Рішення
від 02.04.2019 по справі 924/104/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"02" квітня 2019 р. Справа № 924/104/19

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Гладія С.В. при секретарі судового засідання Маєвській Н.В., розглянувши матеріали справи

за позовом публічного акціонерного товариства "Укртелеком" м. Київ в особі Хмельницької філії ПАТ "Укртелеком", м. Хмельницький

до управління соціального захисту населення Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області, м. Полонне, Хмельницької області

про стягнення 104120,13грн. заборгованості по відшкодуванню витрат за надані телекомунікаційні послуги пільговим категоріям споживачів

Представники сторін:

від позивача: Ціммерманн В.А. - за довіреністю №4100 від 27.12.2018р.,

від відповідача: не з'явився

В судовому засіданні у відповідності до ст. 240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

ВСТАНОВИВ:

публічне акціонерне товариство "Укртелеком" в особі Хмельницької філії ПАТ "Укртелеком" звернулось до суду з позовом, в якому просить стягнути з управління соціального захисту населення Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області, м. Полонне, Хмельницької області 104120,13грн. заборгованості по відшкодуванню витрат за надані телекомунікаційні послуги пільговим категоріям споживачів у період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року включно.

Як на підставу задоволення позовних вимог ПАТ "Укртелеком" в особі Хмельницької філії вказує, що позивачем за вказаний період було надано телекомунікаційні послуги на пільгових умовах громадянам Полонського району, які підпадають під дію Законів України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", „Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист", „Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", „Про охорону дитинства" на загальну суму 104461,82грн. Зазначає, що згідно Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002р. №256, відшкодування витрат, понесених позивачем внаслідок надання телекомунікаційних послуг відповідним категоріям громадян здійснюється відповідачем за рахунок державних субвенцій. Вказує, що у 2018 році від відповідача надійшло 82658,31грн. із яких 80896,31 грн. та 1762,00грн. перераховано у примусовому порядку на виконання рішення господарського суду Хмельницької області від 05.11.2018р. про стягнення боргу за 2017 рік, і лише 341,69грн. надійшли в рахунок відшкодування коштів у 2018році. Враховуючи, що відповідачем не відшкодовано позивачу 104120,13грн., позивач просить їх стягнути в судовому порядку.

Відповідач у відзиві на позовну заяву від 06.03.2019р. повідомляє, що в Законах України "Про Державний бюджет на 2016 рік", "Про Державний бюджет України на 2017 рік", "Про Державний бюджет України на 2018 рік" не передбачена субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг з послуг зв'язку, інших передбачених законодавством пільг і на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян. У відповідності до ст. 91 Бюджетного кодексу України до видатків місцевих бюджетів належать видатки на компенсацію виплат пільгових категорій з послуг зв'язку. За таких умов місцеві бюджети змушені компенсувати витрати надавачам послуг зв'язку за рахунок власних доходів. Проте реалізація повною мірою зазначених соціальних зобов'язань стала неможливою, оскільки місцеві громади фінансово неспроможні їх виконати у зв'язку із недостатністю коштів. Зазначає, що управління соціального захисту населення Полонської районної державної адміністрації є розпорядником коштів, які надходять з відповідних бюджетів Полонської міської ради Об'єднаної територіальної громади та Понінківської селищної ради Об'єднаної територіальної громади.

Представник позивача у відповіді на відзив від 12.03.2019р. вказує, що в силу ст.174 ГК України господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, безпосередньо із закону або іншого нормативного акту, що регулює господарську діяльність, тому зобов'язання відповідача відшкодувати позивачу кошти за надані послуги пільговим категоріям громадян виникає в силу закону і не потребує укладення договору. Зазначає, що пільги, передбачені Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", "Про жертви нацистських переслідувань", "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист", "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", "Про прокуратуру" закріплюють реалізацію державних гарантій певним категоріям громадян та є нормами прямої дії, що означає безумовний обов'язок оператора телекомунікацій надавати пільги вищезазначеним категоріям громадян, якому кореспондує обов'язок держави в особі її органів відшкодувати такі пільги. Вказує на те, що механізм видатків місцевих бюджетів на здійснення виконання державних програм соціального захисту населення щодо пільг зв'язку передбачений Порядком фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення на рахунок субвенцій з державного бюджету, яким визначено, що головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення, є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення. Звертає увагу, що законодавством не передбачена залежність розміру відшкодування від фактичного фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного або місцевого бюджетів, чи випадки повного або часткового звільнення від обов'язку здійснення розрахунків з постачальником послуг на пільгових умовах, якщо у місцевому бюджеті немає коштів.

Представник позивача в судових засіданнях позовні вимоги підтримала у повному обсязі, вказуючи на їх правомірності та обґрунтованості наявними в матеріалах справи доказами.

Відповідач, повідомлений належним чином про час та дату судового розгляду справи в судове засідання не з'явився, повноважного представника не направив, причин неявки суду не повідомив. В надісланому на адресу суду відзиві на позов просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Розглядом матеріалів справи встановлено.

Публічним акціонерним товариством "Укртелеком" в особі Хмельницької філії ПАТ "Укртелеком" за період з січня по грудень 2018 року надавались телекомунікаційні послуги на пільгових умовах громадянам міста Полонне та Полонського району Хмельницької області, які підпадають під дію Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", "Про жертви нацистських переслідувань", "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист", "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", "Про охорону дитинства" та "Про прокуратуру".

Позивачем надані в матеріали справи розрахунки видатків на відшкодування витрат, пов'язаних з наданням пільг у січні - грудні 2018 року по громадянам, які відповідно до законодавства мають пільги, а також яким у вказаний період надавались телекомунікаційні послуги (форми №2-пільга) на суму 104461,82 грн.

ПАТ "Укртелеком" в особі Хмельницької філії щомісячно направляв Управлінню соціального захисту населення Полонської районної ради акти звіряння розрахунків та розрахунки видатків на відшкодування витрат, пов'язаних із наданням пільг, що підтверджується описами вкладення в цінний лист, фіскальними чеками та списками згрупованих відправлень.

Довідкою ПАТ "Укртелеком" в особі Хмельницької філії підтверджується, що відповідно до п.10 Положення про Єдиний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги позивач направляв на електронних носіях на електронну адресу відповідача - uszn_nu@ukrpost.ua у період з січня 2018р. по січень 2019р. щомісяця до 25 числа звіти щодо вартості послуг, наданих пільговикам згідно з формою " 2-пільга".

08.03.2018р., 08.10.2018р., 12.11.2018р., 09.01.2019р. позивач звертався до Управління соціального захисту населення Полонської районної державної адміністрації з претензіями, у відповідності до яких просив відшкодувати витрати на надання телекомунікаційних послуг пільговим категоріям споживачів.

Листом від 21.01.2019р. відповідач повідомив ПАТ "Укртелеком" в особі Хмельницької філії, що заборгованість в розмірі 104375,13грн. виникла внаслідок не фінансування місцевими бюджетами видатків на послуги зв'язку. Вказав, що управління власних коштів не має, а субвенція з Державного бюджету місцевим бюджетам на зазначені цілі не передбачена. Крім того, зазначив, що при надходженні коштів з місцевих бюджетів Полонської міської ради ОТГ та Понінківської селищної ради ОТГ буде виплачена заборгованість за 2018 рік.

Крім того, матеріали справи містять листи відповідача адресовані голові Полонської міської ради ОТГ та селещному голові Понінківської селищної ради ОТГ, у відповідності до яких вказано про необхідність погашення заборгованості пільг з телекомунікаційних послуг жителів відповідних громад за 2018 рік.

Враховуючи, що відповідач не здійснив відшкодування понесених позивачем витрат внаслідок надання телекомунікаційних послуг на пільгових умовах громадянам (споживачам) міста Полонне та Полонського району Хмельницької області, публічне акціонерне товариство "Укртелеком" в особі Хмельницької філії звернулося із даним позовом про примусове їх стягнення з відповідача.

Аналізуючи наявні в матеріалах справи докази та пояснення представників учасників судового процесу, оцінюючи їх у сукупності, судом приймається до уваги наступне.

Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 63 Закону України „Про телекомунікації" та п. 63 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №295 від 11.04.2012 р., споживачам, які мають установлені законодавством України пільги з їх оплати, телекомунікаційні послуги надаються операторами, провайдерами телекомунікацій відповідно до законодавства України; установлені законами пільги з оплати послуг надаються споживачеві відповідно до законодавства за місцем його проживання з дня пред'явлення ним документа, що підтверджує право на пільги.

Статтею 19 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" встановлено, що пільги щодо оплати житлово-комунальних, транспортних послуг і послуг зв'язку та критерії їх надання визначаються виключно законами України. Державні соціальні гарантії є обов'язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.

Законами України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального статусу", „Про жертви нацистських переслідувань", „Про статус і соціальний захист громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи", „Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний статус", "Про соціальний правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", „Про охорону дитинства", "Про прокуратуру" передбачено надання пільг при оплаті за послуги зв'язку (телекомунікаційні послуги).

Як вбачається з матеріалів справи, Публічним акціонерним товариством "Укртелеком" в особі Хмельницької філії протягом січня по грудень 2018 р. було надано громадянам міста Полонне та Полонського району Хмельницької області (за вказаними списками осіб, що мають право на пільги (форма №2-пільга)) телекомунікаційні послуги на пільгових умовах на загальну суму - 104461,82грн., що також підтверджується розрахунками видатків на відшкодування витрат.

Відповідно до ч. 6 ст. 48 Бюджетного кодексу України, бюджетні зобов'язання щодо виплати субсидій, допомоги, пільг з оплати спожитих житлово-комунальних послуг та послуг зв'язку (в частині абонентної плати за користування квартирним телефоном), компенсацій громадянам з бюджету, на що згідно із законами України мають право відповідні категорії громадян, обліковуються Казначейством України незалежно від визначених на цю мету бюджетних призначень. Дана норма є спеціальною по відношенню до загальних положень ч. 1 - 4 ст. 48 БК.

Зі змісту ст. 89 та ст. 102 Бюджетного кодексу України вбачається, що видатки на відшкодування вартості послуг, наданих пільговим категоріям громадян, здійснюються з місцевих бюджетів за рахунок коштів, які надходять з Державного бюджету України (субвенцій з Державного бюджету України) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Механізм фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання держпрограм соціального захисту населення відносно надання пільг з послуг зв'язку за рахунок субвенцій з держбюджету визначено постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002р. № 256 „Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення на рахунок субвенцій з державного бюджету".

Відповідно до п. 3 Порядку № 256 головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення, є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення.

Таким чином, управління соціального захисту населення Полонської районної державної адміністрації є розпорядником коштів місцевого бюджету на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення, а тому на підставі вищезазначених норм законодавства відшкодування витрат, понесених позивачем внаслідок надання телекомунікаційних послуг пільговим категоріям громадян, має здійснюватись відповідачем за рахунок державних субвенцій.

Пунктом 14 Закону України "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України" від 20.12.2016 року № 1789-VIII, частину першу статті 91 Бюджетного кодексу України було доповнено пунктом 204: до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на пільги з послуг зв'язку, інші передбачені законодавством пільги, що надаються ветеранам війни; особам, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; ветеранам праці; жертвам нацистських переслідувань; ветеранам військової служби; ветеранам органів внутрішніх справ; ветеранам податкової міліції; ветеранам державної пожежної охорони; ветеранам Державної кримінально-виконавчої служби; ветеранам служби цивільного захисту; ветеранам Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України; вдовам (вдівцям) померлих (загиблих) ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби, ветеранів служби цивільного захисту та ветеранів Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України; особам, звільненим з військової служби, які стали інвалідами під час проходження військової служби; інвалідам, дітям-інвалідам та особам, які супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого); реабілітованим громадянам, які стали інвалідами внаслідок репресій або є пенсіонерами; громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; дружинам (чоловікам) та опікунам (на час опікунства) дітей померлих громадян, смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою; багатодітним сім'ям, дитячим будинкам сімейного типу та прийомним сім'ям, в яких не менше року проживають відповідно троє або більше дітей, а також сім'ям (крім багатодітних сімей), в яких не менше року проживають відповідно троє або більше дітей, а також сім'ям (крім багатодітних сімей), в яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування".

З врахуванням викладеного, п. 204 ст. 91 Бюджетного кодексу України, п. 3 Порядку №256, судом не беруться до уваги доводи відповідача про те, що відповідач не має законодавчо встановленого обов'язку по відшкодуванню або фінансуванню пільг з послуг зв'язку.

За змістом ч. 2 ст. 617 ЦК України, ч. 2 ст. 218 ГК України та рішення Європейського суду з прав людини від 18.10.2005 у справі "Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України" відсутність бюджетних коштів, передбачених у видатках Державного бюджету України, не виправдовує бездіяльність боржника і не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов'язання.

Аналогічні висновки містяться в постановах Верховного Суду України від 15.05.2012р. у справі №11/446 та від 22.03.2017р. у справі №905/2358/16, постанові Вищого господарського суду України від 12.04.2017 року у справі №927/1039/16.

У листі від 30.06.2011р. №31-07310-10-24/16584 Міністерство фінансів України роз'яснило, що деякі програми, які відносяться до державних програм соціального захисту населення, є державною гарантією і одержувачу не може бути відмовлено в їх наданні у разі, якщо він має на них право. У цьому випадку проводиться відшкодування витрат за фактично спожиті послуги (нараховані соціальні виплати) в межах встановлених норм (розмірів).

Тобто, зобов'язання щодо виплати субсидій, допомоги, пільг з оплати спожитих житлово-комунальних послуг та послуг зв'язку, компенсацій громадянам з бюджету, на що згідно із законами України мають право відповідні категорії громадян, обліковуються незалежно від визначених на цю мету бюджетних призначень.

Законодавством не передбачена залежність відшкодування від фактичного фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, чи випадки повного або часткового звільнення від обов'язку здійснення розрахунків з постачальниками послуг на пільгових умовах, оскільки надання пільг певним категоріям населення відбувається у відповідності до вимог Законів України.

Згідно з п. 10 Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 р. №117, підприємства та організації, які надають послуги, щомісяця до 25 числа подають уповноваженому органу на паперових та електронних носіях розрахунки щодо вартості послуг, наданих пільговикам у минулому місяці, згідно з формою "2-пільга".

Дане правило позивач виконав, що підтверджується доказами направлення розрахунків.

Проте, відповідачем - Управлінням соціального захисту населення Полонської РДА свої зобов'язання виконанні не в повному обсязі. Заборгованість відповідача перед позивачем за телекомунікаційні послуги надані пільговим категоріям споживачів у 2018 році становить 104120,13грн.

Відповідно до статей 525 та 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватись належним чином, відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту та інших вимог, що звичайно ставляться, одностороння відмова від виконання зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Стаття 610 ЦК України визначає що порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Частиною 2 статті 193 ГК України встановлено, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

Отже, встановлений судом факт наявності обов'язку відповідача відносно відшкодування наданих позивачем послуг пільговим категоріям осіб (за законом) та підтверджений розмір вказаних відшкодувань свідчать про відсутність підстав до невиконання відповідачем відповідного обов'язку.

Згідно зі ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Відповідно до ст.ст. 76, 77, 78, 79 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Враховуючи вищевикладене, суд дослідивши надані докази приходить до висновку про задоволення позовних вимог та стягнення з відповідача 104120,13грн. заборгованості по відшкодуванню витрат за надані телекомунікаційні послуги пільговим категоріям споживачів.

У відповідності до ст.129 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст.2, 13, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 210, 220, 232, 233, 236-238, 240-242, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов публічного акціонерного товариства "Укртелеком" м. Київ в особі Хмельницької філії ПАТ "Укртелеком", м. Хмельницький до управління соціального захисту населення Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області, м. Полонне, Хмельницької області про стягнення 104120,13грн. заборгованості по відшкодуванню витрат за надані телекомунікаційні послуги пільговим категоріям споживачів задовольнити.

Стягнути з управління соціального захисту населення Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області, (м. Полонне, Хмельницької області, вул. Л. Українки,105, код 03198474) на користь публічного акціонерного товариства "Укртелеком" м. Київ в особі Хмельницької філії ПАТ "Укртелеком", (м. Хмельницький, вул. Проскурівська,13, код 01182500) - 104120,13 грн. (сто чотири тисячі сто двадцять гривень 13 коп.) заборгованості по відшкодуванню витрат за надані телекомунікаційні послуги пільговим категоріям споживачів, 1921,00 грн. (одна тисяча дев'ятсот двадцять одна гривня 00 коп.) судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення господарського суду може бути оскаржено протягом 20 днів з дня складання повного тексту судового рішення.

Порядок подання апеляційної скарги визначений ст. 257 ГПК України та підпунктом 17.5 пункту 17 Розділу ХІ "Перехідні положення" ГПК України.

Повний текст рішення складено та підписано 11.04.2019р.

Суддя С.В. Гладій

Віддрук. 4 прим.: 1 - до справи, 2,3 позивачу (01601, м. Київ, бульвар Т. Шевченка,18 та м. Хмельницький, вул. Проскурівська,13), 4 - відповідачу (30500, м. Полонне, Хмельницької, обл., вул. Поліська,41А). Всім рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення02.04.2019
Оприлюднено11.04.2019
Номер документу81081343
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/104/19

Рішення від 02.04.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 18.03.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 18.02.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 08.02.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні