копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 лютого 2019 року Справа № 160/9588/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до відповідача-1: Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, відповідача-2: Криворізької південної об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - товариство з обмеженою відповідальністю Мрія Мед-Сервіс про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу, -
ВСТАНОВИВ :
18 грудня 2018 року ОСОБА_2 звернулася до суду з позовом до відповідача-1: Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, відповідача-2: Криворізької південної об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - товариство з обмеженою відповідальністю Мрія Мед-Сервіс , в якому просить визнати протиправним та скасувати податкову Вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ф-2555-56/482 від 12 листопада 2018 року Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області заборгованість зі сплати єдиного внеску на суму 15819 (п'ятнадцять тисяч вісімсот дев'ятнадцять) гривень 34 копійок.
В обґрунтування позову зазначено, що 27 листопада 2018 року позивач отримала Вимогу про сплату боргу (недоїмки) на суму 15 819, 54 грн.
Позивач вважає, що дана вимога підлягає скасуванню, оскільки вона працює в товаристві з обмеженою відповідальністю Мрія Мед-Сервіс на посаді стоматолог-терапевт та відповідно Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , роботодавець сплачує за неї єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Також позивач зазначила, що виключно Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначаються: принципи збору та ведення обліку єдиного внеску; платники єдиного внеску; порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску; розмір єдиного внеску; орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, його повноваження та відповідальність; склад, порядок ведення та використання даних Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування; порядок здійснення державного нагляду за збором та веденням обліку єдиного внеску.
Крім того, 27 листопада 2018 року позивач звернулась до Відділу державної реєстрації виконкому Криворізької міської ради з заявою про припинення підприємницької діяльності.
Ухвалою суду від 26 грудня 2018 року відкрито спрощене провадження у справі без виклику її учасників.
22 січня 2019 року на адресу суду від представника відповідача надійшов відзив на позов, в якому останній зазначив, що позов не підлягає задоволенню з тих підстав, що фізична особа-підприємець ОСОБА_2 належним чином не виконувала норми ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , у зв'язку з чим виникла недоїмка з єдиного внеску у сумі 15 819, 54 грн.
У разі виявлення органом доходів і зборів своєчасно не нарахованих та/або не сплачених платником сум єдиного внеску такий орган доходів і зборів обчислює суми єдиного внеску, що зазначаються у вимозі про сплату боргу (недоїмки), та застосовує до такого платника штрафні санкції в порядку і розмірах, визначених розділом VII Інструкції №449.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
08 лютого 2019 року на адресу суду від представника третьої особи надійшли письмові пояснення щодо суті позову.
В поясненнях зазначено, що дійсно позивач ОСОБА_2 з 07 січня 2007 року по теперішній час працює згідно наказу № 01 в товаристві з обмеженою відповідальністю Мрія Мед-Сервіс на посаді стоматолог-терапевт, де отримує заробітну плату. Відповідно Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 р. № 2464-VІ ТОВ Мрія Мед-Сервіс - як роботодавець за неї сплачує єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства, суд встановив наступні обставини.
Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ОСОБА_2 - позивач, є фізичної особою-підприємцем.
Згідно наказу №01 позивач з 07 січня 2007 року по теперішній час працює в товаристві з обмеженою відповідальністю Мрія Мед-Сервіс на посаді стоматолог-терапевт.
12 листопада 2018 року відповідачем було винесено Вимогу №Ф 2555-56, відповідно до якої станом на 31 жовтня 2018 року заборгованість ОСОБА_2 зі сплати єдиного внеску становить 15 819,54 грн.
Зазначену вимогу позивач отримала 27 листопада 2018 року.
Вирішуючи правомірність оскаржуваної вимоги, суд виходить з наступного.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 2464-VI від 08.07.2010 р. (далі Закон № 2464-VI) єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є, зокрема, фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до ч. 8 ст. 9 Закону № 2464-VI платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Згідно ч.12 ст. 9 Закону №2464-VI єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Відповідно ч. 10 ст. 9 Закону № 2464-VI днем сплати єдиного внеску вважається:
1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів;
2) у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа та переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі.
Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом № 2464-VI є недоїмкою та стягується з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Згідно п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) сум єдиного внеску, накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Як передбачено ч.ч. 10, 13 ст. 25 Закону № 2464-VI одночасно на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
Згідно п.4 розділу VII Інструкції №449, факти порушень законодавства, крім тих, що є предметом акта документальної перевірки, та тих, що зазначені в пп. 2 п.2 розділу VII Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом МФУ від 20.04.2015 р. №449 (далі по тексту - Інструкція №449), посадова особа органу доходів і зборів оформлює актом довільної форми, в якому чітко викладається зміст порушення з обґрунтуванням порушених норм законодавчих актів. Такий акт про порушення надсилається (вручається) платнику разом із рішенням про застосування штрафних санкцій.
Відповідно до п.п.2 п.2 розділу VII Інструкції №449, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення у період до 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
У разі виявлення органом доходів і зборів своєчасно не нарахованих та/або не сплачених платником сум єдиного внеску такий орган доходів і зборів обчислює суми єдиного внеску, що зазначаються у вимозі про сплату боргу (недоїмки), та застосовує до такого платника штрафні санкції в порядку і розмірах, визначених розділом VII Інструкції №449.
Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена в строки, встановлені Законом, обчислена органами доходів і зборів у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою.
Відповідно до п.3 розділом VII Інструкції №449, органи доходів і зборів надсилають (вручають) платникам вимогу про сплату боргу (недоїмки), якщо, зокрема, платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати єдиного внеску.
Відповідно до п.6.8 Інструкції №449, за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.
Таким чином, вищевказаними нормами чітко передбачено, що фізичні особи-підприємці які, хоч і не отримують прибутку, однак повинні сплачувати єдиний соціальний внесок. За його не сплату до платника застосовуються штраф та нараховується пеня.
З урахуванням зазначеного суд не погоджується з доводами позивача про те, що остання з дня реєстрації як фізична особа-підприємець до цього часу не займалась підприємницькою діяльністю та не мала доходів, у зв'язку з чим не повинна сплачувати єдиний внесок.
З підстав, наведених вище, суд також не приймає доводи позивача про те, що остання працює та її роботодавець сплачує за неї єдиний соціальний внесок.
Приймаючи рішення по справі, суд також враховує, що позивач 27 листопада 2018 року звернулась із заявою про припинення її підприємницької діяльності, а недоїмка виникла до вказаного періоду.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що оскаржувана Вимога про сплату боргу винесена відповідно до норм чинного законодавства, а тому підстави для задоволення адміністративного позову відсутні.
Керуючись ст. ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя (підпис) В.М. Олійник
Рішення не набрало законної сили
28 лютого 2019 року.
Суддя В.М. Олійник
З оригіналом згідно.
Суддя В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2019 |
Оприлюднено | 09.04.2019 |
Номер документу | 80981566 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні