Рішення
від 04.04.2019 по справі 914/2068/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.04.2019 Справа №914/2068/17

За позовом: Заступника керівника Львівської місцевої прокуратури №1 (79005, м.Львів, вул.Богомольця, 9), в інтересах держави, -

до Відповідача-1: Львівської міської ради (79006, м.Львів, пл.Ринок, 1; ідент.код 04055896),

Відповідача-2: Приватного акціонерного товариства Квіти Львова (79011, м.Львів, вул.Вітовського, 18; ідент.код 23967029), -

Третя особа (на стороні Позивача), що не заявляє самостійних вимог стосовно предмету спору: Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради (79049, м.Львів, проспект Червоної Калини, 66; ідент.код 25258931), -

про: визнання недійсними Ухвал органу місцевого самоврядування (№3881 від 18.09.2014; №4443 від 19.03.2015; №591 від 26.05.2016; №2009 від 25.05.2017) і Договору оренди землі від 05.06.2015, та повернення (Відповідачем-2) земельної ділянки.

Суддя: Стороженко О.Ф.

Секретар: Мазуркевич М.Р.

Представники:

Прокуратури: Леонтьєва Н.Т. - Службове посвідчення №032118 від 11.02.2015;

Відповідача-1: Осідач В.Б. - Довіреність №2901-вих-1009 від 01.10.2018;

Відповідача-2: Яцишин А.В. - Ордер Серія ЛВ №111677 від 18.02.2019;

Третьої особи: Кузів О.М. - Довіреність №34-вих-10521 від 28.12.2018.

Процесуальні дії вчинено судом у приміщенні Господарського суду Львівської області: зал судового засідання №11.

Заступником керівника Львівської місцевої прокуратури №1 подано (в інтересах Держави) Позовну заяву до Львівської міської ради (Відповідач-1) та Приватного акціонерного товариства "Квіти Львова" (Відповідач-2) з вимогами:

1)Визнати недійсними Ухвали Львівської міської ради:

-№3881 від 18.09.2014 Про надання ПАТ Квіти Львова дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул.Стрийській, 127 ;

-№4443 від 19.03.2015 Про затвердження ПрАТ Квіти Львова проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул.Стрийській, 127 ;

-№591 від 26.05.2016 Про надання ПрАТ Квіти Львова дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул.Стрийській, 127 ;

-№2009 від 25.05.2017 Про затвердження ПрАТ Квіти Львова технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул. Стрийській, 127 .

2)Визнати недійсним Договір оренди землі від 05.06.2015, укладений Відповідачами.

3)Зобов'язати Відповідача-2 повернути територіальній громаді міста Львова земельну ділянку (площею 1,9311га), розташовану у місті Львові, вул.Стрийська, 127.

Також, Прокуратурою (Позивач) подано:

1)Відповідь на Відзив.

2)Низку Пояснень стосовно:

-підстав представництва Прокуратурою інтересів Держави;

-наявності поважних причин пропущення строку позовної давності.

Підставами заявлених позовних вимог Прокуратурою, зокрема, зазначено:

-Товариству Квіти Львова , Ухвалою Львівської міської ради №3881 від 18.09.2014, надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою, а Ухвалою №4443 від 19.03.2015 Про затвердження ПрАТ Квіти Львова проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Стрийській, 127 , затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надано земельну ділянку площею 1,9311 га (кадастровий номер 4610136800:08:005:0069), на вул. Стрийській, 127, в оренду строком на 10 років;

-на підставі згаданих Ухвал, 05.06.2015 Львівською міською радою та ПрАТ Квіти Львова укладено Договір оренди землі (05.06.2015 зареєстрований у Львівській міській раді за №С-3036), а 23.07.2015 внесено відповідні відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

-Ухвалою Львівської міської ради №591 від 26.05.2016 Про надання ПрАТ Квіти Львова дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул. Стрийській, 127 Товариству Квіти Львова надано дозвіл на поділ земельної ділянки площею 1,9311 га, на вул. Стрийській, 127, у м. Львові (наданої для обслуговування гуртожитку та багатоповерхового житлового будівництва), на дві земельні ділянки: площею 0,7862 га та площею 1,1449 га.

-Ухвалою Львівської міської ради №2009 від 25.05.2017 Про затвердження ПрАТ Квіти Львова технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул. Стрийській, 127 Відповідачу-2 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки загальною площею 1,9311 га, на вул. Стрийській, 127, у м. Львові, на дві земельні ділянки: площею 0,7862 га, - для багатоповерхового житлового будівництва; площею 1,1449 га, - для обслуговування гуртожитку.

-вказані Ухвали Львівської міської ради та Договір оренди суперечать вимогам чинного земельного законодавства і, відповідно, підлягають визнанню недійсними;

-відповідно до ст. 14 Конституції України, ст. 1 Земельного кодексу України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави;

-відповідно до вимог ст. ст. 10, 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами, і правомочні розглядати та вирішувати питання, віднесені Конституцією України та законами до їх відання;

-у ч. 2 ст. 19 Конституції України закріплено обов'язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

-відповідно до ч. 1 ст. 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб (відповідно до цього Кодексу);

-частиною 1 ст. 116 ЗК України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, прийнятих у межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

-згідно з ч. 1 ст. 134 ЗК України, земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті;

-Львівською міською радою не забезпечено додержання вимог закону щодо продажу вільних земельних ділянок на конкурентних засадах (земельних торгах);

-приймаючи згадані Ухвали, Львівською міською радою також не взято до уваги, що 25.09.2001 комісією з питань приймання житлового фонду у власність територіальної громади м. Львова складено Акт приймання-передачі житлового фонду в комунальну власність, відповідно до якого будинок на вул. Стрийській, 127, у м. Львові, передано в комунальну власність м. Львова;

-вказаний Акт затверджений Рішенням Виконавчого комітету Львівської міської ради №479 від 05.10.2001 Про затвердження актів приймання-передачі відомчого житлового фонду ;

-відповідно до Ухвали Львівської міської ради №163 від 12.12.2002 Про прийняття у власність територіальної громади м. Львова відомчого житлового фонду від ВАТ Квіти Львова , у власність територіальної громади м.Львова прийнято від ВАТ Квіти Львова відомчий житловий будинок на вул.Стрийській,127;

-Розпорядженням голови Сихівської районної адміністрації №929 від 26.12.2002 Про передачу ЛКП Бондарівка на утримання та обслуговування житлового будинку №127 на вул. Стрийській , вказаний будинок передано на баланс ЛКП Бондарівка ;

- відповідно до статті 26 Закону України Про власність (у редакції, чинній на момент передачі будинку в комунальну власність, та який втратив чинність у зв'язку з прийняттям ЦК України 2004 року), об'єктами права власності господарського товариства, є грошові та майнові внески його членів, а також майно, набуте внаслідок господарської діяльності, та інше майно, придбане на підставах, не заборонених законом;

-згідно з положеннями статті 128 Цивільного кодексу Української PCP (у редакції, чинній на момент передачі будинку в комунальну власність), право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передачі речі, якщо інше не передбачено законом або договором (передачею визнається вручення речей набувачеві);

-таким чином, враховуючи, що правовідносин стосовно права власності на майно виникли до січня 2004 року, то право власності на будівлю гуртожитку на вул. Стрийській, 127, у м. Львові, у Львівської міської ради виникло з моменту передачі такої речі за актом приймання-передачі, а у ВАТ Квіти Львова таке право - припинилось;

-25.09.2001 вказаний будинок передано в комунальну власність, на земельній ділянці відсутні будь-які об'єкти нерухомого майна, належні на праві власності ПрАТ Квіти Львова , а, відповідно, Товариство не мало жодного права на отримання земельної ділянки поза конкурсом;

-крім того, Ухвалою Львівської міської ради №591 від 26.05.2016 Відповідачу-2 надано дозвіл на поділ земельної ділянки площею 1,9311 га, на вул. Стрийській, 127, у м. Львові (наданої для обслуговування гуртожитку та багатоповерхового житлового будівництва), на дві земельні ділянки: площею 0,7862 га та площею 1,1449 га;

-Ухвалою Львівської міської ради №2009 від 25.05.2017 Відповідачу-2 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки загальною площею 1,9311 га, на вул. Стрийській, 127, у м. Львові, на дві земельні ділянки: площею 0,7862 га, - для багатоповерхового житлового будівництва; площею 1,1449 га, - для обслуговування гуртожитку;

-як вбачається з Плану земельної ділянки та Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, земельна ділянка пл.0,7862га на вул. Стрийській, 127, у м. Львові, яка надана Відповідачу-2, є вільною від забудови;

-відсутність будь-яких об'єктів нерухомого майна на спірній земельній ділянці підтверджується і відомостями, що містяться в Реєстрі речових прав на нерухоме майно;

-таким чином, Львівською міською радою, надаючи дозвіл на виготовлення проекту землеустрою та затверджуючи такий проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,9311га, на вул. Стрийській, 127, у м. Львові, порушено вимоги ч. 2 ст. 124 ЗК України: надано дозвіл на виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду без проведення земельних торгів (аукціону);

- укладення Договору оренди земельної ділянки із земель комунальної власності здійснюється на підставі рішення органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону, (ч. 2 ст. 16 Закону України Про оренду землі );

-враховуючи, що відповідно до ч. 1 ст. 134 ЗК України, право оренди земельної ділянки на вул. Стрийській, 127, у м. Львові, підлягало продажу виключно на конкурентних засадах, укладення Договору оренди такої земельної ділянки могло відбутись лише за результатами аукціону;

-за змістом ч. 1 ст. 203, ч. 1 ст. 215 ЦК України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені ч. ч. 1-3, 5 та 6 статті 203 цього Кодексу, і, зокрема, коли зміст правочину суперечить ЦК України, іншим актам цивільного законодавства;

-відповідно до ч. 1 ст. 216 ЦК України, недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю;

-оскаржені Ухвали Львівської міської ради та Договір оренди землі підлягають визнанню недійсними (у судовому порядку);

-відповідно до ст. 131-1 Конституції України, на органи прокуратури покладено функцію представництва інтересів держави в судах у випадках, визначених законом;

-право на звернення прокурора (його заступника) до господарського суду в інтересах держави передбачено ст. 23 Закону України Про прокуратуру та ст. 29 ГПК України;

-підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу (ч. 2 ст. 23 Закону України Про прокуратуру );

-відповідно до приписів ч. 5 ст. 16, ч. 5 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , від імені та в інтересах територіальних громад діють відповідні ради, які, відповідно до закону, здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності;

-нормою ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти дише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

-воля територіальної громади, як власника, може виражатися лише в таких діях органу місцевого самоврядування, які відповідають вимогам законодавства та інтересам територіальної громади;

- здійснення Львівською міською радою розпорядження земельною ділянкою не у спосіб та не в межах повноважень, передбачених законом, не може вважатись вираженням волі територіальної громади (Постанова Верховного Суду України від 02.11.2016, справа № 6-2161цс16);

-підставою подання до суду позову є необхідність захисту інтересів держави, в основі яких, згідно з рішенням Конституційного Суду України від 08.04.1999 у справі №1-1/99, завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних політичних, економічних, соціальних та інших дій, програм, спрямованих, зокрема, і на охорону землі як національного багатства;

-чинним законодавством України не визначено органу, який наділений повноваженнями щодо звернення до суду з позовом про визнання недійсним рішення (ухвали) органу місцевого самоврядування;

-при цьому, спір, що виник, порушує інтереси територіальної громади м. Львова, як законного власника вказаної земельної ділянки, а відсутність належного владного контролю на вказаному напрямі створює сприятливі умови для незаконного використання спірною земельною ділянкою;

-у зв'язку з тим, що відсутній орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у даних правовідносинах, керівник Львівської місцевої прокуратури №1 звернувся до суду за захистом державних інтересів (у статусі позивача);

-згідно з ч. 1 ст. 261 Цивільного кодексу України, перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила;

-про незаконність прийнятих Львівською міською радою Ухвал Львівська місцева прокуратура №1 дізналась лише 11.09.2017, з матеріалів, наданих Сихівською районною адміністрацією з Листом №34-8608 від 06.09.2017, так як, з тексту самих Ухвал встановити їх незаконність неможливо;

-з огляду на вказане, зазначені причини пропуску позовної давності щодо оскарження Ухвали Львівської міської ради №3881 від 18.09.2014 є поважними і порушене право територіальної громади міста Львова підлягає захисту, виходячи з положень ч. 5 ст. 267 ЦК України.

Відповідачем-1 подано Відзиви, у яких викладено обґрунтування безпідставності вимог Позивача, так як:

-згідно з ч.1 ст. 143 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності;

-відповідно до ст. 142 Конституції України, матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування, серед іншого, є земля, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах;

-Львівська міська рада, відповідно до ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , є органом місцевого самоврядування, що представляє територіальну громаду м. Львова та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України та іншими законами України;

-згідно зі ст. 83 Земельного кодексу України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю;

-у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності;

-згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , вирішення (відповідно до закону) питань щодо регулювання земельних відносин віднесено виключно до компетенції міських рад;

-на підставі заяви ПрАТ Квіти Львова , яке надало документи, що посвідчують право власності на будинок гуртожитку на вул. Стрийській 127, а саме: Реєстраційне посвідчення від 19.12.1997 (видане на підставі Рішення Пустомитівського райвиконкому від 05.09.1968р №535, Рішення Львівського облвиконкому від 17.11. 1987р. №464, Наказу облжитлокомуналуправління №01/6/1 про затвердження акту державної комісії), 18.09.2014 Львівською міською радою прийнято Ухвалу №3881 Про надання ПАТ Квіти Львова дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Стрийській 127 , а 19.03.2015 - Ухвалу №4443 Про затвердження ПрАТ Квіти Львова проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Стрийській 127 ;

-суб'єктивне право на земельну ділянку виникає та реалізується на підставах і в порядку, визначених Конституцією України, Земельним кодексом та іншими законами України, що регулюють земельні відносини;

-підставою для виникнення права на земельну ділянку є відповідний юридичний факт;

-на підставі Ухвали №4443 від 19.03.2015 року, Львівською міською радою та Приватним акціонерним товариством Квіти Львова було укладено Договір від 05.06.2015 № С-3036 щодо оренди землі загальною площею 1,9311га, наданої для обслуговування гуртожитку та багатоповерхового житлового будівництва (строком на 10 років: до 19 березня 2025 року);

-Львівське обласне державне комунальне бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки 19 грудня 1997 року посвідчило, що будинок гуртожитку зареєстрований на праві колективної власності на вулиці Стрийській, 195 за ВАТ Квіти Львова , - на підставі Рішення Пустомитівського райвиконкому від 05.09.1968р №535, Рішення Львівського облвиконкому від 17.11. 1987р. №464, Наказу облжитлокомуналуправління №01/6/1 про затвердження акту державної комісії;

-згідно зі Статутом Приватного акціонерного товариства Квіти Львова (п.1.6), Приватне акціонерне товариство Квіти Львова є правонаступником ВАТ Квіти Львова , створеного в процесі приватизації.

-Наказом Департаменту житлового господарства від 26.07.2001 №215-Д, гуртожитку надано статус житлового будинку №127 на вулиці Стрийській, м.Львів;

-зазначені у Позовній заяві документи не є доказами, які підтверджують наявність вказаного будинку у комунальній власності та жодним чином не підтверджують його передачу;

-Згідно з Актом від 25.09.2001, жодної передачі будинку не відбулося, оскільки, як чітко вбачається з тексту даного Акту, комісією було проведено обстеження будинку та встановлено його показники, а також - передано документацію (техпаспорт, плани поверхів, схеми мереж, домові книги, робочий проект), тобто ствердження, що згідно з Актом від 25.09.2001 було передано будинок у комунальну власність, - не відповідає дійсності (в Акті відсутні будь-які записи щодо передачі безпосередньо будинку);

-Ухвала Львівської міської ради №163 від 12.12.2002 лише визначила умови для прийняття у власність будинку, оскільки не є правовстановлюючим документом, на підставі якого, зокрема, могла здійснюватись реєстрація права власності (Ухвала містить лише пропозиції (вказівки), які необхідно було здійснити для подальшої передачі у власність будинку, але які здійснені не були).

Відповідачем-2 подано:

-Відзиви та Заперечення, у яких викладено обґрунтування безпідставності позовних вимог;

-Заяви про застосування наслідків спливу позовної давності щодо вимоги про визнання недійсною Ухвали №3881 від 18.09.2014;

-Клопотання про залишення позову без розгляду, - зв'язку з відсутністю у Прокуратури підстав для заявлення даного позову;

-Клопотання про закриття провадження у справі стосовно позовних вимог про визнання недійсними Ухвал Львівської міської ради, оскільки вирішення такого спору належить до юрисдикції адміністративного суду.

Підставами заперечень щодо позову Відповідачем-2, зокрема, зазначено:

-Позивач вважає, що нібито з 25.09.2001 на земельній ділянці, розташованій за адресою: м. Львів, вул.Стрийська, 127, відсутні будь-які об'єкти нерухомого майна, належні на праві власності ПрАТ Квіти Львова , при цьому, посилається на: Акт приймання- передачі житлового фонду в комунальну власність від 25.09.2001, Рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради № 479 від 05.10.2001 Про затвердження актів приймання-передачі відомчого житлового фонду , Ухвалу Львівської міської ради № 163 від 12.12.2002 року Про прийняття у власність територіальної громади м. Львова відомчого житлового фонду від ВАТ Квіти Львова , Розпорядження голови Сихівської районної адміністрації № 929 від 26.12.2002 року Про передачу ЛКП Бондарівка на утримання та обслуговування житлового будинку № 127 на вул. Стрийській ;

-проте, зазначені документи не свідчать про перебування будинку, розташованого за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 127, у власності територіальної громади міста Львова;

-так, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. З Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , однією із засад державної реєстрації прав є обов'язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав;

-згідно з ч. 1 та ч. 2 ст. 182 ЦК України, право власності та інші речові права

на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації (державна реєстрація прав на нерухомість є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов'язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом);

-частинами 3 та 4 ст. 334 ЦК України визначено, що право власності на майно за договором, який підлягає нотаріальному посвідченню, виникає у набувача з моменту такого посвідчення або з моменту набрання законної сили рішенням суду про визнання договору, не посвідченого нотаріально, дійсним, а права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону;

-відповідно до ч. 7 ст. З Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , зареєстровані речові права та їх обмеження мають пріоритет над незареєстрованими (в разі спору щодо нерухомого майна);

-відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , державній реєстрації підлягає право власності;

-відповідно до ст. 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень;

-відповідно до статті 13 Конституції України, власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству (у такій редакції конституційна норма не лише покладає на власника обов'язки, а й орієнтовно вказує на його зобов'язання);

-основоположні принципи здійснення правомочностей власника сформульовані у статті 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (Рим, 04 листопада 1950 року);

-статтею 41 Конституції України визначено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю;

-право власності набувається у порядку, визначеному законом;

-під правом володіння власністю визнається юридично забезпечена можливість фактичного панування власника над майном, не пов'язана з використанням його властивостей;

-право користування власністю - це юридично забезпечена можливість власника добувати з належного йому майна корисні властивості;

-під правом розпорядження розуміють юридично забезпечену можливість власника визначати долю майна;

-згідно з Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухому майно (що долучена безпосередньо Позивачем), в таких Реєстрах відсутні будь-які відомості щодо наявних зареєстрованих прав на будинок № 127 на вул. Стрийській у м. Львові, за територіальною громадою міста Львова, тобто відсутній доказ перебування такого будинку у комунальній власності;

-право власності Товариства Квіти Львова на вказаний будинок підтверджується, у першу чергу, Реєстраційним посвідченням від 19.12.1997 (Серія КММ № 004285), а також - Листом Обласного комунального підприємства Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки від 04.03.2012 № 4/04- 03-13, згідно з яким будинок № 127 на вул. Стрийській, у м. Львові, у цілому зареєстрований за Відповідачем;

-обов'язок проведення державної реєстрації права власності діяв і на момент підписання Акту приймання-передачі житлового фонду в комунальну власність від 25.09.2001, - згідно з п. 1.6 Інструкції про порядок державної реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб №121 від 09.06.1998, відповідно до якого, державна реєстрація права власності на об'єкти нерухомого майна в Бюро технічної інвентаризації є обов'язковою для власників, незалежно від форми власності;

-відповідно до п. 1.4 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно (від 07.02.2002 № 7/5), обов'язковій державній реєстрації підлягало право власності та інші речові права на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування;

-отже, речові права на будинок № 127 на вул. Стрийській, у м. Львові, зареєстровані за ПрАТ Квіти Львова ;

-станом на даний час, за ПрАТ Квіти Львова зареєстровано право власності на будівлю трансформаторної підстанції, що знаходиться за адресою: м.Львів, вул. К. Мікльоша, 25 (колишня адреса: м. Львів, вул. Стрийська, 127);

-тобто наявність об'єкту нерухомого майна спростовує усі ствердження Позивача про те, що земельні ділянки, які передавались у користування ПрАТ Квіти Львова , є вільними від перебування на них об'єктів нерухомого майна, а отже такими, що мали продаватись виключно на конкурентних засадах, шляхом проведення аукціону;

-Акт приймання-передачі житлового фонду в комунальну власність від 25.09.2001, Рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради №0479 від 05.10.2001 Про затвердження актів приймання-передачі відомчого житлового фонду , Ухвала Львівської міської ради № 163 від 12.12.2002 Про прийняття у власність територіальної громади м. Львова відомчого житлового фонду від ВАТ Квіти Львова , Розпорядження голови Сихівської районної адміністрації № 929 від 26.12.2002 Про передачу ЛКП Бондарівка на утримання та обслуговування житлового будинку № 127 на вул.Стрийській , не є документами, які підтверджують наявність вказаного будинку у комунальній власності та жодним чином не підтверджують його передачу;

-згідно з Актом від 25.09.2001, жодної передачі будинку не відбулось, оскільки (як вбачається з тексту Акту) комісією було проведено обстеження будинку та встановлено його показники, а також - передано документацію (техпаспорт, плани поверхів, схеми мереж, домові книги, робочий проект, наказ про зміну статуту су, проектні пропозиції);

-ствердження Прокуратури, наведені у позовній заяві, що згідно з Актом від 25.09.2001 було передано будинок у комунальну власність, - не відповідають дійсності (в Акті відсутні будь-які записи щодо передачі безпосередньо будинку);

-голова ліквідаційної комісії Шалева Р.М. та головний бухгалтер ВАТ Квіти Львов Лешко З.І., підписами яких скріплений Акт від 25.09.2001, є такими, що діяли із перевищенням повноважень, оскільки жодного рішення зборів кредиторів ВАТ Квіти Львова про передачу як документації, так і будинку на вул. Стрийській, 127, немає, а отже збори кредиторів не уповноважували ні голову ліквідаційної комісії, ні головного бухгалтера на вчинення будь-яких дій, пов'язаних із передачею будинку у комунальну власність;

-після завершення процедури банкрутства у 2005 році, діяльність ВАТ Квіти Львова була відновлена, і будинок на вул. Стрийській, 127 у цілому залишається у власності Товариства;

-Ухвалою Львівської міської ради від 12.12.2002 Про прийняття у власність територіальної громади м. Львова відомчого житлового фонду від ВАТ Квіти Львова було ухвалено прийняти у власність територіальної громади м.Львова будинок № 127 на вул. Стрийській, 127, а пунктом 2 Ухвали було зобов'язано Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради здійснити у встановленому порядку прийом-передачу будинку;

-Ухвалою від 12.12.2002 були сформовані умови для прийняття у власність будинку, оскільки Ухвала Львівської міської ради не є правовстановлюючим документом, на підставі якого, зокрема, могла здійснюватись реєстрація права власності (Ухвала містить лише пропозиції (вказівки), які необхідно було здійснити для подальшої передачі у власність будинку, але які здійсненні не були);

-разом з тим, вказана Ухвала є невиконаною по даний час;

-згідно зі загальними нормами Цивільного законодавства України, виключно власнику належить право розпорядження його власністю;

-станом на даний час, жодного волевиявлення щодо відчуження або передачі будинку його власником - ПрАТ Квіти Львова здійснено не було;

-таким чином, беручи до уваги наявність зареєстрованого права ПрАТ Квіти Львова на будинок, розташований за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 127, безпідставними є ствердження Позивача про порушення Львівською міською радою порядку передачі земельних ділянок у користування, зокрема, вимог щодо продажу вільних земельних ділянок на конкурентних засадах (земельних торгах), оскільки, відповідно до ч. 2 ст. 134 Земельного кодексу України, не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб;

-відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України Про оренду землі , укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону;

-27.01.2000 Ухвалою Львівської міської ради № 466 залишено Відкритому акціонерному товариству Квіти Львова у постійному користуванні земельну ділянку площею 19143 кв.м. для обслуговування будинку гуртожитка на вул.Стрийській, 195, у м. Львові, за рахунок раніше наданої земельної ділянки;

-тобто Міська рада ще в 2000 році розпорядилась вказаною ділянкою, а оскаржуваними (Прокуратурою) Ухвалами фактично привела користування земельною ділянкою до норм чинного законодавства України шляхом, зокрема, укладення відповідного договору оренди;

-спірні Ухвали Львівської міської ради є ненормативними актами індивідуальної дії, які вичерпали свою дію їх виконанням, у даному випадку - шляхом укладення відповідного договору оренди;

-Конституційним Судом України, у Рішенні від 16.04.2009 у справі № 7-рп/2009, надано правову позицію, відповідно до якої органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти (ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію);

-позов, предметом якого є рішення органу місцевого самоврядування щодо передачі у власність та оренду земельної ділянки, тобто ненормативний акт, що застосовується одноразово і з прийняттям якого виникають правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, не може бути задоволений, оскільки таке рішення органу місцевого самоврядування вичерпало свою дію шляхом виконання, і його скасування не породжує наслідків для власника чи орендаря земельної ділянки, оскільки у таких осіб виникло право власності або володіння земельною ділянкою і це право ґрунтується на правовстановлюючих документах (Постанови Верховного Суду України від 11.11.2014 р. у справі № 21-405а-14, від 30.09.2015 р. у справі № 3-553гс-15);

-позовні вимоги, в частині визнання недійсними Ухвал Львівської міської ради, окрім описаного вище, не підлягають задоволенню з підстав невірного обрання способу захисту.

Судом, Ухвалою від 20.03.2019, залучено до участі у справі Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради , як Третю особу (на стороні Позивача), що не заявляє самостійних вимог стосовно предмету спору.

Третьою особою надано Пояснення, у яких зазначено:

-частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України;

-відповідно до п.1.1. Положення про Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради (затвердженого Рішенням Виконавчого комітету Львівської міської ради N°977 від 01.11.2016), Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради є виконавчим органом Львівської міської ради відповідно до Ухвали Міської ради №505 від 26.05.2016 Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів (утвореним відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в України );

-Наказом Департаменту житлового господарства від 26.07.2001 №215-Д гуртожитку надано статус житлового будинку №127 на вул. Стрийській, у м.Львові;

-Рішенням Виконкому ЛМР від 05.10.2001 №479 затверджено Акти прийому-передачі житлового фонду в комунальну власність;

-Ухвалою Львівської міської ради N2163 від 12.12.2002 Про прийняття у власність територіальної громади м.Львова відомчого житлового фонду від ВАТ Квіти Львова у власність територіальної громади м.Львова від ВАТ Квіти Львова прийнято відомчий житловий будинок на вул. Стрийській, 127;

-пунктом 2 Ухвали №2163 зобов'язано Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради здійснити у встановленому порядку прийом-передачу житлового будинку;

-на виконання Ухвали Львівської міської ради №163 від 12.12.2002 Про прийняття у власність територіальної громади м.Львова відомчого житлового фонду від ВАТ Квіти Львова , головою Сихівської районної адміністрації ЛМР прийнято Розпорядження №929 від 26.12.2002 "Про передачу ЛКП "Бондарівка" на утримання та обслуговування житлового будинку №127 на вул. Стрийській";

-вказаний будинок передано на утримання та обслуговування ЛКП Бондарівка ; на сьогодні будинок обслуговується ЛКП Бондарівка ;

-згідно з матеріалами справи, вказаний будинок (гуртожиток) зареєстровано за ПрАТ Квіти Львова на праві власності (Реєстраційне посвідчення від 19.12.1997р.), реєстрація у встановленому порядку права власності на будинок за територіальною громадою не здійснювалась, тому вважаємо, що дії Львівської міської ради щодо прийняття Ухвал не суперечили вимогам чинного законодавства.

Представниками Учасників справи надано (усно) пояснення стосовно обставин спору.

У судовому засіданні з розгляду справи по суті судом, у зв'язку з об'єктивною необхідністю, оголошувались перерви (у межах розумного строку).

Постановою Верховного суду України від 27.09.2018 скасовано Рішення Господарського суду Львівської області від 04.12.2017 та Постанову Львівського апеляційного господарського суду від 22.05.2018 у даній справі №914/2068/17 і справу направлено на новий розгляд Господарському суду Львівської області.

Справу, згідно з нормами статей 12, 247 ГПК України, розглянуто за правилами загального позовного провадження (у межах розумного строку), - з дотриманням вимог статей 13, 14, 74 ГПК України щодо засад змагальності та диспозитивності господарського судочинства.

Враховуючи час виникнення обставин, що входять у предмет доказування у справі, суд керувався нормами законодавства, які були чинними на момент їх виникнення.

У ході дослідження обставин спору та поданих доказів, - суд встановив:

Згідно з п.п. 1.1, 1.6 Статуту Приватного акціонерного товариства Квіти Львова (у редакції від 27.04.2012), зазначене Товариство:

-засноване відповідно до Наказу №570 від 19.03.1997 Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області та Порядку перетворення у процесі приватизації державних підприємств у відкриті акціонерні товариства (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №688 від 07.12.1992);

-створене шляхом перетворення ДКА Квіти Львова у Відкрите акціонерне товариство;

-є правонаступником ВАТ Квіти Львова .

Документи щодо створення Відкритого акціонерного товариства Квіти Львова у процесі приватизації (План приватизації, Акт оцінки майна чи ін.) у матеріалах справи - відсутні, що унеможливлює встановлення факту включення чи невключення відомчого будинку гуртожитку, розташованого у місті Львові, вулиця Стрийська, 195 (на даний час №127), до статутного фонду Товариства.

При цьому, важливими є такі обставини:

- відомчий житловий фонд, що створювався (у часи СРСР) за державні кошти і перебував у повному господарському віданні державних підприємств, після приватизації цих підприємств і перетворення їх у відкриті акціонерні товариства, міг бути включеним до статутного фонду такого товариства і, відповідно, - переходив у власність товариства, або ж не включався до статутного фонду товариства і, відповідно, перебував у товариства на балансі (а не у власності);

- лише у випадку включення відомчого будинку гуртожитку (який збудовано за часів СРСР) у статутний фонд ВАТ Квіти Львова (створеного у процесі приватизації), у вказаного Товариства виникло б право власності на будинок;

-згідно з нормою ч.1 ст.2 Закону України Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності , у випадку включення відомчого гуртожитку (при створенні ВАТ Квіти Львова у процесі приватизації державного підприємства) до статутного фонду Товариства, відсутніми були б підстави для безоплатної передачі вказаного будинку у комунальну власність міста Львова;

-проте, гуртожиток (що набув статусу житлового будинку 26.07.2001) передано Товариством (безоплатно) у комунальну власність.

Також, важливо, що при відсутності доказу включення будинку гуртожитку у статутний фонд Товариства Квіти Львова , та, відповідно, - відсутності доказів виникнення у Товариства права власності на відомчий гуртожиток, 19.12.1997 Львівським обласним державним комунальним бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки видано Відкритому акціонерному товариству Квіти Львова Реєстраційне посвідчення на будинок гуртожитку, розташований у місті Львові, вулиця Стрийська, 195, у якому зазначено:

-будинок гуртожитку зареєстровано на праві колективної власності;

-реєстрація здійснена на підставі: Рішення №535 від 05.09.1968 Пустомитівського райвиконкому; Рішення №464 від 17.11.1987 Львівського облвиконкому; Наказу №01/6/1 Облжитлокомунуправління Про затвердження акту державної комісії .

Зазначені у Реєстраційному посвідченні Рішення - не надано. При цьому, важливо, що такі Рішення (враховуючи факт їх прийняття у часи СРСР) могли стосуватися лише будівництва гуртожитку та прийняття його в експлуатацію і жодним чином не могли підтверджувати виникнення у державного підприємства ДКА Квіти Львова (правового попередника Відкритого акціонерного товариства Квіти Львова ) права власності на відомчий гуртожиток, який перебував (у часи СРСР) виключно у державній власності.

Тобто, відсутній факт зазначення у Реєстраційному посвідченні будь-який правовстановлюючих документів, які б підтверджували виникнення у Відкритого акціонерного товариства Квіти Львова , у ході приватизації чи після неї, права власності на будівлю гуртожитку.

Крім цього, факт відсутності зазначення у Реєстраційному посвідченні доказу включення будинку гуртожитку (у ході приватизації) до статутного фонду ВАТ Квіти Львова додатково підтверджує, що такий будинок не увійшов до статутного фонду Товариства (що унеможливлювало виникнення у Відповідача-2 права власності на будинок у процесі приватизації державного майна).

Згідно з даними Обласного комунального підприємства Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки (Лист №1402 від 19.03.2013), вказаному будинку гуртожитку (вул.Стрийська, 195) згодом присвоєно інший номер: №127. Докази зазначеної обставини - відсутні, проте, Учасники справи не заперечили факту присвоєння будинку іншого номеру.

Враховуючи, що документи стосовно перетворення ДКА Квіти Львова у Відкрите акціонерне товариство (у процесі приватизації) суду - не надано, і, відповідно, відсутні докази щодо включення будинку гуртожитку до статутного фонду ВАТ Квіти Львова (створеного у процесі приватизації), неможливо встановити законність підстав видачі Товариству Реєстраційного посвідчення від 19.12.1997, так як, крім цього, відсутні докази виникнення у Товариства (на законній підставі) права власності на будинок після завершення приватизації та створення Відкритого акціонерного товариства.

Проте, суд враховує обставину, що після створення ВАТ Квіти Львова будинок гуртожитку ще перебував у володінні вказаного Товариства.

Львівською міською радою, Ухвалою №466 від 27.01.2000:

-вирішено залишити Відкритому акціонерному товариству Квіти Львова у постійному користуванні земельну ділянку площею 19143м 2 для обслуговування будинку гуртожитку на вул. Стрийській, 195, у м.Львові, за рахунок раніше наданої земельної ділянки ;

-зобов'язано Товариство Квіти Львова зареєструвати "Державний акт на право постійного користування землею у Львівському міському управлінні земельних ресурсів".

При цьому, факт видачі Відкритому акціонерному товариству Квіти Львова Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою і, відповідно, факт його реєстрації - відсутні (що додатково підтверджено Довідкою від 12.07.2014 (№40/01-15/2608) Відділу Держземагенства у м.Львові).

Відповідно до норми ст.23 Земельного кодексу України (чинної на час прийняття Ухвали від 27.01.2000), у Товариства Квіти Львова не виникло права постійного користування землею, оскільки таке право посвідчувалось виключно Державними актами (форма яких затверджувалась Верховною Радою України).

Згідно з Наказом №215-Д від 26.07.2001 Департаменту житлового господарства Львівської міської ради, статус гуртожитку (на вул. Стрийській, 127) змінено на статус житлового будинку.

Тобто, з 26.07. 2001 гуртожитку у місті Львові, на вулиці Стрийська, 127 (колишній №195), як такого, - не існує, оскільки будинок гуртожитку набув статусу житлового будинку.

При цьому, важливо також, що існування гуртожитку, як такого, унеможливлювало б передачу будинку у комунальну власність, так як, згідно з нормою п.2 Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №891 від 06.11.1995), передачі в комунальну власність підлягали житлові будинки відомчого житлового фонду, крім гуртожитків.

Зазначене Положення про порядок передачі житлового фонду (загальне Положення) визначало порядок:

-передачі у комунальну власність загальнодержавного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні підприємств, у разі зміни форми власності;

-передачі у комунальну власність відомчого житлового фонду в інших випадках, - з дотриманням, при цьому, вимог абзацу першого п.4 ст.33 Закону України Про підприємства в Україні (зазначеною нормою встановлювалась обов'язковість згоди власника на передачу житлового фонду у комунальну власність, тому, при відсутності такої згоди, передача будинку у комунальну власність була б неможливою).

Факт здійснення Товариством Квіти Львова передачі будинку (вул.Стрийська, 127) у комунальну власність міста Львова підтверджують:

1) Факт підписання повноважними представниками ВАТ Квіти Львова (головою ліквідаційної комісії та головним бухгалтером Товариства) Акту приймання-передання житлового фонду у комунальну власність (житлового будинку на вул.Стрийська, 127), який складено повноважною Комісією (створеною відповідно до Розпорядження №8 від 01.08.2001 Сихівської районної адміністрації) та затверджено головою Сихівської райадміністрації 25.09.2001, а також - Виконкомом Львівської міської ради 05.10.2001 (Рішенням №479).

Склад комісії (що здійснювала приймання-передання будинку) відповідав вимогам: ст.6 Закону України Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності ; п.5 загального Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №891 від 06.11.1995); п.7 локального Положення про порядок передачі житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, у власність територіальної громади м.Львова (затвердженого Рішенням Виконкому Львівської міської ради №519 від 01.10.1999).

Зазначене Відповідачем-2 ствердження про відсутність у голови ліквідаційної комісії та головного бухгалтера ВАТ Квіти Львова повноважень на підписання Акту приймання-передання будинку доказами - не підтверджено. Факт оскарження Рішення №519 від 01.10.1999 Виконкому Львівської міської ради - відсутній.

При цьому, важливо також, що зазначений Акт складено за Типовою формою акту, встановленою: пунктом 9 вказаного загального Положення про порядок передачі житлового фонду (затвердженого Кабінетом Міністрів України) та Додатком до Положення.

Отже, згідно з нормою п.9 загального Положення (затвердженого Кабінетом Міністрів України) та нормою п.11 локального Положення (затвердженого Виконкомом Львівської міської ради), Акт приймання-передання житлового будинку на вул.Стрийській, 127, який: повністю відповідає Типовій формі, складений відповідно до вимог зазначених Положень та затверджений у встановленому порядку, є документом, який підтверджує факт передання Відкритим акціонерним товариством Квіти Львова у комунальну власність міста Львова відповідного житлового будинку.

При цьому, важливо, що зазначення в Акті приймання-передання документів, які передаються разом з житловим будинком, відповідало обов'язковим вимогам як загального (п.8), так і локального (п.10) Положень про порядок передачі житлового фонду.

2)Згідно з нормами ч.ч.4-6 ст.7 Закону Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності (який, згідно з нормами статей 1 та 2, поширювався на правовідносини щодо передачі у комунальну власність житлових об'єктів господарських товариств, створених у процесі приватизації), передача житлового будинку (разом із вбудованими приміщеннями та будівлями, призначеними для обслуговування будинку) у комунальну власність оформлялась відповідним Актом приймання-передачі (складеним за формою, встановленою Кабінетом Міністрів України), і право комунальної власності на житловий об'єкт виникало з дати підписання такого Акту.

Отже, саме нормами спеціального законодавства визначались порядок і підстави набуття територіальними громадами права комунальної власності на житлові будинки, що передавались їм (безоплатно) господарськими товариствами, створеними у процесі приватизації.

Враховуючи, що загальним (п.9) та локальним (п.11) Положеннями про порядок передачі житлового фонду встановлено обов'язковість затвердження Актів приймання-передання будинків, тому, відповідно до норм вказаних Положень та ст.7 (ч.6) Закону Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності , право власності територіальної громади міста Львова на житловий будинок, розташований на вул. Стрийській, 127, виникло після: затвердження Акту приймання-передання будинку Виконкомом Львівської міської ради (Рішенням №479 від 05.10.2001) та прийняття Львівською міською радою Ухвали №163 від 12.12.2002 Про прийняття у власність територіальної громади м.Львова відомчого житлового фонду від ВАТ Квіти Львова .

Тобто, приймання житлового будинку (вул.Стрийська, 127) у комунальну власність міста Львова остаточно завершено 12.12.2002, - на підставі Ухвали №163 Львівської міської ради, за якою прийнято у власність територіальної громади м.Львова відомчий житловий будинок на вул. Стрийській, 127 від ВАТ Квіти Львова .

Отже, згідно з нормами спеціального законодавства, наявний беззаперечний факт виникнення права власності на житловий будинок (на вул.Стрийській, 127) у територіальної громади міста Львова.

Відповідно, житловий будинок (на вул.Стрийській, 127) перебуває у комунальній власності міста Львова згідно з обов'язковою нормою Закону Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності , а будь-які майнові права Товариства Квіти Львова на будинок - припинились (остаточно - 12.12.2002).

Крім цього, нормою ч.2 ст.35 Закону України Про власність (чинного на час виникнення права комунальної власності на житловий будинок) також встановлювалось, що у комунальній власності перебуває майно, передане у власність адміністративно-територіальної одиниці іншим суб'єктом права власності.

Передання Товариством Квіти Львова житлового будинку (вул.Стрийська, 127) та прийняття його у комунальну власність відбулось згідно з вимогами чинного (на той час) спеціального законодавства, а саме: Закону України Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності ; загального Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управління підприємств, установ та організацій (затвердженого Постановою №891 від 06.11.1995 Кабінету Міністрів України); локального Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управління підприємств, установ та організацій, у власність територіальної громади м.Львова (затвердженого Рішенням №519 від 01.10.1999 Виконкому Львівської міської ради).

Отже, право власності територіальної громади міста Львова на переданий (Товариством Квіти Львова ) житловий будинок виникло з підстав, встановлених законом, і додаткового підтвердження такого права законодавством - не передбачалось.

Також, важливо, що відсутність факту реєстрації Львівською міською радою (у Бюро технічної інвентаризації) права комунальної власності на житловий будинок не зумовило припинення права власності територіальної громади на такий об'єкт нерухомості, який набуто (у власність) з підстав, встановлених Законом.

Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" прийнято 01.07.2004, тобто, - після виникнення у територіальної громади міста Львова права власності на будинок.

3)Виконкомом Львівської міської ради, затверджуючи Акти приймання-передання відомчого житлового фонду Рішенням №479 від 05.10.2001, зазначено, що вказане Рішення прийнято відповідно до раніше прийнятих Рішень:

-№169 від 06.04.2001 Про прийняття у власність територіальної громади м.Львова відомчого житлового фонду, об'єктів інженерного забезпечення;

-№191 від 05.05.2000 Про затвердження графіків передачі відомчого житлового фонду у власність територіальної громади м.Львова .

Зазначеним Рішенням №169 від 06.04.2001:

-погоджено Перелік першочергових об'єктів інженерного забезпечення відомчого житлового фонду, які підлягають прийняттю у власність територіальної громади м.Львова у 2001році (згідно з Додатком №1), у який було включено також об'єкт будівництво котельні , розташований у місті Львові, вулиця Стрийська, 127;

-зобов'язано Районні адміністрації здійснити у першу чергу приймання об'єктів відомчого житлового фонду (у власність територіальної громади м.Львова), які вказані у Додатку №2 та експлуатуються від інженерних мереж і об'єктів теплопостачання, вказаних у Додатку №1.

У вказаному Переліку відомчих житлових будинків, які першочергово приймаються у власність територіальної громади м.Львова у 2001 році, наявний також будинок, що розташований на вулиці Стрийській, 127.

Отже, переданню будинку (вул.Стрийська, 127) передувала певна, визначена законодавством, процедура підготування об'єкту до прийняття у комунальну власність. Доказів порушення вимог законодавства - не надано.

4)Відповідно до Розпорядження №929 від 26.12.2002 Сихівської районної адміністрації (виданого на виконання Ухвали №163 Львівської міської ради), Львівське комунальне підприємство Бондарівка прийняло вказаний житловий будинок на утримання та обслуговування.

5)Згідно з Листом ЛКП Бондарівка (№01-19/209 від 23.03.2019), житловий будинок (вул.Стрийська, 127) перебуває на балансі вказаного комунального Підприємства.

6)Згідно з даними Акту приймання-передання житлового фонду у комунальну власність, у будинку (вул.Стрийська, 127) у 2001 році було 86 квартир.

При ознайомленні, у мережі Інтернет, з даними Реєстру прав власності на нерухоме майно, виявлено факт приватизації мешканцями вказаного багатоквартирного будинку певних квартир (зокрема, - у 2007році), що, згідно з нормами Закону України Про приватизацію державного житлового фонду , можливе лише при умові перебування будинку у комунальній власності.

Крім цього, згідно з нормами ст.10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду (та статей 1,5 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку ), у випадку приватизації у будинку хоча б однієї квартири виникає право спільної сумісної власності (територіальної громади та власників приватизованих квартир) на спільне майно будинку: приміщення загального користування (у тому числі - допоміжні) та технічне обладнання. Тобто, у випадку приватизації квартир, будинок вже перебуває у спільній сумісній власності.

Оскільки у 26.07.2001 будинок гуртожитку (вул.Стрийська, 127) набув статусу житлового будинку, а 12.12.2002 виникло право власності територіальної громади міста Львова на вказаний житловий будинок (у зв'язку з добровільним переданням Товариством Квіти Львова відомчого будинку у комунальну власність), тому, - безпідставним було прийняття Львівською міською радою (Відповідач-1) Ухвал №3881 від 18.09.2014 Про надання ПрАТ Квіти Львова дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул.Стрийській, 127 та №4443 від 19.03.2015 Про затвердження ПрАТ Квіти Львова проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул.Стрийській, 127 , так як:

-Ухвалою №3881 надано Товариству Квіти Львова дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (орієнтовною площею 1,9311га) на вул.Стрийській, 127, - для обслуговування гуртожитку та багатоповерхового житлового будівництва за рахунок земель житлової та громадської забудови ;

-Ухвалою №443 затверджено вказаний проект землеустрою та надано Товариству Квіти Львова зазначену земельну ділянку в оренду на 10 років, - для обслуговування гуртожитку та багатоповерхового житлового будівництва.

Тобто, Львівською міською радою, при наявності права власності територіальної громади міста Львова на житловий будинок (вул.Стрийській, 127), який втратив статус гуртожитку ще 26.07.2001, передано Товариству Квіти Львова у строкове користування (на 10 років) земельну ділянку для обслуговування неіснуючого гуртожитку.

Отже, фактично, у Львівської міської ради відсутніми були будь-які правові підстави для надання Товариству Квіти Львова в оренду земельної ділянки для обслуговування гуртожитку, який Товариство - не обслуговує, так як:

-26.07.2001 будинок втратив статус гуртожитку та набув статусу житлового будинку;

-будинок передано Товариством Квіти Львова у власність території громади міста Львова, і право комунальної власності виникло з підстав, встановлених Законом;

-власник будинку (Львівська міська рада) передав його у грудні місяці 2002 року (через Сихівську районну адміністрацію) на обслуговування Львівському комунальному підприємству Бондарівка ;

-будинок перебуває на балансі ЛКП Бондарівка , який його і обслуговує, - на підставі Розпорядження №929 від 26.12.2002 Сихівської райадміністрації.

Отже, фактично, Львівська міська рада надала Товариству Квіти Львова земельну ділянку не для обслуговування гуртожитку (якого у Товариства не було), а для іншої, прихованої, мети.

Враховуючи зазначені обставини та норму ч.1 ст.21 ЦК України, спірні Ухвали Львівської міської ради №3881 та №4443 є незаконними.

Крім цього, важливо, що згідно з нормою ч.1 ст.134 Земельного кодексу України (чинною на час прийняття вказаних Ухвал №3881 та №4443), земельні ділянки комунальної власності або права на них (оренда) підлягали виключно продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах) .

Підстави для застосування до спірних правовідносин норми ч.2 ст.134 ЗК (якими встановлювались винятки) - відсутні, так як:

-на земельній ділянці не розташовувались об'єкти нерухомості, що перебували б у власності Товариства Квіти Львова (докази реєстрації такого права - не надано, а житловий будинок, який втратив статус гуртожитку 26.07.2001, перебував з 12.12.2002 у власності територіальної громади міста Львова);

-Товариство Квіти Львова не здійснює (на спірній земельній ділянці) будівництво об'єктів, яке б у повному обсязі фінансувалось з державного чи місцевого бюджетів;

-Товариство Квіти Львова не здійснює будівництво спеціального та доступного житла (яке можливе лише після проведення відповідного конкурсу).

Отже, поряд із раніше зазначеними підставами незаконності прийнятих Львівською міською радою Ухвал №3881 та №4443, наявні також і інші підстави, зокрема:

-оскільки земельну ділянку надано в оренду (крім мети: для неіснуючого обслуговування гуртожитку ) ще й для багатоповерхового житлового будівництва , - обов'язковим було, згідно з нормою ч.1 ст.134 ЗК України, проведення земельних торгів;

-надання земельної ділянки в оренду, - для багатоповерхового житлового будівництва, - без проведення, при цьому, земельних торгів, є порушенням встановленого Законом (ст.134 ЗК України) порядку продажу права на земельну ділянку, що перебуває у комунальній власності.

Так як, згідно з нормою ч.1 ст.21 Цивільного кодексу України, незаконним є акт індивідуальної дії органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси, тому, вказані Ухвали Львівської міської ради №3881 від 18.09.2014 та №4443 від 19.03.2015, які прийнято усупереч вимогам ст.134 Земельного кодексу України і які порушують право власності територіальної громади міста Львова на спірну земельну ділянку та право власності (спільної сумісної) на житловий будинок, - незаконні.

Отже, наявні безумовні підстави для задоволення позовних вимог про визнання недійсними Ухвал №3881 та №4443.

Ствердження Відповідача про пропущення Прокурором (Позивач) строку позовної давності щодо вимоги стосовно Ухвали №3881 - безпідставні, так як:

-Ухвалу №3881 прийнято 18.09.2014;

-згідно з Регламентом Львівської міської ради (ст.59), Ухвала підлягала опублікуванню (на офіційному сайті) у 14-денний строк з моменту прийняття, тобто, - до 02.10.2014 включно (докази щодо дійсної дати опублікування Ухвали - відсутні);

-оскільки у Прокуратури наявний обов'язок з проведення щомісячного контролю за дотриманням вимог чинного законодавства, тому, - зазначену Ухвалу Прокуратура мала можливість опрацювати упродовж жовтня місяця 2014 року (до 31.10.2014 включно);

-отже, враховуючи заявлення позову 10.10.2017, відсутній факт пропущення Прокуратурою 3-річного строку позовної давності, встановленого нормою ст.257 ЦК України (ч.1 ст.261 ЦК).

Оскільки Договір від 05.06.2015 стосовно оренди земельної ділянки (площею 1,9311га), розташованої у місті Львові, вул.Стрийська, 127, укладено на підставі незаконної Ухвали №4443 від 19.03.2015 Львівської міської ради, тому, - факт визнання судом такої Ухвали недійсною зумовлює, відповідно, і недійсність зазначеного правочину (ч.3 ст.215 ЦК України), так як недійсний акт органу місцевого самоврядування не може породжувати передбачених ним юридичних наслідків.

При цьому, важливо, що спірним Договором порушено законні інтереси територіальної громади міста Львова та її право власності на належну земельну ділянку, яку передано (Львівською міською радою) в оренду Товариству Квіти Львова усупереч вимогам Закону (ст.134 ЗК України).

Отже, наявні підстави для застосування також норм статей 203 (ч.1), 215 (ч.1) ЦК України, якими визначено підстави недійсності правочинів у випадку, якщо їх зміст суперечить актам цивільного законодавства та інтересам суспільства.

Важливо також, що Сторонами спірний Договір (зі строком дії до 19.03.2025) - не розірвано (докази двостороннього письмового погодження питання щодо розірвання правочину - відсутні), що, згідно з нормами статей 651 (ч.1), 654 ЦК України та ст. 31 (ч.3) Закону України Про оренду землі , зумовило тривання його дії до даного часу.

Двосторонній Акт приймання-передання земельної ділянки (зазначеної у спірному Договорі) щодо повернення її Орендодавцю чи інший доказ вчинення Товариством Квіти Львова дії з повернення об'єкту оренди - відсутні.

Отже, враховуючи зазначене, наявні підстави для задоволення позовних вимог про:

-визнання недійсним Договору оренди землі від 05.06.2015;

-зобов'язання Відповідача-2 повернути об'єкт оренди: земельну ділянку загальною площею 1,9311га, так як недійсність Договору, згідно з нормою ч.1 ст.216 ЦК України, зумовлює відсутність у Товариства Квіти Львова правових підстав для користування земельною ділянкою та необхідність її повернення.

Безпідставність прийняття зазначених Ухвал №3881 та №4443 додатково підтверджено самою Львівською міською радою, якою згодом прийнято Ухвали, якими вирішено залишити Товариству Квіти Львова в оренді лише земельну ділянку для багатоповерхового житлового будівництва , а саме:

1)Ухвалою №591 від 26.05.2016 Про надання ПрАТ Квіти Львова дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул.Стрийській, 127 Львівська міська рада надала Товариству Квіти Львова дозвіл на:

-поділ земельної ділянки (площею 1,9311га), розташованої на вулиці Стрийській, 127;

-виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на дві земельні ділянки: площею 0,7862га та площею 1,1449га.

2)Ухвалою №2009 від 25.05.2017 Про затвердження ПрАТ Квіти Львова технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул. Стрийській, 127 :

-затверджено зазначену технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 1,9311га, розташованої на вул.Стрийській, 127, на дві окремі земельні ділянки: площею 0,7862га (кадастровий номер 4610136800:08:005:0070), - для багатоповерхового житлового будівництва; площею 1,1449га (кадастровий номер 4610136800:08:005:0071), - для обслуговування гуртожитку ;

-вилучено (за згодою) з користування Товариства Квіти Львова земельну ділянку площею 1,1449 га, розташовану на вул.Стрийській, 127 (згода Товариства Квіти Львова на вилучення викладена у нотаріально посвідченій Заяві від 11.12.2015);

-залишено Товариству Квіти Львова в оренді земельну ділянку площею 0,7862га, розташування якої визначено: вул.Стрийська, біля будинку №127;

-вирішено розірвати Договір оренди землі від 05.06.2015, укладений із Товариством Квіти Львова (проте, як уже зазначено, двостороння дія на розірвання такого правочину - відсутня).

Тобто, Львівською міською радою, прийнятими Ухвалами №591 та №2009, фактично, визнано відсутність у Товариства Квіти Львова на спірній земельній ділянці будівлі гуртожитку , що і зумовило необхідність вилучення частини земельної ділянки, яка була необхідною для здійснення обслуговування житлового будинку (переданого у власність територіальної громади міста Львова) Львівським комунальним підприємством Бондарівка .

Важливо також, що Заяву про вилучення частини земельної ділянки складено Товариством Квіти Львова 11.12.2015, тобто, - після прийняття Львівською міською радою Ухвали №4443 від 19.03.2015 (якою надано спірну земельну ділянку в оренду).

При цьому, докази вчинення Відповідачами дій щодо фактичного вилучення частини спірної земельної ділянки - відсутні, зокрема, не надано доказів повернення Товариством Квіти Львова такої земельної ділянки та прийняття її Львівською міською радою.

Отже, факт повернення Товариством Квіти Львова земельної ділянки площею 1,1449га - не підтверджено.

Оскільки Ухвали Львівської міської ради №591 від 26.05.2016 та №2009 від 25.05.2017 є похідними від Ухвал №3881 від 18.09.2014 та №4443 від 19.03.2015, тому, згідно з нормою ст.21 (ч.1) ЦК України, факт недійсності Ухвал №3881 та №4443 зумовлює і недійсність Ухвал №591 та №2009, які були спрямовані на незаконне отримання та користування Товариством Квіти Львова земельної ділянки для багатоповерхового житлового будівництва (усупереч обов'язковим вимогам ч.1 ст.134 ЗК України).

Відповідно до Ухвали Львівської міської ради №2009 від 25.05.2017, спірна земельна ділянка загальною площею 1,9311га (об'єкт оренди за спірним Договором, укладеним на підставі Ухвали №4443) поділена на дві земельні ділянки:

-земельну ділянку площею 1,1449га (кадастровий номер 4610136800:08:005:0071), розташовану на вулиці Стрийській, 127;

-земельну ділянку площею 0,7862га (кадастровий номер 4610136800:08:005:0070), розташовану на вулиці Стрийській, біля будинку №127.

Також, важливим є факт внесення у Державний земельний кадастр недостовірних даних щодо двох земельних ділянок (Витяги з Реєстру від 03.08.2016), так як:

-при реєстрації земельної ділянки площею 0,7862 га (кадастровий номер 4610136800:08:005:0070) зазначено невідповідний вид використання такої земельної ділянки: для обслуговування гуртожитку та багатоквартирного житлового будівництва , що суперечив фактичним обставинам, так як поділ спірної земельної ділянки площею 1,9311га здійснено для створення земельної ділянки площею 0,7862га, призначеної виключно для будівництва багатоквартирного житлового будинку ;

-при реєстрації земельної ділянки площею 1,1449га (кадастровий номер 4610136800:08:005:0071) зазначено невідповідний вид використання такої земельної ділянки: для обслуговування гуртожитку та багатоквартирного житлового будівництва , що суперечив фактичним обставинам, так як поділ спірної земельної ділянки площею 1,9311га здійснено для створення земельної ділянки площею 1,1449га, призначеної виключно для обслуговування гуртожитку (якого, як уже встановлено, не існує).

Отже, враховуючи обґрунтованість позовної вимоги про повернення Товариством Квіти Львова територіальній громаді міста Львова спірної земельної ділянки загальною площею 1,9311га, наявні підстави для зобов'язання Відповідача-2 повернути зазначені (в Ухвалі №2009) дві земельні ділянки, які утворені внаслідок поділу спірної ділянки.

Обґрунтування Відповідачем-2 своїх заперечень щодо позову фактом створення ним у 2018 році (через кілька років після виникнення спірних правовідносин) будівлі трансформаторної підстанції - безпідставні, так як вказана обставина виникла після вчинення Відповідачами незаконних дій і, тому, - жодним чином не впливає на спірні правовідносини.

Також, важливо, що про факт укладення Відповідачами Договору від 15.12.2017 стосовно оренди земельної ділянки площею 0,7862га (на підставі спірної Ухвали №2009 від 25.05.2017) Львівська міська рада та Товариство Квіти Львова - не повідомляли суд (та Прокуратуру), і лише при дослідженні обставин спору та доказів (та після оголошення перерви у судовому засіданні з розгляду справи по суті) Відповідачем-1 надано копію такого Договору (укладеного після заявлення позову).

Повідомлена Відповідачем-2 обставина щодо нової адреси земельної ділянки площею 0,7862га (вул.Мікльоша) доказами (допустимими) - не підтверджена.

Підстави для задоволення Клопотання Відповідача-2 про залишення позову без розгляду - відсутні, так як наявний факт звернення Прокурором до суду за захистом інтересів Держави, які, крім іншого, передбачають:

-дотримання усіма суб'єктами вимог земельного законодавства;

-припинення правопорушень у сфері землекористування, зокрема, - щодо користування землями, які перебувають у власності територіальних громад.

При цьому, важливим є факт порушення самою Львівською міською радою права власності територіальної громади міста Львова на спірну земельну ділянку, що і зумовило заявлення позову Прокуратурою (враховуючи відсутність іншого органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у даних правовідносинах).

Інші обставини судом - не досліджуються, оскільки вони виходять за межі предмету доказування і, відповідно, - не впливають на правильне вирішення спору.

Згідно з нормами п.п.6, 10 ч.1 ст.20 ГПК України, справа відноситься до юрисдикції господарських судів, що зумовлює безпідставність Клопотання Відповідача-2 про закриття провадження у справі стосовно вимог щодо визнання недійсними Ухвал Львівської міської ради, на підставі яких орган місцевого самоврядування розпорядився спірною земельною ділянкою, що належить, на праві власності, територіальній громаді міста Львова.

при цьому, важливо, що спір стосовно наявності у територіальної громади міста Львова права власності на земельну ділянку - відсутній.

Враховуючи факт виникнення спору внаслідок неправильних дій Відповідачів, наявні підстави для застосування судом норми ч.9 ст.129 ГПК України та покладення судових витрат у справі (витрат Прокуратури на судовий збір у загальній сумі 410101,05грн):

-на Львівську міську раду: у розмірі 186409,57грн, - враховуючи факт прийняття Відповідачем-1 спірних Ухвал (якими порушено вимоги земельного законодавства та право власності територіальної громади міста Львова), спір щодо яких є немайновим;

-на Товариство Квіти Львова : у розмірі 223691,48грн, - враховуючи недобросовісну поведінку Відповідача-2, результатом якої було отримання земельної ділянки у користування (для будівництва багатоповерхового житлового будинку) усупереч вимогам Закону, а також - наявність майнових вимог до Товариства.

Виходячи з наведеного та керуючись нормами статей 2, 12-14, 53, 73-81, 86, 91, 232, 233, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, - суд

ВИРІШИВ:

1.Позов задоволити повністю.

2.Визнати недійсними Ухвали Львівської міської ради:

-№3881 від 18.09.2014 Про надання ПАТ Квіти Львова дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул.Стрийській, 127 ;

-№4443 від 19.03.2015 Про затвердження ПрАТ Квіти Львова проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул.Стрийській, 127 ;

-№591 від 26.05.2016 Про надання ПрАТ Квіти Львова дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул.Стрийській, 127 ;

-№2009 від 25.05.2017 Про затвердження ПрАТ Квіти Львова технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул. Стрийській, 127 .

3.Визнати недійсним Договір оренди землі від 05.06.2015, укладений Львівською міською радою (79006, м.Львів, пл.Ринок, 1; ідент.код 04055896) та Приватним акціонерним товариством Квіти Львова (79011, м.Львів, вул.Вітовського, 18; ідент.код 23967029) щодо користування земельною ділянкою площею 1,9311 га (кадастровий номер: 4610136800:08:005:0069), розташованою у місті Львові, вулиця Стрийська, 127.

4.Приватному акціонерному товариству Квіти Львова (79011, м.Львів, вул.Вітовського, 18; ідент.код 23967029) повернути територіальній громаді міста Львова (від імені якої діє Львівська міська рада (79006, м.Львів, пл.Ринок, 1; ідент.код 04055896)), земельну ділянку площею 1,9311 га, розташовану у місті Львові, вулиця Стрийська, 127, яка, на даний час, включає дві земельні ділянки, а саме:

-земельну ділянку площею 1,1449га (кадастровий номер: 4610136800:08:005:0071), розташовану у місті Львові, вулиця Стрийська, 127;

-земельну ділянку площею 0,7862га (кадастровий номер: 4610136800:08:005:0070), розташовану у місті Львові, вулиця Стрийська, біля будинку №127.

5.Стягнути з Львівської міської ради (79006, м.Львів, пл.Ринок, 1; ідент.код 04055896) на користь Прокуратури Львівської області (79005, м. Львів, пр. Шевченка, 17/19; ідент.код 02910031) витрати на судовий збір у сумі 186409,57грн.

6.Стягнути з Пиватного акціонерного товариства Квіти Львова (79011, м.Львів, вул.Вітовського, 18; ідент.код 23967029) на користь Прокуратури Львівської області (79005, м. Львів, пр. Шевченка, 17/19; ідент.код 02910031) витрати на судовий збір у сумі 223691,48грн.

Дане Рішення набирає законної сили відповідно до норм статей 240, 241, 254, 256, 257 ГПК України, а саме:

- у випадку відсутності апеляційного оскарження - після закінчення 20-денного строку, встановленого на подання апеляційної скарги (до Західного апеляційного господарського суду), який обчислюється з дня складення повного Рішення;

- у випадку апеляційного оскарження (у 20-денний строк) і відсутності факту скасування - після ухвалення Західним апеляційним господарським судом відповідного судового рішення.

Повне Рішення складено 15.04.2019.

Суддя Стороженко О.Ф.

Дата ухвалення рішення04.04.2019
Оприлюднено15.04.2019

Судовий реєстр по справі —914/2068/17

Ухвала від 12.12.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Постанова від 03.11.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Ухвала від 19.10.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Ухвала від 07.09.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Ухвала від 21.08.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Ухвала від 08.08.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Ухвала від 17.07.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Ухвала від 10.07.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Постанова від 22.05.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Марко Роман Іванович

Ухвала від 24.04.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Марко Роман Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні