Справа № 2-а-3957/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 листопада 2008 року м. Черн ігів
Чернігівський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Д'якова В.І. розглянувши у письмовому провадженні справу за адмін істративним позовом ОСОБА _1 до Управління Пенсійного фонду України в Ріпкинськом у районі Чернігівської облас ті про зобов'язання здійснит и перерахунок пенсії,
ВСТАНОВИВ:
20.10.2008р. позивач звернувся до суду з адміністративним поз овом до Управління Пенсійног о фонду України в Ріпкинсько му районі Чернігівської обла сті і просить зобов'язати від повідача нарахувати на його користь недоплачену щомісяч ну державну соціальну допомо гу, як дитині війни за 2006-2007 роки в сумі 2733 грн. 30 коп. та поновити строк звернення до суду з поз овом за період з 01.01.2006р. по 31.12.2007р.
Свої вимоги обґрунтовує ти м, що відповідно до Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» він відноситьс я до осіб, які є дітьми війни, а тому має право на державну с оціальну підтримку у вигляді щомісячної доплати до пенсі ї (щомісячного довічного утр имання чи державної соціальн ої допомоги), в розмірі 30 відсо тків мінімальної пенсії за в іком. Але, всупереч того, що д ержавні соціальні гарантії д ітям війни, встановлені цим З аконом, не можуть бути обмеже ні чи скасовані іншими норма тивно-правовими актами, розм ір пенсії в 2006-2007 p.p. щомісячно про типравно не підвищувався.
В судове засідання позивач не з'явився, про час і місце сл ухання справи належно повідо млений, через канцелярію суд у подав заяву, в якій просить розглянути справу в його від сутність.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , в письмових запереченнях по зов не визнає та просить в йог о задоволенні відмовити, а та кож просить розглядати справ у без участі представника ві дповідача.
За таких обставин суд вважа є за можливе розглянути спір по суті у письмовому провадж енні на підставі наявних у сп раві доказів.
Дослідивши матеріали спра ви суд вважає наступне.
Відповідно до частини 1 ста тті 71 КАС України кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
На думку суду позивачем дов едено ті обставини на яких ґр унтуються його вимоги про зо бов'язання нарахувати на йог о користь недоплачену як дит ині війни щомісячну державну соціальну допомогу, а відпов ідачем не доказана правомірн ість своїх дій.
Згідно ст. 1 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» дитиною війни є особа , яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 ве ресня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років.
Позивач народився ІНФОРМ АЦІЯ_1 і є дитиною війни в роз умінні Закону України «Про с оціальний захист дітей війни », що підтверджується посвід ченням та не заперечується в ідповідачем.
Відповідно до Закону Украї ни «Про внесення змін до Зако ну України «Про державний бю джет України на 2006 рік» від 19.01.2006 р. до статті ПО Закону України «Про державний бюджет Украї ни на 2006 рік» було внесено змі ни, якими установлено, що піл ьги, дітям війни, передбачен і абзацом сьомим статті 5 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни», впровадж ується з 1 січня 2006 року, а статт ею 6, - у 2006 році поетапно, за резу льтатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку, визначеному Кабінетом Міні стрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради У країни з питань бюджету».
Згідно п. 12 ст. 71 Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2007 рік» від 19 грудня 2006 ро ку з метою приведення окреми х норм законів у відповідніс ть із цим законом, зупинено н а 2007 рік дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» з урахуванням ст. 111 ц ього закону.
Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року , було визнано такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни (є неконституційними), т акі положення Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2007 рік» , як п. 12 ст. 71, яким з упинено на 2007 рік дію статті 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни», з урах уванням статті 111 цього закону .
Відповідно до п. п. 3 п. 7 Рішенн я Конституційного Суду Украї ни від 09 липня 2007 року, положенн я статей, які визнані неконст итуційними, втрачають чинні сть з дня ухвалення Конститу ційним Судом України цього р ішення - тобто з 09 липня 2007 року б уло скасовано зупинення дії ст. 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» (щ одо підвищення дітям війни п енсії на 30 відсотків мінімаль ної пенсії за віком) та виплат у підвищення до пенсії (відпо відно до ст. 111 Закону України «Про Державний бюджет Україн и на 2007 рік») дітям війни, які є інвалідами, у розмірі 50 відсо тків від розміру надбавки, вс тановленої для учасників вій ни, тому суд вважає, що слід п ідвищити розмір пенсії ОСО БА_1 на 30 % мінімальної пенсії за віком, і Відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року, дітям війни пенсії або щомісячне довічн е грошове утримання чи держа вна соціальна допомога, що ви плачуються замість пенсії пі двищуються на 30 відсотків мін імальної пенсії за віком.
Відповідно до ст. 22 Конститу ції України конституційні пр ава і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних зако нів не допускається звуження змісту або обсягу існуючих п рав і свобод. Згідно з ч.2 ст. 3 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» держав ні соціальні гарантії дітям війни, встановлені цим закон ом, не можуть бути обмежені а бо скасовані іншими норматив но-правовими актами.
Саме тому суд дійшов виснов ку про неприпустимість при в становленні розміру державн ої соціальної підтримки діте й війни виходити з положень З аконів України про Державний бюджет України на 2006, 2007 роки, як ими виплата державної соціал ьної підтримки передбачена у значно менших розмірах, оскі льки Конституція України має вищу юридичну силу порівнян о з іншими Законами України.
Безпідставними є посиланн я відповідача на відсутність коштів щодо забезпечення ви плати зазначених пенсій у та ких розмірах, оскільки орган и державної влади не можуть п осилатись на відсутність кош тів як на причину невиконанн я своїх зобов'язань, які вста новлені ст. 46 Конституції Укр аїни та ст. 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» щодо визначення розмі ру та виплати пенсій.
Посилання відповідача на в ідсутність затвердженої вел ичини мінімальної пенсії за віком - також є безпідставним и, оскільки захист порушеног о права позивача не може зале жати від невиконання державн ими органами покладених на н их обов'язків.
Статтею 99 ч.2 КАС України вста новлено річний строк звернен ня до адміністративного суду , якщо не встановлено інше, об числюється з дня, коли особа дізналась або повинна була д ізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Дл я захисту прав, свобод та інт ересів особи цим кодексом та іншими законами можуть вста новлюватися інші строки для звернення до адміністративн ого суду, які, якщо не встанов лено інше, обчислюються з дня , коли особа дізналася або по винна була дізнатися про пор ушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Позивач не підтвердив пова жність причин пропущення стр оку, оскільки з моменту випла ти пенсії без урахування її п ідвищення він повинен був ді знатись про порушення свого права.
Відповідно до ст. 100 КАС Укра їни пропущення строку зверне ння до адміністративного суд у є підставою для відмови у за доволенні адміністративног о позову, якщо на цьому напол ягає одна із сторін.
Тому позивачу слід відмов ити в частині стягнення щомі сячної державної
соціаль ної допомоги за 2006 - по 20.10.2007 роки.
Відповідно ч. 2 ст. 11 КАС У країни суд може вийти за межі позовних
вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захис ту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про за хист яких вони просять.
Суд вважає за необхідне зо бов'язати Управління Пенсійн ого фонду України в Ріпкинсь кому районі Чернігівської об ласті провести перерахунок п енсії ОСОБА_1 на 30 відсоткі в мінімальної пенсії за віко м, встановленої Законом Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» з 20.10.2007 р. по 31.12.2007 р. та з абезпечити її виплату.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинс тва України якщо судове ріше ння ухвалено на користь стор они, яка не є суб'єктом владни х повноважень, суд присуджує всі здійснені ним документа льно підтверджені судові вит рати з Державного бюджету Ук раїни.
Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частк ово.
Зобов'язати Управління Пе нсійного фонду України в Ріп кинському районі Чернігівсь кої області провести ОСОБА _1 перерахунок пенсії з урах уванням її підвищення на 30 % мі німальної пенсії за віком, вс тановленої ст. 6 Законом Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» з 20.10.2007р. по 31.12.2007р. та з абезпечити її виплату.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_1 3 грн. 40 коп. судових витрат .
В іншій частині позовних в имог - відмовити.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції, яки й ухвалив постанову. Заява пр о апеляційне оскарження пода ється протягом 10 днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом 20-ти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2008 |
Оприлюднено | 06.07.2010 |
Номер документу | 8106566 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Д'яков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні