Ухвала
від 09.04.2019 по справі 540/738/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

09 квітня 2019 р. м. ХерсонСправа № 540/738/19

Суддя Херсонського окружного адміністративного суду Дубровна В.А., перевіривши виконання вимог статей 160-161, 283 КАС України за заявою Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Приватного підприємства "Тархан 36" про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу,

встановив :

09 квітня 2019 року о 10 год. 15 хв. Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі звернулося до суду з заявою до Приватного підприємства "Тархан 36", у якій просить стягнути кошти з рахунків Приватного підприємства "Тархан 36", (ЄДРПОУ 40118345) у банках, що його обслуговують, та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по єдиному податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків" (код платежу 18050500 02) у сумі 2 995,38 грн. (отримувач УК у Чаплинському районі/ОТГ смт. Чаплинка/18050500, код отримувача - 37981783, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код банку - 899998, номер рахунку 31410664021369, (до місцевого бюджету); по єдиному податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків" (код платежу 18050500 00) у сумі 38 443,56 грн. (отримувач УК у Чаплинському районі/ОТГ смт. Чаплинка/18050500, код отримувача - 37981783, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код банку - 899998, номер рахунку 31410664021369, (до місцевого бюджету); по єдиному податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків" (код платежу 18050500 16) у сумі 3 293,69 грн. (отримувач УК у Чаплинському районі/ОТГ смт. Чаплинка/18050500, код отримувача - 37981783, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код банку - 899998, номер рахунку 31412664021367, (до місцевого бюджету).

Вивчивши зміст заяви та додані до неї матеріали, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд приходить до висновку про наявність обґрунтованих правових підстав для залишення даної заяви без руху та надання заявнику часу для усунення недоліків у відповідності до вимог ч.1 ст.169 та ч.3 ст.283 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.2 ст.283 Кодексу адміністративного судочинства України заява подається до суду першої інстанції протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності, встановленими цим Кодексом.

Водночас, у частині, що не врегульована ст.283 вказаного Кодексу, вимоги щодо заяви визначаються загальними нормами, зокрема ст.161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Частиною 3 ст.161 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.

Проте, в матеріалах заяви відсутній документ про сплату судового збору.

Правові засади справляння судового збору визначені Законом України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р. № 3674-VI, відповідно до ч. 1 ст. 4 якого судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" встановлено з 1 січня 2019 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу у розмірі 1921,00 гривень.

Ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Як вбачається з прохальної частини заяви, позивач просить стягнути з рахунків відповідача кошти на загальну суму 44 732,63 грн., що є вимогою майнового характеру.

Таким чином, позивач при зверненні до суду з даною заявою повинен сплатити судовий збір у сумі 1 921,00 грн. та надати суду документ про його сплату.

При цьому, як вбачається з мотивувальної частини заяви, позивач вважає себе звільненим від сплати судового збору, оскільки норми статті 283 КАС України не передбачають необхідність долучення доказів сплати судового збору, а стаття 4 Закону України "Про судовий збір" не передбачає сплату судового збору за подання заяв.

Проте, суд вважає вказану позицію позивача необґрунтованою та такою, що суперечить приписам чинного законодавства, з огляду на наступне.

Згідно з частиною першою статті 1 Закону України "Про судовий збір" судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Відповідно до частини першої статті 3 цього Закону судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Таким чином, сплата судового збору здійснюється за подання до суду як позовної заяви, так і іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Серед визначених у частині другій статті 3 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI заяв (в тому числі і позовних) та скарг, за подання яких судовий збір не справляється, відсутня заява органу доходів і зборів про стягнення коштів за податковим боргом.

Крім того, органи доходів і зборів не належать до суб'єктів, визначених у статті 5 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI, звільнених від сплати судового збору.

Системний аналіз вищенаведених положень у сукупності дає підстави для висновку про те, що умовою реалізації права органу доходів і зборів на подання до суду заяви про стягнення коштів за податковим боргом у порядку, встановленому статтею 283 Кодексу адміністративного судочинства України, є долучення до такої заяви документу про сплату судового збору.

Аналогічний правовий висновок викладено в ухвалі Верховного Суду від 24.01.2019 р. у справі № 640/18757/18.

Також суд враховує і те, що позивачем були виконані вимоги ч.2 ст.161 Кодексу адміністративного судочинства України щодо направлення на адресу відповідача копії заяви та доданих до неї документів, а тому, відповідно, підлягають виконанню і інші норми КАС України, зокрема, щодо обов'язковості надання документів про сплату судового збору за вказаною заявою, поданою в порядку ст. 283 КАС України.

При цьому, суд відхиляє посилання позивача на позицію Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, викладену у його постановах від 11.12.2018р. у справі №826/4553/17 та від 03.04.2018 року по справі № 808/3490/17, як на підставу для несплати судового збору за подання даної заяви, оскільки спірні правовідносини у справах, за насідками розгляду яких ухвалені зазначені судові рішення, виникли у період дії КАС України в редакції станом до 15.12.2017 р., тобто за іншого нормативно-правового регулювання.

Крім того, відповідно до п.6 ч.2 ст. 283 КАС України заява подається у письмовій формі та повинна містити, зокрема, підпис уповноваженої особи суб'єкта владних повноважень, що скріплюється печаткою.

Як вбачається зі змісту заяви, дана заява підписана в.о. начальника ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі Невдах Н.М., проте підпис зазначеної посадової особи не скріплено печаткою, чим порушено вимоги п.6 ч.2 ст. 283 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.169 КАС України суддя, встановивши, що заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160,161 Кодексу адміністративного судочинства України, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Частиною 3 ст. 283 КАС України передбачено, що у разі недотримання вимог частини другої цієї статті суд повідомляє про це заявника та надає йому строк, але не більше ніж 24 години, для усунення недоліків.

З огляду на викладене суд дійшов висновку, що заява ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі подана без дотримання вимог ч.3 ст.161, п.6 ч.2 ст.283 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому підлягає залишенню без руху з наданням відповідного терміну для усунення її недоліків, а саме:

- привести заяву у відповідність до вимог п.6 ч.2 ст.283 Кодексу адміністративного судочинства України;

- надати суду документ про сплату судового збору у розмірі 1921,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст. 161, ч.1 ст.169, ст.ст. 243, 248, 283 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ухвалив :

Заяву Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Приватного підприємства "Тархан 36" про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу - залишити без руху.

Надати позивачу строк для усунення недоліків заяви до 10 квітня 2019 р. до 12 год. 00 хв.

Роз'яснити позивачу, що відповідно до ч.3 ст.283 КАС України, невиконання вимог суду в установлений строк тягне за собою повернення заявнику заяви та доданих до неї документів.

У разі невиконання цієї ухвали, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачу.

Ухвала окремо не оскаржується.

Суддя Дубровна В.А.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2019
Оприлюднено10.04.2019
Номер документу81017176
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/738/19

Судовий наказ від 08.08.2019

Цивільне

Машівський районний суд Полтавської області

Косик С. М.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні