Рішення
від 05.04.2019 по справі 340/292/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 квітня 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/292/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

позивач: заступник керівника Олександрійської місцевої прокуратури (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Чижевського, 1а) в інтересах держави,

відповідач: Новоандріївська сільська рада (28212, Кіровоградська область, Новгородківський район, село Новоандріївка, вул. Центральна, 42, код ЄДРПОУ 04367170)

про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Олександрійської місцевої прокуратури в інтересах держави звернувся до суду з позовом до Новоандріївської сільської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії.

Позов мотивовано тим, що за наслідками вивчення органами прокуратури стану додержання законодавства щодо облаштування благоустрою для дітей виявлено ряд порушень у діяльності Новоандріївської сільської ради, а саме - незатвердження плану інвентаризації та паспортизації об'єкту благоустрою населення - дитячого майданчика, що розташований по вулиці Шевченка, 24 у с. Рибчине Новгородківського району Кіровоградської області. Це порушення негативно впливає на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд і може призвести, у разі його неусунення, до настання тяжких наслідків для життя та здоров'я дітей. З цих підстав прокурор, здійснюючи представництво інтересів держави у суді на підставі статті 23 Закону України "Про прокуратуру", просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Новоандріївської сільської ради щодо незатвердження планів та непроведення інвентаризації та паспортизації об'єкту благоустрою населення (їх частин), а саме дитячого ігрового майданчика, розташованого на території Новоандріївської сільської ради, за адресою: вулиця Шевченка, 24 в с. Рибчине Новгородківського району Кіровоградської області;

- зобов'язати Новоандріївську сільську раду вчинити дії щодо розроблення та затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації об'єкту благоустрою населення (їх частин), а саме дитячого ігрового майданчика, розташованого на території Новоандріївської сільської ради, за адресою: вулиця Шевченка, 24 в с. Рибчине Новгородківського району Кіровоградської області.

Ухвалою судді від 05.02.2019 року у справі за цим позовом відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін, учасникам справи встановлено порядок та строки для виконання процесуальних дій.

У встановлений судом строк відповідач відзив на позов до суду не подав.

Розглянувши справу в порядку спрощеного позовного провадження, дослідивши письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, надані докази, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.

На балансі Новоандріївської сільської ради знаходиться дитячий майданчик, що розташований по вул. Шевченка, 24 в с. Рибчине Новгородківського району Кіровоградської області. Комплект обладнання придбано 24.07.2017 року. Плани щодо проведення інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика не розроблялися. (а.с. 19 - 22)

Виявивши вказане порушення, заступник керівника Олександрійської місцевої прокуратури, використовуючи повноваження, надані статтями 23, 24 Закону України "Про прокуратуру", звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір, суд виходив з того, що відповідно до пункту 44 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів визначає Закон України "Про благоустрій населених пунктів".

За визначеннями, наведеними в статті 1 цього Закону, благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля; заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов'язків суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Частиною 1 статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" передбачено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: 1) затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; 2) затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; 3) створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); 4) визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.

Відповідно до пункту "а" частини 1 статті 13 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до об'єктів благоустрою населених пунктів належать території загального користування зокрема парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики.

Пунктом 8 частини 1 статті 21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" передбачено, що елементами (частинами) об'єктів благоустрою є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.

Організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. (частина 1 статті 20 Закону України "Про благоустрій населених пунктів")

Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 18 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №550 від 29.10.2012 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.11.2012 року за №1937/22249, затверджено Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів (надалі - Інструкція №550).

Вказана Інструкція розроблена з метою проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів та визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків - пам'яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам'яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти).

За визначеннями, наведеними в пункті 1.3 Інструкції №550, паспортизація об'єктів благоустрою - складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.

Відповідно до пунктів 1.4, 1.5 Інструкції №550 технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.

Технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою.

Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

Суд установив, що відповідач, як орган місцевого самоврядування та балансоутримувач дитячого ігрового майданчика, розташованого по вул. Шевченка, 24 у с. Рибчине Новгородківського району Кіровоградської області, всупереч покладених на нього Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про благоустрій населених пунктів", Інструкцією №550 обов'язків, не затвердив план проведення технічної інвентаризації та паспортизації цього об'єкту благоустрою та не провів його інвентаризацію та паспортизацію, допустивши таким чином протиправну бездіяльність.

Відповідно до частини 2 статті 6 Закону України "Про охорону дитинства" держава гарантує дитині право на охорону здоров'я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров'я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.

Згідно з пунктом 4 частиною 2 статі 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.

Отже, з метою недопущення загрози для життя та здоров'я дітей позов прокурора слід задовольнити.

Неподання відповідачем відзиву на позов суд розцінює як його визнання.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Такі витрати у справі не понесені.

Керуючись статтями 9, 90, 139, 142, 242-246, 250, 251, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов заступника керівника Олександрійської місцевої прокуратури (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Чижевського, 1а) до Новоандріївської сільської ради (28212, Кіровоградська область, Новгородківський район, село Новоандріївка, вул. Центральна, 42, код ЄДРПОУ 04367170) задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Новоандріївської сільської ради щодо незатвердження плану проведення інвентаризації та паспортизації об'єкту благоустрою населення - дитячого ігрового майданчика, розташованого на території Новоандріївської сільської ради, за адресою: вулиця Шевченка, 24 в с. Рибчине Новгородківського району Кіровоградської області.

Зобов'язати Новоандріївську сільську раду вчинити дії щодо розроблення та затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації об'єкту благоустрою населення - дитячого ігрового майданчика, розташованого на території Новоандріївської сільської ради, за адресою: вулиця Шевченка, 24 в с. Рибчине Новгородківського району Кіровоградської області.

Копію рішення суду надіслати учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2019
Оприлюднено08.04.2019
Номер документу80981421
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/292/19

Постанова від 07.06.2019

Адмінправопорушення

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Бучинський А. Б.

Рішення від 05.04.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні