Постанова
від 16.10.2008 по справі 2-а-3264\2008
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-3264\2008

ЧЕРНІГІВСЬК ИЙ ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 жовтня 2008 року м. Чернігів

Чернігівськ ий окружний адміністративний суд в складі:

головуючо го судді Сорочко C.O . ,

при секретарі Ясинському .Г. ,

з участю представника позивача Гадзан І. Ю. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністра тивним позовом відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Черні гівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Обрій» п ро стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені , -

ВСТАНОВИВ:

Відділення Ф онду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області звернулось до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповіда льністю «Обрій» (далі - ТОВ «Обрій») про стягнення адміністративно-господа рських санкцій в розмірі 3262 , 50 грн. та пені в розмір і 182 , 09 грн. Свої вимоги обґрунтовують тим , що у ТОВ «Обрій» сере дньооблікова кількість штатних працівників в 2007 році складала 32 осіб , а тому нормати в робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце . Відповідно поданого відповідачем звіту у ТОВ «Обрій» не працювали особ и , яким вста новлена інвалідність. Таким чином відповідач повинен сплатили адмініс тративно-господарські санкції у розмірі середньої річної заробітної п лати на підприємстві за одне нестворене робоче місце.

В судовому засіданні представник позивач а позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила їх задовольнити , посилаючи сь на обставини , викладені в позовній заяві.

Відповідач в судове засідання не з'явився , про дату ча с та місце розгляду справи повідомлений належним чином , причини неявки суду н е повідомив.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали , заслухавши пояснення представника позивача , всебічно і повно з'яс увавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтується позов , об'єктивно оцінивши д окази , які м ають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті , суд вважає , що позов пі длягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи со ціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі - Закону) для підприємств (об'єднань) , установ і організ ацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється но рматив робочих місць для забезпечення працевлаштування

інвалідів у розмірі чотирьох відсотків в ід загальної чисельності працюючих , а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Частиною 2 статті 19 Закону встановлено , що підприємства , установи , організації , у тому числі підпр иємства , ор ганізації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовую ть найману працю , самостійно розраховують кількість робочих місць д ля працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу , встановленого части ною першою цієї статті , і забезпечують працевлаштування інвалідів. При роз рахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Середньооблікова кількість штатних прац івників облікового складу за рік визначається відповідно до Інструкці ї зі статистики кількості працівників , затвердженої наказом Державного комітет у статистики України від 28.09.2005 року № 1442М1722 , згідно якої працівник , який отримує на одном у підприємстві дві , півтори ставки , тобто оформлений за сумісництвом на тому сам ому підприємстві , де й основне місце роботи (внутрішнє сумісництво) , або менше о днієї ставки , в обліковій кількості штатних працівників врахову ється як одна фізична особа.

Крім того , відповідно до ч. 3 та ч. 5 ст. 19 Закону підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадс ьких організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , самостійно здійснюю ть працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць вихо дячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у к ількості , в изначеній згідно з частиною першою цієї статті , вважається працевла штування підприємством , установою , організацією , у тому числі підприємством , організацією громад ських організацій інвалідів , фізичною особою , яка використовує найману працю , інвалідів , для яких це місце роб оти є основни м.

Згідно ст. 20 Закону підприємства , установи , організації , у тому числі підпр иємства , ор ганізації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовую ть найману працю , де середньооблікова чисельність працюючих інвалід ів менша , ні ж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують від повідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністрат ивно-господарські санкції , сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідному підприємстві , установі , організації , у тому числі підпр иємстві , ор ганізації громадських організацій інвалідів , фізичної особи , яка використо вує найману працю , за кожне робоче місце , призначене для працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідо м.

Частинами 9 , 10 статті 19 Закону встановлено , що підприємства , установи , організації , у тому числ і підприємства , організації громадських організацій інвалідів , фізичні ос оби , в яких з а основним місцем роботи працює 8 і більше осіб , реєструються у відпо відних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місце знаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів. Керівники підприємств , установ , організацій , у тому числі підпр иємств , орг анізацій громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовую ть найману працю , у разі незабезпечення виконання нормативів робочи х місць для працевлаштування інвалідів , неподання Фонду соціального захисту інва лідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відпо відальність у встановленому законом порядку.

Згідно підпункту 2.1. пункту 2 Інструкції щод о заповнення форми N 10- ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" затверджен ої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 люто го 2007 p . N 42 звіт складаєт ься роботодавцями щороку і до 1 березня , наступного після звітного періоду , подається або над силається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації від діленню Фонду соціального захисту інвалідів.

Згідно звіту про зайнятість та працевлаш тування інвалідів за 2007 рік середньооблікова чисельність штатних праці вників облікового складу на підприємстві відповідача в 2007 році становил а 32 осіб та відповідно норматив робочих місць для працевлаштування інва лідів становить 1 особи. Вказані робочі місця на підприємстві відповідач а у 2007 році зайняті інвалідами не були.

Річний фонд оплати праці , зазначений в звіті за 2007 рік на підприємств і відповідача складає 104400 грн. , а середньорічна заробітна плата штатного працівни ка становить 3262 , 50 грн. Таким чином за одне нество рене робоче місце штрафні санкції становлять 3262 , 50 грн.

Враховуючи , що відповідачем несвоєчасно сплачено ад міністративно-господарські санкції , то згідно ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи со ціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати а дміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120% річних облікової ставки Національного банку Україн и , що діяла н а момент сплати , нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Відповідно до пункту 3.7 Порядку нарахування пені та ї ї сплати , за твердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 року у поданій позовній зая ві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відпов ідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату ї ї подання.

Постановою правління Національного банк у України від 21.04.2007 рок у № 107 встановлена з 30.04.2008 року облікова ста вка у розмірі 12% річни х , а тому роз мір пені , ро зрахованої відділенням Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігів ській області , становить 182 , 09 грн.

Враховуючи вищевикладене , позовні вимоги відді лення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області до т овариства з обмеженою відповідальністю «Обрій» є обґрунтованими та пі длягають задоволенню , а адміністративно-господарські санкції та пеня стя гненню з відповідача.

На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 122 , 158-163 , 167 Кодекс у адміністративного судочинства України , суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимо ги відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській обл асті до товариства з обмеженою відповідальністю «Обрій» , задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відпов ідальністю «Обрій» (ідентифікаційний код 30829332 , с. Смяч , Новгород-Сівенськог о району , р\ р 2600790047 в Ощідбанку № 3048 , МФО 343143) в дохід Державного бюджету України (отдержува ч: державний бюджет Новгород-Сівенського району , банк ГУДК в Чернігівс ькій області , р\р 31213230700334 , МФО 853592 , код 22824537) 3262 (три тисячі двісті шістдесят дві) грн. 50 коп. ад міністративно-господарських санкцій та 182 (сто вісімдесят дві) грн. 09 коп. п ені.

Постанова відповід но до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку для подання заяви про апеляційне оскаржен ня , встанов леного цим Кодексом , якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до Київськ ого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її с кладання в повному обсязі , особою , яка оскаржує постанову , за правилами , встановленими ст. ст. 185-187 КАС України , шляхом поданн я через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження. Апеляційн а скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцят и днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння , якщо ск арга подається у строк , встановлений для подання заяви про апеляційне оска рження.

Дата ухвалення рішення16.10.2008
Оприлюднено22.04.2010
Номер документу8106525
СудочинствоАдміністративне
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні