грн.;

- по збору на спеціальне використання води (крім збору за спеціальне використання води, водних об'єктів) на загальну суму 2001,89 грн.

Заборгованість по орендній платі з юридичних осіб на загальну суму виникла в результаті:

- камеральної перевірки податкової звітності ПАТ Саратське РТП з дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи на підставі акту перевірки від 02.09.2016 року №665/15-27-15/03755443, на підставі якого було винесено податкове повідомлення-рішення №0003811527 від 08.09.2016 року у розмірі 1020,00 грн. (штрафна санкція).

- непогашеної частини боргу за рішенням суду від 17.11.2016 по справі №815/5217/16 у розмірі 43 280,66 грн.(основний платіж), 1669,49 грн. (пеня).

Загальна заборгованість: 1 020,00 грн.(штрафна санкція) + 43 280,66 грн.(основний платіж) + 1669,49 грн.(пеня) = 45 970,15 грн.

Заборгованість по збору на спеціальне використання води (крім збору за спеціальне використання води, водних об'єктів) на загальну суму 2001, 89 грн. виникла в результаті:

- камеральної перевірки податкової декларації рентної плати за спеціальне користування води ПАТ Саратське РТП з дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи за результатами якої складено акт перевірки від 21.09.2018 року №27686/15-32-12-09/03755443 та на підставі якого було прийнято податкове повідомлення-рішення №0014615206 від 10.10.2018 року у розмірі 4,40 грн. (штрафна санкція).

- непогашеної частини боргу за рішенням суду від 17.11.2016 по справі №815/5217/16 у розмірі 1 916,48 грн.(основний платіж), 0,32 грн.(пеня).

Загальна заборгованість: 4,40 грн.(штрафна санкція) +1 916,48 грн.(основний платіж) + 0,32 грн.(пеня) = 1 921,2 грн.

Також, заборгованість по збору на спеціальне використання води (крім збору за спеціальне використання води, водних об'єктів) виникла в результаті:

- подання податкової декларації №9188483411 від 11.10.2016 року на загальну суму 7,49 грн. (основний платіж);

- подання податкової декларації №9262730606 від 12.01.2017 року на загальну суму 9,48 грн. (основний платіж);

- подання податкової декларації №1700005402 від 29.04.201 року на загальну суму 10,46 грн. (основний платіж);

- подання податкової декларації №1700006853 від 06.07.2017 року на загальну суму 10,46 грн. (основний платіж);

- подання податкової декларації №9614 від 28.10.2017 року на загальну суму 10,46 грн. (основний платіж);

- подання податкової декларації №142 від 05.01.2018 року на загальну суму 10,46 грн. (основний платіж).

Також, Відповідачу була нарахована пеня на загальну суму - 21,88 грн., відповідно до п.п. 129.1.2 ст.129 Податкового кодексу України та ч.4 гл.2 розділу III Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422.

1020,00 грн. (штрафна санкція) + 43280,66 грн.(основний платіж) + 1669,49 грн.(пеня) + 4,40 грн. (штрафна санкція) + 1916,48 грн. (основний платіж) + 0,32 грн (пеня) + 7,49 грн. (основний платіж) + 9,48 грн. (основний платіж) + 10,46 грн. (основний платіж) + 10,46 грн. (основний платіж) + 10,46 грн. (основний платіж) + 10,46 грн. (основний платіж) + 21,88 грн.(пеня) = 47972,04 грн. (загальна заборгованість).

Позивач звертався до суду з позовом про стягнення податкової заборгованості з рахунків ПАТ Саратське РТП .

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 11.11.2014 року по справі №815/6025/14, яка набрала законної сили, з ПАТ Саратське РТП стягнуто на користь держави суму податкової заборгованості 15 553,18 грн. Також рішенням суду від 17.11.2016 по справі №815/5217/16 стягнуто податковий борг у розмірі 43 280,66 грн.(основний платіж), 1669,49 грн. (пеня) та по збору на спеціальне використання води у розмірі 1 916,48 грн.(основний платіж), 0,32 грн.(пеня).

На підставі рішення про опис майна у податкову заставу 17.06.2014 року складено акт №1 опису майна у податкову заставу.

Джерела права й акти їх застосування.

В силу ч. 2 ст. 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

В силу статті 15 Податкового кодексу України, відповідач є платником податків і зборів.

Податковий кодекс України, регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.15.1 ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з п.п. 16.1.3, 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 36.1 ст. 36 ПК України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податків обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Крім того, пунктом 36.5 ст.36 ПК України, встановлено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Відповідно до п. п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до приписів п. 54.1 ст. 54 ПК України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 59.1 та 59.5 ст. 59 ПК України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до п.п. 89.1.2. п. 89.1. ст. 89 ПК України у разі несплати у строки, встановлені Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, у органа ДФС виникає право податкової застави з дня виникнення податкового боргу.

Підстави та порядок застосування податкової застави контролюючими органами ь врегульовано ст. 88 - 90, 92, 93 та 100 глави 9 розділу II Податкового кодексу України та

Наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2017 № 586 Про затвердження Порядку застосування податкової застави контролюючими органами .

Відповідно до пункту 87.2. статті 87 Податкового кодексу України, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктами 88.1 та 88.2 статті 88 Податкового кодексу України встановлено, що з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.

Відповідно до пунктів 89.3 та 89.4 статті 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.

Пунктами 95.1 та 95.2 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.4 ст. 95 ПК України, зазначено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Висновки суду.

Як вбачається з матеріалів справи, податковим органом було винесено податкову вимогу форми Ю №7-25 від 03.03.2014 року, яку було 03.03.2014 року вручено головному бухгалтеру платника.

Також, суд встановив, що Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 11.11.2014 року по справі №815/6025/14, яка набрала законної сили, з ПАТ Саратське РТП стягнуто на користь держави суму податкової заборгованості 15 553,18 грн.

На виконання судового рішення податковий орган звернувся до банків обслуговуючих ПАТ Саратське РТП щодо списання з розрахункових рахунків відповідача суму податкової заборгованості.

Однак, з банків було отримано відповіді про повернення інкасових доручень без виконання в зв'язку з відсутністю коштів на рахунку платника.

Як встановлено судом позивач, у зв'язку з несплатою ПАТ Саратське РТП заборгованості та відсутністю коштів на рахунках відповідача, скористався своїм правом та відповідно до ст. 89 розділу II Податкового кодексу України, прийняв рішення про опис майна платника у податкову заставу від 28.05.2014 року №2948/9/25, останнє було отримано Відповідачем 16.06.2014 року.

На підставі вищезазначеного рішення про опис майна у податкову заставу, контролюючим органом 17.06.2014 року складено Акт №1 опису майна ПАТ Саратське РТП у податкову заставу:

- Расточний станок, модель: 2Е78П №9984, рік випуску: 1991р., колір: сірий;

- Кругло-шліфовальний станок, модель: ЗБ161 №2915, рік випуску: 1991р., колір: синій.

Таким чином, на переконання суду, основними умовами для звернення до суду з позовними вимогами про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків є наявність податкового боргу, відсутність коштів у платника податків, що перебувають у його власності та перебування майна платника податків у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.

Податковим кодексом України визначено черговість вжиття контролюючим органом заходів щодо погашення податкового боргу, а саме спочатку приймаються заходи для стягнення коштів з платника податків, та лише у разі їх недостатності погашення податкового боргу здійснюється за рахунок майна платника податку, що перебуває у податковій заставі.

Аналогічна позиція висловлена Верховним судом у постанові від 22 травня 2018 року по справі № П/811/1777/14 (касаційне провадження №К/9901/5684/18).

Тобто, звертаючись до суду з позовом про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі контролюючий орган має надати суду докази вчинення дій щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, які обслуговують даного платника.

Таким чином, позивач здійснив усі необхідні заходи, що передують зверненню контролюючого органу до суду щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 ст.. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ч.ч.1.2 ст. 76 КАС України встановлено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Таким чином, всупереч вимогам ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду справи відповідач не довів належними і допустимими доказами те, що позивачем були порушені приписи законодавства України.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДФС в Одеській області про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна Публічного акціонерного товариства Саратське ремонтне-транспортне підприємство , що перебуває у податковій заставі, підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 242 КАС України, судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Керуючись статтями 2, 5-9, 72-73, 77, 159, 241-246, 250-251, 263 КАСУкраїни, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) до Публічного акціонерного товариства Саратське ремонтне-транспортне підприємство (68200, Одеська область, Саратський район, смт. Сарата, вул. Карла Маркса, 50) про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі - задовольнити.

Надати дозвіл на погашення суми податкового боргу за рахунок майна Публічного акціонерного товариства Саратське ремонтно-транспортне підприємство (код ЄДРПОУ - 03755443), що перебуває у податковій заставі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до суду першої інстанції в 30-денний строк з дня складення повного судового рішення.

Суддя Бутенко А.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2019
Оприлюднено05.04.2019
Номер документу80924083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/556/19

Рішення від 04.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні