Рішення
від 27.03.2019 по справі 826/11072/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 березня 2019 року 11:50 № 826/11072/18

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вєкуа Н.Г., при секретарі судового засідання Багрій М.В., за участі представника позивача - Харук Р.Б., розглянувши в відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції адміністративну справу

за позовомГоловного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області доКиївської філії Комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області третя особаМале підприємство "ВЕРТЕКС" про скасування запису від 10.08.2017, -

На підставі ч. 1 ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 27 березня 2019 року проголошено скорочене (вступна та резолютивна частини) судове рішення. Виготовлення рішення у повному обсязі відкладено, про що повідомлено осіб, які брали участь у розгляді справи, з урахуванням вимог ч. 3 ст. 243 названого Кодексу. Під час проголошення скороченого (вступної та резолютивної частин) судового рішення сторонам роз'яснено зміст судового рішення, порядок і строк його оскарження, а також порядок отримання повного тексту рішення.

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (76000, м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, буд. 20, код ЄДРПОУ 39394463) з позовом до Київської філії Комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 44б, офіс 6), третя особа Мале підприємство "ВЕРТЕКС" (76018, м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, буд. 67, код ЄДРПОУ 13697735) про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Малого підприємства "ВЕРТЕКС" від 10.08.2017, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

В обґрунтування позову зазначено, що на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження малого підприємства "ВЕРТЕКС" проведено внесення змін до установчих документів та їх державна реєстрація, що не відповідає нормам Цивільного кодексу України, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Відповідач правом на подання відзиву на позов, у запропонований судом строк, не скористався, отже справа розглянута на підставі наявних у ній доказів.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 липня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено по справі підготовче судове засідання.

В судовому засіданні 27 березня 2019 року представник позивача позовні вимоги підтримав повністю.

Представник відповідача та третьої особи в судове засідання не з'явились, про причини своєї неявки суд не повідомили, хоча був належним чином повідомлені.

У судовому засіданні 27.03.2019 на підставі частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Заслухавши пояснення, доводи та заперечення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про необхідність задовольнити позов з таких підстав.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 22 травня 2018 року № 1004000618, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис від 10 серпня 2017 року, відповідно до якого внесені зміни до установчих документів малого підприємства "ВЕРТЕКС", які стосуються місцезнаходження підприємства, а саме: місцезнаходженням підприємства зазначено вул. Незалежності, 67, м. Івано-Франківськ, 76018.

Позивач зазначає, що за результатами проведеної перевірки фактичного місця ведення діяльності малого підприємства "ВЕРТЕКС" складено акт обстеження суб'єкта підприємницької діяльності від 10 травня 2018 року, яким зафіксовано відсутність юридичної особи за адресою: вул. Незалежності, 67, м. Івано-Франківськ, 76018.

Крім того, працівниками оперативного управління здійснено вихід на адресу реєстрації третьої особи, в ході якого встановлено, що за даною адресою розташований п'ятиповерховий нежитловий будинок. На першому поверсі знаходиться туристична фірма Глобус , на другому - житлова компанія Аксіома , агентство нерухомості Надійність , фірма Комп'ютери та комплектуючі , західний центр працевлаштування, на третьому поверсі - туристичне агентство PirinToursi , НБ Найсбуд , п'ятий та шостий поверх займає Управління Держпраці в Івано-Франківській області.

Вказане стало підставою для звернення позивача з відповідним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Так, у відповідності до частини 2 статті 9 Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, про місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до статті 93 Цивільного кодексу України, місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Відповідно до частини 2 статті 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань державний реєстратор: приймає документи; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Частиною 4 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п'ятою цієї статті, подаються такі документи:

заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;

документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи.

Статтями 26 та 27 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачено вичерпний перелік підстав, за наявності яких державний реєстратор повинен або зупинити розгляд документів, поданих для державної реєстрації, або відмови у відповідній державній реєстрації.

В свою чергу, частинами 3, 4 статті 35 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань встановлено, що засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону. А особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження третьої особи, державним реєстратором проведено внесення змін до установчих документів та державну реєстрацію малого підприємства "ВЕРТЕКС" за адресою: вул. Незалежності, 67, м. Івано-Франківськ, 76018, що не відповідає положенням Цивільного кодексу України та Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Внаслідок зазначеного, позивач позбавлений можливості виконувати функції стосовно належного обліку малого підприємства "ВЕРТЕКС" та контрольно-перевірочну роботу, оскільки відомостей про фактичну адресу останнім до контролюючих органів не подавалось.

Аналіз наведених вище положень діючого законодавства та встановлені судом обставини свідчать про те, що до повноважень державного реєстратора не входить перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за вказаною нею ж юридичною адресою, а тому суд приходить до висновку про відсутність порушень з боку державного реєстратора при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів малого підприємства "ВЕРТЕКС".

Однак, державним реєстратором Київської філії Комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області внесено до Державного реєстру запис 10 серпня 2017 року, який фактично не відповідає дійсності, а тому в силу положень Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, що містяться в державному реєстрі, є недостовірними.

Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів в установленому порядку на звернення до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

З урахуванням зазначеного та встановлених вище обставин, суд приходить до висновку про наявність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів малого підприємства ВЕРТЕКС від 10 серпня 2017 року, які стосуються зміни його місцезнаходження.

Аналогічна правова позиція міститься й у постанові Вищого адміністративного суду України від 13 квітня 2016 року у справі №808/5081/14.

В силу норми ч. 2 ст. 19 Конституції України посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Згідно з положеннями статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного вище, керуючись ст.ст. 77, 139, 143, 243-246, 250, 255 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (76000, м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, буд. 20, код ЄДРПОУ 39394463) задовольнити повністю.

2. Скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Малого підприємства "ВЕРТЕКС" від 10.08.2017, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 11 квітня 2019 року.

Суддя Н.Г. Вєкуа

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.03.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81087906
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11072/18

Рішення від 27.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 15.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 11.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 13.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 20.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні