Рішення
від 08.04.2019 по справі 420/443/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/443/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 березня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача - адвоката Корміч С.В. (за довіреністю), представника відповідачів - Кисельова О.М. (за довіреностями), розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДФС в Одеській області № 952125/42091430 від 12.10.2018 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДФС в Одеській області № 952130/42091430 від 12.10.2018 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації. Головного управління ДФС в Одеській області № 952126/42091430 від 12.10.2018 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДФС в Одеській області № 952123/42091430 від 12.10.2018 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації. Головного управління ДФС в Одеській області № 952190/42091430 від 12.10.2018 року;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- податкову накладну № 3 від 30.08.2018 року, яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЄВРО" на загальну суму 430425,56 грн., в тому числі ПДВ - 71737,59 грн.;

- податкову накладну № 4 від 30.08.2018р., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЄВРО" на загальну суму 395857,74 грн., в тому числі ПДВ - 65976,29 грн.;

- податкову накладну № 5 від 30.08.2018 р., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЄВРО" на загальну суму 190102,67 грн., в тому числі ПДВ - 31683,78 грн.;

- податкову накладну № 6 від 31.08.2018 р., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЄВРО" на загальну суму 407604,68 грн., в тому числі ПДВ - 67934,11 грн.;

- податкову накладну № 10 від 30.08.2018 р., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЄВРО" на загальну суму 49965,30 грн., в тому числі ПДВ - 8327,55 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України TOB КОРН ТРЕЙД І КО було складено податкові накладні №3 від 30.08.2018 року, №4 від 30.08.2018 року, №5 від 30.08.2018 року, №6 від 31.08.2018 року, №10 від 30.08.2018 року, та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманих квитанцій від 11.09.2018 року та 13.09.2018 року податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено. При цьому в квитанціях вказано: Обсяг постачання товару/послуги 1206 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D =0, Р =95168,60 .

Позивач вказав, що відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , TOB КОРН ТРЕЙД І КО було направлено на адресу ГУ ДФС в Одеській області через ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено та копії підтверджуючих документів. Отже, було надало усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податкових накладних №3 від 30.08.2018 року, №4 від 30.08.2018 року, №5 від 30.08.2018 року, №6 від 31.08.2018 року, №10 від 30.08.2018 року. Однак, рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДФС в Одеській області було відмовлено у реєстрації вищезазначених податкових накладних.

Позивач зазначив, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних вказано: ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. При цьому, вказано, що документи, які не надано, необхідно було підкреслити. Але при цьому ніякі документи з переліку не підкреслені.

Позивач вказав, що оскільки TOB КОРН ТРЕЙД І КО не погоджувалось з рішеннями комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, воно подало до ДФС України скарги на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. 29.10.2018 року ДФС України надіслало TOB КОРН ТРЕЙД І КО рішення комісії з питань розгляду скарг, згідно яких скарги залишені без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Також позивач зазначив, що основним видом діяльності ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО є оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (код КВЕД 46.21). Фактично TOB КОРН ТРЕЙД І КО здійснює діяльність з вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (код КВЕД 01.11) та з оптової торгівлі зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (код КВЕД 46.21). TOB КОРН ТРЕЙД I КО уклало договір поставки №1-08 від 29.08.2018 року з TOB Агроєвро на поставку насіння соняшнику. Податкові накладні №3 від 30.08.2018 р., №4 від 30.08.2018 р., №5 від 30.08.2018 р., №6 від 31.08.2018 р. та №10 від 30.08.2018 р. виписані TOB КОРН ТРЕЙД І КО на адресу TOB Агроєвро за фактом здійснення поставок в рамках цього договору.

Позивач вказав, що всього поставлено товару на суму 1473955,95 грн. Рахунки за поставлений за цим договором товар були сплачені TOB Агроєвро наступним чином: 06.09.2018 р. у сумі 407644,65 грн., що підтверджується копією платіжного доручення №146 від 06.09.2018 р.; 05.09.2018 р. у сумі 500000,00 грн., що підтверджується копією платіжного доручення №141 від 05.09.2018 р.; 05.09.2018 р. у сумі 589396,19 грн., що підтверджується копією платіжного доручення №142 від 05.09.2018 р.; 05.09.2018 р. у сумі 500000,00 грн., що підтверджується копією платіжного доручення №145 від 05.09.2018 р. Сплачено всього 1997040,84 грн. Усі рахунки, які були надані для сплати, сплачені у повному обсязі.

Позивач вказав, що TOB КОРН ТРЕЙД І КО є товаровиробником цього товару. Для здійснення виробництва сільськогосподарської продукції TOB КОРН ТРЕЙД І КО має відповідні матеріальні та трудові ресурси, в тому числі TOB КОРН ТРЕЙД І КО використовує орендовані земельні ділянки, що підтверджується довідкою Старомаяківської сільської ради Ширяївського району Одеської області вих. № 171 від 10.08.2018 р. В штаті підприємства 8 співробітників, що підтверджується штатним розписом підприємства, податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за 3 квартал 2018 р. Для зберігання продукції TOB KOPH ТРЕЙД І КО використовує нежитлові складські приміщення за адресою: Одеська область, Котовський район, смт. Зарниця, вул. Грушова, буд. 25, загальною площею 125 м кв., відповідно до договору оренди нежитлового приміщення, яке перебуває у власності орендодавця № 0108/01С від 01.08.2018 р.

Таким чином, відповідно до п.п. 13, 14 постанови Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 р. TOB KOPH ТРЕЙД І КО надало до контролюючих органів пояснення і копії документів, якими підтверджується реальність здійснення операцій по податковим накладним, в реєстрації яких відмовлено. Надані до контролюючих органів документи засвідчують факт реального виконання TOB KOPH ТРЕЙД І КО та його контрагентом господарських зобов'язань за вказаним договором.

Позивач зазначив, що в рішеннях голови комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДФС в Одеській області від 12.10.2018 р. №952125/42091430, від 12.10.2018 р. №952130/42091430, від 12.10.2018 р. №952126/42091430, від 12.10.2018 р. №952123/42091430 та від 12.10.2018 р. №952190/42091430 вказано, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних було ненадання платником податку копій документів. При цьому, вказано, що документи, які не надано, необхідно було підкреслити. В рішеннях повинно було бути вказано, яких саме документів не надано платником податків, але при цьому ніякі документи з переліку не підкреслені.

Позивач вважає, що вказані рішення не є законними та обґрунтованими. В рішеннях чітко не зазначено, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Зі змісту квитанцій до направлених для реєстрації податкових накладних №3 від 30.08.2018 р., №4 від 30.08.2018 р., №5 від 30.08.2018 р., №6 від 31.08.2018 р. вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку . Вказано, що обсяг постачання товару/послуги 1206 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуг та обсягу його постачання. При цьому запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач вказав, що такого пункту, як пп.2.1 п.2. Критеріїв ризиковості платника податку, встановлений листом ДФС України № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018 р., взагалі не містить.

Ухвалою від 13.02.2019 року відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання на 14.03.2019 року на 10:00 год.

Ухвалою від 14.03.2019 року закрито підготовче провадження у справі і призначено справу до судового розгляду по суті на 27.03.2019 року на 11:00 год.

У судове засідання, призначене на 27.03.2019 року на 11:00 год., з'явилися представник позивача та представник відповідачів.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідачів під час розгляду справи проти задоволення позову заперечував. 06.03.2019 року представник відповідачів надав письмовий відзив на позов, в якому зазначив, що ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкові накладні № 3, № 4, № 5, № 6, № 10. За отриманими квитанціями з єдиного вікна приймання звітності ДФС України підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідних податкових накладних зупинена. Даними квитанціями запропоновано платнику надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Представник відповідачів вказав, що надалі платник податку направив засобами електронного зв'язку повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним.

Однак, за оскарженими рішеннями №952130/42091430 від 12.10.2018 року, №952125/42091430 від 12.10.2018 року, №952126/42091430 від 12.10.2018 року, №952123/42091430 від 12.10.2018 року, № 952190/42091430 від 12.10.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО відмовлено в реєстрації зазначених вище податкових накладних.

В оскаржуваних рішеннях Комісії було чітко зазначено, які саме документи не було надано ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО разом із повідомленням, а саме: відносно податкової накладної №3: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; відносно податкової накладної №4: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; відносно податкової накладної №5: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; відносно податкової накладної №6: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; відносно податкової накладної №10: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Представник відповідачів зазначив, що з огляду на ненадання ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО разом із повідомленнями всіх необхідних документів, Комісією, яка приймає рішення щодо реєстрації або відмову в такій реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, було винесено оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №3, №4, №5, №6, №10.

Представник відповідачів вважав, що рішення Комісії про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО із посиланням на підставу - ненадання платником податку необхідних копій документів є повністю обгрунтованим.

Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідачів, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.

Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО зареєстроване 25.04.2018 року за №1 556 102 0000 066134 (а.с. 27-28).

Основним видом економічної діяльності ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО є: "Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин" (код КВЕД 46.21).

Відповідно до витягу з реєстру платників податку на додану вартість №1815514500126, ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО зареєстроване платником податку на додану вартість 01.06.2018 року (а.с. 30).

Судом встановлено, що 29 серпня 2018 року між ТОВ "Агроєвро" (Покупець) та ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО (Продавець) укладено договір №1-08, відповідно до якого Продавець зобов'язується поставити і передати у власність Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти і оплатити насіння соняшнику врожаю 2018 року на умовах даного Договору (а.с. 66-68).

30.08.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО виписало рахунок на оплату №3 на суму 430425,56 грн., у т.ч. ПДВ - 71737,59 грн. (а.с. 73).

Згідно видаткової накладної №3, 30.08.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО здійснило постачання контрагенту ТОВ Агроєвро насіння соняшнику, врожаю 2018 року у кількості 42,211 т всього на суму 430425,56 грн. з ПДВ (а.с. 78).

30.08.2018 року позивач склав податкову накладну №3 на поставку TOB "Агроєвро" насіння соняшнику, врожаю 2018 року на загальну суму 430425,56 грн., у тому числі ПДВ 71737,59 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку (а.с. 32).

11.09.2018 року на адресу позивача з Автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.18.8, надійшла Квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, згідно з якою податкова накладна №3 від 30.08.2018 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена (а.с. 31).

Як підставу зупинення реєстрації ПН зазначено: "Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПК/РК від 30.08.2018 року №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1206 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D =0, Р =95168,60".

05.10.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО було направлено на адресу ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області повідомлення №1 від 05.10.2018 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та копії документів, що підтверджують реалізацію товару (а.с. 33).

У поясненнях позивач зазначив, що профільним видом діяльності є вирощування зернових культур КВЕД 01.11. Підприємство використовує земельні паї орендовані у фізичних осіб. Штатна чисельність працівників - 8 осіб. До пояснень додано 14 додатків (а.с. 156, 171).

12.10.2018 року комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення №952125/42091430 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (а.с. 34-35).

Не погоджуючись із рішення №952125/42091430 від 12.10.2018 року, 19.10.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО звернулось до Державної фіскальної служби України зі скаргою на вказане рішення (а.с. 36).

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 29.10.2018 року №39577/42091430/2 скаргу ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО залишено без задоволення, а рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області - без змін (а.с. 37).

30.08.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО виписало рахунок на оплату №4 на суму 395857,74 грн., у т.ч. ПДВ - 65976,29 грн. (а.с. 74).

Згідно видаткової накладної №4, 30.08.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО здійснило постачання контрагенту ТОВ Агроєвро насіння соняшнику, врожаю 2018 року у кількості 38,821 т всього на суму 395857,74 грн. з ПДВ (а.с. 79).

30.08.2018 року позивач склав податкову накладну №4 на поставку TOB "Агроєвро" насіння соняшнику, врожаю 2018 року на загальну суму 395857,74 грн., у тому числі ПДВ 65976,29 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку (а.с. 39).

11.09.2018 року на адресу позивача з Автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.18.8, надійшла Квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, згідно з якою податкова накладна №4 від 30.08.2018 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена (а.с. 38).

Як підставу зупинення реєстрації ПН зазначено: "Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПК/РК від 30.08.2018 року №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1206 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D =0, Р =95168,6".

05.10.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО було направлено на адресу ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області повідомлення №2 від 05.10.2018 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та копії документів, що підтверджують реалізацію товару (а.с. 40).

У поясненнях позивач зазначив, що профільним видом діяльності є вирощування зернових культур КВЕД 01.11. Підприємство використовує земельні паї орендовані у фізичних осіб. Штатна чисельність працівників - 8 осіб. До пояснень додано 14 додатків (а.с. 157, 171).

12.10.2018 року комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення №952130/42091430 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (а.с. 41-42).

Не погоджуючись із рішення №952130/42091430 від 12.10.2018 року, 19.10.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО звернулось до Державної фіскальної служби України зі скаргою на вказане рішення (а.с. 43).

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 29.10.2018 року №39582/42091430/2 скаргу ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО залишено без задоволення, а рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області - без змін (а.с. 44).

30.08.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО виписало рахунок на оплату №5 на суму 190102,67 грн., у т.ч. ПДВ - 31683,78 грн. (а.с. 75).

Згідно видаткової накладної №5, 30.08.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО здійснило постачання контрагенту ТОВ Агроєвро насіння соняшнику, врожаю 2018 року у кількості 18,643 т всього на суму 190102,67 грн. з ПДВ (а.с. 80).

30.08.2018 року позивач склав податкову накладну №5 на поставку TOB "Агроєвро" насіння соняшнику, врожаю 2018 року на загальну суму 190102,67 грн., у тому числі ПДВ 31683,78 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку (а.с. 46).

11.09.2018 року на адресу позивача з Автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.18.8, надійшла Квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, згідно з якою податкова накладна №5 від 30.08.2018 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена (а.с. 45).

Як підставу зупинення реєстрації ПН зазначено: "Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПК/РК від 30.08.2018 року №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1206 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D =0, Р =95168,6".

05.10.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО було направлено на адресу ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області повідомлення №3 від 05.10.2018 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та копії документів, що підтверджують реалізацію товару (а.с. 47).

У поясненнях позивач зазначив, що профільним видом діяльності є вирощування зернових культур КВЕД 01.11. Підприємство використовує земельні паї орендовані у фізичних осіб. Штатна чисельність працівників - 8 осіб. До пояснень додано 15 додатків (а.с. 158, 172).

12.10.2018 року комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення №952126/42091430 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (а.с. 48-49).

Не погоджуючись із рішення №952126/42091430 від 12.10.2018 року, 19.10.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО звернулось до Державної фіскальної служби України зі скаргою на вказане рішення (а.с. 50).

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 29.10.2018 року №39581/42091430/2 скаргу ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО залишено без задоволення, а рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області - без змін (а.с. 51).

31.08.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО виписало рахунок на оплату №6 на суму 407604,68 грн., у т.ч. ПДВ - 67934,11 грн. (а.с. 76).

Згідно видаткової накладної №6, 31.08.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО здійснило постачання контрагенту ТОВ Агроєвро насіння соняшнику, врожаю 2018 року у кількості 39,973 т всього на суму 407604,68 грн. з ПДВ (а.с. 81).

31.08.2018 року позивач склав податкову накладну №6 на поставку TOB "Агроєвро" насіння соняшнику, врожаю 2018 року на загальну суму 407604,68 грн., у тому числі ПДВ 67934,11 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку (а.с. 53).

11.09.2018 року на адресу позивача з Автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.18.8, надійшла Квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, згідно з якою податкова накладна №6 від 31.08.2018 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена (а.с. 52).

Як підставу зупинення реєстрації ПН зазначено: "Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПК/РК від 31.08.2018 року №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1206 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D =0, Р =95168,6".

05.10.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО було направлено на адресу ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області повідомлення №4 від 05.10.2018 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та копії документів, що підтверджують реалізацію товару (а.с. 54).

У поясненнях позивач зазначив, що профільним видом діяльності є вирощування зернових культур КВЕД 01.11. Підприємство використовує земельні паї орендовані у фізичних осіб. Штатна чисельність працівників - 8 осіб. До пояснень додано 15 додатків (а.с. 159, 172).

12.10.2018 року комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення №952123/42091430 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (а.с. 55-56).

Не погоджуючись із рішення №952123/42091430 від 12.10.2018 року, 19.10.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО звернулось до Державної фіскальної служби України зі скаргою на вказане рішення (а.с. 57).

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 29.10.2018 року №39578/42091430/2 скаргу ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО залишено без задоволення, а рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області - без змін (а.с. 58).

30.08.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО виписало рахунок на оплату №10 на суму 49965,30 грн., у т.ч. ПДВ - 8327,55 грн. (а.с. 77).

Згідно видаткової накладної №10, 31.08.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО здійснило постачання контрагенту ТОВ Агроєвро насіння соняшнику, врожаю 2018 року у кількості 4,9 т всього на суму 49965,30 грн. з ПДВ (а.с. 82).

30.08.2018 року позивач склав податкову накладну №10 на поставку TOB "Агроєвро" насіння соняшнику, врожаю 2018 року на загальну суму 49965,30 грн., у тому числі ПДВ 8327,55 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку (а.с. 60).

13.09.2018 року на адресу позивача з Автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.18.8, надійшла Квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, згідно з якою податкова накладна №6 від 31.08.2018 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена (а.с. 59).

Як підставу зупинення реєстрації ПН зазначено: "Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПК/РК від 30.08.2018 року №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1206 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D =0, Р =95168,6".

08.10.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО було направлено на адресу ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області повідомлення №8 від 08.10.2018 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та копії документів, що підтверджують реалізацію товару (а.с. 61).

У поясненнях позивач зазначив, що профільним видом діяльності є вирощування зернових культур КВЕД 01.11. Підприємство використовує земельні паї орендовані у фізичних осіб. Штатна чисельність працівників - 8 осіб. До пояснень додано 15 додатків (а.с. 160, 173).

12.10.2018 року комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення №952190/42091430 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (а.с. 62-63).

Не погоджуючись із рішення №952190/42091430 від 12.10.2018 року, 19.10.2018 року ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО звернулось до Державної фіскальної служби України зі скаргою на вказане рішення (а.с. 64).

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 29.10.2018 року №39576/42091430/2 скаргу ТОВ КОРН ТРЕЙД І КО залишено без задоволення, а рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області - без змін (а.с. 65).

Також судом встановлено, що поставлений позивачем до ТОВ Агроєвро товар останнім було оплачено платіжними дорученнями №№ 141, 142, 145 від 05.09.2018 року та №146 від 06.09.2018 року (а.с. 83-86).

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень п.185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Приписами п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Згідно з положеннями п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

Згідно п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з пп.201.16.1. п.201.16 ст.201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За приписами п.74.2, п.74.3 ст.74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п.74.2). Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3).

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок № 1246).

Відповідно до п.2 Порядку №1246, податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п.12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Зі змісту квитанцій від 11.09.2018 року та від 13.09.2018 року до направлених для реєстрації податкових накладних №№ 3, 4, 5, 10 від 30.08.2018 року та №6 від 31.08.2018 року вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних вимогам пп.2.1 п.2. "Критеріїв ризиковості платника податку". При цьому запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року затверджений "Порядок зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Порядок № 117).

Відповідно до п.п. 5, 6 Порядку №117 податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з п.10 Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Листом ДФС України №960/99-99-07-18 від 21.03.2018 року встановлений Перелік показників, що визначають позитивну податкову історію платника податку, а листом ДФС України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року встановлені Критерії ризиковості платника податку та Критерії ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до п.21 Порядку №117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Суд зазначає, що зупинивши реєстрацію податкових накладних з висновком, що податкові накладні TOB "КОРН ТРЕЙД І КО" відповідають вимогам пп.2.1. п.2 "Критеріїв ризиковості платника податків", контролюючий орган порушив норми п.201.16 Податкового кодексу України, який вказує, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. В квитанціях є посилання не на підстави, вказані в постанові Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року, а на пп.2.1 п.2 "Критеріїв ризиковості платника податків", встановлений листом ДФС України № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року.

Відповідно до п.13 Порядку №117, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Суд бере до уваги доводи позивача, що в квитанціях до податкових накладних, реєстрація яких зупинена, вказаний пп.2.1.п.2. Критеріїв ризиковості платника податку , проте Критерії ризиковості платника податку, встановлені листом ДФС України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 р., пп.2.1 п.2 взагалі не містять. Вказаний пп.2.1 п.2 відноситься до Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Отже, позивач був позбавлений можливості зрозуміти, який саме критерій був застосований до нього при прийнятті рішення про зупинення реєстрації податкової накладної.

Суд зазначає, що приймаючи рішення про зупинення реєстрації податкової накладної, відповідач був зобов'язаний у квитанції чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений "Критеріями ризиковості платника податків".

Також суд бере до уваги доводи позивача, що за результатами розгляду поданих позивачем пояснень та первинних документів, відповідачем прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних без визначення конкретних первинних документів, які не надані.

Підпунктом 4 п.13 Порядку №117 визначено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Згідно з п.23 Порядку № 117 комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Суд зазначає, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

В оскаржуваних рішеннях про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, як підставу для прийняття рішень вказано ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (документи, які не надано підкреслити).

У свою чергу зі змісту оскаржуваних рішень не вбачається, які саме документи, передбачені пп.4 п.13 Порядку № 117 не було надано позивачем, оскільки жодного з перелічених документів не підкреслено.

При цьому, у самій формі рішення зазначається, що документи, які не надано, необхідно підкреслити.

Зазначене, на думку суду, є підставою вважати рішення такими, що прийняті із порушенням норм законодавства.

Вищенаведена підстава для прийняття оскаржуваних рішень (без зазначення того, які саме документи не було надано) є формальною, оскільки неможливо встановити, що конкретно не надав суб'єкт підприємницької діяльності, а відповідно неможливо встановити і конкретну підставу прийняття оскаржуваних рішень.

Крім того, суд бере до уваги доводи позивача, що останній є саме виробником сільгосппродукції, яку він постачав ТОВ Агроєвро , про що зазначив у поясненнях та надав окрім перелічених вище документів щодо взаємовідносин з вказаним покупцем, також і документи, що підтверджують залучення третіх осіб до обробки грунту, збирання врожаю, інших послуг (ТОВ Техноекотрейд ); що підтверджують оренду складських приміщень для зберігання зерна (у ТОВ Дарлон ); щодо закупівлі насіння соняшника у ТОВ Дорлон ; щодо використання земельних паїв 106,5298 га; щодо врожайності соняшника у 2018 році; щодо придбання нафтопродуктів для заправки сільгосптехніки (у ТОВ Найспром ). Вказані доводи підтверджуються договорами, актами приймання-передачі, актами надання послуг, розрахунками на оплату, платіжними дорученнями (а.с. 87-130, 197).

Таким чином, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДФС в Одеській області №952125/42091430 від 12.10.2018 року, №952130/42091430 від 12.10.2018 року, №952126/42091430 від 12.10.2018 року, №952123/42091430 від 12.10.2018 року, №952190/42091430 від 12.10.2018 року, якими позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних №№ 3, 4, 5, 10 від 30.08.2018 року та №6 від 31.08.2018 року, не містить повної інформації щодо причин та підстав їх прийняття, у рішеннях не зазначено, яких саме документів не надано позивачем для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Суд вважає, що позивач виконав свій обов'язок щодо надіслання відповідачу первинних документів та пояснень щодо наданих документів на підтвердження факту реальності господарських операцій з ТОВ "Агроєвро".

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, оскільки оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних прийняті з порушенням норм чинного законодавства.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" підлягають повному задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.1 ст.139, ст.ст. 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДФС в Одеській області № 952125/42091430 від 12.10.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДФС в Одеській області № 952130/42091430 від 12.10.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДФС в Одеській області № 952126/42091430 від 12.10.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДФС в Одеській області № 952123/42091430 від 12.10.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДФС в Одеській області № 952190/42091430 від 12.10.2018 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- податкову накладну № 3 від 30.08.2018 року, яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЄВРО" на загальну суму 430425,56 грн., в тому числі ПДВ - 71737,59 грн.;

- податкову накладну № 4 від 30.08.2018р., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЄВРО" на загальну суму 395857,74 грн., в тому числі ПДВ - 65976,29 грн.;

- податкову накладну № 5 від 30.08.2018 р., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЄВРО" на загальну суму 190102,67 грн., в тому числі ПДВ - 31683,78 грн.;

- податкову накладну № 6 від 31.08.2018 р., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЄВРО" на загальну суму 407604,68 грн., в тому числі ПДВ - 67934,11 грн.;

- податкову накладну № 10 від 30.08.2018 р., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЄВРО" на загальну суму 49965,30 грн., в тому числі ПДВ - 8327,55 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (адреса: 65044, м.Одеса, вул..Семінарська, буд.5, код ЄДРПОУ 39398646) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" (адреса: Люстдорфська дорога, 140А, корпус 2, м. Одеса, 65114, код ЄДРПОУ 42091430) судові витрати у розмірі 9605 грн. (дев'ять тисяч шістсот п'ять гривень).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (адреса: Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРН ТРЕЙД І КО" (адреса: Люстдорфська дорога, 140А, корпус 2, м. Одеса, 65114, код ЄДРПОУ 42091430) судові витрати у розмірі 9605 грн. (дев'ять тисяч шістсот п'ять гривень).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до П'ятого апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд з одночасним поданням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 08 квітня 2019 року.

Суддя В.В. Андрухів

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2019
Оприлюднено10.04.2019
Номер документу81016700
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/443/19

Рішення від 13.06.2019

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Пронька В. В.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 13.05.2019

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Пронька В. В.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 17.04.2019

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Пронька В. В.

Рішення від 08.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 20.03.2019

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Пронька В. В.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні