Рішення
від 04.04.2019 по справі 2340/4981/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 квітня 2019 року справа № 2340/4981/18

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кульчицького С.О.,

за участю: секретаря судового засідання - Зачепи Х.В.,

представника позивача Дяченко К.Л. - за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку загального позовного провадження, в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондовому ринку до приватного акціонерного товариства "Літ-2011" про стягнення штрафних санкцій,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондовому ринку (далі - позивач) з позовом до приватного акціонерного товариства "Літ-2011" (далі - відповідач), в якому просить стягнути штрафні санкції у сумі 10 200 грн 00 коп.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем вчинено правопорушення на ринку ціниих паперів, у зв'язку з чим до відповідача застосовано штрафні санкції на загальну суму 10 200 грн 00 коп. про що винесено відповідні постанови. Відповідач штрафні санкції добровільно не сплатив.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 26.12.2018 відкрито провадження в адміністративній справі за даним позовом.

Судова кореспонденція, яка надсилалась на адресу відповідача, зазначену у Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 19.12.2018, повернулась до суду з відміткою Укрпошти про неможливість вручити її адресату. А тому згідно з вимогами ч. 4 ст. 124 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд висновує, що судовий виклик вручено відповідачеві належним чином.

Відповідач у встановлений судом строк відзиву на позов не надав.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, позов просив задовольнити повністю.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про причини неявки не повідомив.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд зазначає про таке.

Судом встановлено, що відповідач - приватне підприємство "Літ-2011" зареєстроване як юридична особа 02.10.1992, ідентифікаційний код 03057911.

26 вересня 2018 року завідувачем сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Черкаській області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні - уповноваженою особою Комісії прийнято постанови про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача №283-ПД-6-Е, №284-ПД-6-Е, №285-ПД-6-Е.

Відповідно до вказаних постанов встановлено ознаки порушення відповідачем вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п. 4 глави 4 розділу ІІ "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826, а саме:

- нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних комісії відповідачем регулярної річної інформації за 2017 рік;

- неопублікування в офіційному друкованому виданні відповідачем регулярної річної інформації за 2017 рік;

- неподання до комісії відповідачем регулярної річної інформації за 2017 рік.

Зазначеними постановами запропоновано керівнику або уповноваженому представнику відповідача з'явитись 08.10.2018 об 11 год. 30 хв. до сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Черкаській області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень.

08 жовтня 2018 року завідувачем сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Черкаській області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні - уповноваженою особою Комісії складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів №283-ПД-6-Е, № №284-ПД-6-Е, №285-ПД-6-Е, відповідно до яких встановлено ознаки вказаних вище порушень ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п. 4 глави 4 розділу ІІ "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826, а саме:

- нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних комісії відповідачем регулярної річної інформації за 2017 рік;

- неопублікування в офіційному друкованому виданні відповідачем регулярної річної інформації за 2017 рік;

- неподання до комісії відповідачем регулярної річної інформації за 2017 рік.

12 жовтня 2018 року постановами про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 266-ПД-1-Е, № 267-ПД-1-Е, № 268-ПД-1-Е призначено розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача об 11 год . 05 хв. 25.10.2018.

Постановою від 25.10.2018 № 214-ПД-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних комісії відповідачем регулярної річної інформації про емітента за 2017 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним застосовано до відповідача штрафну санкцію у сумі 3 400 грн.

Постановою від 25.10.2018 № 215-ПД-1-Е за неопублікування в офіційному друкованому виданні відповідачем регулярної річної інформації про емітента за 2017 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним застосовано до відповідача штрафну санкцію у сумі 3 400 грн.

Постановою від 25.10.2018 № 216-ПД-1-Е за неподання до комісії відповідачем регулярної річної інформації про емітента за 2017 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним застосовано до відповідача штрафну санкцію у сумі 3 400 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, постанови від 25.10.2018 №214-ПД-1-Е, №215-ПД-1-Е, №216-ПД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів надіслані відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів №1873, реєстром рекомендованих листів №1 від 25.10.2018 та фіскальним чеком, копії яких містяться у матеріалах справи.

Доказів оскарження в судовому порядку вказаних постанов суду сторони не назвали та не надали.

Відповідач штрафні санкції застосовані до відповідача на підставі зазначених постанов добровільно не сплатив. Загальна сума заборгованості відповідача зі сплати санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів становить 10 200 грн 00 коп.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України" від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі по тексту - Закон №448/96).

Відповідно до статті 1 Закону № 448/96 державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 статті 5 Закону № 448/96 передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно ч.ч. 1-4 ст. 6 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Наказом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про затвердження структури центрального апарату НКЦПФР №72 від 11.05.2018 утворено департамент НКЦПФР у Південному регіоні як відокремлений структурний підрозділ центрального апарату Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, повноваження якого поширюються на територію Черкаської, Вінницької, Херсонської, Миколаївської, Кіровоградської областей.

Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006р. №3480-IV (далі по тексту - Закон №3480) регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (ч. 4 ст. 40 Закону №3480).

Згідно з пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НЦКЦПФР від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 14 ст. 8 Закону №448/96 передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до положень ст. 11 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:

- неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з п. 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167 постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Згідно з положеннями п. 2 розділу XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.

Статтею 11 Закону № 448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Відповідно до положень ст. 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

У матеріалах справи відсутні докази щодо оскарження відповідачем вищезазначених постанов, а також відсутні докази щодо сплати відповідачем сум штрафних санкцій за вищевказаними постановами.

Згідно із ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням наведеного, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та оцінки наявних у матеріалах справи доказів в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення повністю.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 14, 72, 76 - 79, 90, 139, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов Національної комісії з цінних паперів та фондовому ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30, ідентифікаційний код 37956207) до приватного акціонерного товариства "Літ-2011" (18036, м. Черкаси, вул. Будіндустрії, 4, ідентифікаційний код 03057911) про стягнення штрафних санкцій - задовольнити повністю.

Стягнути з приватного акціонерного товариства "Літ-2011" (18036, м. Черкаси, вул. Будіндустрії, 4, ідентифікаційний код 03057911) в дохід Державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 106 штрафні санкції в сумі 10 200 (десять тисяч двісті) грн 00 коп.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. У разі застосування судом частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 12.04.2019.

Суддя С.О. Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81134710
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2340/4981/18

Рішення від 04.04.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні