Рішення
від 10.04.2019 по справі 2340/3498/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2019 року справа № 2340/3498/18

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Паламаря П.Г.,

за участю секретаря Трегулова Б.Л.,

представника позивача ОСОБА_1 (за ордером),

розглянувши в судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області про визнання протиправними дій та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_2 (АДРЕСА_1) з адміністративним позовом до Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області (19032, Черкаська область, Канівський район, с. Яблунівка), в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення № 3 від 14.08.2018 року Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області "Про дострокове припинення повноважень Яблунівського сільського голови ОСОБА_2".

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 10.09.2018 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Ухвалою від 19.10.2018 зупинено провадження у справі та усною ухвалою суду від 05.03.2019 поновлено провадження у справі.

21.03.2019 продовжено строк проведення підготовчого провадження у справі та закінчено підготовче провадження і призначено розгляд справи по суті.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішення відповідача № 3 від 14.08.2018 року Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області "Про дострокове припинення повноважень Яблунівського сільського голови ОСОБА_2" прийнято за відсутності будь-яких правових підстав неповноважним складом ради та в порушення регламенту. У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, позов просив задовольнити з підстав, викладених вище.

Представником відповідача до суду подано рішення Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області від 30.12.2018 № 32-4, яким рада визнала адміністративний позов.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Згідно з відомостями ЦВК на чергових виборах 25.10.2015 було обрано 12 депутатів Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області - Майстренко О.М., Акішина А.С., Черевка С.В., Мироненко Т.О., Буряка В.О., Мокрогуза Л.М., Риженко Н.В., Огороднік С.М., Савляка О.Г., Носенко Н.О., Вдовиченка В.В., Буряка О.А.

13.08.2018 Яблунівською сільською радою Канівського району Черкаської області зареєстровано звернення депутатів ради: Майстренко О.М., Мироненко Т.О., Акішиної А.С., Риженко Н.В. щодо скликання позачергової сесії 14.08.2018 для обрання секретаря Яблунівської сільської ради.

Сільським головою ОСОБА_2 13.08.2018 направлено повідомлення, що звернення буде розглянуто у встановлений Законом термін.

14.08.2018 рішення Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області № 2, обрано секретарем Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області Майстренко Оксану Миколаївну.

Згідно протоколу на 27 сесії ради VII скликання були присутні депутати Яблунівської сільської ради: Майстренко О.М., Акішина А.С., Черевко С.В., Вдовиченко В.В., Буряк О.О., Буряк В.О., Риженко Н.В., Мироненко Т.О. та у присутності голови Канівської районної ради Лактіонова О.М. і депутатів Канівської районної ради Майстренко С.М., Фесенко М.Г.

Також, 14.08.2018 року Яблунівською сільською радою Канівського району Черкаської області рішенням № 3 "Про дострокове припинення повноважень Яблунівського сільського голови ОСОБА_2" достроково припинено повноваження Яблунівського сільського голови ОСОБА_2

Відповідно до протоколу № 5 від 14.08.2018 за рішення № 3 проголосували 8 депутатів за , проти 0 , утримались 0 .

Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Суд звернув увагу, що питання про дострокове припинення повноважень Яблунівського сільського голови ОСОБА_2 не було передбачено порядком денним у зверненні.

Згідно рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 06.11.2018 у справі № 2340/3207/18, яке набрало законної сили 25.12.2018, зокрема скасовано протокол засідання Яблунівської сільської територіальної виборчої комісії № 1 від 30.11.2016 та постанову Яблунівської сільської територіальної виборчої комісії № 1 від 30.11.2016 про відкликання депутатів Яблунівської сільської ради Черевка Сергія Вікторовича по виборчому округу № 3 та Риженко Ніну Володимирівну по виборчому округу № 7.

Також, у відповідності до рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 06.11.2018 у справі № 2340/3208/18, яке набрало законної сили 18.12.2018, визнано протиправним та скасовано рішення Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області XIV сесії VII скликання від 29.04.2017 № 14-1 Про складання повноважень депутатом Яблунівської сільської ради" Вдовиченком Василем Васильовичем .

Згідно рішення Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської від 16.11.2018 № 29-8, рада вирішила визнати повноваженим сільським головою та головою виконавчого комітету Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області ОСОБА_2

Рішенням Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області від 30.12.2018 № 32-4, рада визнала адміністративний позов по справі № 2340/3498/18.

Вирішуючи спір, суд виходить з такого.

Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР) визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону №280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 12 Закону №280/97-ВР сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідного села (добровільного об'єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста.

Сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових місцевих виборах, визначається Конституцією України.

Згідно з п. 16 ч. 1 ст. 26 Закону №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених цим Законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 42 Закону №280/97-ВР, повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених статтею 79 цього Закону, що має наслідком звільнення його з посади. Не пізніш як на п'ятнадцятий день після звільнення з посади або смерті сільського, селищного, міського голови особа, яка на цей час відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, звертається до Верховної Ради України з клопотанням щодо призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови.

Згідно абз. 1 ч. 2 ст. 79 Закону №280/97-ВР передбачено, що повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути також достроково припинені, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень.

Повноваження сільського, селищного, міського голови за наявності підстав, передбачених абзацом першим частини другої цієї статті, можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму або за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради. Порядок проведення місцевого референдуму щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови визначається законом про місцеві референдуми.( ч. 3 ст. 79 Закону №280/97-ВР).

Частиною 1 ст. 46 Закону №280/97-ВР, сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Згідно ч. 7 ст. 46 Закону №280/97-ВР, сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.

Однак, ч. 6 ст. 46 Закону №280/97-ВР встановлено, що у цих випадках сесія скликається якщо сільський, селищний, міський голова (голова районної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті.

Судом встановлено, що звернення депутатів надійшло 13.08.2018 щодо скликання позачергової сесії 14.08.2018 для обрання секретаря Яблунівської сільської ради, проте враховуючи повідомлення сільського голови ОСОБА_2 13.08.2018, встановлений Законом термін передбачений ст. 46 Закону №280/97-ВР не збіг.

Відповідно до ч. 9 ст. 46 Закону №280/97-ВР, у разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб'єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті або у разі якщо такі посади є вакантними, сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.

Таким чином, з огляду на положення норм Закону, депутатами Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області при скликанні позачергової сесії ради порушено вимоги регламенту з огляду на відсутність в порядку денному питання щодо дострокового припинення повноважень Яблунівського сільського голови ОСОБА_2 та суб'єктного складу призначення сесії ради.

Разом з цим, з аналізу приписів Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вбачається, що повноваження сільського голови (ст. 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"), можуть бути також достроково припинені, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень.

Оскаржуване рішення від 14.08.2018 року № 3 "Про дострокове припинення повноважень Яблунівського сільського голови ОСОБА_2" не містить будь-яких посилань на те, яка саме обставина, передбачена ст. 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" слугувала підставою для припинення повноважень сільського голови, якими саме діями та які конкретно статті Конституції України або Законів України, порушено, які саме права і свободи громадян були порушені позивачем або які саме повноваження він не виконав, як сільський голова.

Суд звернув увагу, що відповідачем не надано доказів притягнення позивача станом на час винесення оскаржуваного рішення до юридичної відповідальності чи визнання його винним у встановленому законом порядку.

Таким чином, суд дійшов висновку визнати протиправним та скасувати рішення № 3 від 14.08.2018 року Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області "Про дострокове припинення повноважень Яблунівського сільського голови ОСОБА_2".

У зв'язку із вищевикладеним суд дійшов висновку про задоволення позову в повному обсязі.

Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 139, 241-246, 255, 295, КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення № 3 від 14.08.2018 року Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області "Про дострокове припинення повноважень Яблунівського сільського голови ОСОБА_2".

Стягнути з бюджетних асигнувань Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області (ідентифікаційний код 35777373) на користь ОСОБА_2 (ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 704(сімсот чотири) грн. 80 коп.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя П.Г. Паламар

Повний текс рішення виготовлено 12.04.2019

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81134772
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2340/3498/18

Рішення від 10.04.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 21.03.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 28.09.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні