ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про визнання боржника банкрутом
"01" квітня 2019 р.Справа № 922/435/19
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Усатого В.О.
при секретарі судового засідання Мазуренко А.О.
розглянувши заявуПП "Чугуїв-Транс", м. Чугуїв про визнання банкрутом , код ЄДРПОУ 34567381 за участю :
представника боржника - ОСОБА_1,
арбітражного керуючого - ОСОБА_2,
арбітражного керуючого - ОСОБА_3
ВСТАНОВИВ:
Голова ліквідаційної комісії звернувся до суду із заявою про порушення справи про банкрутство ПП "Чугуїв-Транс" в порядку, передбаченому ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та призначення його ліквідатором боржника.
Ухвалою суду від 19.02.2019 р. прийнято заяву ПП "Чугуїв-Транс", м. Чугуїв про порушення справи про банкрутство до розгляду, призначено підготовче засідання по справі на 05.03.2019 р., зобов'язано визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого ОСОБА_4 надати заяву на участь у справі.
До суду від арбітражного керуючого ОСОБА_4 надійшла заява (вх.№ 4908 від 25.02.19) на участь у справі в якості ліквідатора боржника.
Від боржника надійшло клопотання (вх.№ 4311 від 18.02.19) про долучення до матеріалів справи додаткових доказів.
Від арбітражного керуючого ОСОБА_2 надійшла заява (вх.№ 5653 від 05.03.19) на участь у справі про банкрутство.
До суду від боржника надійшли уточнення (вх.№ 5769 від 05.03.19) до заяви про порушення провадження у справі про банкрутство та клопотання (вх.№ 5770 від 05.03.19) про долученя до матеріалів справи додаткових доказів.
В судовому засіданні 05.03.19 р. представник боржника підтримав свою заяву, з урахуванням поданих уточнень та просив суд її задовольнити.
Судом оголошено перерву в судовому засіданні до 15-15 год. 05.03.2019 р.
Після перерви представник боржника не з'явився.
Розглянувши заяву боржника суд встановив, що згідно протоколу загальних зборів учасників товариства прийнято рішення про ліквідацію боржника, призначено ліквідатора та встановлено двохмісячний термін для пред'явлення претензій кредиторів з дня опублікування оголошення про ліквідацію підприємства. Ліквідатором розглянуто вимоги кредиторів, проведено інвентаризацію майнових активів підприємства. За наслідками проведеної роботи було встановлено, що активів боржника недостатньо для погашення кредиторської заборгованості. На підставі цього було прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про визнання боржника банкрутом та призначення ліквідатором ОСОБА_1
Ухвалою суду від 05.03.2019 р. відкрито провадження у справі про банкрутство ПП "Чугуїв-Транс", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та призначено судове засідання, на якому буде вирішено питання щодо подальшої процедури банкрутства боржника на 19.03.2019 р.
До суду від арбітражного керуючого ОСОБА_4 надійшла заява (вх.№ 6765 від 18.03.2019). в якій вона просить суд заяву на призначення її ліквідатором у справі № 922/435/19 не розглядати, у зв'язку із виникненням необхідності виїзду за кордон та неможливістю виконання обов'язків ліквідатора.
У зв'язку з відрядженням судді Усатого В.О., призначене судове засідання не відбулось.
Розглянувши матеріали справи, суд призначив судове засідання, на якому буде вирішено питання щодо подальшої процедури банкрутства боржника на 29.03.2019 р.
Від арбітражного керуючого арбітражного керуючого ОСОБА_3 надійшла заява (вх. 7887 від 29.03.2019) на участь у справі про банкрутство та додаток до заяви (вх.№ 7890 від 29.03.2019)
В судовому засіданні представник боржника надав усні пояснення, підтримав свою заяву та просив суд визнати ПП "Чугуїв-Транс" банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру.
Судом оголошено перерву в судовому засіданні до 01.04.2019 р. о 16-00 год.
Після перерви розгляд справи продовжено.
Заслухавши присутніх, розглянувши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.2 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон), за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.
Судом встановлено, що згідно протоколу загальних зборів учасників товариства прийнято рішення про ліквідацію боржника, призначено ліквідатора та встановлено двохмісячний термін для пред'явлення претензій кредиторів з дня опублікування оголошення про ліквідацію підприємства. Ліквідатором розглянуто вимоги кредиторів, проведено інвентаризацію майнових активів підприємства. За наслідками проведеної роботи було встановлено, що активів боржника недостатньо для погашення кредиторської заборгованості. На підставі цього було прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про визнання боржника банкрутом.
Згідно наданого ліквідатором проміжного ліквідаційного балансу, непогашена кредиторська заборгованість складає 7709 тис. грн.
Ліквідатором проведено інвентаризацію майна боржника, згідно якої виявлено наявність грошових коштів на рахунках боржника в сумі 42009,31 грн.
Відсутність інших зареєстрованих за боржником активів підтверджується відповідними довідками (роздруківками) з органів, які згідно з чинним законодавством в обов'язковому порядку реєструють права власності на нерухоме та цінне рухоме майно.
Також, відповідно до довідок боржника підприємство не володіє корпоративними правами, не має філій та дочірніх підприємств, дебіторська заборгованість відсутня.
Ліквідатором з'ясовано, що боржник на обліку в митницях ДФС як особа, яка здійснює операції з товарами, не перебуває. Відкритих виконавчих проваджень, де стороною є банкрут не має.
Тобто, загальна кредиторська заборгованість перевищує активи боржника.
Таким чином, враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги, що сума кредиторської заборгованості перевищує вартість активів боржника, підприємство не веде підприємницької діяльності, що робить неможливим погашення заборгованості перед кредиторами, боржник є дійсно неплатоспроможним, що свідчить про скрутний фінансовий стан боржника і неможливість відновлення виробництва, суд вважає необхідним визнати боржника банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру.
Відповідно до п.2 ст. 95 Закону, обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.
У своїй заяві боржник просить суд призначити ліквідатором у справі голову ліквідаційної комісії ОСОБА_1
Суд зазначає, що призначення голови ліквідаційної комісії ліквідатором боржника, що ліквідується власником, здійснюється господарським судом у виняткових випадках (залежно від конкретних обставин справи), оскільки голова ліквідаційної комісії (ліквідатор) може підпадати під ознаки заінтересованої особи стосовно боржника і згідно з частиною шостою статті 95 Закону несе солідарну відповідальність за незадоволення вимог кредиторів.
Законом не передбачено винятків щодо вчинення суддею електронного запиту щодо автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором підприємства-боржника, зокрема, в порядку статті 95 Закону.
Врахувавши викладене суд дійшов висновку відмовити голові ліквідаційної комісії ОСОБА_1 у заяві на участь у справі в якості ліквідатора боржника та розглянути кандидатури арбітражних керуючих, які надали відповідні заяви на участь у справі.
Відповідно до ч.1 ст.114 Закону, кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України. Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення розпорядника майна господарським судом у справах про банкрутство затверджується Пленумом Вищого господарського суду України за погодженням з державним органом з питань банкрутства. Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі. У разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України. Під час призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) господарський суд не пов'язаний з кандидатурами арбітражних керуючих, запропонованими комітетом кредиторів, та має право призначити арбітражного керуючого самостійно.
Автоматизованою системою визначено кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_4, яка у встановленому порядку подала до суду заяву на участь у даній справі.
Проте, 18.03.2019 від ОСОБА_4 надійшла заява (вх.№ 6765), в якій вона просить суд заяву на призначення її ліквідатором у справі не розглядати, у зв'язку із виникненням необхідності виїзду за кордон та неможливістю виконання обов'язків ліквідатора.
Враховуючи відмову арбітражного керуючого ОСОБА_4 від участі у справі в якості ліквідатора боржника, суд дійшов висновку її кандидатуру не розглядати.
Розглянувши кандидатури арбітражних керуючих ОСОБА_2 та ОСОБА_3, які подали до суду свої заяви на участь у справі, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 2 ст. 114 Закону, розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором не можуть бути призначені арбітражні керуючі:
1) які є заінтересованими у цій справі;
2) які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня усунення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років;
3) яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених цим Законом;
4) які мають конфлікт інтересів (особи, у яких виникає суперечність між власними чи їх близьких осіб майновими, немайновими інтересами та повноваженнями арбітражного керуючого);
5) які здійснювали раніше повноваження приватного виконавця щодо примусового виконання судових рішень або рішень інших органів (посадових осіб), у яких боржник був стороною виконавчого провадження.
До призначення арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) особа повинна подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до жодної категорії вищезазначених осіб.
При виборі кандидатури ліквідатора судом враховується освіта, досвід та показники роботи у попередніх справах, кількість справ, у яких бере участь арбітражний керуючий, наявність у нього організаційних та технічних можливостей виконувати обов'язки ліквідатора у конкретній справі, страхування відповідальності арбітражного керуючого та інші обставини, які свідчать про здатність арбітражного керуючого належним чином виконувати передбачені Законом обов'язки.
При цьому, за наявності конкурентних кандидатур на виконання повноважень ліквідатора, суд зобов'язаний розглянути кожну кандидатуру окремо, незалежно від того ким з учасників провадження (чи самим арбітражним керуючим) подано клопотання (заява) про призначення тієї чи іншої особи ліквідатором банкрута та, відповідно, мотивувати свої висновки про відхилення чи про призначення тієї чи іншої кандидатури.
Відповідно до статті 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.
Матеріали справи свідчать про те, що арбітражні керуючі ОСОБА_2 та ОСОБА_3, які виявили бажання взяти участь у даній справі у якості ліквідатора за час провадження діяльності арбітражного керуючого не мають судимостей за вчинення корисливих злочинів; управління боржником не здійснювали, не є заінтересованими особами стосовно боржника та кредиторів та не є особами, які мають конфлікт інтересів.
Згідно заяви арбітражного керуючого ОСОБА_2 вона здійснює свою діяльність арбітражного керуючого на підставі свідоцтва № 126 від 06.02.2013 р., має договір страхування професійної відповідальності арбітражного керуючого від 14.03.2018 р., згідно договору оренди від 01.12.2017 р. має в користуванні офісне приміщення та всі необхідні організаційні та технічні можливості виконувати обов'язки у справі, брала участь у 16 справах та на цей час зайнята у 4 .
Згідно заяви арбітражного керуючого ОСОБА_3 він здійснює свою діяльність арбітражного керуючого на підставі свідоцтва № 732 від 04.04.2013 р., має договір страхування професійної відповідальності арбітражного керуючого від 14.03.2019 р. Також, у своїй заяві ОСОБА_3 повідомив, що має організаційно - технічні можливості виконувати обов'язки ліквідатора, одна інформацію про участь у інших справах та свою навантаженість на цей час не надав.
Враховуючи викладене, зважаючи на досвід та наявність можливості виконання покладених на арбітражного керуючого функцій, суд вважає кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_2 найбільш прийнятною для призначення ліквідатором ПП "Чугуїв-Транс", у зв'язку з чим відмовляє арбітражному керуючому ОСОБА_3 в задоволенні його заяви на призначення ліквідатором боржника.
З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, суд вважає за необхідне здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
Керуючись ст. 11, 37, 38, 95, 114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 232-235 ГПК України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Визнати Приватне підприємство "Чугуїв-Транс" (код ЄДРПОУ: 34567381, адреса: 63503, Харківська область, м. Чугуїв, вул. Анатолія Злобіна, будинок 141) банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру.
З дня прийняття зазначеної постанови:
господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо;
строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав;
у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;
припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;
відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;
скасовуються записи про проведену державну реєстрацію арештів, заборон та інших обмежень щодо розпорядження майном ПП "Чугуїв-Транс" . Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;
виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном. Керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.
Відмовити голові ліквідаційної комісії ОСОБА_1 у задоволенні заяви на участь у справі в якості ліквідатора боржника.
Відмовити арбітражному керуючому ОСОБА_3 в задоволенні заяви на участь у справі про банкрутство.
Призначити ліквідатором ПП "Чугуїв-Транс" - арбітражного керуючого ОСОБА_2 (свідоцтво № 126 від 06.02.13, адреса вул. Полтавський шлях, буд. 6, к.10, м.Харків, 61052).
Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.
Зобов'язати ліквідатора закрити всі рахунки банкрута в установах банку і відкрити або переоформити один основний рахунок для проведення розрахунків з кредиторами, виконати інші дії передбачені ст.ст. 41-48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з урахуванням особливостей, встановлених ст. 95 Закону і надавати суду щомісячно звіти про хід ліквідаційної процедури, використання коштів боржника.
Зобов'язати ліквідатора в строк до 01.04.2020 р. виконати ліквідаційну процедуру, надати суду обґрунтований звіт про виконану роботу, всі докази, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури, у тому числі, відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси, відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти прийманні-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Постанову направити ліквідатору, боржнику, арбітражним керуючим ОСОБА_4 та ОСОБА_3, державному органу з питань банкрутства, державному реєстратору, фондам, ДВС, ДФС.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття (оголошення).
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів з дня її підписання.
Повний текст постанови складено та підписано 02.04.2019 р.
Суддя ОСОБА_5
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2019 |
Оприлюднено | 05.04.2019 |
Номер документу | 80953372 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні