Постанова
від 03.10.2008 по справі 2-а-2328/2008
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-2328/2008

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2008 року м. Чернігі в

Чернігівський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого - судді Сор очко C.O.,

при секретарі Ясинському С. Г.,

за участю позивача ОСОБ А_1,

представника відповідача Ступака C.O.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміще нні суду справу за адміністр ативним позовом суб'єкта під приємницької діяльності О СОБА_1 до Державної податко вої інспекції у місті Черніг ові про скасування рішень що до застосування фінансових с анкцій, -

ВСТАНОВИВ:

Суб'єкт підприємницької д іяльності ОСОБА_1 звернув ся до суду з адміністративни м позовом до Державної подат кової інспекції у місті Черн ігові про скасування рішень щодо застосування фінансови х санкцій № 000365323\0 від 12.06.2007 року, № 000364323\0 від 12.06.2007 року, № 0003902323\0 від 15.06.2007 року. Свої вимоги мотивує тим , що при проведенні перевірки перевіряючі вийшли за межі н аданих їм законом повноважен ь, рішення прийняті одноособ ово заступником начальника Д ПІ міста Чернігова, крім того про дату перевірки його не бу ло своєчасно попереджено. А т ому вважає рішення неправиль ними та такими, що підлягають скасуванню.

В судовому засіданні позив ач позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити в пов ному обсязі, посилаючись на о бставини, викладені в позовн ій заяві та додатково зазнач ив, що кодування в реєстратор і розрахункових операцій алк огольних напоїв без зазначен ня конкретних найменувань пі д єдиною назвою "Водка ЧЛГЗ" зд ійснювалось тому, що дана про дукція має однакову закупіве льну та роздрібну ціну, заяву на отримання торгового пате нту на 2007 рік подано до ДПІ у м. Чернігові, його вартість спл ачено, але останній на момент перевірки не отримано, отрим ання відповідної ліцензії оп лачено 15.08.06р., заява про розірв ання строків дії ліценцій не надавалась, тому роздрібна т оргівля алкогольними напоям и продовжувала здійснюватис ь. Одночасно зазначив, що пра цівники ДПІ у м. Чернігові бу ли направлені здійснювати пе ревірку порядку застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій, а тому перевіряти наявність торгового патенту та ліцензій не мали права.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, просив в його задово ленні відмовити та пояснив, щ о згідно зі ст. 15 Закону Украї ни „Про застосування реєст раторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі ,

громадського харчування т а послуг" контроль за порядко м проведення розрахунків за товари (послуги) покладено на органи державної податкової служби України, а також відп овідно до ст. 9 Закону України "Про патентування деяких вид ів підприємницької діяльнос ті" органи державної податко вої служби здійснюють контро ль за дотриманням вимог дано го Закону. На виконання цих фу нкцій уповноважені особи орг анів державної податкової сл ужби проводять планові та по запланові виїзні перевірки з гідно з чинним законодавство м України. В ході проведення в ідповідної перевірки бару "С вятослав", що належить СПД О СОБА_1, ДПІ у м. Чернігові ви явлено порушення п. 11 ст. З Зак ону України "Про застосуванн я РРО в сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг ". За дане порушення пунктом 6 с т. 17 вказаного Закону передба чена відповідальність у вигл яді фінансової санкції в роз мірі 5-ти неоподатковуваних м інімумів доходів громадян. Т акож було виявлено порушення порядку використання торгов ого патенту, передбаченого ч . 1 ст. 7 Закону України "Про пат ентування деяких видів підпр иємницької діяльності", а сам е на момент перевірки торгов ий патент не знаходився на ві дкритому, доступному для огл яду місці та на перевірку не н адавався, за що абз. 2 ч. 1 ст. 8 ць ого закону передбачена відпо відальність у вигляді фінанс ової санкції в розмірі варто сті торгового патенту за оди н календарний місяць. Роздрі бна торгівля алкогольними на поями здійснювалась без наяв ності відповідної ліцензії, чим було порушено ч. 6 ст. 15 Зак ону України "Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів". Аб зацом 5 ч. 2 ст. 17 вказаного Зако ну за дане порушення передба чена відповідальність у вигл яді штрафу в розмірі 200 відсот ків вартості отриманої парті ї товару, але не менше 1700, 00 грн. З а результатом розгляду акту перевірки від 04.06.2007 р. №25260297/2323 заст упником начальника ДПІ у м. Ч ернігові, прийняті рішення в ід 12.06.2007 р. № 000364323/0, від 12.06.2007р. №000365323/0 та від 15.06.2007р. №0003902323/0. Таким чином дії вважає, що дії ДПІ у м. Черніг ові є правомірними.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення сторін, в себічно і повно з'ясувавши вс і фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивн о оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгля ду справи і вирішення спору п о суті, суд вважає, що позов з адоволенню не підлягає з нас тупних підстав.

Працівниками ДПІ у м. Черні гові, на підставі направлень від 29 травня 2007 року № 1239 та № 1240 з м етою здійснення контролю за додержанням суб'єктами госпо дарювання порядку проведенн я розрахунків за товари (посл уги), наявністю торгових пате нтів та ліцензій, проведено п еревірку господарської один иці - бару „Святослав" розташо ваного за адресою: проспект М иру, 172, в м. Чернігові, який на лежить СПД ОСОБА_1 Перевір кою встановлено проведення р озрахункових операцій через реєстратори РРО без викорис тання режиму попереднього пр ограмування найменування, ц ін товарів (послуг) та обліку ї х кількості, оскільки фактич но; в реалізації бару знаходи лась алкогольна продукція ви робництва ЧЛГЗ, з найменуван нями "Українська з медом" (0, 5 л., 40%, ціна 20 грн.), "Туровська" (0, 5 л., 4 0%, ціна 20 грн.), "Столична" (0, 5 л., 40%, ціна 20 грн.), але в РРО дані алко гольні напої закодовані без зазначення конкретних назв і запрограмовані як горілка Ч ЛГЗ, 1л. На момент перевірки то рговий патент не знаходився на відкритому, доступному дл я огляду місці та на перевірк у не надавався. Також виявлен о здійснення роздрібної

торгівлі алкогольними нап оями без наявності відповідн ої ліцензії. За наслідками пе ревірки складено акт від 04.06.2007 р . №25260297/2323, на підставі якого вине сено рішення № 000364323/0 від 12.06.2007 р. пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій в розмірі 85 г рн. за проведення розрахунко вих операцій через реєстрато ри розрахункових операцій бе з використання режиму попере днього програмування наймен ування, цін товарів (послуг) т а обліку їх кількості, №000365323/0 ві д 12.06.2007р. про застосування штраф них (фінансових) санкцій в роз мірі 120 грн. за порушення поряд ку використання торгового па тенту та рішення №0003902323/0 від 15.06.2007р . про застосування фінансови х санкцій в розмірі 1700 грн. за р оздрібну торгівлю алкогольн ими напоями без ліцензії.

Рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій , відповідно до Інструкції пр о порядок застосування штраф них (фінансових) санкцій орга нами державної податкової сл ужби, затвердженої наказом Д ПА України від 17.03.2001 року - це ріш ення керівника органу держав ної податкової служби (його з аступника) щодо виявленого п орушення (крім порушення пра вил оподаткування), яке прийм ається відповідно до законод авчих актів, якими надано пра во органам державної податко вої служби застосовувати штр афні (фінансові) санкції.

Згідно ст. 10 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні» встановлено, щ о державні податкові інспекц ії здійснюють у межах своїх п овноважень контроль за закон ністю валютних операцій, дод ержанням порядку проведення готівкових розрахунків за т овари (послуги) у встановлено му законом порядку, за наявні стю свідоцтв про державну ре єстрацію суб'єктів підприємн ицької діяльності, ліцензій на провадження видів господ арської діяльності, що підля гають ліцензуванню відповід но до закону, з наступною пер едачею матеріалів про виявле ні порушення органам, що вида ють ці документи, за наявніст ю торгових патентів. Статтею 11 вказаного Закону встановле но, що органи державної подат кової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають право здійснювати контроль за додержанням пор ядку проведення готівкових р озрахунків за товари (послуг и) у встановленому законом по рядку, наявністю свідоцтв пр о державну реєстрацію суб'єк тів підприємницької діяльно сті, ліцензій на провадження видів господарської діяльно сті, що підлягають ліцензува нню відповідно до закону, з н аступною передачею матеріал ів про виявлені порушення ор ганам, які видали ці документ и, торгових патентів.

Посилання відповідача на т е, що податковими інспектора ми, не повідомивши суб'єкта г осподарювання за 10 днів про пр оведення перевірки, було пор ушено вимоги статті 11-1 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» є непр авомірним, оскільки вказана стаття передбачає підстави та порядок проведення органа ми державної податкової служ би планових та позапланових виїзних перевірок своєчасно сті, достовірності, повноти нарахування та сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів). Вичерпний перелік по датків і зборів (обов'язкових платежів) визначено у ст. ст . 14 та 15 Закону України «Про сис тему оподаткування». Тобто, с таття 11-1 Закону не визначає пі дстави та порядок проведення планових та позапланових пе ревірок суб'єктів господарюв ання, щодо застосування ними реєстраторів розрахункових операцій, наявністю свідоцт в про державну реєстрацію су б'єктів підприємницької діял ьності, ліцензій на провадже ння видів господарської діял ьності, що підлягають ліценз уванню відповідно до закону.

Таким чином, підстави та по рядок проведення планових пе ревірок суб'єктів господарюв ання, що використовують реєс тратори розрахункових опера цій, розрахункові книжки або книги обліку розрахункових операцій, визначаються Зако ном України „Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та п ослуг", щодо наявності ліценз ій на провадження видів госп одарської діяльності, що під лягають ліцензуванню відпов ідно до закону та торгових па тентів, визначаються Закона ми України «Про патентування деяких видів підприємницько ї діяльності» та «Про держав не регулювання виробництва т а обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів».

Відповідно ст. 15 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг» контроль за додержанням суб' єктами підприємницької діял ьності порядку проведення ро зрахунків за товари (послуги ), інших вимог цього Закону зд ійснюють органи державної по даткової служби України шлях ом проведення планових або п озапланових перевірок згідн о із законодавством України.

Згідно п. 11 ст. З Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій в сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг» с уб'єкти підприємницької діял ьності, які здійснюють розра хункові операції в готівкові й та/або в безготівковій форм і (із застосуванням платіжни х карток, платіжних чеків, же тонів тощо) при продажу товар ів (наданні послуг) у сфері тор гівлі, громадського харчува ння та послуг зобов'язані про водити розрахункові операці ї через реєстратори розрахун кових операцій з використанн ям режиму попереднього прогр амування найменування, цін т оварів (послуг) та обліку їх кі лькості.

Відповідно ч. 6 ст. 17 «Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій в сфері т оргівлі, громадського харчу вання та послуг» у разі прове дення розрахункових операці й через реєстратори розрахун кових операцій без використа ння режиму попереднього прог рамування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості до суб'єктів підпр иємницької діяльності засто совуються фінансові санкції у таких розмірі п'яти неопода тковуваних мінімумів доході в громадян.

Згідно до ч. 3 ст. 9 Закону Укр аїни «Про патентування деяки х видів підприємницької діял ьності» органи державної под аткової служби здійснюють ко нтроль за дотриманням вимог даного Закону.

Частиною 1 статті 7 Закону Ук раїни «Про патентування деяк их видів підприємницької дія льності» встановлено, що тор говий патент має бути відкри тим та доступним для огляду т а відповідно до абзацу 2 части ни 1 статті 8 цього Закону за по рушення порядку використанн я торгового патенту, передба ченого частиною першою статт і 7 цього Закону, суб'єкти госп одарювання сплачують штраф у розмірі вартості торгового патенту за один календарний місяць.

Відповідно до ст. 15 Закону У країни «Про державне регулюв ання виробництва та обігу сп ирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напо їв та тютюнових виробів» кон троль за дотриманням норм ць ого Закону здійснюють органи , які видають ліцензії, а тако ж інші органи в межах компете нції, визначеної законами Ук раїни.

Згідно ст. 15 Закону України «Про державне регулювання в иробництва та обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів» роздрібна торгівля алкогольними напоя ми або тютюновими

виробами може здійснювати ся суб'єктами підприємницько ї діяльності всіх форм власн ості, у тому числі їх виробни ками, за наявності у них ліце нзій.

Як вбачається з матеріалів справи строк дії ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоя ми серії АБ № 254852 виданої регіо нальним управлінням Департа менту з питань адмініструван ня акцизного збору і контрол ю за виробництвом та обігом п ідакцизних товарів в Чернігі вській області Державної под аткової Адміністрації Украї ни, зазначено з 19 серпня 2005 року по 18 серпня 2006 року, а строк дії ліцензії на право здійсненн я роздрібної торгівлі алкого льними напоями серії АВ № 126261 п очинається з 01 вересня 2006 року та закінчується 31 серпня 2007 рок у. Таким чином роздрібна торг івля алкогольними напоями в період з 18 серпня 2006 року по 31 се рпня 2007 року СПД ОСОБА_1 зді йснювалась без наявності на це ліцензії, що підтверджуєт ься фіскальним чеком № 2346 від 31 .08.06 р. про реалізацію 60 пляшок го рілки виробництва ЧЛГЗ на за гальну суму 510, 00 грн., наявним в матеріалах справи та не запе речується позивачем.

Згідно абзацу 5 ч. 2 ст. 17 Закон у України «Про державне регу лювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів» д о суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються ф інансові санкції у вигляді ш трафів у разі оптової (включа ючи імпорт та експорт) і роздр ібної торгівлі спиртом етило вим, коньячним і плодовим, сп иртом етиловим ректифікован им виноградним, спиртом етил овим ректифікованим плодови м, алкогольними напоями та тю тюновими виробами без наявно сті ліцензій - в розмірі 200 відс отків вартості отриманої пар тії товару, але не менше 1700 гри вень.

Суд не бере до уваги твердже ння позивача відносно того, щ о податкові інспектори не ма ли права здійснювати перевір ку наявності торгових патент ів та ліцензій, оскільки в на правленнях на перевірку чітк о вказано провести перевірку з питань дотримання вимог За конів України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій в сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг», «Про патентування деяких видів підприємницько ї діяльності», «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів» та постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 року № 637 «Про затвердж ення Положення про ведення к асових операцій у національн ій валюті в Україні».

Враховуючи вищевикладене, в задоволенні позовних вимо г суб'єкта підприємницької д іяльності ОСОБА_1 до Держа вної податкової інспекції у місті Чернігові про скасуван ня рішень щодо застосування фінансових санкцій необхідн о відмовити за необґрунтован істю.

Керуючись ст. ст. 122, 158 - 163, 167, К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовних ви мог суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1 до Дер жавної податкової інспекції у місті Чернігові про скасув ання рішень щодо застосуванн я фінансових санкцій, відмов ити.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає зак онної сили після закінчення строку для подання заяви про апеляційне оскарження, вста новленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду пр отягом десяти днів з дня її ск ладання в повному обсязі, осо бою, яка оскаржує постанову, за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхо м подання через суд першої ін станції заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення. Апеляційна скарга може бути подана без попередньог о подання заяви про апеляцій не оскарження, якщо скарга по дається у строк, встановлени й для подання заяви про апеля ційне оскарження.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2008
Оприлюднено01.07.2010
Номер документу8106549
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2328/2008

Постанова від 03.10.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

СОРОЧКО C.O.

Ухвала від 12.08.2008

Адміністративне

Комсомольський районний суд м.Херсона

Мусулевський Я.А.

Постанова від 22.04.2008

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шарапа В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні