Рішення
від 05.04.2019 по справі 686/21984/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/21984/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2019 року Хмельницький міськрайонний суд

Хмельницької області

в складі: головуючого судді - Козак О.В.,

при секретарі - Слободянюк А.Ю.,

за участі: позивачів - ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представника позивача - ОСОБА_2,

представників відповідача - ОСОБА_3, ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Хмельницькому справу за позовом ОСОБА_2, ОСОБА_1 до Шумовецької сільської ради Хмельницького району, Хмельницької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Хмельницька районна державна адміністрація, Хмельницька обласна державна адміністрація, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів ОСОБА_5, про визнання недійсним рішення та відшкодування моральної шкоди,

встановив:

19 вересня 2018 року ОСОБА_2 та ОСОБА_1 звернулись до суду з позовом до Шумовецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Хмельницька районна державна адміністрація, Хмельницька обласна державна адміністрація про визнання недійсним рішення позачергової тридцять другої сесії VІ скликання від 09 жовтня 2015 №9 Шумовецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області та відшкодування моральної шкоди. В обґрунтування своїх вимог позивачі вказали, що ОСОБА_1 законно використовує майно (землю) за адресою Хмельницька область, Хмельницький район, с.Шумівці, вул.Лісова (колишня Островського), 16, на правах спадщини без претензій до нього, та з виданням йому юридичних документів по керуванню даним майном (землею), рішення позачергової тридцять другої сесії VІ скликання від 09 жовтня 2015 №9 Шумовецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, і інших документів про надання ОСОБА_1 дозволу підтверджує його юридичні вимоги стосовно його земельних інтересів за даною адресою. ОСОБА_2 прописаний за даною адресою з 25.01.2008 року, де також існує його юридично-правовий аспект вирішення питань, стосовно адреси реєстрації та пов'язаних з цією адресою земельних ділянок в повному обсязі.

Повний розмір прибудинкової та земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства за адресою с.Шумівці, вул.Лісова, 16, Хмельницька область, Хмельницький район має складати 0,5800га. Їх сусід за адресою с.Шумівці, вул.Лісова, 14, через факти умисних та упереджених дій з минулою місцевою владою (з 1990 р. по 1995 р.) самовільно пересунув межу по ширині та по довжині всієї ділянки, забравши у них 0,05 га, на що мала реагувати місцева влада різних часів. Вони мали надію, що при приватизації виконуються чіткі наділи мешканцю будинку №14 і чіткі межі будуть встановлені законно, але мають чітке перевищення службових обов'язків, де на свій розсуд при розподілі землі упереджено і умисно залишили залишкову не приватизовану землю, на користь мешканця будинку №14, якою він користується вільно.

Сільська рада опирається на розмір 0,48га, тому що в радянські часи з цього земельного наділу в 0,58га за адресою вул. Лісова, 16 не законно користувалась 0,10га мати сільського голови на той час ОСОБА_6 (хоча 0,10га "закріплювались" за іншою особою), де в той час і було порушено межі мешканцем будинку №14, що було відомо голові сільської ради. ОСОБА_1 звертався усно на що приходили комісії і умисно не вбачали порушень, не надаючи чітких висновків. Але вони почали користуватись законно цими 0,10га приблизно в 1992 році переоравши їх, так як так само поступили багато інших мешканців с.Шумівці.

Не вони ведуть офіційну документацію та мають нести за це кримінальну відповідальність, а представники влади і виходячи з наступних неправдивих даних в офіційних документах та ознак виправлень (підробки) в цих документах діями не однієї особи, що є явними діями та бездіяльністю до провокування конфліктної ситуації з сусідом з будинку №14. Їх звернення до сільської ради щодо встановлення чіткого наділу (меж) землі їм та сусіду з буд.№14 показали неправдиву інформацію в акті земельної комісії Шумовецької сільської ради від 16.05.2017 року, де було зазначено, що у мешканця буд.№14 земля відповідає нормам приватизації. Але 08.02.2018 року комісія не заперечувала існування в нього залишкової землі майже в 0,06 (0,05)га, котрою він користується, і пропонували після їх приватизації подати на рішення сільської ради цю землю до себе, але з багатьох причин вони так робити не будуть, так як мають законне право використати приватизацію одразу на всю належну їм землю.

Хаос з розмірами в офіційних документах сільської ради є умисним та упередженим на користь сусіда буд.№14, так як існує чотири розміри їх ділянки, де перша 0,48га (без 0,10га), другий розмір 0,52га згідно карти меж ділянок, третій розмір 0,53га згідно акту земельної комісії Шумовецької сільської ради від 16.05.2017р. та четвертий розмір 0,58га про котрий вони заявляють. Їхня залишкова земля, котрою користується мешканець буд.№14 ОСОБА_7, і розбіжності в розмірах чітко доводять існування розміру 0,58га. Свідком старих меж є їх сусідка ОСОБА_8 власниця будинку №12 в с.Шумівці Хмельницького району.

Враховуючи наведене, з врахуванням заяви про збільшення позовних вимог позивачі просять: визнати недійсним рішення позачергової тридцять другої сесії VІ скликання від 09 жовтня 2015 №9 Шумовецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області в зв'язку з неправомірними вказаними розмірами ділянок позивачів за адресою буд.№16 по вул.Лісова, с.Шумівці Хмельницького району Хмельницької області; визнати явну моральну шкоду в розмірі 100000грн. за дії та бездіяльність органу місцевого самоврядування, їх посадовою або службовою особою, за використання тривалий термін (рахують з 1995р.) на свою користь залишкову їх землю, котра з багатьох факторів приносить йому вигоду за котру вони мають сплачувати не маленькі кошти, наприклад купувати сіно, котре вони могли отримати з даного наділу, і інші упущені вигоди. Моральну шкоду відшкодувати на користь позивача ОСОБА_1

В судовому засіданні позивачі заявлені позовні вимоги підтримали, просили їх задоволити з підстав вказаних у позовній заяві. Позивач ОСОБА_2 суду пояснив, що відповідач у відзиві не спростував їх доводів вказаних у позовній заяві. Згідно земельно-кадастрової книги ОСОБА_1 володіє 58сот., яка перейшла йому на підставі спадщини і яку він має право приватизувати. Позивач ОСОБА_1 суду пояснив, що в нього забрали цю землю і скільки він не звертався, результатів не має.

Представники відповідача в судовому засіданні заперечили проти задоволення позовних вимог, оскільки позивач не надає жодного рішення про виділення йому земельної ділянки саме в цьому місці. В наявності у позивача земельна ділянка 0,48 га. та два додатки по 10 сот, що відповідає рішенням сільської ради та заяві ОСОБА_1. Рішення прийнято на підставі заяви ОСОБА_1, яким не надано доказів, які б підтверджували, що він такої заяви до сільської ради не подавав. Будь-якого звернення про скасування рішення позивач до сільської ради не подавав.

Представник третьої особи Хмельницької районної державної адміністрації в судове засідання не з'явився, подав заяву про розгляд справи за їх відсутності, при розгляді справи покладався на думку суду.

Представник третьої особи Хмельницької обласної державної адміністрації, третя особа ОСОБА_8 в судове засідання не з'явились, про час та місце розгляду повідомлялись у встановленому законом порядку, причин неявки суду не повідомили.

Заслухавши пояснення позивачів, представників відповідача, дослідивши матеріали справи суд приходить до висновку, що в задоволенні позовних вимог слід відмовити з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 успадкував після смерті ОСОБА_9, яка померла 26.09.1985р., на підставі свідоцтва про право на спадщину за заповітом від 01.04.1986р. глинобитний житловий будинок в с.Шумівці Хмельницького району Хмельницької області, розташований на колгоспній землі, який належав померлій ОСОБА_9, як єдиному і останьому члену колгоспного двору на підставі запису в погосподарській книзі виконкому Ружичанської сільської Ради народних депутатів під №915, що підтверджується довідкою цього виконкому №96 від 22.03.1986р.

Рішенням 3-ї сесії Шумовецької сільської ради народних депутатів Хмельницького району ХХІ скликання від 01 квітня 1994 року №14 затверджено списки для передачі земельних ділянок у приватну власність громадянам с.Шумівці... ОСОБА_1, площа земельної ділянки що приватизується - 0,40га, в тому числі 0,25га - для будівництва та обслуговування жилого будинку та 0,15га - для ведення особистого підсобного господарства.

05.10.2015 року ОСОБА_1 звернувся з заявою до Голови с.Шумівці про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка знаходиться за адресою с.Шумівці вул.Островського, 16, Хмельницького району Хмельницької області, орієнтовною площею 0,25 га та для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться в с.Шумівці Хмельницького району орієнтовною площею 0,23га.

Рішення позачергової тридцять другої сесії VІ скликання від 09 жовтня 2015 №9 Шумовецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області відповідно до заяви ОСОБА_1 йому надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,4800га з метою передачі у приватну власність: для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд - 0,2500га., яка знаходиться в с.Шумівці вул.Островського, 16 Хмельницького району; для ведення особистого селянського господарства - 0,2300га., яка знаходиться в с.Шумівці Хмельницького району.

Згідно п.п.1-3 Декрету Кабінету Міністрів України Про приватизацію земельних ділянок №15-92 від 26.12.1992р. постановлено сільським, селищним, міським Радам народних депутатів забезпечити передачу протягом 1993 року громадянам України у

приватну власність земельних ділянок, наданих їм для ведення особистого підсобного господарства, будівництва і обслуговування жилого будинку і господарських будівель (присадибна ділянка), садівництва, дачного і гаражного будівництва у межах норм,

установлених Земельним кодексом України. Установлено, що передача громадянам України безоплатно у приватну власність земельних ділянок для цілей, вказаних у статті 1 цього Декрету, провадиться один раз, про що обов'язково робиться місцевими Радами народних депутатів відмітка у паспорті або документі, який його замінює. Право приватної власності громадян на земельні ділянки, передані їм для цілей, передбачених статтею 1 цього Декрету, посвідчується відповідною Радою народних депутатів, про що робиться запис у земельно-кадастрових документах, з наступною видачею державного акта на право приватної власності на землю.

Відповідно до ч.ч.3,4 ст.6 Земельного кодексу України (в редакції від 18.12.1990 року), передача земельних ділянок у власність громадян провадиться місцевими Радами народних депутатів відповідно до їх компетенції за плату або безплатно. Безплатно земельні ділянки передаються у власність громадян для: ведення селянського (фермерського) господарства у межах середньої земельної частки, що обчислюється у порядку, передбаченому цією статтею; ведення особистого підсобного господарства; будівництва та обслуговування будинку і господарських будівель (присадибна ділянка), в тому числі земельні ділянки, що були раніше надані у встановленому порядку громадянам для цієї

мети, у межах граничного розміру, визначеного статтею 67 цього Кодексу; садівництва; дачного і гаражного будівництва.

Згідно ст.ст. 22, 23 Земельного кодексу України ( в редакції від 18.12.1990р.), право власності на землю або право користування наданою земельною ділянкою виникає після встановлення землевпорядними організаціями меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує це право. Приступати до використання земельної ділянки, в тому числі на умовах оренди, до встановлення меж цієї ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує право власності або право користування землею, забороняється. Право власності або право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними, міськими, районними Радами народних депутатів.

Частинами 1 та 2 ст.56 Земельного кодексу України (в редакції від 18.12.1990р.) визначено, що для ведення особистого підсобного господарства громадянам за рішенням сільської, селищної, міської Ради народних депутатів передаються безплатно у власність земельні ділянки, в межах населених пунктів, у розмірах, вказаних у земельно-облікових

документах, або надаються безплатно у власність у розмірі не більше 0,6 гектара. За бажанням громадян їм додатково можуть надаватися земельні ділянки у користування.

Частинами 1 та 2 ст. 67 Земельного кодексу України (в редакції від 18.12.1990р.) визначено, що громадянам за рішенням сільської, селищної, міської Ради народних депутатів передаються у власність або надаються у користування земельні ділянки для будівництва індивідуальних жилих будинків, господарських будівель, гаражів і дач. Розмір ділянок для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) повинен бути не більше: у сільських населених пунктах - 0,25 гектара, селищах міського типу - 0,15 гектара, а для членів колективних сільськогосподарських підприємств і працівників радгоспів - не більше 0,25 гектара, у містах - 0,1 гектара.

Згідно абз.1 ч.1 , п.п."а" ч.3, ч.5 ст. 116 Земельного кодексу України (№ 2768-ІІІ від 25.10.2001р., зі змінами та доповненнями), також визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян. Надання у користування земельної ділянки, що перебуває у власності або у користуванні, провадиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно до ч.ч.1, 2, 6, 8, 9, 11 ст.118 Земельного кодексу України (№ 2768-ІІІ від 25.10.2001р., зі змінами та доповненнями), громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідної

районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін. Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органом архітектури та подається на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування. У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Статтею 1173 ЦК України визначено, що шкода, завдана фізичній або юридичній особі незаконними рішеннями, дією чи бездіяльністю органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодовується державою, Автономною Республікою Крим або органом місцевого самоврядування незалежно від вини цих органів.

Згідно ч.ч.1,6 ст.81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях .

З вищевикладеного вбачається, що оскаржуване рішення позачергової тридцять другої сесії VІ скликання від 09 жовтня 2015 №9 Шумовецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області було прийнято на підставі заяви позивача ОСОБА_1 від 05.10.2015 року.

Належних та допустимих доказів на підтвердження того, що вказану заяву він не підписував, чи дані щодо площ земельної ділянки у заяву внесено іншою особою, позивачами суду надано не було.

Відповідно до ч.2 ст. 118 ЗК України (№ 2768-ІІІ від 25.10.2001р., зі змінами та доповненнями), рішення органів виконавчої влади та органів місцевого

самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у

місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що

підтверджують розмір земельної ділянки.

Позивачами відповідно до оскаржуваного рішення сесії Шумовецької сільської ради від 09 жовтня 2015 №9 технічна документація не виготовлялась, та будь-які інші документи, що підтверджують розмір земельної ділянки, для прийняття рішення про приватизацію земельної ділянки відповідно до положень ст.118 ЗК України (№ 2768-ІІІ від 25.10.2001р., зі змінами та доповненнями) не подавались.

Надані суду земельнокадастрова та погосподарські книги містять лише записи про розміри земельних ділянок, без зазначення їх місця розташування.

Згідно погосподарської книги станом на 2015 рік за господарством ОСОБА_1 рахувалось 0,68 га. землі, з яких: 0,25га. - для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських будівель; 0,43га. - для ведення особистого селянського господарства.

При цьому позивач ОСОБА_1 в судовому засіданні не заперечив, що отримував в користування 2 земельні ділянки площею 0,10га кожна, що розташовані не біля будинку. Належних та допустимих доказів на підтвердження передачі ОСОБА_1 у користування інших земельних ділянок , суду надано не було. Акт земельної комісії Шумовецької сільської ради від 16.05.2017 року підтверджує розміри фактичного користування позивачем ОСОБА_1 земельної ділянки, разом з тим, не містить відомостей, щодо наявності підстав користування земельною ділянкою такого розміру.

Окрім наведеного слід зазначити, що позивачами рішення 3-ї сесії Шумовецької сільської ради народних депутатів Хмельницького району ХХІ скликання від 01 квітня 1994 року №14, яким затверджено списки для передачі земельних ділянок у приватну власність громадянам с.Шумівці, в т.ч. ОСОБА_1, площею земельної ділянки що приватизується - 0,40га, в тому числі 0,25га - для будівництва та обслуговування жилого будинку та 0,15га - для ведення особистого підсобного господарства, не оскаржено.

Отже, з наведеного вбачається, що позивачами не доведено порушення їх прав оскаржуваним рішенням сесії Шумовецької сільської ради від 09 жовтня 2015 №9.

Не надано суду і належних та допустимих доказів на підтвердження заподіяння позивачам рішенням відповідача моральної шкоди, та підтвердження її розміру.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що в задоволенні позовних вимог ОСОБА_2, ОСОБА_1 до Шумовецької сільської ради Хмельницького району, Хмельницької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Хмельницька районна державна адміністрація, Хмельницька обласна державна адміністрація, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів ОСОБА_5, про визнання недійсним рішення та відшкодування моральної шкоди, відмовити.

Керуючись ст.ст.2,12,13,76,81,258,259,263-265 ЦПК України, ст.1173 ЦК України, ст.ст.6,22,23,56 ч.ч.1,2, 67 ч.ч.1,2 Земельного кодексу України (в редакції від 18.12.1990 року), ст.ст.116,118 Земельного кодексу України (№ 2768-ІІІ від 25.10.2001р., зі змінами та доповненнями), Декретом Кабінету Міністрів України Про приватизацію земельних ділянок №15-92 від 26.12.1992року, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_2, ОСОБА_1 до Шумовецької сільської ради Хмельницького району, Хмельницької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Хмельницька районна державна адміністрація, Хмельницька обласна державна адміністрація, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів ОСОБА_5, про визнання недійсним рішення та відшкодування моральної шкоди, відмовити.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Хмельницького апеляційного суду через Хмельницький міськрайонний суд.

В разі проголошення вступної та резолютивної частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Позивачі: ОСОБА_2 (05.06.1973р.н., житель: 29000, АДРЕСА_1); ОСОБА_1 (25.08.1950р.н., житель: 31363, с.Шумівці, Хмельницького району Хмельницької області, вул.Лісова, 16).

Відповідач: Шумовецька сільська рада Хмельницького району Хмельницької області (код ЄДРПОУ: 21317215, 31363, с.Шумівці, Хмельницького району Хмельницької області, вул.Гагаріна, 73/1).

Треті особи: Хмельницька районна державна адміністрація (код ЄДРПОУ:21318806, 29000, м.Хмельницький, вул Камянецька, 122/2; Хмельницька обласна державна адміністрація (код ЄДРПОУ: 22985083, 29005, м.Хмельницький, майдан Незалежності, 2); Дерев'янчук ОСОБА_10 (31363, с.Шумівці, Хмельницького району Хмельницької області, вул. Лісова, 12).

Дата складання повного тексту рішення суду - 15.04.2019 року.

Суддя:

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення05.04.2019
Оприлюднено17.04.2019
Номер документу81199804
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —686/21984/18

Ухвала від 13.06.2019

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Продан Б. Г.

Рішення від 05.04.2019

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Рішення від 05.04.2019

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 11.12.2018

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 24.09.2018

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні