Рішення
від 08.04.2019 по справі 280/561/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

08 квітня 2019 року о/об 10 год 55 хв.Справа № 280/561/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МЕТПРОМБУД ІНВЕСТ (69006, м.Запоріжжя, вул.Північне шосе, буд.78, оф.27; код ЄДРПОУ 41281708)

до Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197)

про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю МЕТПРОМБУД ІНВЕСТ (надалі - позивач або ТОВ МЕТПРОМБУД ІНВЕСТ ) звернулося до суду із адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (надалі - відповідач або ДФС України), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України щодо нездійснення реєстрації податкової накладної №19 від 31.12.2018 в день її фактичного відправлення - 15.01.2019, засобами електронного зв'язку; 2) зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №19 від 31.12.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних в день її фактичного відправлення - 15.01.2019.

Позивачем у позові зазначено, що ТОВ МЕТПРОМБУД ІНВЕСТ перебуває на податковому обліку в ГУ ДФС У Запорізькій області (Заводський район м.Запоріжжя) з 13.04.2017 та є платником податку на додану вартість. 01.11.2018 між ПАТ Запоріжсталь (Замовник) та ТОВ МЕТПРОМБУД ІНВЕСТ (Підрядник) укладено договір підряду №20/2018/2660, предметом якого є виконання робіт з капітального ремонту роботи водоводу госп. питної води інв. №10300272 ЦВС ПАТ "Запоріжсталь". За результатом виконаних робіт сторонами складено та підписано акт №135-12-59 здачі-прийняття виконаних робіт від 31.12.2018 на загальну суму 907017,60 грн., в т.ч. ПДВ 151169,60 грн. Відповідно до Витягу з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних №1510590 від 15.01.2019 вбачається, що сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних складає 526713,47 грн. На виконання п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України позивачем складено податкову накладну №19 від 31.12.2018 на загальну суму 907017,60 грн., в т.ч. ПДВ 151169,60 грн. та направлено за допомогою програмного забезпечення M.e.doc 15.01.2019 об 17:49 год. на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, що підтверджується повідомленням про відправлення та скрін-шотом з програмного забезпечення M.e.doc. Однак, ГУ ДФС у Запорізькій області та ДФС України не було надіслано квитанцію в електронному вигляді у текстовому форматі про отримання податкової накладної №19 від 31.12.2018 в межах операційного дня, а саме 15.01.2019 до 20:00 год. 15.01.2019 на офіційному сайті ДФС України sfs.gov.ua в розділі Новини прес-служба повідомила що у зв'язку із перенавантаженням серверу ДФС та необхідністю своєчасного прийому податкових накладних/розрахунків коригування, запити щодо отримання відомостей з ЄРПН обробляються із затримкою в часі. Станом на 16.01.2019 відповідно до Витягу з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних №1610651 від 16.01.2019 вбачається, що сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних складає 192476,75 грн., тобто є достатньою для реєстрації податкової накладної №19 від 31.12.2018. До того ж, за даними Електронного кабінету платника податків розділу СЕА ПДВ вбачається, що сума ліміту станом на 15.01.2019 складає 192476,75 грн. та відповідно в період з 15.01.2019 по 19.01.2019 податкова накладна №19 від 31.12.2018 зареєстрована не була. Таким чином, у зв'язку із перенавантаженням серверу ДФС України 15.01.2019, про що повідомили на офіційному сайті, податкова накладна №19 від 31.12.2018 вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного відправлення, а саме 15.01.2019. На виконання п.49.2, пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України позивачем 18.01.2019 та повторно 19.01.2019 направлено до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2018 року з урахуванням податкової накладної №19 від 31.12.2018. Квитанцією №2 про прийняття документа було отримано 20.01.2019. Таким чином, після подання податкової декларації з податку на додану вартість у системі електронного адміністрування ПДВ відбулось коригування суми реєстраційного ліміту, на яку платник податків має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в ЄРПН та станом на 21.01.2019 відповідно до Витягу з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних №2110699 від 21.01.2019, сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних складає 41307,75 грн. та показник ?Перевищ складає 151169,00 грн. Станом на 21.01.2019, податкова накладна №19 від 31.12.2018 знаходилась в стані відправлена , квитанція щодо її прийняття або неприйняття від ГУ ДФС у Запорізькій області не надходила. Тому, позивачем попередньо отримавши усну консультацію в телефонному режимі у спеціалістів програмного забезпечення М.е.dос, прийнято рішення повторно направити її на реєстрацію 21.01.2019, що підтверджується повідомленням про відправлення та скрін-шотом з програмного забезпечення М.е.dос з впевненістю, що податкова накладна №19 від 31.12.2018 вважатиметься прийнятою днем, коли її вперше було надіслано позивачем. Однак, ТОВ МЕТПРОМБУД ІНВЕСТ отримано квитанцію №1 до податкової накладної №19 від 31.12.2018 про неприйняття документу з наступних підстав: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (151169,60) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (41307,75), тому що реєстраційний ліміт було зменшено вже після подання податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2018 року.

Позивач підтримав позовні вимоги.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що у своїй позовній заяві ТОВ МЕТПРОМБУД ІНВЕСТ зазначає, що податкова накладна №19 від 31.12.2018 була направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 15.01.2019 о 17:49, доказом чого є повідомлення про направлення та скрін-шот з програмного забезпечення M.e.doc. Проте, відповідно до ч.2 ст.99 КАС України електронні докази подаються в оригіналі або в електронній копії, засвідченій електронним цифровим підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис". Законом може бути визначено інший порядок засвідчення електронної копії електронного доказу. Тобто прості принтскрини можливо легко підробити, тому контролюючий орган ставить дані докази під сумнів. До того ж відповідно до баз даних відповідача не зафіксовано взагалі намагання та спроби позивача направити податкову накладну, тобто відповідач не бачать, що податкова накладна була направлена 15.01.2019 взагалі. У роздруківці з МЕДОК позивача по податковій накладній №19 від 31.12.2018 вказано СТАН: Готовий до подачі. Та є дві дати відправлення 15.01.2019 та 21.01.2019. Тобто позивач дані незпівставлення не висвітлює суду, та не надає пояснення щодо дій позивача з 15.01.2019 по 21.01.2019. До того ж, недоліки роботи баз даних за 15.01.2019 не зафіксовано, а повідомлення на сайті ДФС України інформує лише про затримку обробки інформації, проте не про збої баз даних.

Відповідач проти позову заперечував.

Ухвалою судді від 12.02.2019 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 11.03.2019 об 10 год. 55 хвил. за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалою суду від 11.03.2019 відкладено розгляд справи на 08.04.2019 об 10 год. 55 хвил.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.

У п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. (…).

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем. Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису. З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом. Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу. Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов'язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов'язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією. Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

У п.12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 за №341) (надалі - Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних ), зазначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Як передбачено п.13 - п.15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних : 13.За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). 14.Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС. 15.У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття .

Судом досліджено копії первинних документів щодо господарської операції між ТОВ МЕТПРОМБУД ІНВЕСТ та ПАТ Запоріжсталь , а саме: Договір підряда №20/2018/2660 від 01.11.2018 з Додатками; Графік виконання робіт; Акт здачі-прийняття виконаних робіт №135-12-59 від 31.12.2018 (а.с.12-44).

З матеріалів справи вбачається, що позивачем як підрядчиком було виписано податкову накладну №19 від 31.12.2018 на загальну суму 907017,60 грн., в т.ч. ПДВ 151169,60 грн. (а.с.46).

Відповідно до Витягу з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних №1510590 від 15.01.2019 (сформованого о 18 год. 41 хвил.), вбачається, що сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних складає 526713,47 грн. (а.с.45).

Позивач 15.01.2019 о 17 год. 49 хвил. здійснив подання податкової накладної №19 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у визначеному документообігу порядку.

Однак, позивачем не було отримано від контролюючого органу квитанції про прийняття/неприйняття податкової накладної №19 від 31.12.2018 у межах операційного дня, а саме 15.01.2019 до 20:00.

Станом на 16.01.2019 відповідно до Витягу з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних №1610651 від 16.01.2019 (сформованого о 21 год 18 хвил.), вбачається, що сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних складає 192476,75 грн. (а.с.54), тобто є достатньою для реєстрації податкової накладної №19 від 31.12.2018.

18.01.2019 та повторно 19.01.2019 позивачем направлено до контролюючого органу Податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2018 року з урахуванням податкової накладної №19 від 31.12.2018. Квитанцією №2 про прийняття документа податкова декларація з податку на додану вартість за грудень 2018 року була отримана 20.01.2019 (а.с.55-70).

При цьому, у Квитанції №2 зазначено: … Прийнято пакет. На момент прийняття декларації Sнакл складає 192476,75 грн. … (а.с.70).

Після подання Податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2018 року у системі електронного адміністрування ПДВ відбулось коригування суми реєстраційного ліміту, на яку платник податків має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в ЄРПН та станом на 21.01.2019 відповідно до Витягу з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних №2110699 від 21.01.2019, сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних складає 41307,75 грн. та показник ?Перевищ складає 151169,00 грн. (а.с.71).

21.01.2019 позивач повторно направив податкову накладну №19 від 31.12.2018 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, вважаючи, що податкова накладна №19 від 31.12.2018 буде прийнятою днем, коли її вперше було надіслано позивачем.

Податкова накладна №19 була доставлена до ДФС України 21.01.2019 о 13:51:44, що підтверджується Квитанцією №1 від 21.01.2019, яка надійшла до позивача о 14:01 год. (а.с.75).

У Квитанції №1 від 21.01.2019 зазначено: … ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО … Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (151169.60) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (41307.75) … .

Як зазначалося вище, відповідно до положень п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Згідно з п.3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

У 2019 році 15 січня (вівторок) був робочим днем.

Суд звертає увагу на те, що відповідачем не представлено та судом не здобуто доказів про надіслання позивачу квитанції про прийняття або неприйняття податкової накладної №19 саме протягом операційного дня 15.01.2019 (з 8-ї години до 20-ї години), а тому відповідно до вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, така податкова накладна вважається зареєстрованою ЄРПН.

Враховуючи наведені обставини, суд приходить до висновку, що нездійснення реєстрації 15.01.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №19 від 31.12.2018 відбулось не з вини позивача. Позивач вчасно намагався - 15.01.2018 провести реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №19 від 31.12.2018.

Суд не вбачає в діях ТОВ МЕТПРОМБУД ІНВЕСТ наміру зареєструвати податкову накладну з недотриманням реєстраційного ліміту.

З метою поновлення порушених прав та інтересів позивача Державна фіскальна служба України повинна бути зобов'язана зареєструвати податкову накладну ТОВ МЕТПРОМБУД ІНВЕСТ №19 від 31.12.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного відправлення - 15.01.2019.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як зазначено у ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з'ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки суб'єктом владних повноважень у справі була Державна фіскальна служба України, то з бюджетних асигнувань цього органу повинні бути присуджені позивачу судові витрати, документально підтверджені у сумі 1921 грн. 00 коп.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) щодо нездійснення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕТПРОМБУД ІНВЕСТ" (69006, м.Запоріжжя, вул.Північне шосе, буд.78, оф.27; код ЄДРПОУ 41281708) №19 від 31.12.2018 в день її фактичного відправлення - 15.01.2019, засобами електронного зв'язку.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕТПРОМБУД ІНВЕСТ" (69006, м.Запоріжжя, вул.Північне шосе, буд.78, оф.27; код ЄДРПОУ 41281708) №19 від 31.12.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних в день її фактичного відправлення - 15.01.2019.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕТПРОМБУД ІНВЕСТ" (69006, м.Запоріжжя, вул.Північне шосе, буд.78, оф.27; код ЄДРПОУ 41281708) з бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати у сумі 1921 грн. 00 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.

Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.

Повний текст судового рішення складено 08.04.2019.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81137985
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/561/19

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 04.06.2019

Кримінальне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Рибнікова М. М.

Ухвала від 07.05.2019

Кримінальне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Рибнікова М. М.

Рішення від 08.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 05.04.2019

Кримінальне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Янчук В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні