Постанова
від 28.03.2019 по справі 521/12999/18
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/12999/18

Номер провадження 3/521/2116/19

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 березня 2019 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді Граніна В.Л.

при секретарі Шкребтієнко Г.М.

за участю:

представника Одеської митниці ДФС Ткаченко О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці ДФС за протоколом, складеним відносно громадянина України ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , працюючого директором ТОВ Міратон Груп (код ЄДРПОУ 41057399), про порушення митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол №1679/50000/18 від 27.06.2018 року, про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України.

З вищезазначеного протоколу про порушення митних правил вбачається, що 01.02.2017 року між ТОВ Міратон Груп (код ЄДРПОУ 41057399) в особі директора ОСОБА_1 та фірмою Beyaz Yol Logistik LTD (Туреччина) в особі директора ОСОБА_3 було укладено контракт №TRMIR щодо поставки в Україну товарів.

В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту до м/п Одеса-центральний Одеської митниці ДФС з Туреччини на умовах поставки CIF UA Odessa на судні закордонного плавання Buxtehude прибув контейнер SEGU5157727 з товаром вироби з чорних металів: хомут перфорований стягуючий… .

01.04.2017 року директором ТОВ Міратон Груп ОСОБА_1 була підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі ІМ 40 АА , яка була прийнята органом доходів і зборів та зареєстрована за номером №UA500030/2017/003781.

Разом з митною декларацією гр. ОСОБА_1 , як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері SEGU5157727, Одеській митниці ДФС було надано передбачені ст. 335 МК України документи, серед яких: інвойс від 20.03.2017 №20275, пакувальний лист до вказаного інвойсу, коносамент від 22.03.2017 №17/03/300/00910-0001124, контракт №TRMIR від 01.02.2017 та інші товаросупровідні документи.

Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, в контейнері переміщено товар: Вироби з чорних металів: HOSE CLAMP/Хомут перфорований стягуючий гвинтовий черв`ячного типу виготовлений зі сталі з покриттям (оцинкування) в асортименті , вагою брутто 26120, загальною вартістю 33308,85 доларів США, відповідно інвойсу від 20.03.2017 №20275, (898541,47 грн.).

Продавцем товару є компанія Beyaz Yol Logistik LTD (Туреччина), відправником товару є компанія Tork Baglanti Elemenlari Sanayi Ve Ticaret LTD. Sti (Туреччина), а покупцем та одержувачем є ТОВ Міратон Груп (65012, Україна, м. Одеса, вул. Лейтенанта Шмідта, 19, ЄДРПОУ 41057399).

Разом з тим, з метою з`ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари через Департамент адміністрування митних платежів ДФС було направлено запит від 28.08.2017 №14737/5/99-99-19-02-02-16 до митних органів Туреччини.

15.06.2018 до Одеської митниці ДФС листом Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України від 14.06.2018 №17964/7/99-99-19-02-02-17 надійшла відповідь митної адміністрації Туреччини №29980007-724.01.03/UA-28410516-29241275 від 03.11.2017 із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Туреччини на Україну.

В ході опрацювання інформації, яка надана у експортних документах митних органів Туреччини (експортна декларація №17410300ЕХ018815 від 22.03.2017, інвойс № 079057 від 21.03.2017) було встановлено, що дійсно в 2017 компанія Tork Baglanti Elemenlari Sanayi Ve Ticaret LTD. Sti здійснила відправлення контейнера SEGU5157727 з товарів до України, але на адресу компанії Exprestorg LTD (49026, Dnepropetrovsk, 23 Kulikovska, Ukraine).

Так, під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Туреччині було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці ДФС за МД №UA500030/2017/003781 від 01.04.2017, оформлювався в режимі експорт до України у митних органах Туреччини на умовах поставки EXW - ISTAMBUL за експортною митною декларацію №17410300ЕХ018815 від 22.03.2017.

Також, відповідно наданим до Одеської митниці ДФС документам та згідно МД №UA500030/2017/003781 від 01.04.2017 фактурна вартість товарів складала - 898541,47 грн. (згідно інвойсу компанії Beyaz Yol Logistik LTD від 20.03.2017 №20275 - 33308,85 доларів США). Згідно отриманої відповіді митних органів Туреччини встановлено, що фактично вартість товарів згідно експортної декларації №17410300ЕХ018815 від 22.03.2017, інвойсу №079057 від 21.03.2017 складала 107450,00 доларів США (2898577,43 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення).

Тобто, різниця між вартістю товарів за МД №UA500030/2017/003781 від 01.04.2017 та фактичною загальною вартістю товарів оформлених з Туреччини до України, свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених в Одеській митниці ДФС.

Одержувачем вказаного товару є ТОВ ТОВ Міратон Груп (код ЄДРПОУ 41057399) в особі директора гр. ОСОБА_1 , який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п. 43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.

Таким чином, на думку митного органу, директором ТОВ Міратон Груп (код ЄДРПОУ 41057399) гр. ОСОБА_2 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів на суму 2 898 577,43 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, документи, які містять неправдиві відомості щодо одержувача товару, вартості товарів та умов поставки, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 2 ст. 483 МК України.

На підставі вищевказаних обставин, у відношенні гр. ОСОБА_1 було складено протокол про ПМП №1679/50000/18 за ознаками скоєння адмінправопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України.

У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймав, пояснення по суті складеного протоколу не надав.

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення зазначеного у протоколі про порушення митних правил, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 483 МК України, та застосувати до неї адміністративне стягнення відповідно до санкції статті.

Дослідивши матеріали справи про адміністративні правопорушення, оцінивши в сукупності зібрані докази, вислухавши думку учасників процесу, суд приходить до висновку, що в діях особи, стосовно якої складено протокол, вбачаються ознаки правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України. Однак, у зв`язку з закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності, передбачених ст. 467 МК України (в редакції до 25.11.2018 року), провадження по справі підлягає закриттю з наступних підстав.

Судом встановлено, що 01.02.2017 року між ТОВ Міратон Груп (код ЄДРПОУ 41057399) в особі директора ОСОБА_1 та фірмою Beyaz Yol Logistik LTD (Туреччина) в особі директора ОСОБА_3 було укладено контракт №TRMIR щодо поставки в Україну товарів.

В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту до м/п Одеса-центральний Одеської митниці ДФС з Туреччини на умовах поставки CIF UA Odessa на судні закордонного плавання Buxtehude прибув контейнер SEGU5157727 з товаром вироби з чорних металів: хомут перфорований стягуючий… .

01.04.2017 року директором ТОВ Міратон Груп ОСОБА_1 була підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі ІМ 40 АА , яка була прийнята органом доходів і зборів та зареєстрована за номером №UA500030/2017/003781.

Разом з митною декларацією гр. ОСОБА_1 , як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері SEGU5157727, Одеській митниці ДФС було надано передбачені ст. 335 МК України документи, серед яких: інвойс від 20.03.2017 №20275, пакувальний лист до вказаного інвойсу, коносамент від 22.03.2017 №17/03/300/00910-0001124, контракт №TRMIR від 01.02.2017 та інші товаросупровідні документи.

Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, в контейнері переміщено товар: Вироби з чорних металів: HOSE CLAMP/Хомут перфорований стягуючий гвинтовий черв`ячного типу виготовлений зі сталі з покриттям (оцинкування) в асортименті , вагою брутто 26120, загальною вартістю 33308,85 доларів США, відповідно інвойсу від 20.03.2017 №20275, (898541,47 грн.).

Продавцем товару є компанія Beyaz Yol Logistik LTD (Туреччина), відправником товару є компанія Tork Baglanti Elemenlari Sanayi Ve Ticaret LTD. Sti (Туреччина), а покупцем та одержувачем є ТОВ Міратон Груп (65012, Україна, м. Одеса, вул. Лейтенанта Шмідта, 19, ЄДРПОУ 41057399).

Разом з тим, з метою з`ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари через Департамент адміністрування митних платежів ДФС було направлено запит від 28.08.2017 №14737/5/99-99-19-02-02-16 до митних органів Туреччини.

15.06.2018 до Одеської митниці ДФС листом Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України від 14.06.2018 №17964/7/99-99-19-02-02-17 надійшла відповідь митної адміністрації Туреччини №29980007-724.01.03/UA-28410516-29241275 від 03.11.2017 із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Туреччини на Україну.

В ході опрацювання інформації, яка надана у експортних документах митних органів Туреччини (експортна декларація №17410300ЕХ018815 від 22.03.2017, інвойс № 079057 від 21.03.2017) було встановлено, що дійсно в 2017 компанія Tork Baglanti Elemenlari Sanayi Ve Ticaret LTD. Sti здійснила відправлення контейнера SEGU5157727 з товарів до України, але на адресу компанії Exprestorg LTD (49026, Dnepropetrovsk, 23 Kulikovska, Ukraine).

Так, під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Туреччині було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці ДФС за МД №UA500030/2017/003781 від 01.04.2017, оформлювався в режимі експорт до України у митних органах Туреччини на умовах поставки EXW - ISTAMBUL за експортною митною декларацію №17410300ЕХ018815 від 22.03.2017.

Також, відповідно наданим до Одеської митниці ДФС документам та згідно МД №UA500030/2017/003781 від 01.04.2017 фактурна вартість товарів складала - 898541,47 грн. (згідно інвойсу компанії Beyaz Yol Logistik LTD від 20.03.2017 №20275 - 33308,85 доларів США). Згідно отриманої відповіді митних органів Туреччини встановлено, що фактично вартість товарів згідно експортної декларації №17410300ЕХ018815 від 22.03.2017, інвойсу №079057 від 21.03.2017 складала 107450,00 доларів США (2898577,43 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення).

Тобто, різниця між вартістю товарів за МД №UA500030/2017/003781 від 01.04.2017 та фактичною загальною вартістю товарів оформлених з Туреччини до України, свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених в Одеській митниці ДФС.

Одержувачем вказаного товару є ТОВ ТОВ Міратон Груп (код ЄДРПОУ 41057399) в особі директора гр. ОСОБА_1 , який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п. 43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.

Відповідно ч. 6 до Постанови Пленуму Верховного суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 № 8 підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Згідно п. 1 ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

У відповідності до статті 258 МК України, під митною декларацією, заповненою у звичайному порядку, розуміється митна декларація, що містить обсяг відомостей (даних), достатніх для завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення у заявлений митний режим.

Відповідно до ст. 459 МК України, при вчинені порушень митних правил підприємствами, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил є посадові особи цих підприємств.

Одержувачем товару є ТОВ Міратон Груп , в особі директора гр. ОСОБА_1 , який, як керівник підприємства: організує, визнає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та, в розумінні п. 43 ст. 4 МК України, є посадовою особою цього підприємства.

Під - час здійснення митним органом провадження по справі та розгляду цієї справи у суді гр. ОСОБА_1 пояснення жодного разу не надавав, свою праву позицію не висловлював, тому суд приймає рішення на підставі наявних доказів у матеріалах справи.

Також, суд враховує той факт, що особа притягується до відповідальності за ч. 2 ст. 483 МК України, оскільки його неодноразово було притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення ним порушень митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України (справи про ПМП №0954/10000/17 та №0955/10000/17 від 11.10.2017 року, постанови Солом`янського районного суду м. Києва від 22.12.2017 року).

Таким чином, суд приходить до висновку, що гр. ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, документи, які містять неправдиві відомості щодо одержувача товару, вартості товарів та умов поставки, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 2 ст. 483 МК України..

Викладені вище обставини встановлені при провадженні по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протокол по справі про порушення митних правил, доповідною запискою інспектора митниці, описом вилучених предметів.

У відповідності до ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ч. 2 ст. 467 МК України (в редакції до 25.11.2018 року), якщо справи про порушення митних правил, відповідно до ст. 522 цього Кодексу, розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяці з дня виявлення цих правопорушень.

Згідно п. 7 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків притягнення до адміністративної відповідальності.

Враховуючи, що митному органу стало відомо про скоєння вказаного правопорушення 15.06.2018 року, відповідно до матеріалів справи, а матеріали справи вперше надійшли до суду 03.08.2018 року та знаходились в провадженні судді Журика С.В., згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 03.08.2018 року, тобто, до внесення змін до положень ст. 467 МК України, а тому на час його розгляду у суді сплив шестимісячний строк притягнення до адміністративної відповідальності, передбачений ст. 467 МК України, суд закриває провадження по справі.

Стосовно посилання представника митниці про застосування в зворотному часі вимог ст. 467 МК України (в редакції від 25.11.2018 року), суд вважає, що це суперечить вимогам ст. 58 Конституції України, в якій вказано, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. В даному випадку, зазначені зміни не пом`якшують та не скасовують відповідальність особи, а навпаки, обтяжує відповідальність, а тому не може бути застосована. Про це вказано і в ч. 3 ст. 3 МК України, згідно якої норми законів України, які пом`якшують або скасовують відповідальність особи за порушення митних правил, передбачені цим Кодексом, мають зворотну дію в часі, тобто їх норми поширюються і на правопорушення, вчинені до прийняття цих законів. Норми законів України, які встановлюють або посилюють відповідальність за такі правопорушення, зворотної дії в часі не мають.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 58 Конституції України, ст.ст. 3, 467, 471, 487 МК України, п. 7 ст. 247 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про притягнення гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 483 МК України - закрити у зв`язку із закінченням строків притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Суддя

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення28.03.2019
Оприлюднено10.04.2019
Номер документу81039955
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/12999/18

Постанова від 28.03.2019

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 12.12.2018

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні