Рішення
від 10.04.2019 по справі 200/2051/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 квітня 2019 р. Справа№200/2051/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голубової Л.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Зодчий

до Головного управління ДФС у Донецькій області

про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії

за участю:

представника позивача: Мороз О.О., за орд. від 19.03.2019 року,

представника відповідача: Тернинко С.М., за дов. від 11.03.2019 року

Товариство з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Зодчий звернулось до суду з позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправними дій щодо вилучення показників уточнюючого розрахунку з орендної плати за землю від 21.11.2018 року за період 2015 рік (грудень 2015) з картки особового рахунку з орендної плати за землю товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Зодчий в сумі 74082,38 гривень, зобов'язання поновити (відобразити) показники уточнюючого розрахунку з орендної плати за землю від 21.11.2018 року за період 2015 рік (грудень 2015) в картці особового рахунку з орендної плати за землю товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Зодчий в сумі 74082,38 гривень в день фактичного подання уточнюючого розрахунку - 21.11.2018 року (з урахуванням уточнень).

Заявлені вимоги позивач обґрунтував тим, що 20 та 21 листопада 2018 року ТОВ Будівельна компанія Зодчий було подано уточнюючі декларації до зменшення з орендної плати за землю за період 2015 рік на суму 74 082,38 гривень та 2016 рік (перше півріччя) на суму 53 433,56 гривень.

При цьому, вказані уточнюючі декларації були прийняті контролюючим органом - ДФС України, про що на адресу позивача надішли квитанції за реєстраційним №9271712133 від 20.11.2018 року та № 9277065188 від 21.11.2018 року. Разом з цим, при врахуванні показників уточнених декларацій ГУ ДФС в Донецькій області було нараховано пеню на суму уточнених (зменшених) податкових зобов'язань в сумі 51 734,71 грн., яка оскаржена позивачем до суду.

Позивач зазначає, що отримавши відзив на свій позов, дізнався, що уточнюючий розрахунок за 2015 рік було визнано як помилковий та його показники видалено з картки особового рахунку ТОВ Будівельна компанія Зодчий .

Виходячи з наведеного, ТОВ Будівельна компанія Зодчий вважає, що такі дії відповідача щодо вилучення показників уточнюючого розрахунку з орендної плати за землю від 21.11.2018 року за період 2015 рік з картки особового рахунку з орендної плати за землю є протиправними, тому просить зобов'язати відповідача поновити (відобразити) показники уточнюючого розрахунку з орендної плати за землю від 21.11.2018 року за період 2015 рік.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 06 березня 2019 року.

06 березня 2019 року розгляд справи відкладено на 20 березня 2019 року.

20 березня 2019 року розгляд справи відкладено на 10 квітня 2019 року.

Представник позивача Мороз О.О. позовні вимоги підтримала, просила їх задовольнити.

Представник відповідача Тернинко С.М. до суду з'явилася. Представником відповідача надано відзив на адміністративний позов (а.с. 33-34). В обґрунтування незгоди з позовними вимогами зазначає, що відповідно до пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної у суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Статтею 50 (п.50.1) Кодексу передбачено, що у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу (1095 днів)) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку. ТОВ БК Зодчий за 2015 рік надано звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (реєстр. № 1500001298 від 20.02.2015) з розбивкою річної суми нарахувань рівними частками за місяцями.

У листопаді 2018 року, у порушення вимог п.50.1 статті Кодексу, ТОВ БК Зодчий засобами електронного зв'язку в електронній формі з накладанням електронного цифрового підпису надано дві уточнюючі податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на зменшення самостійно визначених податкових зобов'язань за 2015 рік у звітний період - грудень 2015 року.

Зазначені уточнюючи податкові декларації визнано помилковими, тому в інтегрованій картці платника зазначені операції не відображені.

З зазначених причин представник відповідача просила відмовити у задоволенні позовних вимог.

Відповідно до положень статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України даний предмет спору віднесено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, враховуючи, що відповідача у відповідності до норм законодавства повідомлено про наявність позову щодо визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Зодчий зареєстроване як юридична особа та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з кодом 30868036 з 31 березня 2000 року, що доведено безкоштовним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 9-13).

Позивач перебуває на обліку як платник податків у Мангуській ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області з 31.03.2002 року, про що зазначено у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 12).

Позивачем 20.11.2018 року подано уточнюючу декларацію з плати за землю за 2016 рік (січень-червень 2016) на суму зменшення податкових зобов'язань 53433,56 гривень (а.с. 14-16). Вказану уточнюючу декларацію було прийнято фіскальним органом, про що свідчить квитанція реєстраційний № 9271712133 від 20.11.2018 року (а.с. 17).

Крім того, позивачем 21.11.2018 року було подано уточнюючу декларацію з плати за землю за 2015 рік на суму зменшення податкових зобов'язань 74082,38 гривень (а.с. 18-20). При цьому. Зменшення річної суми декларації відбулося у грудні 2015 року. Вказану уточнюючу декларацію було прийнято фіскальним органом, про що свідчить квитанція реєстраційний № 9277065188 від 21.11.2018 року (а.с. 21).

Як зазначив відповідач, вищевказані уточнюючі декларації визнані помилковими та згідно службової записки від 23.11.2018 № 2136/05-99-48-02 в ІС Податковий блок вони мають ознаку історія подання , тобто, фактично вилучені з інтегрованої картки платника податку орендної плати за земельну ділянку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України, статті 94 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно до приписів підпункту 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

За вимогами підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства (пункт 288.1 статті 288 ПК України).

Пунктом 286.2 статті 286 ПК України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця, як визначено в пункті 287.3 статті 287 Податкового кодексу України.

Згідно до пункту 286.1 статті 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 ПК України встановлено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.

Базою оподаткування земельним податком, зокрема, є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом (підпункт 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 ПК України).

Таким чином, ПК України зобов'язує надавати платників земельного податку звітність та своєчасно сплачувати вказаний податок.

За приписами п. 49.8 ст. 49 ПК України прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Відповідно до п. 50.1 ст. 50 ПК України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Судом встановлено, що фіскальним органом було прийнято уточнюючі декларації з орендної плати за земельні ділянки за 2015-2016 роки, тобто, ці декларації не мали помилок, про що свідчать відповідні квитанції від 20 та 21 листопада 2018 року.

Відповідачем не наведено обґрунтованою нормами чинного законодавства позиції щодо помилковості прийняття вказаних спірних уточнюючих декларацій, тому на посилання відповідача на визнання уточнюючих розрахунків помилковими на підставі службової записки від 23.11.2018 року № 2136/05-99-48-02 суд ставиться критично.

Стосовно застосування пільги щодо звільнення від плати за земельні ділянки господарюючих суб'єктів, встановленої статтею 6 Закону України № 1669-VII від 02.09.2014 року Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , суд зазначає наступне.

Законом України №1669-VII від 02.09.2014 року Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , який набрав чинності 15.10.2014 року передбачено певні заходи щодо забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють господарську діяльність на території проведення антитерористичної операції.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014р. №1053-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено смт. Володарське Нікольського району Донецької області.

Дію вказаного розпорядження зупинено розпорядженням Кабінету Міністрів України №1079-р від 05.11.2014р.

Вказані розпорядження втратили чинність згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України . Вказаним розпорядженням до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено смт. Володарське Нікольського району Донецької області, де знаходилися орендовані позивачем земельні ділянки та де зареєстрований позивач.

Тобто, у період невиконання обов'язків платника земельного податку (2015- 2016 роки) позивач знаходився на території населеного пункту, визначеного переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція.

Щодо застосування пільги, встановленої статтею 6 Закону України № 1669-VII від 02.09.2014 року Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , суд зазначає, що пільга щодо звільнення від сплати орендної плати за користування земельними ділянками, зокрема, у смт. Володарське Нікольського району Донецької області існувала до 08 червня 2016 року, тобто, до внесення відповідних змін у статтю 6 зазначеного Закону.

Таким чином, у позивача відсутні податкові зобов'язання з орендної плати за землю державної або комунальної власності за період з 01.01.2015 року по 07.06.2016 року.

Аналогічна правова позиція наведена у постанові Верховного суду від 05.06.2018 року у справі № 805/4569/16-а. Зокрема, суд зазначив, відтак, суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що платники земельного податку, які здійснювали діяльність на території проведення антитерористичної операції звільняються від своїх обов'язків, зокрема, щодо сплати орендної плати за землю державної або комунальної власності з 14 квітня 2014 року до 08 червня 2016 року.

За таких обставин, вимоги позивача про визнання протиправними дій щодо вилучення показників уточнюючого розрахунку з орендної плати за землю від 21.11.2018 року за період 2015 рік (грудень 2015) з картки особового рахунку з орендної плати за землю товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Зодчий в сумі 74082,38 гривень, зобов'язання поновити (відобразити) показники уточнюючого розрахунку з орендної плати за землю від 21.11.2018 року за період 2015 рік (грудень 2015) в картці особового рахунку з орендної плати за землю товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Зодчий в сумі 74082,38 гривень в день фактичного подання уточнюючого розрахунку - 21.11.2018 року підлягають задоволенню.

За вимогами ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно частини 3 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п'ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Відповідно до частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

З огляду на викладене, на підставі положень Податкового кодексу України, ст.ст. 2, 17, 77, 90, 139, 242-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Зодчий (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 87000, Донецька область, смт. Нікольське, вул. Пушкіна, буд. 133, код ЄДРПОУ 30868036) до Головного управління ДФС у Донецькій області (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130 Таганрозької дивізії, буд. 114, код ЄДРПОУ 39406028) про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Донецькій області щодо вилучення показників уточнюючого розрахунку з орендної плати за землю від 21.11.2018 року за період 2015 рік (грудень 2015) з картки особового рахунку з орендної плати за землю товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Зодчий в сумі 74082,38 гривень.

Зобов'язати Головне управління ДФС у Донецькій області поновити (відобразити) показники уточнюючого розрахунку з орендної плати за землю від 21.11.2018 року за період 2015 рік (грудень 2015) в картці особового рахунку з орендної плати за землю товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Зодчий в сумі 74082,38 гривень в день фактичного подання уточнюючого розрахунку - 21.11.2018 року.

Стягнути з Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Зодчий (код ЄДРПОУ 30868036) судові витрати з судового збору у розмірі 1921 (одну тисячу дев'ятсот двадцять одну) гривню 00 копійок.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 15 квітня 2019 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Голубова Л.Б.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81144321
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2051/19-а

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 24.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 27.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 31.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 10.04.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні