ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 березня 2019 рокуЛьвів№ 857/4328/18
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді Судової-Хомюк Н.М.,
суддів Пліша М.А, Шинкар Т.І.,
за участі секретаря судового засідання Сердюк О.Ю.,
позивач: Крупей М.С.
відповідач 1: Піддубна О.М.
відповідач 2: Піддубна О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції у м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Державної Фіскальної служби в Запорізькій області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31 липня 2018 року у справі № 813/2159/18 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Вентарок до Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,-
суддя в 1-й інстанції - Сакалош В.М.,
час ухвалення рішення -11:57,
місце ухвалення рішення - м. Львів,
дата складання повного тексту рішення - 08.08.2018,-
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю Вентарок (далі - позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач-1, апелянт), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-2), в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 06.07.2018 року, просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області від 20.04.2018 року №659469/40652647 про відмову у реєстрації податкової накладної №14 від 20.03.2018 року, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю Вентарок у Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов'язати ДФС України зареєструвати податкову накладну №14 від 20.03.2018 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Вентарок у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію - 13.04.2018 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 20.03.2018 року у зв'язку із сплатою Товариством з обмеженою відповідальністю Торг-Буд-Партнер авансового платежу за товар відповідно до Договору поставки № 271т/17 від 18.08.2017 року позивачем складено податкову накладну № 14 на суму 100 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 16 666,67 грн. . 13 квітня 2018 року вказану податкову накладну було подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Однак, згідно з квитанцією № 9067770581 реєстрацію податкової накладної було зупинено, оскільки податкова накладна відповідає пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , показник D = 0, Р = 35179,92.
Рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області від 20.04.2018 року №659469/40652647 у реєстрації податкової накладної № 14 від 20.03.2018 року відмовлено. Вважає, що рішення є протиправними та підлягає скасуванню, а податкова накладна № 14 від 20.03.2018 року підлягає реєстрації, оскільки належні правові підстави для зупинення її реєстрації та відмови в реєстрації відсутні.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 31 липня 2018 року позов задоволено.Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області від 20.04.2018 року №659469/40652647 про відмову у реєстрації податкової накладної №14 від 20.03.2018 року, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю Вентарок у Єдиному реєстрі податкових накладних.Зобов'язано ДФС України зареєструвати податкову накладну №14 від 20.03.2018 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Вентарок у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію - 13.04.2018 року. Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Вентарок (79041, м.Львів, вул.Городоцька, буд.207; код ЄДРПОУ 40652647) 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн. 00 коп. судового збору.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДФС у Запорізькій області подало апеляційну скаргу, просить скасувати рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31 липня 2018 року та прийняти нове, яким в задоволенні позову відмовити.
Апеляційну скаргу мотивовано тим, що Товариством надано не повний пакет документів, передбачених п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема, не надано даних щодо складського обліку, підтверджуючих документів щодо наявності у підприємства виробничих потужностей, основних засобів, договорів та первинних документів на придбання сировини, яка використана для виробництва продукції.
Скаржник вказує, що рішення про відмову у реєстрації податкових накладних приймалось Комісією на підставі тих документів, які були подані та були дослідженні Комісією. Також зазначає, що у комісії були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних.
В судовому засіданні представник Головного управління ДФС у Запорізькій області та представник Головного управління Державної Фіскальної служби України апеляційну скаргу підтримав, представник Товариства щодо апеляційної скарги заперечив, просив залишити в силі рішення суду першої інстанції.
Згідно з ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Суд апеляційної інстанції, переглядаючи справу за наявними у ній доказами та перевіряючи законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, в межах доводів та вимог апеляційної скарги, дослідивши докази, що стосуються фактів, на які посилаються учасники справи, приходить до переконання, що оскаржуване рішення суду першої інстанції вимогам ст.242 КАС України відповідає.
Як встановлено судом першої інстанції, 18 серпня 2017 року між ТзОВ Вентарок та ТзОВ Торг-Буд-Партнер було укладено договір поставки № 271т/17, за яким ТзОВ Вентарок (Постачальник) зобов'язувався передати ТзОВ Торг-Буд-Партнер (Покупець) товар згідно Специфікацій. Номенклатура, кількість, ціна та строк поставки Товару визначені у Специфікації № 1 від 18.08.2017 року, Специфікації № 2 від 20.02.2018 року та Специфікації № 3 від 29.03.2018 року, які згідно п.1.2. Договору становлять його невід'ємну частину.
Як визначено учасниками господарського зобов'язання у п. 3.2.1. Договору, Покупець здійснює попередню оплату у розмірі 50% вартості партії товару, відповідно до узгодженої Сторонами Специфікації, одним або декількома платежами не пізніше, ніж через 20 (двадцять) робочих днів з дати підписання Специфікації на відповідну партію Товару.
На виконання зазначеного положення Договору 20.03.2018 року ТзОВ Торг-Буд-Партнер сплатило ТзОВ Вентарок 100 000,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 1045.
На виконання п. 201.1. ст. 201 ПК України, у зв'язку з виникненням податкового зобов'язання з постачання товарів 20 березня 2018 року ТзОВ Вентарок склало податкову накладну № 14 на суму 100 000,00 грн в т.ч. ПДВ 16 666,67 грн., а 13.04.2018 року - подало її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.04.2018 року податкову накладну прийнято. Реєстрація зупинена, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Додатково зазначено: показник D =0, Р =35179,92. .
17.04.2018 року позивачем в електронній формі засобами електронного зв'язку подано Головному управлінню ДФС у Запорізькій області письмові пояснення та копії документів, що підтверджують реальність господарської операції. У Повідомленні щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено № 5 від 18.04.2018 року зазначено, що до останнього додано 15 документів. Таким чином, як зазначає позивач, на розгляд Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, подано: копію листа-пояснення від 17.04.2018 року; копію сертифікату відповідності № UA1.196.0020974-17 від 26.12.2017 року; копію договору поставки № 271т/17 від 18.09.2017 року із специфікаціями; копію платіжного доручення №1045 від 20.03.2018 року; копію видаткової накладної № 66 від 11.04.2018 року; копію ТТН № Р65 від 11.04.2018 року; копію довіреності №400 від 11.04.2018 року.
Рішенням комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, що розглядала пояснення ТзОВ Вентарок від 20.04.2018 року за № 659469/40652647 відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав Ненадання платником податку копій документів: копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування; ненадання копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків .
Надалі, ТзОВ Вентарок звернулося до ДФС України зі скаргою на Рішення комісії від 20.04.2018 року за № 659469/40652647. Відповідно до поданої позивачем скарги на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, до скарги додано 19 документів на підтвердження дійсності господарської операції. Як зазначив позивач, окрім документів поданих на розгляд Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області із письмовими поясненнями, при оскарженні рішення Комісії додатково надано ще чотири документи, а саме: копію договору-заявки про перевезення вантажів № 19/18 від 11.04.2018 року; копію платіжного доручення № 1246 від 18.04.2018 року; копію акту виконаних робіт № 918 від 12.04.2018 року; копію банківської виписки від 20.03.2018 року. Однак за результатом розгляду скарги в її задоволенні було відмовлено, а рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області без змін.
Вважаючи рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області № 659469/40652647 від 20.04.2018 року протиправними, Товариство звернулось із позовом до суду.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що під час розгляду справи відповідачами не надано суду жодних доказів щодо приналежності позивача до категорій ризикових платників податків.
Суд першої інстанції зазначив, що оскаржувані рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області містять формальну підставу для їх прийняття, в оскаржуваних рішеннях не зазначено, якими мотивами керувалася Комісія ГУ ДФС у Запорізькій області, вважаючи, що надані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних.
Суд першої інстанції дійшов висновку, що надані позивачем докази, що містять відомості про обставини, які є предметом доказування у цій справі, підтверджують відповідність суті укладеного позивачем правочину та відповідають вимогам чинного законодавства України, а відтак податкові накладні підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.
Враховуючи вимоги частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.
Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, в редакції чинній на час подання податкових накладних контролюючому органу, (далі - ПК України) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
З матеріалів справи встановлено, що податкова накладна №14 від 20.03.2018 року на суму 100 000,00 грн. сформована Товариством за результатом здійснення господарських операцій з ТзОВ Торг-Буд-Партнер відповідно до Договору поставки №271т/17 від 18.08.2017 року.
Відповідно до умов вказаного договору ТзОВ Вентарок (Постачальник) зобов'язувалося передати у власність ТзОВ Торг-Буд-Партнер (Покупець) фасадний камінь VENTAROCK, згідно його замовлень у відповідній кількості, визначеної якості та за узгодженою вартістю, а Покупець зобов'язується прийняти і оплатити товар в порядку та на умовах, визначених цим Договором. Вартість товару і порядок розрахунків визначено у пункті 3 Договору, зокрема зазначено, що попередня оплата за товар здійснюється Покупцем у розмірі 50 % вартості партії товару відповідно до узгодженої сторонами Специфікації, сплачується Покупцем одним або декількома платежами не пізніше ніж через 20 робочих днів з дати підписання Специфікації на відповідну партію.
20.03.2018 року ТзОВ Торг-Буд-Партнер платіжним дорученням №1045 здійснило оплату за товар на рахунок Товариства у розмірі по 100 000,00 грн..
Відповідно до пп. а п.187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку.
Згідно з п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246) відповідно до п.12 якого після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводиться перевірка, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Згідно з п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Відповідно до п.17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117).
Відповідно до п.3 Порядку №117 податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2019 |
Оприлюднено | 05.04.2019 |
Номер документу | 80930434 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні