Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 квітня 2019 р. Справа№200/3523/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Дмитрієва В.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства Донецький інститут по проектуванню організації шахтного будівництва та підприємств будівельної індустрії про стягнення штрафу в розмірі 10200 грн.,
В С Т А Н О В И В:
7 березня 2019 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (Далі - НКЦПФР)до Приватного акціонерного товариства Донецький інститут по проектуванню організації шахтного будівництва та підприємств будівельної індустрії (далі - ПРАТ ДИОС ) про стягнення штрафу в розмірі 10200 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачено штраф накладений відповідно до постанов про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №713-СХ-6-Е, №714-СХ-6-Е, №715-СХ-6-Е від 6 грудня 2018 року на загальну суму 10200 грн.
Ухвалою суду від 12 березня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено розгляд справи проводити в порядку спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 11 квітня 2019 року.
У судове засідання 11 квітня 2019 року сторони явку своїх представників не забезпечили, докази належного повідомлення знаходяться в матеріалах справи.
Відповідач, у встановлений судом строк, відзив на позов не надав.
Відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
8 квітня 2019 року позивач надав заяву про розгляд справи без участі його представника.
На підставі частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у письмовому провадженні за наявними в матеріалах справи документами.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наступне.
Приватне акціонерне товариство Донецький інститут по проектуванню організації шахтного будівництва та підприємств будівельної індустрії (ПРАТ ДИОС ) зареєстроване як юридична особа 19 квітня 2001 року, ідентифікаційний код юридичної особи: 04676483, місцезнаходження: 84453, Донецька область, м. Лиман, с. Щурове, вул. Соборна, б. 147 В , що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
29 жовтня 2018 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за результатами моніторингу розкриття Товариством інформації на фондовому ринку порушені справи за правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПРАТ ДИОС за фактом не опублікування в офіційному друкованому виданні, нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, не розміщення на власному сайті Товариства, неподання до Комісії річної інформації за 2017 рік, які були надіслані на адресу відповідача. Зазначеними постановами запропоновано керівнику або уповноваженому представнику з'явитися 13 листопада 2018 року до Сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Донецькій та Луганській областях та представництва в судах Департаменту НКЦПФР у Східному регіоні.
13 листопада 2018 року уповноваженою особою НКЦПФР складено: - акт №713-СХ-6-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому встановлено ознаки порушення ПРАТ ДИОС вимог ст. 39, 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за №2180/24712 (зі змінами), а саме: нерозміщення річної інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії; - акт №714-СХ-6-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому встановлено ознаки порушення ПРАТ ДИОС вимог ст. 39, 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за №2180/24712 (зі змінами), а саме: не опублікування річної інформації;- акт №715-СХ-6-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому встановлено ознаки порушення ПРАТ ДИОС вимог ст. 39, 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за №2180/24712 (зі змінами), а саме: неподання річної інформації до Комісії.
22 листопада 2018 року уповноваженою особою Комісії прийнято постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів 6 грудня 2018 року, зазначена постанова надіслана відповідачу про що свідчить реєстр поштових відправлень.
За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було прийнято: постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 713-СХ-6-Е від 6 грудня 2018 року якою застосовано до ПРАТ ДИОС санкції у вигляді штрафу у розмірі 3400 грн., постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 714-СХ-6-Е від 6 грудня 2018 року якою застосовано до ПРАТ ДИОС санкції у вигляді штрафу у розмірі 3400 грн., постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 715-СХ-6-Е від 6 грудня 2018 року якою застосовано до ПРАТ ДИОС санкції у вигляді штрафу у розмірі 3400 грн., який потрібно сплатити протягом п'ятнадцяти днів з моменту отримання зазначеної постанови. Зазначені постанови 10 грудня 2018 року було направлено на адресу ПРАТ "ДИОС .
Доказів оскарження постанови до суду сторонами не надано.
На час розгляду справи, сума штрафу у розмірі 10200 грн. відповідачем у добровільному порядку не сплачена.
З цих підстав позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із даним позовом про стягнення з відповідача зазначеної суми боргу.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України" від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі по тексту - Закон №448/96).
Відповідно до статті 1 Закону № 448/96 державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Частиною 1 статті 5 Закону № 448/96 передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно ч.ч. 1-4 ст. 6 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006р. №3480-IV (далі по тексту - Закон №3480) регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (ч. 4 ст. 40 Закону №3480).
Згідно пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НЦКЦПФР від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Пунктом 14 ст. 8 Закону №448/96 передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до положень ст. 11 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:
- не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно п. 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167 постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Як вбачається з матеріалів справи, постанови від 6 грудня 2018 року №713-СХ-6-Е,№714-СХ-6-Е,№715-СХ-6-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, надіслані відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів №15656, реєстром рекомендованих листів №4 та фіскальним чеком, копії яких містяться у матеріалах справи.
Згідно положень п. 2 розділу XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.
Статтею 11 Закону № 448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Доказів на підтвердження сплати ПРАТ ДИОС штрафу чи оскарження постанови в судовому порядку, станом на день вирішення спору відповідачем до суду не надано.
Згідно статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку пінних паперів в Україні", у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом НКЦПФР.
Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Так, відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Згідно приписів статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають стягненню.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства Донецький інститут по проектуванню організації шахтного будівництва та підприємств будівельної індустрії (місцезнаходження: Донецька обл., м. Лиман, с. Щурове, вул. Соборна, б.147-В, код ЄДРПОУ 04676483) до Державного бюджету України (на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахуноком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 10200(десять тисяч двісті) гривень.
Повний текст рішення складено та підписано 11 квітня 2019 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб - адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя Дмитрієв В.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2019 |
Оприлюднено | 15.04.2019 |
Номер документу | 81133726 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Дмитрієв В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні