ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
06 березня 2019 року 12 год. 30 хв.Справа № 280/5353/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Максименко Л.Я.
за участю секретаря судового засідання Биховської А.П.
представника позивача - Філобок О.Л.
представника відповідача - Мигаленко І.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Пакетті"
до Головного управління ДФС у Запорізькій області
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Пакетті (далі - позивач) звернулось із адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати нечинним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області від 25.09.2018 № 0131324906 окрім частини застосування штрафних санкцій відносно несвоєчасної реєстрації в ЄРПН податкових накладних №61 від 01.03.2018, № 79 від 12.04.2018.
В обґрунтування заявленого позову посилається на те, що податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Запорізькій області від 25.09.2018 № 0131324906 прийняте в порушення норм діючого податкового законодавства та підлягає скасуванню за виключенням частини застосування штрафних санкцій відносно несвоєчасної реєстрації в ЄРПРН податкових накладних № 61 від 01.03.2018, № 79 від 12.04.2018, які не оскаржуються позивачем. Зазначає, що висновки акту перевірки, що стали підставою для винесення оскаржуваного рішення, є необгрунтованими, оскільки, за період з 01.10.2015 до 01.01.2016 відсутні підстави та механізм для застосування штрафних санкцій за порушення строків реєстрації податкових накладних, а з 01.01.2016 по 01.01.2017 п. 120-1.3 ст. 120-1 Податкового кодексу України взагалі не існував. З огляду на викладене, просить суд задовольнити позовні вимоги.
Відповідач адміністративний позов не визнав, у письмовому відзиві від 18.02.2019 вх. № 6504 посилається на те, що перевіркою встановлено порушення позивачем вимог, встановлених п. 201.10 ст. 201 ПК України, відповідальність платника за яке передбачена п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України та тягне за собою накладення штрафу в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість. Вказує, що викладені в позовній заяві обставини не є підставою для незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних TOB Пакетті з датою виписки за період: жовтень, листопад 2015 року, грудень 2016 року, березень, квітень 2018 року. Враховуючи викладене, прийняте ГУ ДФС у Запорізькій області податкове повідомлення-рішення від 25.09.2018 №0131324906 є законним та скасуванню не підлягає, а отже підстави для задоволення позову відсутні.
Ухвалою суду від 28.01.2019 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі №280/5353/18. Призначено підготовче судове засідання на 18.02.2019.
Протокольною ухвалою суду від 18.02.2019 закрито підготовче провадждення та призначено справу до судового розгляду на 06.03.2019.
Під час розгляду справи по суті представник позивача підтримав позовні вимоги, з підстав, викладених в адміністративному позові. Просить суд задовольнити позов повністю.
Представник відповідача проти позову заперечив, з підстав, викладених у відзиві. Просить суд відмовити у задоволені позову.
У судовому засіданні 06.03.2019 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 243 КАС України, у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п'ять днів з дня закінчення розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив.
На підставі п.п.20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75 у порядку ст. 76 Податкового кодексу України головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Олександрівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Лимаренко О.В. проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, своєчасності подання податкової звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН, про що складено акт від 03.09.2018 № 1625/08-01-49-06/33528273.
За результатами перевірки встановлено порушення платником податків вимог, встановлених п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.
На підставі акту камеральної перевірки Головним управлінням ДФС у Запорізькій області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0131324906 від 25.09.2018, яким до ТОВ Пакетті застосовано штраф в сумі 11 921 грн.14 коп.
ТОВ Пакетті оскаржило вказане податкове повідомлення-рішення в адміністративному порядку, проте рішенням ДФС України від 30.11.2018 № 38882/6/99-99-11-06-01-25 податкове повідомлення-рішення № 0131324906 від 25.09.2018 залишено без змін, а скарга - без задоволення.
Не погоджуючись із податковим повідомленням-рішенням № 0131324906 від 25.09.2018 в частині нарахування штрафу в сумі 118 699,12 грн., позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
По суті спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Згідно з вимогами ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції чинній до 01.01.2017) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Згідно з абз. 11 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (в редакції до 01.01.2016) реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Приписами абз. 11 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (в редакції станом на 20.12.2016) було встановлено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
У відповідності до абз. 11 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції на 01.03.2018 та 12.04.2018) реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Тобто, з жовтня 2015 року по квітень 2018 року п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України по-різному визначав строки реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на дати складення податкових накладних) порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів.
Таким чином, продавець товарів/послуг зобов'язаний протягом строку, визначеного п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України зареєструвати таку податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних. Порушення цього терміну має наслідком застосування до платника штрафних санкцій у розмірі, який залежить від кількості календарних днів порушення терміну реєстрації.
Так, перевіркою було встановлено порушення ТОВ Пакетті термінів реєстрації податкових накладних, виписаних за період з 30.10.2015 по 12.04.2018. При цьому, сам факт порушення строків реєстрації не оспорюється позивачем.
Натомість, позивач посилається на відсутність у контролюючого органу підстав для застосування штрафних санкцій за порушення строків реєстрації податкових накладних за період з 01.01.2015 до 01.01.2017, у зв'язку з відсутністю порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізацію податкової політики.
Суд вважає, безпідставними такі доводи позивача з огляду на наступне.
Зокрема, пунктом 120-1.3 статті 120-1 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла до 01.01.2016) було встановлено, що порядок застосування штрафних санкцій, передбачених цією статтею, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році від 24.12.2015 № 909-VIII, який набрав чинності з 01.01.2016, названий пункт 120-1.3 статті 120-1 Податкового кодексу України було виключено.
Тому, суд вважає, що відсутність затвердженого порядку застосування штрафних санкцій не звільняє позивача від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та дає підстави контролюючому органу застосовувати штраф у розмірі, передбаченому податковим законодавством.
Вказана позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 05.02.2019 по справі № 803/1383/16, від 02.10.2018 по справі № 806/1871/16, від 12.02.2019 по справі № 826/110/17.
Таким чином, зважаючи на факт порушення позивачем термінів реєстрації податкових накладних, контролюючий орган обгрунтовано застосував до позивача штрафні санкції оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням, а відтак діяв правомірно та згідно вимог чинного законодавства.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовній вимоги не підлягають задоволенню.
Зважаючи на відмову у задоволенні позовних вимог, розподіл понесених позивачем судових витрат у вигляді сплаченого судового збору у порядку ст. 139 КАС України судом не здійснюється.
Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Пакетті (69118, м. Запоріжжя, вул. Автозаводська, 8, кв. 103, код ЄДРПОУ33528273) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення,а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 15.03.2019
Суддя Л.Я. Максименко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2019 |
Оприлюднено | 08.04.2019 |
Номер документу | 80977307 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні