Постанова
від 01.04.2019 по справі 520/5209/19
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 520/5209/19

Провадження № 3/520/2106/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.04.2019 року м. Одеса

Суддя Київського районного суду міста Одеси Чаплицький В.В., за участю прокурора Одеської місцевої прокуратури № 1 Зайкова Д.Б., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали, що надійшли з УЗЕ в Одеській області ДЗЕ НП України про притягнення до адміністративної відповідальності: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який народився в м.Одесі, українця, працюючого в ДУ Держгідрографія Одеський район Держгідрографії капітаном ВГК О.Солодунов , не судимого, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , за ч.1 ст.172-6 КпАП України,

ВСТАНОВИВ:

Капітан ВГК О.Солодунов ДУ Держгідрографія Одеський район Держгідрографії ОСОБА_2 , будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, яка відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, несвоєчасно, без поважних причин подав 02.04.2018 року щорічну декларацію за 2017 рік особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, чим порушив вимоги ч.1 ст.45 Закону України Про запобігання корупції . Відповідно до п.5 підпункту 1 Прикінцевих положень Закону України Про запобігання корупції , вказані дії містять ознаки адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Прокурор в судовому засіданні складений відносно ОСОБА_1 протокол підтримав, вказавши, що в діях останнього вбачається склад адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, разом з тим, враховуючи, що строк несвоєчасного подання декларації становить 1 (один) день, просив суддю врахувати цю обставину.

ОСОБА_1 в судовому засіданні вину свою визнав та зазначив, що допустив порушення через сімейні обставини та просив суддю звільнити його від відповідальності через малозначність порушення.

Заслухавши думку учасників судового засідання, дослідивши наявні матеріали справи, суд приходить до наступного.

У відповідності до пункту 13 статті 1 Закону, суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах а і в пункту 2, пунктах 4 і 5 частини першої статті 3 Закону України Про запобігання корупції , інші особи, які зобов`язані подавати декларацію та виконувати інші вимоги фінансового контролю відповідно до цього Закону.

Так, з 01.08.2007 року на підставі наказу № 151-к від 10.12.2013 року ДУ Держгідрографія Філії Державної Установи Держгідрографія Одеській район держгідрографії , ОСОБА_2 було призначено на посаду капітана ВГК О. Солодунов .

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 12. Закону Права Національного агентства , Національне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти. Пунктом 5 ч. 3 ст. 12 Закону встановлено, що нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів. Абзац третій вказаної частини статті 12 Закону встановлює, що нормативно-правові акти Національного агентства, які пройшли державну реєстрацію, набирають чинності з дня офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня офіційного опублікування.

Згідно п. 15 ч. 1 ст. 11 Закону Повноваження Національного агентства , до повноважень Національного агентства належить надання роз`яснень, методичної та консультаційної допомоги з питань застосування актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.

Відповідно до Роз`яснення НАЗК щодо визначення суб`єктів декларування, передбачених пунктами 2, 3 частини першої статті 3 Закону України Про запобігання корупції (щодо посадових осіб юридичних осіб публічного права від 20.03.2017 року, розміщеного на офіційному Інтернет-сайті НАЗК за посиланням https://nazk.gov.ua/news/rozyasnennya-nazk-shchodo-vyznachennya-subyektiv-deklaruvannya-posadovyh-osib-yurydychnyh-osib), згідно статті 81 Цивільного кодексу України, юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.

Відповідно до статей 167 та 169 Цивільного кодексу України, держава та територіальні громади можуть створювати юридичні особи публічного права (державні підприємства, комунальні підприємства тощо) у випадках та в порядку, встановлених Конституцією України та законом. Таким чином, державні та комунальні підприємства та інші юридичні особи, які створені розпорядчим актом Президента України, органу державної влади або органу місцевого самоврядування, є юридичними особами публічного права.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі Реєстр), засновником Державної Установи Держгідрографія (м. Київ, вул. Електриків, 26) (далі ДУ Держгідрографія ) є Міністерство Інфраструктури України, яке є Центральним органом виконавчої влади до сфери управління якого належить ДУ Держгідрографія .

Відповідно до Реєстру, ДУ Держгідрографія є засновником Відокремлених підрозділів - Філій, серед яких Філія Державної установи "Держгідрографія" "Одеський район Держгідрографії" (код ЄДРПОУ 25948214, місцезнаходження Одеська обл., м. Одеса, провулок Маячний, 5.

Згідно п. 3 ст. 83 Цивільного Кодексу України Організаційно-правові форми юридичних осіб , Установою є організація, створена однією або кількома особами (засновниками), які не беруть участі в управлінні нею, шляхом об`єднання (виділення) їхнього майна для досягнення мети, визначеної засновниками, за рахунок цього майна. Відповідно п. 3.1 Положення Державної Установи Держгідрографія , Установа є юридичною особою. Пунктом 3.2. Положення визначено, що Установа здійснює свою діяльність на основі і відповідно до вимог чинного законодавства України та цього Положення, яке затверджується органом управління майном.

Відповідно до ст. 95 Цивільного Кодексу України Філії та представництва , пунктом 1 встановлюється, що Філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій; п. 3. Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення; п. 5. Відомості про філії та представництва юридичної особи включаються до єдиного державного реєстру.

Відповідно до положення про Філію Державної установи "Держгідрографія" "Одеський район Держгідрографії", а саме п. 1.1. Філія державної установи „Держгідрографія" Одеський район Держгідрографії" (надалі - Філія) є відокремленим підрозділом державної установи „Держгідрографія", створена наказом державної установи „Держгідрографія" від 31.08.2001 року № 97, заснована на державній власності, має відокремлений баланс, що входить до консолідованого балансу Установи, рахунки у банку, печатку, штампи зі своїм найменуванням, відповідні бланки та інші реквізити. Згідно п. 1.2. положення Філія не є юридичною особою, вступає в правові відносини з іншими підприємствами та фізичними особами від імені Установи, укладає господарські договори за генеральною довіреністю Установи.

Таким чином Філія Державної установи "Держгідрографія" "Одеський район Держгідрографії" - є відокремленим підрозділом юридичної особи (ДУ Держгідрографія м. Київ, вул. Електриків, 26), що розташований поза її місцезнаходженням (Філія ДУ "Держгідрографія" "Одеський район Держгідрографії" м. Одеса, провулок Маячний, 5), відповідно Філія не втрачає ознаки юридичної особи публічного права і є юридичною особою публічного права, оскільки не є іншою юридичною особою (ст. 80 Цивільного Кодексу України Поняття юридичної особи , юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку, а відповідно п. 2 ст. 58 Господарського Кодексу України Державна реєстрація суб`єкта господарювання , відкриття суб`єктом господарювання філій (відділень), представництв без створення юридичної особи не потребує їх державної реєстрації).

Посадові особи таких підприємств (інших юридичних осіб) є суб`єктами декларування, на яких поширюються дія розділу VII ( Фінансовий контроль ) Закону з урахуванням особливостей, визначених частиною 5 статті 45 Закону. Згідно із пунктом 3 Роз`яснення щодо застосування окремих положень Закону України Про запобігання корупції стосовно заходів фінансового контролю , у цілях визначення суб`єктів, на яких поширюється дія Закону, під посадовими особами юридичних осіб публічного права (відповідно до підпункту а пункту 2 частини першої статті 3 Закону) слід розуміти працівників юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції. Визначальним при цьому є обсяг функцій (обов`язків) відповідного працівника.

Згідно Роз`яснення НАЗК щодо застосування окремих положень Закону України Про запобігання корупції стосовно заходів фінансового контролю, затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 11 серпня 2016 року № 3 (із змінами, внесеними рішеннями Національного агентства від 06.09.2016 року № 18 та від 30.09.2016 року № 57, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 959/29089), по питанню № 3, адміністративно-господарські функції (обов`язки) - це обов`язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.

Організаційно-розпорядчі функції (обов`язки) - це обов`язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ або організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями, кафедрами), їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири тощо).

Водночас при визначенні посадових осіб державних чи комунальних підприємств слід враховувати також положення Господарського кодексу України. Відповідно до частини третьої статті 65 Господарського кодексу, керівник підприємства, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємства відповідно до статуту є посадовими особами цього підприємства. Статутом підприємства посадовими особами можуть бути визнані й інші особи.

Так, суб`єктами декларування у державному чи комунальному підприємстві є керівник цього підприємства, його головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), члени виконавчого та інших органів управління підприємства, передбачені його статутом. Перелік посадових осіб, визначений кодексом, не може бути змінений статутом чи рішенням підприємства. Крім того, статутом підприємства його посадовими особами можуть бути додатково визнані й інші особи, які, відповідно, будуть виступати суб`єктами декларування відповідно до Закону.

Виходячи із змісту ст. 65 Управління підприємством Господарського кодексу, можна зробити висновок, що визначення переліку посадових осіб підприємства (керівник підприємства, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємства), в контексті вказаної статті відноситься до визначення посадових осіб які беруть участь саме в управлінні підприємством .

ДУ Держгідрографія та Філія Державної установи "Держгідрографія" "Одеський район Держгідрографії" здійснює свою діяльність на основі і відповідно до вимог чинного законодавства України та відповідних Положень (статути відсутні).

Враховуючи вищевикладене, суб`єктами декларування у державному чи комунальному підприємстві є керівник цього підприємства, його головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), члени виконавчого та інших органів управління підприємства, інші посадові особи передбачені його статутом, а також працівники, які наділені повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції.

Виходячи із обсягів функцій гр. ОСОБА_1 , як капітана ВГК О. Солодунов , відповідно до його посадової інструкції, з якою він ознайомлений особисто під власний підпис, гр. ОСОБА_1 наділений адміністративно-господарськими функціями (обов`язками) щодо управління державним майном - ВГК О. Солодунов що належить на праві державної власності ДУ Держгідрографія . Ознакою наявності у капітана ВГК О. Солодунов гр. ОСОБА_1 організаційно-розпорядчих функцій (обов`язків), є його обов`язки щодо здійснення керівництва трудовим колективом - штатними працівниками ВГК О. Солодунов в кількості 3 працівника.

Враховуючи вищевказане, капітан ВГК О. Солодунов гр. ОСОБА_1 є посадовою особою юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування відповідно до підпункту а п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції , та на нього поширюється дія цього Закону, і він є суб`єктом декларування та відповідальності за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією і зобов`язаний виконувати вимоги ч. 1 ст. 45 вказаного Закону.

Згідно ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 3 від 10.06.2016 року Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування - щорічна декларація, подається у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року .

На виконання зазначених вимог законодавства гр. ОСОБА_1 , як суб`єкт декларування (особа, зазначена у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пунктах 4 і 5 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону - ст.1 Закону) був зобов`язаний подати щорічну електронну декларацію не пізніше 31.03.2018 року включно.

Проте, гр. ОСОБА_1 в порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції та Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 3 від 10.06.2016 року, несвоєчасно, без поважних причин подав свою щорічну електронну декларацію лише 02.04.2018 року.

Відповідно до послідовності дій користувача Реєстру гр. ОСОБА_1 , що надана НАЗК, встановлено, що вперше у 2018 році ОСОБА_1 зайшов у свій особистий кабінет розділу Мої документи та розпочав сесію лише 02.04.2018 року о 10 годині 57 хвилин 13 секунд.

Тобто натиснувши кнопку Нова декларація на основі цієї о 10:57:16 02.04.2018 року гр. ОСОБА_1 ознайомився із правилами заповнення декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, підтвердивши ознайомлення своїм електронним ключем, відповідно до роз`яснення, затвердженого рішенням НАЗК від 10.06.2016 року №3.

Далі 02.04.2018 року в період часу з 10:57 до 11:06 гр. ОСОБА_1 заповнив і переглянув розділ з 1 по 16 (тобто гр. ОСОБА_1 заповнив і переглянув всі розділи) та лише 02.04.2018 року о 11:06:12 подав Декларацію (натиснув кнопку Подати документ ), що було підтверджено ЕЦП.

Згідно відповіді на запит за підписом Голови Національного агентства з питань запобігання корупції ОСОБА_3 (вихідний № 93-05/4886/17 від 02.03.2017 року), зазначено, що дата публікації документів, вказана у публічній частині інформаційно-телекомунікаційної системи Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування співпадає з фактичною датою подання суб`єктом декларування документів до Реєстру.

Факт обізнаності гр. ОСОБА_1 щодо обов`язку, порядку і терміну подачі декларації посадовою особою юридичної особи публічного права яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, підтверджується раніше поданою декларацією; поясненням гр. ОСОБА_1 , іншими доказами в матеріалах адміністративної справи що додаються до протоколу.

Таким чином, своїми діями гр. ОСОБА_1 , будучи посадовою особою юридичної особи публічного права яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, обіймаючи посаду капітана ВГК О. Солодунов Філії Державної установи "Держгідрографія" "Одеський район Держгідрографії", вчинив дії, які містять ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Вина ОСОБА_1 у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП в повній мірі підтверджується зібраними матеріалами справи про адміністративне правопорушення в сукупності, які додані до протоколу про адміністративне правопорушення та дослідженні безпосередньо судом в під час розгляду справи.

Відповідно до ст.251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Згідно ст.252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно ст.23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Відповідно до ст.33 КУпАП при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

На підставі вищевикладеного, беручи до уваги обставини скоєння правопорушення, особу винного, обставини які пом`якшують та обтяжують відповідальність, вважаю, що призначення стягнення, передбаченого санкцією ч.1 ст.172-6 КпАП України, буде справедливим та достатнім для покарання порушника за скоєне правопорушення, та для попередження скоєння ним правопорушень у майбутньому.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір , у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись ст.ст.172-6, 279, 280, 283, 284 КпАП України суд

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винним у скоєні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КпАП України та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 850 (вісімсот п`ятдесяти) гривень 00 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) гривні 20 (двадцять) копійок.

На постанову може бути подана апеляційна скарга до Одеського апеляційного суду через Київський районний суд м. Одеси протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Чаплицький В. В.

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення01.04.2019
Оприлюднено08.04.2019
Номер документу80956551
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —520/5209/19

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Рішення від 12.08.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Постанова від 01.04.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні