Справа № 575/267/19
Провадження № 3/575/59/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 квітня 2019 року смт. Велика Писарівка
Великописарівський районний суд Сумської області
в складі: судді В'юник Н.Г.
за участю секретаря Бондар А.А.
прокурора Скоромного О.М.,
розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла від Управління захисту економіки в Сумській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця с.Могриця Сумського району Сумської області, зареєстрованого в АДРЕСА_1, проживаючого в АДРЕСА_2, громадянина України, працюючого на посаді головного лікаря Великописарівської центральної районної лікарні,
за ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП,
у с т а н о в и в :
Згідно витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Великописарівська ЦРЛ - ідентифікаційний код 02007503, зареєстрована 15.12.1993 як комунальна некомерційна установа Великописарівської районної ради Сумської області.
Згідно п.1.1, п. 1.2 та 1.3 розділу 1 Загальні положення статуту Великописарівської центральної районної лікарні (далі - Статут), лікарня - є комунальним закладом охорони здоров'я, заснованим на спільній власності територіальних громад сіл, селищ Великописарівського району, що створений з метою забезпечення потреб населення у медичній допомозі. Заклад створений та підпорядковується Великописарівській районній раді Сумської області. Уповноважним органом управління лікарні є Великописарівська районна державна адміністрація. Великописарівська ЦРЛ підконтрольна іа підзвітна управлінню охорони здоров'я облдержадміністрації.
У абз. 2 п.3.3. розділу 3 Статуту зазначено, що лікарня має право укладати угоди (контракти) з іншими закладами, здійснювати інші юридичні дії, в тому числі банківські операції, виступати в якості позивача і відповідача в загальних та господарських судах.
Згідно п.5.2. розділу 5 Статуту, безпосереднє керівництво діяльністю закладом здійснює головний лікар, який призначається на посаду і працює на контрактній основі.
Відповідно до контракту від 31 липня 2015 року ОСОБА_1 призначено на посаду головного лікаря Великописарівської центральної районної лікарні на термін з 31 липня 2015 року по 31 липня 2018 року.
Згідно п.п. а п.2 ч.1 ст.3 Закону України Про запобігання корупції , особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а саме: посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті - є суб'єктами, на яких поширюється дія цього Закону.
Головний лікар Великописарівської центральної районної лікарні Сумської області ОСОБА_1 є суб'єктом, на якого поширюється дія Закону України Про запобігання корупції .
Відповідно до п. 5.3 розділу 5 Статуту - головний лікар без довіреності діє від імені закладу, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, відкриває розрахункові та інші рахунки в банківських установах, формує адміністрацію закладу та вирішує питання її діяльності в межах та порядку, визначених Статутом. Відповідно до п.5.4 розділу 5 Статуту, головний лікар несе повну відповідальність за діяльність закладу, організацію збереження майна, видає в межах своєї компетенції накази, обов'язкові для виконання всіма працівниками закладу, приймає рішення про зміну штатного розкладу, розпоряджається в установленому порядку майном та коштами закладу, забезпечує виконання персоналом та працівниками закладу соціальних замовлень та дотримання штатно-фінансової дисципліни, підбирає керівні запогодженням УОЗ обласного рівня та інші кадри, яким визначає, відповідно до кваліфікаційних характеристик, коло їх обов'язків, приймає на роботу та звільняє з неї працівників центральної районної лікарні.
Таким чином, головний лікар Великописарівської центральної районної лікарні Сумської області ОСОБА_1 здійснює організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські обов'язки і відноситься до службових осіб.
Перебуваючи на посаді головного лікаря Великописарівської центральної районної лікарні Сумської області, ОСОБА_1 вчинив правопорушення, пов'язане з корупцією, а саме: запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, що визначено п. 1-4 ч.1 ст.28 Закону України Про запобігання корупції .
Так, згідно п.1-4 ч.1 ст.28 зазначеного Закону, особи, зазначені у пунктах 1,2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані: вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Відповідно до абзацу 13 ч.1 ст.1 Закону України Про запобігання корупції , реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
В абзаці 12 ч.1 ст.1 зазначеного Закону вказано, що приватний інтерес - це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими, позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
Перевіркою встановлено, що головний лікар Великописарівської центральної районної лікарні Сумської області ОСОБА_1 у грудні 2017 року видав накази, які стосувались його особисто.
Так, головний лікар Великописарівської центральної районної лікарні Сумської області ОСОБА_1 має реальний конфлікт інтересів, який виник під час винесення наказів № 185-к від 11.12.2017 Про виплату матеріальної допомоги та №187-к від 12.12.2017 Про преміювання , якими надав собі матepiaльнy допомогу в розмірі одного посадового окладу та грошову премію в розмірі 3200,00 грн. відповідно.
Ураховуючи викладене, під час винесення перелічених наказів, які стосуються його особисто, у головного лікаря Великописарівської центральної районної лікарні Сумської області ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів, про який не повідомив не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізнався чи повинен був дізнатися про наявність у нього реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника протягом тривалого часу, дії якого є умисними.
Відповідно до листа виконавчого комітету Великописарівської районної ради Сумської області від 30.11.2018 №1163з/2018 та листа Великописарівської РДА від 15.01.2019 №05-08/122 повідомлень від головного лікаря Великописарівської центральної районної лікарні Сумської області ОСОБА_1 про наявність реального або потенційного конфлікту інтересів, який може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання службових чи представницьких повноважень у терміни, передбаченими Законом України Про запобігання корупції не надходили.
Зазначене правопорушення вчинене 12.12.2017.
Момент виявлення та юридично встановлений факт правопорушення, пов'язаного з корупцією є оцінка доказів за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, що підтверджує даний протокол.
У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративних правопорушень, пов'язаних з корупцією, передбачених ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП, не визнав та пояснив, що, перебуваючи на посаді головного лікаря Великописарівської центральної районної лікарні Сумської області, надав собі матеріальну допомогу в розмірі одного посадового окладу та грошову премію в розмірі 3200,00 грн., як лікарю дерматовенерологу поліклінічного відділення Великописарівської ЦРЛ з 0,5 ставки.
Прокурор вважає, що обставини, зазначені у протоколах про адміністративне правопорушення №39/2019 від 23 січня 2019 року та №40/2019 від 23 січня 2019 знайшли своє підтвердження в повному обсязі та у діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП, а тому на нього слід накласти адміністративне стягнення в межах санкції, встановленої вказаною нормою закону, а саме штрафу.
Факт вчинення ОСОБА_1 адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП, підтверджується матеріалами справи, а саме: протоколами про адміністративне правопорушення №39/2019 від 23 січня 2019 року та №40/2019 від 23 січня 2019, поясненнями ОСОБА_1, листом Великописарівської районної ради, контрактом, особовою карткою, наказами № 185-к від 11.12.2017 Про виплату матеріальної допомоги та №187-к від 12.12.2017 Про преміювання , статутом, розрахунково-платіжними відомостями, листом виконавчого комітету Великописарівської районної ради Сумської області від 30.11.2018 №1163з/2018, листом Великописарівської РДА від 15.01.2019 №05-08/122.
Таким чином, суд дійшов висновку, що вина ОСОБА_1 повністю доведена та він вчинив адміністративні правопорушення, передбачені ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП, - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів та вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Згідно листа Великописарівського відділення поліції Охтирського відділу поліції ГУ НП в Сумській області від 03.04.2019 у слідчому відділенні Великописарівського відділення поліції Охтирського відділу поліції ГУ НП в Сумській області перебувало у провадженні кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018201120000054 від 19.04.2018 за відповідною правовою кваліфікацією по ч.1 ст.358 КК України про те, що посадові особи Великописарівської центральної районної лікарні внесли недостовірні відомості до офіційних документів щодо нарахування премії працівникам лікарні в 2016-208 роках.
Відповідно до постанови старшого слідчого СВ Великописарівського відділення поліції Охтирського відділу поліції ГУ НП в Сумській області Маляра О.В. про закриття кримінального провадження від 20 жовтня 2018 року кримінальне провадження №42018201120000054 від 19.04.2018 за відповідною правовою кваліфікацією по ч.1 ст.358 КК України, закрито у зв'язку з відсутністю складу кримінального правопорушення. Для вирішення питання про притягнення головного лікаря Великописарівської центральної районної лікарні Сумської області ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності матеріали кримінального провадження направлені до Управління захисту економіки в Сумській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України разом з постановою про закриття даного кримінального провадження та до Великописарівського відділу Охтирської місцевої прокуратури.
Згідно ст. 38 ч.2 КУпАП якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій і четвертій цієї статті.
Відповідно до ч.5 ст.38 КУпАП у разі закриття кримінального провадження, але за наявності в діях порушника ознак адміністративного правопорушення, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через місяць з дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження.
Оглянувши матеріали справи, суд вважає, що строк накладення адміністративного стягнення минув, оскільки постанова старшого слідчого СВ Великописарівського відділення поліції Охтирського відділу поліції ГУ НП в Сумській області Маляра О.В. про закриття кримінального провадження за відповідною правовою кваліфікацією поч.1 ст.358 КК України, винесена 20 жовтня 2018 року, тобто, минув місяць з дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження.
Відповідно до ст.247 ч.1 п.7 КУпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Керуючись ст.ст.38, ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7, ст.ст.221, п.7 ч.1 ст.247, 283, 294 КУпАП,
п о с т а н о в и в :
Провадження по справі про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП закрити у зв'язку з пропущенням строку притягнення до адміністративної відповідальності.
Постанова може бути оскаржена до Сумського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення через Великописарівський районний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя Н.Г. В'юник
Суд | Великописарівський районний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2019 |
Оприлюднено | 09.04.2019 |
Номер документу | 81001993 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Великописарівський районний суд Сумської області
В'юник Н. Г.
Адмінправопорушення
Великописарівський районний суд Сумської області
В'юник Н. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні