ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А (про повернення судового збору) 05 квітня 2019 року м. Житомир справа № 0640/3410/18 категорія 8.2.3 Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Попова О. Г., розглянувши клопотання про повернення надміру сплаченого судового збору в адміністративній справі за позовом Головного управління ДФС у Житомирській області до Фермерського господарства "Голден фрут ленд" про стягнення коштів, встановив: В провадженні Житомирського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа № 0640/3410/18 за позовом Головного управління ДФС у Житомирській області до Фермерського господарства "Голден фрут ленд" про стягнення податкового боргу у сумі 16 210,73 грн. Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2018 року адміністративний позов Головного управління ДФС у Житомирській області задоволено: стягнуто з рахунків у банку, що обслуговують Фермерське господарство "Голден фрут ленд" податковий борг у розмірі 16 210,73 грн. 26 березня 2019 року представником Головного управління ДФС у Житомирській області до відділу документального забезпечення суду канцелярії суду була подана заява про повернення надміру сплаченого судового збору в розмірі 79,00 гривень. Розгляд вказаної заяви призначено на 05.04.2019 о 10:10. Представник заявника у судове засідання прибув, подав заяву про розгляд справи без його участі Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце проведення розгляду заяви повідомлявся належним чином, однак про причини неявки не повідомив. Керуючись приписами ч.9 ст.205, ч.4 ст.229 КАС України, суд вважає за можливе розглянути заяву в порядку письмового провадження. Дослідивши заяву та матеріали справи, суд дійшов наступного висновку. Відповідно до пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI "Про судовий збір" (в редакції чинній на час подання Головним управлінням ДФС у Житомирській області позову до суду) за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень сплачується судовий збір в розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Згідно з абзацом 4 статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" з 1 січня 2018 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у становить 1762,00 грн. Розмір судового збору, що підлягав сплаті, розрахований залежно від ціну позову, що становила 16 210,73 грн, складав 243, 16 грн (16 210,73 грн * 1,5 % = 243,16 грн). Оскільки, судовий збір розрахований залежно від ціни позову становить менше одного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2018 року, то під час звернення з даним позовом до суду Головному управлінню ДФС у Житомирській області необхідно було сплатити судовий збір в сумі 1 762,00 грн. Натомість, як встановлено із наявного у матеріалах справи платіжного доручення №739 від 13.06.2018 Головним управління ДФС у Житомирській області було сплачено судовий збір у розмірі 1841,00 грн (а.с.4). Отже, в даному випадку позивачем сплачено судовій збір в більшому розмірі, ніж встановлено законом, а саме більше на 79,00 грн (1 841,00 грн - 1 762,00 грн = 79,00 грн). Згідно з п. 1 ч. 1 та ч. 2 статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом. У випадках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми. Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку що заява Головного управління ДФС у Житомирській області підлягає задоволенню, а переплачена сума розміру судового збору у сумі 79,00 грн підлягає поверненню. Поряд з цим, щодо клопотання в частині повернення сплаченого судового збору на конкретний рахунок вказаний в заяві, суд зазначає наступне. Наказом Міністерства фінансів України № 787 від 03.09.2013 затверджено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів. Цей Порядок визначає процедури повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, а саме: податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджету, коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою (місцевими бюджетами) або під державні (місцеві) гарантії (далі - платежі). Згідно п. 3 вказаного Порядку Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету платежів у національній валюті здійснюється органами Державної казначейської служби України (далі - органи Казначейства) з відповідних бюджетних рахунків для зарахування надходжень (далі - рахунки за надходженнями), відкритих в органах Казначейства відповідно до законодавства, шляхом оформлення розрахункових документів. Повернення платежів у національній валюті здійснюється на рахунки одержувачів коштів, відкриті в банках або органах Казначейства, вказані у поданні або заяві платника. Повернення платежів фізичним особам, які не мають рахунків у банках, може здійснюватись шляхом повернення у готівковій формі коштів за чеком органу Казначейства з відповідних рахунків, відкритих у банках на ім'я органу Казначейства, або з відповідних рахунків банку чи підприємства поштового зв'язку, вказаних у поданні або заяві платника (його довіреної особи). Подання за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку подається платником до органу Казначейства разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ, або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету. У разі повернення судового збору (крім помилково зарахованого) до органу Казначейства подається оригінал або належним чином засвідчена копія ухвали суду. Ухвала суду подається платником до органу Казначейства разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету (у разі знаходження оригіналу документа на переказ, який підтверджує зарахування судового збору до бюджету, в матеріалах судової справи та зазначення про це в ухвалі суду). Заява про повернення коштів з бюджету, яка подається до відповідного органу Казначейства, складається платником у довільній формі з обов'язковим зазначенням такої інформації: причини повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб'єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті), місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи та номер контактного телефону, сума платежу, що підлягає поверненню, спосіб перерахування коштів з бюджету - у безготівковій формі із зазначенням реквізитів рахунку одержувача коштів чи у готівковій формі. У заяві платник може визначити довірену особу для отримання коштів, що мають бути повернені йому з бюджету. У такому разі до заяви про повернення коштів з бюджету додаються довіреність на отримання коштів довіреною особою, засвідчена згідно з вимогами Цивільного кодексу України, та копія паспорта довіреної особи. Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні заяви в частині перерахування судового збору на конкретно визначений в заяві рахунок, зважаючи на те, що суд не є безпосереднім виконавцем щодо перерахування коштів. Крім того, суд додатково звертає увагу, що для повернення коштів, сплачених для оплати судового збору, позивачу/представнику необхідно звернутися до органів казначейства, у Порядку вказаному вище. Керуючись статтею 7 Закону України від 8 липня 2011 року №3674-VI "Про судовий збір", статтями 132, 143, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалив: Заяву Головного управління ДФС у Житомирській області про повернення судового збору задовольнити частково. Повернути Головному управління ДФС у Житомирській області переплачену суму судового збору у розмірі 79,00 грн (сімдесят дев'ять гривень) відповідно до платіжного доручення №739 від 13 червня 2018 року. Копію ухвали про повернення судового збору надіслати Головному управлінню ДФС у Житомирській області разом із належним чином завіреною копією платіжного доручення від 13 червня 2018 року № 739. В решті заявлених вимог - відмовити. Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення та може бути оскаржена до суду Сьомого апеляційного адміністративного суду п'ятнадцяти днів з дня її складення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України. Ухвалу складено в повному обсязі: 05.04.2019. Суддя О.Г. Попова
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2019 |
Оприлюднено | 09.04.2019 |
Номер документу | 80976549 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні