Справа № 2-а-3958/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 листопада 2008 року м. Черн ігів
Чернігівський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Д'яков а В.І.
розглянувши у письмовому провадженні справу за адміні стративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного ф онду України в Ріпкинському районі Чернігівської област і про зобов'язання здійснити перерахунок пенсії,
ВСТАНОВИВ:
20.10.2008р. позивач звернувся до суду з адміністративним поз овом до Управління Пенсійног о фонду України в Ріпкинсько му районі Чернігівської обла сті і просить зобов'язати від повідача нарахувати на його користь недоплачену щомісяч ну державну соціальну допомо гу, як дитині війни за 2006-2007 роки в сумі 2733 грн. 30 коп. та поновити строк звернення до суду , з по зовом за період з 01.01.2006р. по 31.12.2007р.
Свої вимоги обґрунтовує ти м, що відповідно до Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» він відноситьс я до осіб, які є дітьми війни, а тому має право на державну с оціальну підтримку у вигляді щомісячної доплати до пенсі ї (щомісячного довічного утр имання чи державної соціальн ої допомоги), в розмірі 30 відсо тків мінімальної пенсії за в іком. Але, всупереч того, що д ержавні соціальні гарантії д ітям війни, встановлені цим З аконом, не можуть бути обмеже ні чи скасовані іншими норма тивно-правовими актами, розм ір пенсії в 2006-2007 p.p. щомісячно про типравно не підвищувався.
В судове засідання позивач не з'явився, про час і місце сл ухання справи належно повідо млений, через канцелярію суд у подав заяву, в якій просить розглянути справу в його від сутність.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , в письмових запереченнях по зов не визнає та просить в йог о задоволенні відмовити, а та кож просить розглядати справ у без участі представника ві дповідача.
За таких обставин суд вважа є за можливе розглянути спір по суті у письмовому провадж енні на підставі наявних у сп раві доказів.
Дослідивши матеріали спра ви суд вважає наступне.
Відповідно до частини 1 ста тті 71 КАС України кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
На думку суду позивачем дов едено ті обставини на яких ґр унтуються його вимоги про зо бов'язання нарахувати на йог о користь недоплачену як дит ині війни щомісячну державну соціальну допомогу, а відпов ідачем не доказана правомірн ість своїх дій.
Згідно ст. 1 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» дитиною війни є особа , яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 ве ресня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років.
Позивач народився ІНФОРМ АЦІЯ_1 і є дитиною війни в роз умінні Закону України «Про с оціальний захист дітей війни », що підтверджується посвід ченням та не заперечується в ідповідачем.
Відповідно до Закону Украї ни «Про внесення змін до Зако ну України «Про державний бю джет України на 2006 рік» від 19.01.2006 р. до статті 110 Закону України « Про державний бюджет України на 2006 рік» було внесено зміни, якими установлено, що пільг и, дітям війни, передбачені а бзацом сьомим статті 5 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни», впроваджує ться з 1 січня 2006 року, а статтею 6, - у 2006 році поетапно, за резуль татами виконання бюджету у п ершому півріччі, у порядку, в изначеному Кабінетом Мініст рів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради Ук раїни з питань бюджету».
Згідно п. 12 ст. 71 Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2007 рік» від 19 грудня 2006 ро ку з метою приведення окреми х норм законів у відповідніс ть із цим законом, зупинено н а 2007 рік дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» з урахуванням ст. 111 ц ього закону.
Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року , було визнано такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни (є неконституційними), т акі положення Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2007 рік» , як п. 12 ст. 71, яким з упинено на 2007 рік дію статті 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни», з урах уванням статті 111 цього закону .
Відповідно до п. п. 3 п. 7 Рішенн я Конституційного Суду Украї ни від 09 липня 2007 року, положенн я статей, які визнані неконст итуційними, втрачають чинні сть з дня ухвалення Конститу ційним Судом України цього р ішення - тобто з 09 липня 2007 року б уло скасовано зупинення дії ст. 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» (щ одо підвищення дітям війни п енсії на 30 відсотків мінімаль ної пенсії за віком) та виплат у підвищення до пенсії (відпо відно до ст. 111 Закону України «Про Державний бюджет Україн и на 2007 рік») дітям війни, які є інвалідами, у розмірі 50 відсо тків від розміру надбавки, вс тановленої для учасників вій ни, тому суд вважає, що слід п ідвищити розмір пенсії ОСО БА_1 на 30 % мінімальної пенсії за віком.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року, дітям війни пенсії аб о щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціал ьна допомога, що виплачуютьс я замість пенсії підвищуютьс я на 30 відсотків мінімальної п енсії за віком.
Відповідно до ст. 22 Конститу ції України конституційні пр ава і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних зако нів не допускається звуження змісту або обсягу існуючих п рав і свобод.
Згідно з ч.2 ст. 3 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» державні соціал ьні гарантії дітям війни, вст ановлені цим законом, не можу ть бути обмежені або скасова ні іншими нормативно-правови ми актами.
Саме тому суд дійшов висн овку про неприпустимість при встановленні
розміру дер жавної соціальної підтримки дітей війни виходити з полож ень
Законів України про Д ержавний бюджет України на 2006 , 2007 роки, якими
виплата дер жавної соціальної підтримки передбачена у значно менших
розмірах, оскільки Конст итуція України має вищу юрид ичну силу порівняно
з інш ими Законами України.
Бе зпідставними є посилання від повідача на відсутність кошт ів щодо
забезпечення виплати зазн ачених пенсій у таких розмір ах, оскільки органи державно ї влади не можуть посилатись на відсутність коштів як на п ричину невиконання своїх зоб ов'язань, які встановлені ст . 46 Конституції України та ст . 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни» щод о визначення розміру та випл ати пенсій.
Посилання відповідача на в ідсутність затвердженої вел ичини мінімальної пенсії за віком - також є безпідставним и, оскільки захист порушеног о права позивача не може зале жати від невиконання державн ими органами покладених на н их обов'язків.
Статтею 99 ч.2 КАС України вста новлено річний строк звернен ня до адміністративного суду , якщо не встановлено інше, об числюється з дня, коли особа дізналась або повинна була д ізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Дл я захисту прав, свобод та інт ересів особи цим кодексом та іншими законами можуть вста новлюватися інші строки для звернення до адміністративн ого суду, які, якщо не встанов лено інше, обчислюються з дня , коли особа дізналася або по винна була дізнатися про пор ушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Позивач не підтвердив пова жність причин пропущення стр оку, оскільки з моменту випла ти пенсії без урахування її п ідвищення він повинен був ді знатись про порушення свого права.
Відповідно до ст. 100 КАС Укра їни пропущення строку зверне ння до адміністративного суд у є підставою для відмови у за доволенні адміністративног о позову, якщо на цьому напол ягає одна із сторін.
Тому позивачу слід відмови ти в частині стягнення щоміс ячної державної соціальної д опомоги за 2006 - по 20.10.2007 роки.
Відповідно ч. 2 ст. 11 КАС Укра їни суд може вийти за межі поз овних вимог тільки в разі, як що це необхідно для повного з ахисту прав, свобод та інтере сів сторін чи третіх осіб, пр о захист яких вони просять.
Суд вважає за необхідне зоб ов'язати Управління Пенсійно го фонду України в Ріпкинськ ому районі Чернігівської обл асті провести перерахунок пе нсії ОСОБА_1 на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком , встановленої Законом Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» з 20.10.2007 р. по 31.12.2007 р. та за безпечити її виплату.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинс тва України якщо судове ріше ння ухвалено на користь стор они, яка не є суб'єктом владни х повноважень, суд присуджує всі здійснені ним документа льно підтверджені судові вит рати з Державного бюджету Ук раїни.
Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частк ово.
Зобов'язати Управління Пе нсійного фонду України в Ріп кинському районі Чернігівсь кої області провести ОСОБА _1 перерахунок пенсії з урах уванням її підвищення на 30 % мі німальної пенсії за віком, вс тановленої ст. 6 Законом Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» з 20.10.2007р. по 31.12.2007р. та з абезпечити її виплату.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_1 3 грн. 40 коп. судових витрат .
В іншій частині позовних в имог - відмовити.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції, яки й ухвалив постанову. Заява пр о апеляційне оскарження пода ється протягом 10 днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом 20-ти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2008 |
Оприлюднено | 06.07.2010 |
Номер документу | 8106567 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Д'яков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні