Рішення
від 10.04.2019 по справі 914/2414/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.04.2019 Справа № 914/2414/18

місто Львів

За позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "Пері Україна", до відповідача:обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Фамілія-Львів 7", про:стягнення 1'217'524,47 грн. Суддя ОСОБА_1 Секретар судового засідання ОСОБА_2 Представники: позивача:ОСОБА_3 - довіреність № 54 від 06.03.2019, відповідача:не з'явився. Судові процедури.

1. На розгляд Господарського суду Львівської області подано позов товариства з обмеженою відповідальністю "Пері Україна" до обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Фамілія-Львів 7" про стягнення 1'217'524,47 грн. Ухвалою суду від 02.01.2019 позовну заяву залишено без руху, позивачу надано строк для усунення недоліків позовної заяви. Ухвалою від 28.01.2019 провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 27.02.2019.

2. Ухвалу про відкриття провадження у справі відповідач не отримав - відділення поштового зв'язку повернуло відповідне поштове відправлення до суду за закінченням встановленого строку зберігання (том 1, а.с. 3а-зг).

3. В підготовче засідання 27.02.2019 представники сторін не з'явились. Позивач 26.02.2019 подав до суду клопотання про проведення підготовчого засідання за відсутності позивача. Суд ухвалив відкласти судове засідання на 20.03.2019.

4. Про час та місце підготовчого засідання суд повідомив не лише відповідача за його юридичною адресою, але й керівника, підписанта та засновника відповідача - ОСОБА_4 за адресою, вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (том 2, а.с. 100). Так, ОСОБА_4 отримав ухвалу-виклик відповідача в судове засідання 02.03.2019, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (том 2, а.с. 112). Водночас за юридичною адресою відповідача відповідне поштове відправлення не вдалось вручити відповідачу, у зв'язку із закінченням встановленого строку зберігання відділення поштового зв'язку повернуло його на адресу суду. Секретар судового засідання також здійснив спробу надіслати відповідачу телефонограму на номер телефону, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (том 2, а.с. 103), однак оператор мобільного зв'язку повідомив, що вказаний номер не є дійсний (том 2, а.с. 117).

5. З метою належного повідомлення відповідача про подальші судові засідання, суд звернувся до Відділення поштового зв'язку Львів 7 з запитом від 28.02.2019 (том 2, а.с. 118). Зокрема, суд просив надати інформацію про конкретні причини невручення поштового відправлення № 7901412251523 (ухвала про відкриття провадження у справі) за юридичною адресою відповідача. Станом на час вирішення справи відповідь на запит не надходила до суду.

6. В підготовче засідання 20.03.2019 з'явився представник позивача, представник відповідача не з'явився, причин неявки не повідомив суду. Враховуючи відсутність підстав для відкладення підготовчого засідання, з огляду на виконання завдань підготовчого провадження, суд ухвалив закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті на 10.04.2019.

7. Про час та місце судового засідання суд повідомив і відповідача за його юридичною адресою, і керівника, підписанта та засновника відповідача - ОСОБА_4 Так, ОСОБА_4 отримав ухвалу-виклик відповідача в судове засідання 23.03.2019, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (том 2, а.с. 125).

8. В судове засідання 10.04.2019 представник відповідача вчергове не з'явився. Зважаючи на відсутність підстав для відкладення розгляду справи, суд вважає за необхідне ухвалити рішення.

Аргументи сторін.

Правова позиція позивача.

9. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач у порушення договору оперативної оренди обладнання не повернув частини переданого йому в оренду обладнання, а також не повною мірою сплатив орендні платежі. Зокрема, неповернутою є частина обладнання вартістю 640'219,20 грн. Заборгованість відповідача з орендної плати становить 456'401,34 грн. Крім того, за неналежне виконання грошових зобов'язань, позивач нарахував відповідачеві 95'933,08 грн. пені, 16'651,55 грн. інфляційних втрат, 8'319,30 грн. - 3% річних.

Заперечення відповідача.

10. Відповідач не подав до суду відзиву на позов.

Фактичні обставини справи.

11. Сторони у справі уклали договір оперативної оренди обладнання № СО-16-0007568 від 26.07.2016 (далі - Договір) (том 1, а.с. 34-39). Відповідно до умов Договору орендодавець (позивач у справі) надає орендарю (відповідач у справі) у тимчасове оплатне користування (оренду) будівельну опалубку PERI (в тому числі окремі елементи опалубки, спеціалізовану тару для її транспортування), іменовану надалі "обладнання", асортимент, кількість і вартість якого вказуються в актах прийому-передачі, що є невід'ємною частиною цього Договору (пункт 1.1).

12. Датою початку строку оренди обладнання вважається дата підписання акта приймання-передачі обладнання в оренду повноважними представниками сторін. Датою закінчення строку оренди обладнання вважається дата, яка передує даті підписання акта приймання-передачі обладнання із оренди повноважними представниками сторін (пункт 3.2).

13. Сторони затвердили Специфікацію до Договору (том 1, а.с. 40-45), де визначили найменування обладнання, його кількість та вартість оренди за 1 день.

Щодо передачі обладнання в оренду.

14. Позивач передав відповідачу обладнання на загальну суму 2'217'033,51 грн. , що підтверджується актами прийому-передачі:

- № 11778 від 02.09.2016 на суму 435'941,50 грн. (том 1, а.с. 48-49);

- № 16091 від 04.05.2017 на суму 247'674,71 грн. (том 1, а.с. 50);

- № 16669 від 01.06.2017 н суму 402'341,40 грн. (том 1, а.с. 51);

- № 17257 від 27.06.2017 на суму 26'175,00 грн. (том 1, а.с. 52);

- № 18172 від 02.08.2017 на суму 369'129,10 грн. (том 1, а.с. 53-54);

- № 18355 від 10.08.2017 а суму 184'291,00 грн. (том 1, а.с. 55-56);

- № 18568 від 21.08.2017 на суму 236'073,40 грн. (том 1, а.с. 57-58);

- № 19511 від 01.09.2017 на суму 107'775,60 грн. (том 1, а.с. 59);

- № 19513 від 01.09.2017 на суму 175'411,60 грн. (том 1, а.с. 60);

- № 19515 від 01.09.2017 на суму 32'220,20 грн. (том 1, а.с. 61).

15. Відповідач повернув позивачу обладнання на загальну вартість 1'576'814,31 грн. , що підтверджується відповідними актами прийому-передачі:

- № 16765 від 07.06.2017 на суму 238'851,58 грн. (том 1, а.с. 63);

- № 16849 від 09.06.2017 на суму 8'823,13 грн. (том 1, а.с. 63);

- № 18262 від 07.08.2017 на суму 250'352,00 грн. (том 1, а.с. 64);

- № 19889 від 12.10.2017 на суму 553'370,10 грн. (том 1, а.с. 65-66);

- № 20320 від 02.11.2017 на суму 343'074,40 грн. (том 1, а.с. 67-69);

- № 26568 від 01.08.2018 на суму 182'343,00 грн. (том 1, а.с. 70-71).

16. Акти прийому-передачі № 20320 від 02.11.2017 та № 26568 від 01.08.2018 підписані лише позивачем. В матеріалах справи є докази надіслання таких актів відповідачу (фіскальний чек, накладна публічного акціонерного товариства "Укрпошта", опис вкладення у цінний лист (том 1, а.с. 72-73). Доказів повернення підписаних відповідачем актів позивачу відсутні в матеріалах справи.

17. Таким чином, неповернутою залишилась частина обладнання на суму 640'219,20 грн.

Щодо орендної плати.

18. В матеріалах справи є підписані обома сторонами акти виконаних робіт на суму 452'848,28 грн. :

- № 30005573 від 30.09.2016 за вересень 2016 року на суму 17'142,48 грн. (том 1, а.с. 74-75);

- № 30005743 від 31.10.2016 за жовтень 2016 року на суму 18'324,72 грн. (том 1, а.с. 76-79);

- № 30005928 від 30.11.2016 за листопад 2016 року на суму 17'733,60 грн. (том 1, а.с. 80-83);

- № 30006166 від 31.12.2016 за грудень 2016 року на суму 18'324,72 грн. (том 1, а.с. 84-87);

- № 30006372 від 31.01.2017 за січень 2017 року на суму 18'324,72 грн. (том 1, а.с. 88-90);

- № 30006538 від 28.02.2017 за лютий 2017 року на суму 16'551,36 грн. (том 1, а.с. 91-92);

- № 30006645 від 31.03.2017 за березень 2017 року на суму 18'324,72 грн. (том 1, а.с. 92б-94);

- № 30006990 від 30.04.2017 за квітень 2017 року на суму 17'733,60 грн. (том 1, а.с. 95--96);

- № 30007093 від 31.05.2017 за травень 2017 року на суму 24'062,93 грн. (том 1, а.с. 97-98);

- № 30007487 від 30.06.2017 за червень 2017 року на суму 32'163,98 грн. (том 1, а.с. 99-101);

- № 30007652 від 31.07.2017 за липень 2017 року на суму 33'368,40 грн. (том 1, а.с. 102-103);

- № 30007931 від 31.08.2017 за серпень 2017 року на суму 58'242,19 грн. (том 1, а.с. 104-106);

- № 30008262 від 30.09.2017 за вересень 2017 року на суму 1'416,60 грн. (том 1, а.с. 107-108);

- № 30008505 від 31.10.2017 за жовтень 2017 року на суму 1'463,82 грн. (том 1, а.с. 109-110);

- № 30008751 від 30.11.2017 за листопад 2017 року на суму 5'008,68 грн. (том 1, а.с. 111-112);

- № 30008972 від 31.12.2017 за грудень 2017 року на суму 5'175,64 грн. (том 1, а.с. 113-114);

- № 30008973 від 31.12.2017 за грудень 2017 року на суму 1'463,82 грн. (том 1, а.с. 115-116);

- № 30008971 від 31.12.2017 за грудень 2017 року на суму 6'220,58 грн. (том 1, а.с. 117-118);

- № 30008970 від 31.12.2017 за грудень 2017 року на суму 27'094,25 грн. (том 1, а.с. 119-120);

- № 30009400 від 28.02.2018 за лютий 2018 року на суму 24'472,22 грн. (том 1, а.с. 121-122);

- № 30009401 від 28.02.2018 за лютий 2018 року на суму 5'618,59 грн. (том 1, а.с. 123-124);

- № 30009402 від 28.02.2018 за лютий 2018 року на суму 4'674,77 грн. (том 1, а.с. 125-126);

- № 30009403 від 28.02.2018 за лютий 2018 року на суму 1'322,16 грн. (том 1, а.с. 127-128);

- № 30009771 від 31.03.2018 за березень 2018 року на суму 27'094,25 грн. (том 1, а.с. 129-130);

- № 30009772 від 31.03.2018 за березень 2018 року на суму 6'220,58 грн. (том 1, а.с. 131-132);

- № 30009773 від 31.03.2018 за березень 2018 року на суму 5'175,64 грн. (том 1, а.с. 133-134);

- № 30009774 від 31.03.2018 за березень 2018 року на суму 1'463,82 грн. (том 1, а.с. 135-136);

- № 30009909 від 30.04.2018 за квітень 2018 року на суму 26'220,24 грн. (том 1, а.с. 137-139);

- № 30009910 від 30.04.2018 за квітень 2018 року на суму 6'019,92 грн. (том 1, а.с. 140-141);

- № 30009911 від 30.04.2018 за квітень 2018 року на суму 5'008,68 грн. (том 1, а.с. 142-143);

- № 30009912 від 30.04.2018 за квітень 2018 року на суму 1'416,60 грн. (том 1, а.с. 144-145);

19. Крім того, в матеріалах справи містяться акти виконаних робіт, що підписані лише позивачем, на суму 436'956,60 грн. :

- № 30008259 від 30.09.2017 за вересень 2017 року на суму 66'357,36 грн. (том 1, а.с. 146-150);

- № 30008260 від 30.09.2017 за вересень 2017 року на суму 6'019,92 грн. (том 1, а.с. 151-153);

- № 30008261 від 30.09.2017 за вересень 2017 року на суму 7'339,68 грн. (том 1, а.с. 154-156);

- № 30008502 від 31.10.2017 за жовтень 2017 року на суму 53'760,31 грн. (том 1, а.с. 157-163);

- № 30008503 від 31.10.2017 за жовтень 2017 року на суму 6'220,58 грн. (том 1, а.с. 164-166);

- № 30008504 від 31.10.2017 за жовтень 2017 року на суму 6'030,34 грн. (том 1, а.с. 167-170);

- № 30008752 від 30.11.2017 за листопад 2017 року на суму 1'416,60 грн. (том 1, а.с. 171-173);

- № 30008750 від 30.11.2017 за листопад 2017 року на суму 6'019,92 грн. (том 1, а.с. 174-176);

- № 30008749 від 30.11.2017 за листопад 2017 року на суму 26'817,70 грн. (том 1, а.с. 177-182);

- № 30009249 від 31.01.2018 за січень 2018 року на суму 27'094,25 грн. (том 1, а.с. 183-185);

- № 30009250 від 31.01.2018 за січень 2018 року на суму 6'220,58 грн. (том 1, а.с. 186-188);

- № 30009251 від 31.01.2018 за січень 2018 року на суму 5'175,64 грн. (том 1, а.с. 189-191);

- № 30009252 від 31.01.2018 за січень 2018 року на суму 1'463,82 грн. (том 1, а.с 192-194);

- № 30010267 від 31.05.2018 за травень 2018 року на суму 27'094,25 грн. (том 1, а.с. 195-197);

- № 30010268 від 31.05.2018 за травень 2018 року на суму 6'220,58 грн. (том 1, а.с. 198-200);

- № 30010269 від 31.05.2018 за травень 2018 року на суму 5'175,64 грн. (том 1, а.с. 201-203);

- № 30010270 від 31.05.2018 за травень 2018 року на суму 1'463,82 грн. (том 1, а.с. 204-206);

- № 30010539 від 30.06.2018 за червень 2018 року на суму 1'416,60 грн. (том 1, а.с. 207-209);

- № 30010536 від 30.06.2018 за червень 2018 року на суму 26'220,24 грн. (том 1, а.с. 210-212);

- № 30010537 від 30.06.2018 за червень 2018 року на суму 6'019,92 грн. (том 1, а.с. 213-215);

- № 30010538 від 30.06.2018 за червень 2018 року на суму 5'008,68 грн. (том 1, а.с. 216-218);

- № 30010699 від 31.07.2018 за липень 2018 року на суму 1'463,82 грн. (том 1, а.с. 219-221);

- № 30010698 від 31.07.2018 за липень 2018 року на суму 5'175,64 грн. (том 1, а.с. 222-224);

- № 30010697 від 31.07.2018 за липень 2018 року на суму 6'220,58 грн. (том 1, а.с. 225-227);

- № 30010696 від 31.07.2018 за липень 2018 року на суму 27'094,25 грн. (том 1, а.с. 228-231);

- № 30011055 від 31.08.2018 за серпень 2018 року на суму 20'311,94 грн. (том 1, а.с. 232-234);

- № 30011056 від 31.08.2018 за серпень 2018 року на суму 6'220,58 грн. (том 1, а.с. 235-237);

- № 30011057 від 31.08.2018 за серпень 2018 року на суму 5'175,64 грн. (том 1, а.с. 238-240);

- № 30011058 від 31.08.2018 за серпень 2018 року на суму 1'463,82 грн. (том 1, а.с. 241-243);

- № 30011379 від 30.09.2018 за вересень 2018 року на суму 19'656,72 грн. (том 1, а.с. 244-246);

- № 30011380 від 30.09.2018 за вересень 2018 року на суму 6'019,92 грн. (том 1, а.с. 247-249);

- № 30011381 від 30.09.2018 за вересень 2018 року на суму 5'008,68 грн. (том 1, а.с. 250-252);

- № 30011382 від 30.09.2018 за вересень 2018 року на суму 1'416,60 грн. (том 1, а.с. 253-255);

- № 30011637 від 31.10.2018 за жовтень 2018 року на суму 6'220,58 грн. (том 2, а.с. 78-80);

- № 30011638 від 31.10.2018 за жовтень 2018 року на суму 5'175,64 грн. (том 2, а.с. 81-83);

- № 30011639 від 31.10.2018 за жовтень 2018 року на суму 1'463,82 грн. (том 2, а.с. 84-86);

- № 30011660 від 31.10.2018 за жовтень 2018 року на суму 20'311,94 грн. (том 2, а.с. 87-89).

20. Вищезазначені односторонньо підписані акти у двох примірниках позивач надіслав відповідачу для підпису, що підтверджується фіскальними чеками, накладними публічного акціонерного товариства "Укрпошта", описами вкладення у цінний лист (том 1, а.с. 256-268, том 2, а.с. 90-91).

21. Згідно з умовами Договору орендодавець до десятого числа кожного місяця, наступного за оплачуваним (за яким нарахована орендна плата), направляє орендарю поштою (цінним листом із описом вкладення) оригінал підписаного та скріпленого печаткою орендодавця акта наданих послуг в двох примірниках (пункт 4.2.4). Орендар зобов'язаний підписати і повернути орендодавцю один підписаний та скріплений печаткою орендаря оригінал акта наданих послуг до 20-го числа наступного місяця, за яким нарахована орендна плата. У разі неповернення (несвоєчасного повернення) підписаного та скріпленого печаткою орендаря акта наданих послуг і відсутності письмової мотивованої відмови орендаря від підписання цього акта (із додаванням відповідного розрахунку на підставі підписаних сторонами актів прийому-передачі обладнання), такий акт і сума орендної плати в грошовому вираженні вважаються беззастережно визнаними орендарем, а послуга є такою, що прийнята в повному обсязі (на вказану в акті прийому-передачі суму) (пункт 4.2.5).

22. Зважаючи на зазначене, оскільки матеріали справи не містять доказів мотивованої відмови відповідача від підписання таких актів, суд бере до уваги акти виконаних робіт на загальну суму 436'956,60 грн. (пункт 20 рішення), які позивач надіслав відповідачу та які відповідач не повернув позивачу.

23. Отже, орендна плата за користування обладнанням становить 889'804,88 грн. (пункти 18, 19 рішення).

24. Відповідач частково оплатив послуги оренди на загальну суму 348'403,54 грн. , що підтверджується банківськими виписками, що містяться в матеріалах справи (том 2, а.с. 20-34): 26.01.2017 - 10'000,00 грн.; 04.04.2017 - 12'605,00 грн.; 27.04.2017 - 57'121,32 грн.; 07.07.2017 - 1'796,53 грн.; 28.07.2017 - 20'000,00 грн.; 03.08.2017 - 30'605,00 грн.; 10.08.2017 - 50'000,00 грн.; 15.08.2017 - 20'000,00 грн.; 17.08.2017 - 60'000,00 грн.; 21.11.2017 - 24'303,13 грн.; 13.02.2018 - 20'000,00 грн.; 16.02.2018 - 1'972,56 грн.; 16.02.2018 - 20'000,00 грн.; 03.07.2018 - 20'000,00 грн.

25. Крім того, умовами Договору передбачено, що виконання зобов'язань орендарем забезпечується гарантійним платежем (пункт 9.1). Гарантійний платіж вноситься орендарем у грошовій сумі в розмірі 10% від вартості обладнання, яке передається в оренду за цим Договором (пункт 9.2). У разі наявності станом на 30 (тридцятий) календарний день після припинення (розірвання) цього Договору іншої заборгованості орендаря ніж зазначена в пункті 9.4 цього Договору, орендодавець має право зарахувати гарантійний платіж в порядку передбаченому розділом 9 цього Договору в рахунок погашення невиконаних (прострочених) зобов'язань (пункт 12.8).

26. Відповідач сплатив гарантійний платіж у сумі 85'000,00 грн. , що підтверджується банківськими виписками, що містяться в матеріалах справи (том 2, а.с. 20-34):

- 03.05.2017 - 40'000,00 грн. (листом від 03.05.2017 (том 2, а.с. 35) відповідач просив позивача визнати оплату в сумі 40'000,00 грн. від 03.05.2017 вважати оплатою гарантійного платежу за Договором);

- 31.08.2016 - 45'000,00 грн.

27. Позивач надіслав відповідачу повідомлення про використання гарантійного платежу від 30.11.2018 (том 2, а.с. 15). Зокрема, позивач використав гарантійний платіж відповідача в розмірі 85'000,00 грн. в рахунок погашення невиконаних зобов'язань за Договором.

28. Таким чином, заборгованість за орендними платежами становить 456'401,34 грн.

29. Позивач надіслав відповідачеві повідомлення № 394 від 01.10.2018 про розірвання Договору (том 2, а.с. 1), де зазначив вимогу про повернення переданого в оренду обладнання. Ця обставина підтверджується описом вкладення у цінний лист, списком згрупованих відправлень № 7092, списком відправлень цінних листів та фіскальним чеком публічного акціонерного товариства "Укрпошта" (том 2, а.с. 2-4).

30. Позивач надіслав відповідачеві лист № 424 від 31.10.2018 (том 2, а.с. 5-6), де зазначив вимогу про відшкодування вартості неповернутого обладнання та заборгованості з орендної плати станом на 30.09.2018. Ця обставина підтверджується описом вкладення у цінний лист, списком згрупованих відправлень № 7995, списком відправлень цінних листів та фіскальним чеком публічного акціонерного товариства "Укрпошта" (том 2, а.с. 11-14).

Оцінка суду.

31. Між сторонами у справі виникло цивільно-правове зобов'язання за договором найму в силу статті 11 Цивільного кодексу України. Відповідно до частини 2 статті 759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на

певний строк.

Щодо стягнення вартості неповернутого обладнання.

32. Відповідно до пунктів 7.3, 7.4 Договору орендар сплачує (відшкодовує) вартість обладнання у випадку неповернення у встановлений строк, пошкодження/порушення комплектності обладнання (при неможливості відновлення) протягом 10 календарних днів з моменту виставлення орендодавцем претензії та/або рахунку на оплату. Підставою для відшкодування орендарем вартості неповернутого обладнання є фактичні дані актів прийому-передачі обладнання в оренду і повернення з оренди.

33. Зважаючи на встановлення судом обставини неповернення відповідачем частини орендованого обладнання, вартість якого встановлена на підставі даних актів прийому-передачі (пункт 17 рішення), суд вважає вимогу позивача про стягнення 640'219,20 грн . вартості неповернутого обладнання обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

Щодо стягнення вартості оренди.

34. Відповідно до статті 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Згідно з пунктом 4.2.2 Договору орендар сплачує орендну плату щомісячно протягом 30 календарних днів з дня закінчення оплачуваного (за який нарахована орендна плата) місяця.

35. Суд установив, що відповідач користувався об'єктом оренди протягом вересня 2016 року - жовтня 2018 року, за що повинен був сплатити 889'804,88 грн. орендної плати. Однак оплатив лише 433'403,54 грн. (пункт 28).

36. Зважаючи на те, що відповідач не подав до суду жодних доказів сплати заборгованості з орендної плати, суд вважає вимогу позивача про стягнення з відповідача 456'401,34 грн . орендної плати обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

Щодо стягнення пені.

37. Відповідно до частини 6 статті 232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.

38. Згідно з умовами Договору у разі несвоєчасної сплати орендної плати орендар сплачує пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, яка діяла в період, за який сплачується пеня, від суми простроченого платежу за кожний день прострочення (пункт 7.1). Період нарахування штрафних санкцій складає весь період прострочення зобов'язань (пункт 7.9). Отже, умовами Договору сторони погодили інший період нарахування пені.

39. Перевіривши розрахунок пені позивача, суд погоджується з таким, а тому до стягнення підлягає 95'933,08 грн. пені.

Щодо стягнення 3% та інфляційних втрат.

40. Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

41. Суд погоджується з визначеними позивачем сумами 3% річних та інфляційних втрат. Отже, до стягнення підлягає 8'319,30 грн. - 3% річних та 16'651,55 грн. інфляційних втрат.

Розподіл судових витрат.

42. Судові витрати на підставі статті 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позивних вимог. Відтак, з відповідача підлягає до стягнення 18'262,87 грн. відшкодування витрат на оплату судового збору.

Враховуючи наведене та відповідно до статей 13, 73, 74, 81, 238 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Фамілія-Львів 7" (адреса: 79007, Львівська область, місто Львів, вулиця Наливайка, будинок 3, кімната 9; ідентифікаційний код 39637484 ) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Пері Україна" (адреса: 07400, Київська область, місто Бровари, вулиця Об'їзна дорога, будинок 60; ідентифікаційний код 31032954 ) 456'401 (чотириста п'ятдесят шість тисяч чотириста одна) грн. 34 коп. орендної плати, 640'219 (шістсот сорок тисяч двісті дев'ятнадцять) грн. 20 коп. вартості неповернутого обладнання, 95'933 (дев'яносто п'ять тисяч дев'ятсот тридцять три) грн. 08 коп. пені, 8'319 (вісім тисяч триста дев'ятнадцять) грн. 30 коп. - 3% річних, 16'651 (шістнадцять тисяч шістсот п'ятдесят одна) грн. 55 коп. інфляційних втрат та 18'262 (вісімнадцять тисяч двісті шістдесят дві) грн. 87 коп. відшкодування витрат на оплату судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення господарського суду може бути оскаржено в порядку, визначеному розділом IV Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено 12.04.2019.

Суддя Рим Т.Я.

Дата ухвалення рішення10.04.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81111697
СудочинствоГосподарське
Суть:стягнення 1'217'524,47 грн

Судовий реєстр по справі —914/2414/18

Рішення від 10.04.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 20.03.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 28.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 28.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 28.01.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 02.01.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні