Ухвала
від 11.04.2019 по справі 522/6066/19
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/6066/19

Провадження № 1-кс/522/5790/19

УХВАЛА

11 квітня 2019 року Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання адвоката ОСОБА_2 в інтересах ТОВ «Клєвєрон`про застосування заходів забезпечення кримінального провадження № 12019160600001645 від 04.04.2019 року,

ВСТАНОВИВ:

До Приморського районного суду м. Одеси надійшла заява представника ТОВ «Клєвєрон» про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, та додано низку документів, а саме: копія витягу з ЄРДР від 04.04.2019 р.; копія постанови про визнання потерпілим від 04.04.2019 р.; копія листа ГУ ДФС в Одеській області «Про надання відповіді» від 05.03.2019 р. № 4416/10/15-32-14-07-07; витяг з ЄДРЮОФОПГФ щодо ТОВ «Клєвєрон»;копія договору оренди нежилого приміщення № 56/2018 від 04.02.2018 р.

З поданих матеріалів вбачається, що 04 квітня 2019 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань були внесені відомості із заяви ТОВ «Клєвєрон» про вчинення головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок ризикових платників управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_3 , начальником відділу позапланових перевірок ризикових платників управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_4 , начальником управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_5 , заступником начальника Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_6 кримінальних правопорушень, передбачених частиною першою, четвертою статті 358, частиною першою статті 366 Кримінального кодексу України.

04 квітня 2019 року ТОВ «Клєвєрон» було вручено пам`ятку про процесуальні права та обов`язки потерпілого.Таким чином, ТОВ «Клєвєрон» є потерпілим у відповідному кримінальному провадженні.

Слідчий суддя вважає клопотання заявника обгрунтованим та таким, що підлягає задоволенню з огляду на наступне.

В кінці лютого місяця 2019 року ТОВ «Клєвєрон» від контрагентів стало відомо, що нібито Головним управлінням ДФС в Одеській області до інформаційних систем ДФС внесено інформацію про те, що за результатами виїзної перевірки контролюючим органом було встановлено відсутність ТОВ «Клєвєрон» за юридичною адресою, внаслідок чого є достатні підстави вважати, що підприємство здійснює фіктивну діяльність, за місцем реєстрації юридичної особи не обліковується та є ризиковим контрагентом.

Надалі, з метою спростування або підтвердження отриманої інформації ТОВ «Клєвєрон» звернулось до Головного управління ДФС в Одеській області із листом від 28 лютого 2019 року, в якому просило повідомити наступне: Якою посадовою особою та на яких підставах була внесена вказана податкова інформація стосовно відсутності ТОВ «Клєвєрон» за місцем реєстрації юридичної адреси? Чи є документальні підтвердження повідомлення ТОВ «Клєвєрон» про час та дату перевірки?

Також, ТОВ «Клєвєрон» просило надати засвідчену належним чином копію акту, складеного за результатами перевірки, та у випадку встановлення відсутності підстав для внесення відповідної інформації вжити заходи щодо видалення вказаної податкової інформації із відповідних інформаційних систем, адміністрування яких здійснює ДФС.

У запиті ТОВ «Клєвєрон» також відзначило, що про час і дату нібито проведеної перевірки підприємство не повідомляли, жодних фактичних перевірок не проводилось і підприємство на час нібито проведеної перевірки знаходилось за своїм зареєстрованим місцезнаходженням.

Головне управління ДФС в Одеській області листом від 05 березня 2019 року № 4416/10/15-32-14-07-07 надало відповідь на запит ТОВ «Клєвєрон» та повідомило наступне.

У зв`язку з надходженням запитів щодо підтвердження взаємовідносин з платниками контрагентами, на Вашу адресу було надіслано засобом Укрпошти запит від 14.03.2018 № 3783/10/15-32-14-07-08 «Щодо надання податкової інформації у вигляді пояснень та їх документальних підтверджень» за період липень 2017 - січень 2018, який отримано 03.04.2018 року та на який Вами відповідь не надано.

На підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст.78 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ, із змінами та доповненнями, ГУ ДФС в Одеській області прийнято Наказ від 11 червня 2018 року № 4094 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Клєвєрон», код за ЄДРПОУ 40487613» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість з контрагентами СФГ «Даня», код за ЄДРПОУ 22150881 за період липень 2017 року, ФГ «Агрохозкапітал», код за ЄДРПОУ 23677946 за період вересень 2017 року, ФГ «Ірбіс-2016», код. за ЄДРПОУ 24197757 за період липень - вересень 2017 року, СФГ «ДАР», код за ЄДРПОУ 31975601 за період липень 2017 - січень 2018 року, ТОВ «ТЕП Транско», код за ЄДРПОУ 32291375 за період грудень 2017 року, ФГ «Берест-Агро», код за ЄДРПОУ 32714368 за період грудень 2017 року, ТОВ «Зелена Таврія», код за ЄДРПОУ 33253194 за період серпень 2017 року, ФГ «Вера-Агро», код за ЄДРПОУ 36872839 за період вересень - жовтень 2017 року, ФГ «Агрокомплекс Торо», код за ЄДРПОУ 38888463 за період грудень 2017 року, ТОВ «Трансойлтрейд-1», код за ЄДРПОУ 39263674 за період липень - жовтень 2017 року, ТОВ «Спарта групп», код за ЄДРПОУ 39378389 за період серпень - жовтень 2017 року, ТОВ «Енерджі Ойл Компанія, код за ЄДРПОУ 39904040 за період листопад 2017 року, ТОВ «Фривайт ЛТД», код за ЄДРПОУ 40305392 за період грудень 2017 року, ТОВ «Золоте Теля-Агро», код за ЄДРПОУ 40324326 за період липень 2017 - січень 2018 року, ТОВ «ТД «Сан Оіл», код за ЄДРПОУ 40410781 за період листопад 2017 року, ТОВ «Велес-Агросвіт», код за ЄДРПОУ 40563767 за період грудень 2017 року, ТОВ «Авангард-Агро-Україна», код за ЄДРПОУ 40603605 за період вересень 2017 року, ТОВ «Євроагропрайм», код за ЄДРПОУ 40605974 за період вересень 2017 року, ТОВ «Продпостачтехнологія», код за ЄДРПОУ 40717269 за період листопад 2017 року, ТОВ «Хайбуд», код за ЄДРПОУ 40823803 за період грудень 2017 року, ФГ «Дніпровські Хвилі», код за ЄДРПОУ 40898459 за період липень-листопад 2017 року та січень 2018 року, ТОВ «Агробізнес-Центр», код за ЄДРПОУ 40954613 за період липень - жовтень 2017 року, ТОВ «Комер Про», код за ЄДРПОУ 41164261 за період листопад 2017 року, ТОВ «Укрбуд Інвест Компанія, код за ЄДРПОУ 41190312 за період листопад 2017 року, ТОВ «Юзі Груп», код за ЄДРПОУ 41360234 за період грудень 2017 - січень 2018 року, ТОВ «Дон-Торг.Ком», код за ЄДРПОУ 41379051 за період грудень 2017 року, ТОВ «Технопром Торг», код за ЄДРПОУ 41379947 за період листопад 2017 року, ТОВ «Адеоніс ЛТД», код за ЄДРПОУ 41396124 за період грудень 2017 року, ТОВ «Торгівельна Компанія Гулівер», код за ЄДРПОУ 41397290 за період грудень 2017 року, ТОВ «Байден», код за ЄДРПОУ 41547882 за період грудень 2017 року та ТОВ «Тайпа ЛТД», код за ЄДРПОУ 41579013 за період листопад 2017 року, з 13 червня 2018 року, тривалістю на 5 робочих днів.

З метою проведення документальної позапланової виїзної перевірки, 13.06.2018 року фахівцями ГУ ДФС в Одеській області здійснено виїзд на податкову адресу ТОВ «Клєвєрон» яка зазначено базі даних ДФС України, а саме: м. Одеса, вул. Академіка Корольова, буд. 92-А, к. 307. Та встановлено, що за вказаною адресою знаходиться триповерхова будівля (Бізнес Центр), в якої розташовані офісні приміщення, а двері із №307 замкнені. При спілкуванні із адміністрацією та охороною цього Бізнес Центру, з`ясовано, що із ТОВ «Клєвєрон» дійсно укладено договір оренди приміщення № 307, яке розташоване на третьому поверсі Бізнес Центру, заборгованість по орендній платі відсутня, але інформація щодо місцезнаходження посадових осіб ТОВ «Клєвєрон» у них відсутня.

Крім того, були направлені запити з повідомленнями про вручення, а саме: 13.08.2018 року № 11786/10/15-32-14-07-08 направлено кур`єром «Нової Пошти» (ТТН № 59000357180290) який був повернутий без виконання в зв`язку з відсутністю адресата; 20.08.2018 року № 12059/10/15-32-14-07-08 «Кур`єрська служба Нова пошта» (ТТН № 59000356654567) який був повернутий без виконання в зв`язку з відсутністю адресата; 25.09.2018 «Державне підприємство спецзв`язку» 27.09.2019 повернуто без вручення у зв`язку з відсутністю отримувача; 13.10.2018 ТОВ «Ін тайм» кур`єрська служба - повернуто 16.10.2018 через відсутність отримувача та неможливість здійснення телефонного зв`язку з отримувачем. В наслідок відсутності підприємства та його посадових осіб за податковою адресою та неможливістю документального підтвердження будь яких взаємовідносин ТОВ «Клєвєрон» із постачальниками та покупцями було складено узагальнену податкову інформацію.

Скасування складеної податкової інформації як документа не передбачено.

Підтвердження взаємовідносин з постачальниками та покупцями ТОВ «Клєвєрон» можливе тільки при проведенні документальної перевірки.

Однак, такі твердження є сумнівними, оскільки згідно пояснень ТОВ «Клєвєрон» на їх адресу ніколи не надходили вищезгадані документи.

Так, в період з 22 листопада 2017 року по 29 грудня 2018 року ТОВ «Клєвєрон» здійснювало свою діяльність за адресою: 65014, Одеська область, місто Одеса, Київський район, вулиця Академіка Корольова, будинок 92-А, офіс 307, яка була зареєстрованим офіційним місцезнаходженням підприємства. Вказані обставини вбачаються з наявності у справі договору оренди відповідно до якого ТОВ «Клєвєрон» користувалось приміщенням офісу на праві оренди відповідно до укладеного із Товариством з обмеженою відповідальністю «Мілтон Україна» договору оренди нежилого приміщення № 56/2018 від 04 січня 2018 року, згідно предмету якого Орендодавець передає, а Орендар приймає в тимчасове оплатне користування частину нежитлових приміщень, площею 40 кв.м. (іменоване надалі «Об`єкт оренди»), розташованих в приміщенні, загальною площею 4545, 4 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Корольова, 92-а. Об`єкт оренди надається Орендарю для організації господарської діяльності. Об`єкт оренди належить акціонерному товариства «Балтік Інтернешнл Банк» на праві приватної власності і перебуває в управління Орендодавця на підставі Договору управління нерухомим майном від 30.11.2017 р., посвідченого ОСОБА_7 , приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу, зареєстрованого в реєстрі за № 2089. Термін орендного користування встановлюється з 01.01.2018 по 29.11.2018.

На окрему увагу заслуговує той факт, що Головне управління ДФС в Одеській області у відповіді на запит ТОВ «Клєвєрон» зазначило, що при спілкуванні із адміністрацією та охороною Бізнес Центру з`ясовано, що з ТОВ «Клєвєрон» дійсно укладено договір оренди приміщення № 307, яке розташоване на третьому поверсі Бізнес Центру, заборгованість по орендній платі відсутня. Таким чином, Головному управлінню ДФС в Одеській області було заздалегідь відомо, що ТОВ «Клєвєрон» дійсно користується відповідним приміщенням для здійснення власної господарської діяльності.

Однак, як знову ж таки вбачається з відповіді Головного управління ДФС в Одеській області, в невстановлену дату Головне управління ДФС в Одеській області нібито направило засобами поштового зв`язку Укрпошта на адресу ТОВ «Клєвєрон» запит від 14 березня 2018 року № 3783/10/15-32-14-07-08 «Щодо надання податкової інформації у вигляді пояснень та їх документальних підтверджень» за період липень 2017 - січень 2018.

Надалі, як слідує з відповіді Головного управління ДФС в Одеській області на запит ТОВ «Клєвєрон», Головне управління ДФС в Одеській області прийняло наказ від 11 червня 2018 року № 4094 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Клєвєрон», код за ЄДРПОУ 40487613» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість з контрагентами за наведеним переліком.

Однак, наказ від 11 червня 2018 року № 4094 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Клєвєрон», код за ЄДРПОУ 40487613» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість з контрагентами за наведеним переліком не надходив на адресу ТОВ «Клєвєрон» і про його існування ТОВ «Клєвєрон» дізнався лише з відповіді Головного управління ДФС в Одеській області на запит.

Надалі, Головний державний ревізор-інспектор відділу перевірок ризикових платників управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_3 склав узагальнену податкову інформацію від 13 грудня 2018 року № 279/15-32-14-07-10/40487613 щодо ТОВ «Клєвєрон», код за ЄДРПОУ 40487613 за звітний період декларування ПДВ за липень 2017 жовтень 2018 року, з питань проведення операцій постачання на адресу наступних підприємств:

№ п/пКодНазваДПІ1.32291375ТОВ «ТЕП ТРАНСКО»23252.37392490ТОВ «ОЛСІДЗ БЛЕК СІ»28103.36142801ТОВ «ЄТСК»14044.20010397ТОВ «АТ КАРГІЛЛ»28105.30502509ТОВ «БІОТРЕЙД»4616.32294905ТОВ «ЕКСПАНСІЯ»28107.32498133ТОВ «ТЕХНОПОЛІС-1»28108.33987142ТОВ «ТЕХНОПОЛІС 15»10139.40720198ТОВ «СІЛЬПО-ФУД»281010.41162327ТОВ «ЩЕДРО»46211.41515562ТОВ «УТЛ-2»265812.41640716ТОВ «КОМПАНІЯ ТРАНСКО»232513.40633205ТОВ «АЛЄФ КОМПАНІ»1551

Вищезгадана узагальнена податкова інформація від 13 грудня 2018 року № 279/15-32-14-07-10/40487613 була підписана головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок ризикових платників управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_3 , начальником відділу позапланових перевірок ризикових платників управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_4 , начальником управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_5 , заступником начальника Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_8 .

У вступній частині узагальненої податкової інформації від 13 грудня 2018 року № 279/15-32-14-07-10/40487613 зазначено, що її складено по контрагенту-«постачальнику» вигодонабувачів, у зв`язку із неможливістю документального підтвердження будь яких взаємовідносин ТОВ «Клєвєрон» із постачальниками або покупцями, внаслідок відсутності підприємства та його посадових осіб за податковою адресою (пункт 1.2).

Згідно пункту 1.3 узагальненої податкової інформації від 13 грудня 2018 року № 279/15-32-14-07-10/40487613 відповідно до підпунктів 16.1.5 і 16.1.7 п. 16.1 ст. 16, п.п. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20, п. 1 абзацу третього п. 73.3 ст. 73 Кодексу платнику податків направлено письмові запити від 14.03.2018 за № 3783/10/15-32-14-07-08 та за №6328/10/15-32-14-07-08 від 25.04.2018 на які підприємством відповіді не надало. При організації відпрацювання ТОВ «Клєвєрон» контрольно-перевірочними заходами, встановлений факт відсутності підприємства та його посадових осіб за податковою адресою. Починаючи з 13.06.2018 на адресу ТОВ «Клєвєрон» не вдалось доставити жодного запиту ГУ ДФС в Одеській області, що підтверджено поверненням не врученої кореспонденції наступними поштовими операторами: ТОВ «НОВА?ПОШТА», ТОВ «ІнТайм», ДП «Спеціального зв`язку України», що свідчить про відсутність підприємства та його подових осіб за податковою адресою.

Проте, наведені в пункті 1.3 узагальненої податкової інформації від 13 грудня 2018 року № 279/15-32-14-07-10/40487613 твердження не відповідають дійсності, оскільки на адресу ТОВ «Клєвєрон» не надходило у відповідний період жодної кореспонденції від Головного управління ДФС в Одеській області і про її так зване направлення ТОВ «Клєвєрон» дізнався лише з відповіді Головного управління ДФС в Одеській області на запит.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що існує велика імовірність того, що головний державний ревізор-інспектор відділу перевірок ризикових платників управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_3 , начальник відділу позапланових перевірок ризикових платників управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_9 , начальник управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_5 , заступник начальника Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_6 підробили документи які були використані в подальшому для складення узагальненої податкової інформації від 13 грудня 2018 року № 279/15-32-14-07-10/40487613.

Відповідно до статті 358 КК України, підроблення посвідчення або іншого офіційного документа, який видається чи посвідчується підприємством, установою, організацією, громадянином-підприємцем, нотаріусом, державним реєстратором, суб`єктом державної реєстрації прав, особою, яка уповноважена на виконання функцій держави щодо реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним виконавцем, приватним виконавцем, аудитором чи іншою особою, яка має право видавати чи посвідчувати такі документи, і який надає права або звільняє від обов`язків, з метою використання його підроблювачем чи іншою особою або збут такого документа, а також виготовлення підроблених печаток, штампів чи бланків підприємств, установ чи організацій незалежно від форми власності, інших офіційних печаток, штампів чи бланків з тією самою метою або їх збут - караються штрафом до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до двох років.

Складання чи видача працівником юридичної особи незалежно від форми власності, який не є службовою особою, складання чи видача приватним підприємцем, аудитором, експертом, оцінювачем, адвокатом, нотаріусом, державним реєстратором, суб`єктом державної реєстрації прав, особою, яка уповноважена на виконання функцій держави щодо реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним виконавцем, приватним виконавцем або іншою особою, яка здійснює професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних чи адміністративних послуг, завідомо підроблених офіційних документів, які посвідчують певні факти, що мають юридичне значення або надають певні права чи звільняють від обов`язків, підроблення з метою використання або збуту посвідчень, інших офіційних документів, що складені у визначеній законом формі та містять передбачені законом реквізити, виготовлення підроблених офіційних печаток, штампів чи бланків з метою їх збуту або їх збут чи збут завідомо підроблених офіційних документів, у тому числі особистих документів особи, - караються штрафом до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк від трьох до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.

Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, - караються обмеженням волі на строк до п`яти років або позбавленням волі на той самий строк.

Використання завідомо підробленого документа - карається штрафом до п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до двох років.

Згідно статті 366 КК України, складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення офіційних документів - караються штрафом до двохсот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Ті самі діяння, якщо вони спричинили тяжкі наслідки, - караються позбавленням волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже є підстави вважати, що в діях головного державного ревізора-інспектора відділу перевірок ризикових платників управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_3 , начальника відділу позапланових перевірок ризикових платників управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_10 , начальника управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_5 , заступника начальника Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_6 містяться ознаки кримінальних правопорушень, передбачених частиною першою, четвертою статті 358, частиною першою статті 366 Кримінального кодексу України. Остаточне рішення щодо наявності події кримінального правопорушення в діях вищезазначених осіб буде прийнято органами досудового розслідування відповідно до ст. 91 КПК України.

Враховуючи наявність підстав вважати, що посадовими особами ДФС в Одеській області були вчинені протиправні дії, було завдано істотну шкоду ТОВ «Клєвєрон», оскільки складена на підставі підроблених документів узагальнена податкова інформація є підставою для висновків під час проведення перевірок і відповідно може бути використана для безпідставного накладення на підприємство фінансових санкцій, а також на підставі узагальненої податкової інформації ТОВ «Клєвєрон» необґрунтовано було віднесено до переліку ризикових підприємств.

Окрім того, згідно роз?яснення ДФСУ, викладеного в листі від 06.06.2016 р. № 12448/6/99-99-14-03-03-15 податкова інформація в подальшому враховується під час проведення перевірок контролюючими органами.

Таким чином, наявні підстави для вжиття заходів забезпечення кримінального провадження, шляхом заборони Головному управлінню ДФС в Одеській області та іншим контролюючим органам, які здійснюють адміністрування інформаційних баз ДФС, використовувати для висновків під час проведення перевірок узагальнену податкову інформацію від 13 грудня 2018 року № 279/15-32-14-07-10/40487613 щодо ТОВ «Клєвєрон», код за ЄДРПОУ 40487613 за звітний період декларування ПДВ за липень 2017 жовтень 2018 року, з питань проведення операцій постачання на адресу наступних підприємств:

№ п/пКодНазваДПІ1.32291375ТОВ «ТЕП ТРАНСКО»23252.37392490ТОВ «ОЛСІДЗ БЛЕК СІ»28103.36142801ТОВ «ЄТСК»14044.20010397ТОВ «АТ КАРГІЛЛ»28105.30502509ТОВ «БІОТРЕЙД»4616.32294905ТОВ «ЕКСПАНСІЯ»28107.32498133ТОВ «ТЕХНОПОЛІС-1»28108.33987142ТОВ «ТЕХНОПОЛІС 15»10139.40720198ТОВ «СІЛЬПО-ФУД»281010.41162327ТОВ «ЩЕДРО»46211.41515562ТОВ «УТЛ-2»265812.41640716ТОВ «КОМПАНІЯ ТРАНСКО»232513.40633205ТОВ «АЛЄФ КОМПАНІ»1551

Оскільки, посадові особи Головного управління ДФС в Одеській області в період здійснення досудового розслідування матимуть змогу використовувати узагальнену податкову інформацію від 13 грудня 2018 року № 279/15-32-14-07-10/40487613 щодо ТОВ «Клєвєрон», код за ЄДРПОУ 40487613 за звітний період декларування ПДВ за липень 2017 жовтень 2018 року, з питань проведення операцій постачання на адресу наступних підприємств за переліком, що може призвести до накладення на підприємство завідомо необґрунтованих фінансових санкцій, а також до складення (формування) іншої інформації на основі узагальненої податкової інформації від 13 грудня 2018 року № 279/15-32-14-07-10/40487613, яка може бути використана на шкоду ТОВ «Клєвєрон». Окрім того, вказані дії посадових осіб призведуть до знищення або спотворення документів (електронних документів), які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального провадження.

Під заходами забезпечення кримінального провадження прийнято розуміти передбачені КПК заходи примусового характеру, які застосовуються за наявності підстав та в порядку, встановленому законом, з метою запобігання і подолання негативних обставин, що перешкоджають або можуть перешкоджати вирішенню завдань кримінального провадження, забезпеченню його дієвості.

Підставами для застосування заходів забезпечення кримінального провадження КПК визначає: існування обґрунтованої підозри щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться у клопотанні.

З огляду на те, що поняття "обґрунтована підозра" не визначене у національному законодавстві та зважаючи на положення, закріплені у ст. 17Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", слідчим суддям слід враховувати позицію Європейського суду з прав людини, відображену зокрема у пункті 175рішення від 21 квітня 2011 року у справі "Нечипорук і Йонкало проти України", відповідно до якої"термін "обґрунтована підозра" означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (рішення у справі "Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства" від 30 серпня 1990 року, п. 32, Series A, № 182).

Доступ до правосуддя є одним із основоположних принципів верховенства права, гарантованих Конституцією та Законами України ( ч.2 с. 55, п. 8 ч. 2 ст. 129 Конституції України, ст. 7, ч.6. ст. 9, ч. 6 ст. 24 КПК України).

Окрім того, рішенням Конституційного суду України від 25 грудня 1997 р. № 9-зп, та рішенням Конституційного суду України від 25 квітня 2012 року № 11-рп/2012 висловлено правову позицію щодо беззастережного доступу до правосуддя, та встановлено що відмова суду у прийнятті заяв та клопотань, оформлених відповідно до чинного законодавства, є порушенням права на судовий захист, яке згідно ст. 64 Конституції України не може бути обмежене.

В ухвалі Європейського суду з прав людини від 08 січня 2008 року щодо прийнятності заяви № 32671/02 у справі «Скорик проти України» зазначено, що право на суд, одним із аспектів якого є право доступу до суду, не є абсолютним, воно може підлягати обмеженням, особливо щодо умов прийнятності. Однак ці обмеження не повинні впливати на користування правом у такий спосіб та до такої міри, що саму його сутність буде порушено. Вони повинні відповідати законній меті і тут має бути розумний ступінь пропорційності між засобами, що застосовуються, та метою, яку намагаються досягнути.

Однією з основних засад кримінального провадження є закріплений у п. 14 ч. 1 ст. 7 та ст. 21 КПК України доступ до правосуддя, що передбачає право на справедливий судовий розгляд і доступ до правосуддя кожному, зокрема і потерпілому, у кримінальному проваджені незалежно від форми обвинувачення.

При цьому для справедливого судового розгляду і прийняття справедливого судового рішення важлива активна процесуальна діяльність потерпілого як учасника кримінального провадження, якого буде стосуватися цей судовий розгляд, не лише в судовому проваджені, але й під час досудового розслідування. Тому забезпечення доступу до правосуддя передбачає необхідність обґрунтованого і своєчасного залучення потерпілого до провадження, роз`яснення йому процесуальних прав і забезпечення можливості їх реалізації шляхом активної участі у з`ясуванні обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному проваджені, і мають значення для ухвалення справедливого процесуального рішення.

Отже, забезпечення доступу до правосуддя має здійснюватися на всіх стадіях кримінального провадження. На кожній стадії мають бути роз`яснені права кожному учаснику провадження і надано можливість для їх реалізації. Слідчий, керівник органу досудового розслідування, прокурор, слідчий суддя, суд, виходячи із завдань кримінального провадження, встановлених уст. 2 КПК України, повинні забезпечити швидке, повне і неупереджене досудове розслідування і судовий розгляд.

Відповідно до ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому законом порядку, позбавлення ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину. Завданням арешту майна є запобігання його пошкодженню, приховуванню, псуванню, знищенню, перетворенню, відчуженню.

Враховуючи наведене, та керуючись ст.ст. 98, 131, 132, 170-173, 369, 372 КПК України,

УХВАЛИВ:

Клопотання адвоката ОСОБА_2 в інтересах ТОВ «Клєвєрон`про застосування заходів забезпечення кримінального провадження № 12019160600001645 від 04.04.2019 року задовольнити.

Вжити заходи забезпечення кримінального провадження, шляхом накладання арешту на інформаційну продукцію, яка міститься в інформаційній базі ДФС шляхом заборони до прийняття остаточного рішення по кримінальному провадженню Головному управлінню ДФС в Одеській області та іншим контролюючим органам, які здійснюють адміністрування інформаційних баз ДФС, використовувати для висновків під час проведення перевірок узагальнену податкову інформацію від 13 грудня 2018 року № 279/15-32-14-07-10/40487613 щодо ТОВ «Клєвєрон», код за ЄДРПОУ 40487613 за звітний період декларування ПДВ за липень 2017 жовтень 2018 року, з питань проведення операцій постачання на адресу наступних підприємств:

№ п/пКодНазваДПІ14.32291375ТОВ «ТЕП ТРАНСКО»232515.37392490ТОВ «ОЛСІДЗ БЛЕК СІ»281016.36142801ТОВ «ЄТСК»140417.20010397ТОВ «АТ КАРГІЛЛ»281018.30502509ТОВ «БІОТРЕЙД»46119.32294905ТОВ «ЕКСПАНСІЯ»281020.32498133ТОВ «ТЕХНОПОЛІС-1»281021.33987142ТОВ «ТЕХНОПОЛІС 15»101322.40720198ТОВ «СІЛЬПО-ФУД»281023.41162327ТОВ «ЩЕДРО»46224.41515562ТОВ «УТЛ-2»265825.41640716ТОВ «КОМПАНІЯ ТРАНСКО»232526.40633205ТОВ «АЛЄФ КОМПАНІ»1551

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

11.04.2019

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення11.04.2019
Оприлюднено15.02.2023
Номер документу81093695
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —522/6066/19

Ухвала від 11.04.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Дерус А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні