Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 квітня 2019 р. Справа№200/421/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Голуб В.А., розглянувши порядку письмового провадження матеріали адміністративної справи за позовом Головного управління ДФС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Агрика про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДФС у Донецькій області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Агрика про стягнення заборгованості.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідач на момент звернення до суду має податковий борг, раніше не заявлений до суду у розмірі 1 002 626, 93грн., який виник з причини несплати самостійно поданих розрахунків та донарахованих штрафних санкцій. Тому позивач просить суд стягнути зазначені кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю Агрика .
В установлений законом строк, відповідачем відзив на адміністративний позов не поданий. Згідно з приписами статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України) у строк, встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі, відповідач має право надіслати суду - відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову; позивачу, іншим відповідачам, третім особам - копію відзиву та доданих до нього документів. Частиною другою вказаної статті КАС України визначено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11.01.2019 року прийнято до розгляду позовну заяву Головного управління ДФС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Агрика про стягнення заборгованості та відкрито провадження по справі № 200/421/19-а. Призначено підготовче засідання по адміністративній справі № 200/421/19-а за правилами загального позовного провадження на 15 годину 00 хвилин 12.02.2019 року.
Підготовче засідання відкладено з 12.02.2019 року на 07.03.2019 року о 10-30 год.
Ухвалою суду від 07.03.2019 року закрито підготовче провадження по справі та призначено розгляд справи по суті на 15-00 год. 04.04.2019 року.
Представник позивача надав до суду клопотання про проведення судового засідання в порядку письмового провадження.
Представик відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце підготовчого засідання, до суду не з'явився.
Так, згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.
Позивач, Головне управління ДФС у Донецькій області, є юридичною особою та у відповідності до норм Податкового кодексу України є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених цим Кодексом, а також перевіряти достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків та зборів.
Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю Агрика (далі - ТОВ Агрика ), зареєстрований в якості юридичної особи, включений до ЄДРПОУ за номером 39563030 та перебуває на обліку платників податків в Маріупольській ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області (а.с.12-14).
Судом встановлено, що за ТОВ АГРИКА рахується податковий борг, що раніше не був заявлений до суду, у розмірі 1 002 626, 93 грн., який виник з причини несплати самостійно поданих розрахунків та донарахованих штрафних санкцій, а саме з податку на додану вартість (код 14010100):
· 13 288, 00 грн за податковою декларацією з податку на додану вартість № 3854 від 26.02.2018 року (а.с.15);
· 2 129, 00 грн за податковою декларацією з податку на додану вартість № 4064 від 14.03.2018 року (а.с.16);
· 1 020, 00 грн за податковим повідомленням - рішенням № 0026294603 від 23.03.2018 року, яке винесено на підставі акту про результати перевірки від 08.11.2017 року № 16342/26-15-12-13-20/0517/39563030. Податкове повідомлення - рішення було направлено поштою, та згідно поштового повідомлення повернуто до податкових органів 30.04.2018 року з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с.17-20);
· 983 129, 93 грн за податковим повідомленням - рішенням № 0036294603 від 25.04.2018 року, яке винесено на підставі акту про результати перевірки від 05.03.2018 року № 245/05-99-46-03/39563030. Податкове повідомлення - рішення було направлено поштою, та згідно поштового повідомлення повернуто до податкових органів 29.05.2018 року з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с.23, 27 зворотній бік);
· 2 040, 00 грн за податковим повідомленням - рішенням № 0036294603 від 25.04.2018 року, яке винесено на підставі акту про результати перевірки від 05.03.2018 року № 246/05-99-46-03/39563030. Податкове повідомлення - рішення було направлено поштою, та згідно поштового повідомлення повернуто до податкових органів 29.05.2018 року з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с.29, 30 зворотній бік);
· 1 020, 00 грн. за податковим повідомленням - рішенням № 0091674603 від 30.07.2018 року, яке винесено на підставі акту про результати перевірки від 18.06.2018 року № 1050/05-99-46-03/39563030. Податкове повідомлення - рішення було направлено поштою, та згідно поштового повідомлення повернуте до податкових органів 01.09.2018 з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с. 35, 36 зворотній бік).
Суд зазначає, що контролюючим органом винесено та направлено на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Агрика вимогу форми Ю від 21.02.2018 року № 12135-46 (а.с.10-11).
Податковий борг у розмірі 1 002 626, 93 грн відображений у картці особового рахунку платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю Агрика (а.с. 40).
Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI (на момент виникнення спірних правовідносин) ( далі - Податковий кодекс України).
Відповідно до пункту 41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Згідно з пунктом 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Органом стягнення, у відповідності до приписів підпункту 14.1.137. пункту 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України, є державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Таким чином, позивач - є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує повноваження, надані йому Податковим кодексом України.
Згідно ст. 67 Конституції України кожний зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку та розмірах, встановлених законом.
Приписами підпунктів 16.1.3 та 16.1.4 пункту 16.1 ст.16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (пункт 31.1 статті 31 Податкового кодексу України).
Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України передбачено, що грошове зобов'язання платника податків сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг це сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Як передбачає пункту 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Згідно пункту 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до пункту 20.1.19 пункту 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з пунктом 87.2 статті 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Поряд з цим, суд зазначає, що право податкового органу звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини, передбачено підпункту 20.1.34 пункту 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що податковий борг виник внаслідок несплати відповідачем узгоджених податкових зобов'язань, а передбачені чинним законодавством заходи не призвели до погашення вказаного податкового боргу.
При цьому, суд звертає увагу, що відповідач не вчинив жодних дій для спростування доводів позивача та не надав суду доказів, які б свідчили про відсутність в останнього податкової заборгованості.
Таким чином, враховуючи наявність у відповідача податкового боргу, підтвердженого наданими позивачем доказами, суд дійшов висновку, що позовна вимога про стягнення з відповідача податкового боргу у розмірі 1 002 626, 93 грн. є обґрунтованою та підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Згідно з ч. 3 ст. 243 КАС України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п'ять днів з дня закінчення розгляду справи.
Керуючись ст.ст. 2,5-10, 159, 160, 171, 199-204, 205, 246, 250, 295 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028, вул. 130 Таганрозької дивізії, б. 114, м. Маріуполь, Донецька область, 87526) до Товариства з обмеженою відповідальністю Агрика (код ЄДРПОУ 39563030, 69091, Запорізька обл., місто Запоріжжя, вулиця Шевченка, будинок 71А) про стягнення податкового боргу у розмірі 1 002 626,93 грн, - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю Агрика в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 1 002 626, 93 грн (один мільйон дві тисячі шістсот двадцять шість гривень дев'яносто три копійки).
Повний текст рішення складено 15 квітня 2019 року.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Голуб В.А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2019 |
Оприлюднено | 16.04.2019 |
Номер документу | 81174707 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голуб В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні