Рішення
від 16.04.2019 по справі 908/301/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 4/20/19

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.04.2019 Справа № 908/301/19

м.Запоріжжя Запорізької області

Суддя Зінченко Н.Г., розглянувши в письмовому позовному провадженні без виклику представників сторін справу

За позовом ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «КОЛІБРІ ТРЕЙД» (юридична адреса: 04201, м.Київ, вул. Кульженків сім'ї, буд. 35; адреса для листування: 04073, м.Київ, пр. С.Бандери, буд. 9, корп. 2-А, офіс 2-301);

до відповідача ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ФЕНИКС ТРАНС» (юридична адреса: 72319, м. Мелітополь Запорізької області, вул. Кірова, б. 47 кв. 46; адреса для листування: 72319, м. Мелітополь Запорізької області, вул. О.Невського, буд.91)

про стягнення 32194, 88 грн. основного боргу за Договором №КОМ-15606/16 від 01.08.2016, 1853, 04 грн. 15 % річних та 1436,66 грн. інфляційних втрат

11.02.2019 до господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Е 100 УА» до ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю « ФЕНИКС ТРАНС» про стягнення 32194, 88 грн. основного боргу за Договором №КОМ-15606/16 від 01.08.2016, 1853, 04 грн. 15 % річних та 1436,66 грн. інфляційних втрат.

11.02.2019 автоматизованою системою документообігу господарського суду Запорізької області здійснено автоматичний розподіл судової справи між суддями, справу №908/108/19 розподілено судді Зінченко Н.Г.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 15.02.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №908/301/19, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання.

16.04.2019 на адресу господарського суду Запорізької області від позивача надійшов лист, у якому зокрема останній зазначив, що 04.04.2019 проведена реєстраційна дія - Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи. Зазначеними змінами назву ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Е 100 УА» в ЄДР змінено на - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «КОЛІБРІ ТРЕЙД» (скорочено- ТОВ «КОЛІБРІ ТРЕЙД» ). Також відбулась зміна місцезнаходження юридичної особи - з 04073, м.Київ, пр. С.Бандери, буд. 9, корп. 2-А, офіс 2-301, на - 04201, м.Київ, вул. Кульженків сім'ї, буд. 35 та зміна керівника юридичної особи.

Зміна найменування юридичної особи не означає її реорганізації, якщо при цьому не змінюється організаційно-правова форма даної особи.

На підставі зазначеного, суд визнав за необхідне змінити найменування юридичної особи позивача у справі № 908/301/19 - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Е 100 УА» , та вважати позивачем у справі - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «КОЛІБРІ ТРЕЙД» .

Заявлені позивачем вимоги, викладені в позовній заяві та ґрунтуються договорі №КОМ-15606/16 від 01.08.2016 , на підставі якого позивач просить позов задовольнити, стягнути з ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ФЕНИКС ТРАНС» 32194, 88 грн. основного боргу, 1853, 04 грн. 15 % річних та 1436,66 грн. інфляційних втрат.

Відповідач свою позицію у спорі не повідомив, обґрунтованих заперечень проти позову не висловив, відзив на позовну заяву не надав.

Згідно зі ст. 93 ЦК України місцезнаходження юридичної особи визначається місцем її державної реєстрації, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до Витягу (Безкоштовного) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, юридичною адресою ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю « ФЕНИКС ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38699969) є: 72319, м. Мелітополь Запорізької області, вул. Кірова, б. 47 кв. 46, що відповідає юридичній адресі відповідача, зазначеній у позовній заяві.

Таким чином, суд вважає, що про дату, час та місце розгляду справи № 908/301/19 відповідач був повідомлений належним чином ухвалою суду від 15.02.2019 про відкриття провадження у справі, яка 25.02.2019 отримана уповноваженою особою ТОВ «ФЕНИКС ТРАНС» , про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення рекомендованого поштового відправлення (штрих-код 7231933279496).

Крім того, ухвала суду про відкриття провадження у справі № 908/301/19 направлялася на адресу для листування ТОВ «ФЕНИКС ТРАНС» , зазначену у позові - 72319, м. Мелітополь Запорізької області, вул. О.Невського, буд.91, яка також отримана - 04.03.2019 уповноваженою особою ТОВ «ФЕНИКС ТРАНС» , про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення рекомендованого поштового відправлення (штрих-код 7231204532202).

Відповідно до ч. 7 ст. 120 ГПК України учасники судового процесу зобов'язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв'язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.

За таких обставин, суд вважає, що ним були вжиті достатні заходи для повідомлення відповідача про дату, час та місце розгляду справи № 908/301/19.

Згідно ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

У відповідності до ст. 42 ГПК України учасники справи зобов'язані виявляти повагу до суду та до інших учасників судового процесу; сприяти своєчасному, всебічному, повному та об'єктивному встановленню всіх обставин справи; з'являтися в судове засідання за викликом суду, якщо їх явка визнана судом обов'язковою; подавати усі наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; виконувати інші процесуальні обов'язки, визначені законом або судом.

Ухвалою господарського суду Запорізької області про відкриття провадження у справі від 15.02.2019 відповідачу запропоновано подати відзив у строк до 04.03.2019.

Відзив на адресу суду від відповідача не надійшов.

За таких обставин, суд вирішив розглянути справу за наявними матеріалами.

Згідно з ч. 2,3 ст. 252 ГПК України розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Отже, 18.03.2019 сплив тридцятиденний строк наданий сторонам на вчинення процесуальних дій, строк вчинення яких обмежений першим судовим засіданням, а тому суд вважає за можливе розглянути вказану справу по суті.

Будь-яких процесуальних заяв або заяв по суті протягом цього періоду до суду не надходило.

Відповідно до ч. 5, 7 ст. 252 ГПК України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п'яти днів з дня отримання відзиву.

Клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін до суду не надходило.

Згідно ст. 248 ГПК України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Враховуючи приписи ч. 4 ст. 240 ГПК України, у зв'язку з розглядом справи без повідомлення (виклику) учасників справи, рішення прийнято без його проголошення - 16.04.2019.

Розглянувши матеріали справи, суд -

УСТАНОВИВ:

01.08.2016 ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Е 100 УА» (комісіонер за договором, позивач) та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ФЕНИКС ТРАНС» (комітент за договором, відповідач) укладений Договір №КОМ-15606/16 (далі за текстом - Договір).

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань назву ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Е 100 УА» змінено на - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «КОЛІБРІ ТРЕЙД» .

За визначенням договору, карта - ідентифікаційна, бонусна, облікова, ко-брендингова пластикова карта Е 100, яка є без документарною підставою для здійснення угод, технічним засобом обліку укладених угод, проте не виконує платіжних функцій.

За умовами договору комісіонер за дорученням комітента, за винагороду, від свого імені, але за рахунок комітента організовує придбання комітентом в E 100 Baltia OU, Nordic Salesc OU, E 100 Polska Sp. z o. o. , E 100 International Trade Sp. z o. o. , UAB Europiniu korteliu servisas , SIA E 100 LV, E 100 LT Товарів та послуг в Торговельних точках Мережі станцій для забезпечення обслуговування автотранспортних засобів комітента за межами митної території України (п. 1.1 §1 договору в редакції додатково угоди від 01.03.2017).

Пунктом 1.2 §1 договору сторони визначили, що у рамках договору комісіонер має право надавати комітенту WEB-послуги.

Відповідно до п. 1.4 §1 договору, місце надання послуг з організації придбання комітентом товарів та послуг перебуває за межами митної території України. Місце поставки товарів та послуг перебуває за межами митної території України. Комітент отримує та повністю споживає товари та послуги за межами митної території України.

Згідно з пунктом 3 параграфу 2 Договору передача карт комітенту здійснюється на підставі акту приймання-передачі карт, за винятком випадків передбачених п.1 цього параграфа договору. Підписання сторонами акту приймання-передачі карт так само як користування комітентом картою для здійснення хоча б однієї угоди засвідчує введення цього договору і дію та розглядається як прийняття комітентом усіх умов цього договору.

Розрахунки за товари та послуги, що передані комітенту за цим договором, а також надані WEB-послуги в рамках цього договору , здійснюються в національній валюті України - гривні. Розмір комісійної винагороди, визначається в Додатку №1 до цього договору. Виплата комісіонерові винагороди здійснюється в національній валюті України - гривні.( п. 2 §3 Договору).

Пунктом 3.1 §3 Договору сторони визначили, що комісіонер передає та/або активує комітенту пластикові картки системи E 100, які комітент використовує для обліку спожитих у торгівельних точках товарів та послуг. Отримання комітентом товарів та послуг можливе тільки після того, як пред'явник картки здійснив операцію введення даних картки в систему E 100 у торгівельній точці.

Відповідно до п. 8 §3 Договору вартість товарів та послуг, а також WEB-послуг, придбаних Комісіонером за цим Договором, зазначається в рахунках-фактурах на оплату за цим Договором та у звіті Комісіонера з додатками. Разом зі звітом Комісіонера Комісіонер надає Комітенту наступні додатки: видаткові накладні на передачу товару від Комісіонера до Комітента, акти прийому-передачі товарів від Комісіонера до Комітента, деталізації щодо переданих товарів та послуг, акти надання послуг та, за необхідності, інші документи, що підтверджують витрати Комісіонера, пов'язані з виконанням цього Договору. Вартість Товарів та Послуг, а також WEB-послуг вважається прийнятою Комітентом, якщо Комісіонер протягом 30 (тридцяти) календарних днів, починаючи від дати надання Комітенту рахунка-фактури та/або звіту Комісіонера з усіма необхідними додатками до нього, не отримає від Комітента письмового заперечення щодо такого рахунка-фактури та/або звіту Комісіонера.

У §5 договору сторони встановили права та обов'язки сторін.

Так, сторонами визначено, що комітент зобов'язаний: - забезпечити придбання товарів та послуг E 100 Baltia OU, Nordic Salesc OU, E 100 Polska Sp. z o. o., E 100 International Trade Sp. z o. o. , UAB Europiniu korteliu servisas , SIA E 100 LV, E 100 LT та можливість їх відпуску комітенту в торговельних точках (п.1 §5 в редакції в редакції додаткової угоди від 01.03.2017):

- своєчасно сплачувати комісіонерові суму комісійної винагороди, передбаченої цим договором, відповідно до наданого акту надання послуг та наданих рахунків-фактур для оплати;

- вчасно відшкодовувати вартість товарів та/або послуг, що придбані для комітента, а також вартість понесених витрат комісіонера, пов'язаних з придбанням товарів та/або послуг у рамках виконання цього договору відповідно до звіту комісіонера та наданих рахунків-фактур для оплати; - своєчасно сплачувати всі отримані рахунки-фактури для оплати, які надані комісіонером у рамках виконання цього договору

Згідно п. 1 § 8 договір набуває чинності з моменту підписання та укладений на невизначений строк.

Пунктом 2 додатку №1 до договору, сторони встановили 2 розрахункових періоди: перший - з 1 числа по 15 число поточного місяця та другий - з 16 числа по останній день поточного місяця. Оплата вартості товарів та/або послуг, придбаних для комітента, а також вартість понесених витрат комісіонера, пов'язаних з придбанням товарів та/або послуг у рамках виконання договору комісії, здійснюється в останній день розрахункового періоду, але не пізніше 15 (п'ятнадцяти) календарних днів з моменту виникнення у комітента обов'язку щодо оплати, на підставі виставленого комісіонером рахунку - фактури з деталізованим розшифруванням.

Розмір комісійної винагороди комісіонера становить 0,5% від вартості придбаних комітенентом товарів та/або послуг, у тому числі сервісних зборів та WEB-послуг. В розмір комісійної винагороди включено вар (п. 4 додатку №1 до договору).

Відповідно до п.6 додатку №1 до договору датою оплати суми заборгованості є дата зарахування коштів на розрахунковий рахунок комісіонера. Прострочення виконання зобов'язання комітента з оплати у строк, що зазначений у п. 2 цього додатка до договору, тягне нарахування встановленого індексу інфляції та відсотків відповідно до умов цього договору.

Позивачем на виконання договору передано відповідачу в користування пластикові картки Е100, що підтверджується актами прийому-передачі карт від 14.08.2017 та 01.08.2016, підписаними та скріпленими печатками обох сторін договору, які містяться в матеріалах справи.

Згідно специфікації б/н від 01.01.2018 до договору комісії комісіонер зобов'язався придбати для комітента товар в строк до 31.01.2018 (додаток №19 до договору), а саме: дизельне паливо, НОМЕР_1 на суму 163 160, 24 грн.

Згідно специфікації б/н від 01.02.2018 до договору комісії комісіонер зобов'язався придбати для комітента товар в строк до 28.02.2018 (додаток №20 до договору), а саме: дизельне паливо, НОМЕР_1 на суму 158 840, 65 грн.

Згідно специфікації б/н від 01.03.2018 до договору комісії комісіонер зобов'язався придбати для комітента товар в строк до 31.03.2018 (додаток №21 до договору), а саме: дизельне паливо, НОМЕР_1 на суму 142 457, 35 грн.

Згідно специфікації б/н від 01.04.2018 до договору комісії комісіонер зобов'язався придбати для комітента товар в строк до 30.04.2018 (додаток №22 до договору), а саме: дизельне паливо, НОМЕР_1 на суму 73 481, 41 грн. та 344, 39 грн. комісія.

Згідно специфікації б/н від 01.05.2018 до договору комісії комісіонер зобов'язався придбати для комітента товар в строк до 31.05.2018 (додаток №23 до договору), а саме: дизельне паливо, НОМЕР_1 на суму 134 414, 36 грн. та послуга користування карткою на суму 73,18 грн.

На виконання умов договору, з 01.01.2018 року по 01.02.2019 року позивач виконав свої зобов'язання перед відповідачем згідно договору, на загальну суму 993 798,02 грн., що підтверджують наступні документи, а саме:

За січень:

Звіт комісіонера №48975 від 15.01.2018 р. на суму 35 038,85 грн.

Звіт комісіонера №50021 від 31.01.2018 р. на суму 128 121,39 грн.

Видаткова накладна №48445 від 15.01.2018 р. на суму 35 038,85 грн.

Акт прийому-передачі товарів №48445 від 15.01.2018 р. на суму 35 038,85 грн.

Видаткова накладна №49386 від 31.01.2018 р. на суму 128 121,39 грн.

Акт прийому-передачі товарів №49386 від 31.01.2018 р. на суму 128 121,39 грн.

Акт надання послуг №48975 від 15.01.2018 р. на суму 175,19 грн.

Акт надання послуг №50021 від 31.01.2018 р. на суму 640,61 грн.

Акт звірки за січень 2018 року до договору № КОМ 15606/16 від 01.08.2016 р.

За лютий

Звіт комісіонера №51129 від 15.02.2018 р. на суму 102 090,19 грн.

Звіт комісіонера №52256 від 28.02.2018 р. на суму 56 750,46 грн.

Видаткова накладна №50507 від 15.02.2018 р. на суму 102 090,19 грн.

Акт прийому-передачі товарів №50507 від 15.02.2018 р. на суму 102 090,19 грн.

Видаткова накладна №51633 від 28.02.2018 р. на суму 56 750,46 грн.

Акт прийому-передачі товарів №51633 від 28.02.2018 р. на суму 56 750,46 грн.

Акт надання послуг №51129 від 15.02.2018 р. на суму 510,45 грн.

Акт надання послуг №52256 від 28.02.2018 р. на суму 283,75 грн.

Акт звірки за лютий 2018 року до договору № КОМ 15606/16 від 01.08.2016.

За березень

Звіт комісіонера №53379 від 15.03.2018 р. на суму 93 224,35 грн.

Звіт комісіонера №54450 від 31.03.2018 р. на суму 49 233,00 грн.

Видаткова накладна №52750 від 15.03.2018 р. на суму 93 224,35 грн.

Акт прийому-передачі товарів №52750 від 15.03.2018 р. на суму 93 224,35 грн.

Видаткова накладна №53930 від 31.03.2018 р. на суму 49 233,00 грн.

Акт прийому-передачі товарів №53930 від 31.03.2018 р. на суму 49 233,00 грн.

Акт надання послуг №53379 від 15.03.2018 р. на суму 466,12 грн.

Акт надання послуг №54450 від 31.03.2018 р. на суму 246,17 грн.

Акт звірки за березень до договору № КОМ 15606/16 від 01.08.2016.

За квітень

Звіт комісіонера №55823 від 15.04.2018 р. на суму 35 149,49 грн.

Звіт комісіонера №57057 від 30.04.2018 р. на суму 38 676,31 грн.

Видаткова накладна №55157 від 15.04.2018 р. на суму 35 149,49 грн.

Акт прийому-передачі товарів №55157 від 15.04.2018 р. на суму 35 149,49 грн.

Видаткова накладна №56356 від 30.04.2018 р. на суму 38 331,92 грн.

Акт прийому-передачі товарів №56356 від 30.04.2018 р. на суму 38 331,92 грн.

Акт надання послуг №56356 від 30.04.2018 р. на суму 344,39 грн.

Акт надання послуг №55823 від 15.04.2018 р. на суму 175,75 грн.

Акт надання послуг №57057 від 30.04.2018 р. на суму 193,38 грн.

Акт звірки за квітень 2018 року до договору № КОМ 15606/16 від 01.08.2016.

За травень

Звіт комісіонера №58322 від 15.05.2018 р. на суму 36 509,68 грн.

Звіт комісіонера №59623 від 31.05.2018 р. на суму 97 977,86 грн.

Видаткова накладна №57616 від 15.05.2018 р. на суму 36 509,68 грн.

Акт прийому-передачі товарів №57616 від 15.05.2018 р. на суму 36 509,68 грн.

Видаткова накладна №58893 від 31.05.2018 р. на суму 97 904,68 грн.

Акт прийому-передачі товарів №58893 від 31.05.2018 р. на суму 97 904,68 грн.

Акт надання послуг №58893 від 31.05.2018 р. на суму 73,18 грн.

Акт надання послуг №58322 від 15.05.2018 р. на суму 182,55 грн.

Акт надання послуг №59623 від 31.05.2018 р. на суму 489,89 грн.

Акт звірки за травень 2018 року до договору № КОМ 15606/16 від 01.08.2016.

Відповідно до п. 8 §3 Договору вартість Товарів та Послуг, а також WEB-послуг вважається прийнятою Комітентом, якщо Комісіонер протягом 30 (тридцяти) календарних днів, починаючи від дати надання Комітенту рахунка-фактури та/або звіту Комісіонера з усіма необхідними додатками до нього, не отримає від Комітента письмового заперечення щодо такого рахунка-фактури та/або звіту Комісіонера.

Як вбачається з матеріалів справи, комісіонером направлено на адресу комітента наступні документи, а саме:

За червень

Звіт комісіонера №61385 від 15.06.2018 р. на суму 92 472,12 грн.; Звіт комісіонера №63192 від 30.06.2018 р. на суму 87 209,83 грн.; Видаткова накладна №60201 від 15.06.2018 р. на суму 92 472,12 грн.; Акт прийому-передачі товарів №60201 від 15.06.2018 р. на суму 92 472,12 грн. 12; Видаткова накладна №61971 від 30.06.2018 р. на суму 85 882,75 грн.; Акт прийому-передачі товарів №61971 від 30.06.2018 р. на суму 85 882,75 грн.; Акт надання послуг №61971 від 30.06.2018 р. на суму 1 327,08 грн.; Акт надання послуг №61385 від 15.06.2018 р. на суму 462,36 грн.; Акт надання послуг №63192 від 30.06.2018 р. на суму 436,05 грн.; Акт звірки за червень 2018 року до договору № КОМ 15606/16 від 01.08.2016.

Факт направлення вищезазначених документів підтверджується експрес накладною за №20400095652583 від 24.07.2018 та реєстром ТОВ Нова пошта для передачі документів. Комітент (відповідач) отримав вище перелічені документи - 26.07.2018, що підтверджується роздруківкою ТОВ Нова пошта щодо відстеження/оплати накладної за №20400095652583.

За липень

Звіт комісіонера №65055 від 15.07.2018 на суму 47 406,51 грн.; Звіт комісіонера №66992 від 31.07.2018 на суму 50 619,45 грн.; Видаткова накладна №63812 від 15.07.2018 на суму 47 406,51 грн.; Акт прийому-передачі товарів №63812 від 15.07.2018 на суму 47 406,51 грн.; Видаткова накладна №65681 від 31.07.2018 р. на суму 50 619,45 грн.; Акт прийому-передачі товарів №65681 від 31.07.2018 р. на суму 50 619,45 грн.; Акт надання послуг №65055 від 15.07.2018 на суму 237,03 грн.; Акт надання послуг №66992 від 31.07.2018 р. на суму 253,10 грн.;Акт звірки за липень 2018 року до договору № КОМ 15606/16 від 01.08.2016.

Факт направлення вищезазначених документів підтверджується експрес накладною за №2040098793699 від 21.08.2018 та реєстром ТОВ Нова пошта для передачі документів. Комітент (відповідач) отримав вище перелічені документи - 23.08.2018, що підтверджується роздруківкою ТОВ Нова пошта щодо відстеження/оплати накладної за №2040098793699.

За серпень

Звіт комісіонера №68942 від 15.08.2018 на суму 14 907,16 грн.; Звіт комісіонера №70955 від 31.08.2018 на суму 19 158,79 грн.; Видаткова накладна №67637 від 15.08.2018 р. на суму 14 751,95 грн.; Акт прийому-передачі товарів №67637 від 15.08.2018 на суму 14 751,95 грн.; Акт надання послуг №68204 від 15.08.2018 р. на суму 155,21 грн.; Видаткова накладна №69601 від 31.08.2018 на суму 18 903,78 грн.; Акт прийому-передачі товарів №69601 від 31.08.2018 на суму 18 903,78 грн.;Акт надання послуг №70207 від 31.08.2018 на суму 255,01 грн.; Акт надання послуг №68942 від 15.08.2018 на суму 73,76 грн.; Акт надання послуг №70955 від 31.08.2018 на суму 94,52 грн.; Акт звірки за серпень 2018 року до договору № КОМ 15606/16 від 01.08.2016.

Факт направлення вищезазначених документів підтверджується експрес накладною за №20400103495800 від 03.10.2018 та реєстром ТОВ Нова пошта для передачі документів. Комітент (відповідач) отримав вище перелічені документи - 05.10.2018, що підтверджується роздруківкою ТОВ Нова пошта щодо відстеження/оплати накладної за №20400103495800.

За вересень

Звіт комісіонера №73004 від 15.09.2018 на суму 4 041,71 грн.; Видаткова накладна №71635 від 15.09.2018 на суму 4 041,71 грн.; Акт прийому-передачі товарів №71635 від 15.09.2018 р. на суму 4 041,71 грн.; Акт надання послуг №74336 від 30.09.2018 на суму 101,42 грн.; Акт надання послуг №73004 від 15.09.2018 на суму 20,21 грн.; Акт звірки за вересень 2018 року до договору № КОМ 15606/16 від 01.08.2016.

Факт направлення вищезазначених документів підтверджується експрес накладною за №20400106786119 від 31.10.2018 та реєстром ТОВ Нова пошта для передачі документів. Комітент (відповідач) отримав вище перелічені документи - 02.11.2018, що підтверджується роздруківкою ТОВ Нова пошта щодо відстеження/оплати накладної за №20400106786119.

За жовтень

Акт надання послуг №76469 від 15.10.2018 на суму 168,56 грн.; Акт звірки за жовтень 2018 року до договору № КОМ 15606/16 від 01.08.2016.

Факт направлення вищезазначених документів підтверджується експрес накладною за №20400110118032 від 26.11.2018 та реєстром ТОВ Нова пошта для передачі документів. Комітент (відповідач) отримав вище перелічені документи - 28.11.2018, що підтверджується роздруківкою ТОВ Нова пошта щодо відстеження/оплати накладної за №20400110118032.

Позивач виставив відповідачу рахунки, з деталізаціями до них, за період з 01.01.2018 року по 01.02.2019 на загальну суму 993 798,02 грн.

Відповідач частково оплатив поставлений йому товар в розмірі 1022100, 00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями, наявними в матеріалах справи. З яких 60 496, 86 грн. зараховано за товари/послуги отримані відповідачем до 31.12.2017 року (сальдо початкове в акті звірки за січень 2018 року), а 993798, 02 грн. за товари/послуги отримані з 01.01.2018 по 31.10.2018.

Таким чином, прострочена заборгованість відповідача перед позивачем за Договором становить 32194,88 грн.

З метою досудового врегулювання спору, 21.12.2018 позивачем на адресу відповідача, надіслано претензію №1 (вих.№15 від 21.12.2018) про добровільну сплату боргу 32194,88 грн. у строк не пізніше 10 банківських днів з моменту отримання претензії.

Невиконання відповідачем обов'язку стосовно повної сплати заборгованості за договором №КОМ-15606/16 від 01.08.2016 в розмірі 32194,88 грн. стало підставою звернення позивача з даним позовом до суду.

Проаналізувавши та дослідивши матеріали справи, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими виходячи з такого.

За приписами ст. 627 ЦК України, відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Статтею 174 Господарського кодексу України передбачено, що господарський договір є підставою виникнення господарських зобов'язань.

Згідно з ч.ч. 1, 7 ст. 193 ГК України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Не допускаються одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов'язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.

Відповідно до приписів статей 525, 526 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно зі статтею 610 ЦК України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Зміст договору, відповідно до ст. 628 ЦК України, становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до ст. 1011 ЦК України за договором комісії одна сторона (комісіонер) зобов'язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента.

Комітент повинен виплатити комісіонерові плату в розмірі та порядку, встановлених у договорі комісії (ч.1 ст.1013 ЦК України).

Згідно ст. 1022 ЦК України після вчинення правочину за дорученням комітента комісіонер повинен надати комітентові звіт і передати йому все одержане за договором комісії. Комітент, який має заперечення щодо звіту комісіонера, повинен повідомити його про це протягом тридцяти днів від дня отримання звіту. Якщо такі заперечення не надійдуть, звіт вважається прийнятим.

Матеріали справи не містять, а сторонами не надано доказів письмових заперечень щодо рахунка-фактури та/або звіту Комісіонера, отже відповідно до умов договору (п. 8 §3 Договору) документи вважаються прийнятими відповідачем без заперечень.

Таким чином, в порушення умов Договору (п.2 додатку №1 до договору) відповідач у встановлені строки з позивачем не розрахувався. Оплату за надані послуги в повному обсязі відповідач не здійснив.

Таким чином, відповідач порушив взяті на себе за умовами Договору №КОМ-15606/16 від 01.08.2016 зобов'язання та вимоги чинного законодавства.

На день розгляду спору відповідач оплату вартості товарів та послуг не здійснив, належних та допустимих доказів на підтвердження цього факту суду не надав.

Глава 50 ЦК України передбачає підстави та умови припинення зобов'язання, зокрема, статтею 599 ЦК України встановлено, що зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Отже, зобов'язання відповідача оплатити поставлений товар не припинено.

Приписами ст. 629 ЦК України встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст. 68 Конституції України закони України підлягають обов'язковому виконанню на всій території України всіма юридичними та фізичними особами.

Враховуючи зазначене, вимога позивача про стягнення з відповідача 32194, 88 грн. основного боргу за Договором №КОМ-15606/16 від 01.08.2016 пред'явлена до стягнення обґрунтовано та підлягає задоволенню.

У відповідності до положень чинного законодавства захист цивільних прав здійснюється, зокрема, шляхом стягнення з особи, яка порушила право, завданих збитків, а у випадках передбачених законодавством або договором, неустойки (штрафу, пені), а також інших засобів передбачених законодавством.

До інших засобів захисту цивільних прав, у відповідності до ст. 625 ЦК України, відносяться втрати від інфляції та 3 % річних.

Статтю 625 ЦК України встановлено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Сплата 3% річних від простроченої суми (якщо інший їх розмір не встановлений договором або законом), так само як й інфляційні нарахування, не мають характеру штрафних санкцій і є способом захисту майнового права та інтересу кредитора шляхом отримання від боржника компенсації (плати) за користування ним коштами, належними до сплати кредиторові.

Пунктом 3 § 6 договору сторони передбачили, що у випадку невиконання або неналежного виконання відповідачем свого обов'язку з оплати рахунків у встановлені додатком №1 строки, комітент зобов'язується оплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також п'ятнадцять відсотків річних, рахуючи з дня наступного за днем в який повинна була надійти оплата.

Позивачем заявлені вимоги про стягнення 1853, 04 грн. 15 % річних, за загальний період з 31.08.2018 по 31.01.2019 та 1436,66 грн. інфляційних втрат за загальний період з 31.08.2018 по 31.01.2019.

Розрахуноки 15 % річних та інфляційних втрат судом перевірені та визнані такими, що виконані вірно.

Враховуючи викладене, вимога про стягнення з відповідача 1853, 04 грн. 15 % річних та 1436,66 грн. інфляційних втрат за Договором №КОМ-15606/16 від 01.08.2016 заявлені до стягнення правомірно та підлягають задоволенню судом.

Статтею 73 ГПК України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з ст. 74 ГПК України обов'язок доказування і подання доказів віднесено на сторони. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

За приписами статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

На підставі викладеного, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, заснованими на законі, доведеними та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно зі ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 129, 233, 237, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «КОЛІБРІ ТРЕЙД» до ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ФЕНИКС ТРАНС» задовольнити повністю.

2. Стягнути з ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ФЕНИКС ТРАНС» (юридична адреса: 72319, м. Мелітополь Запорізької області, вул. Кірова, б. 47 кв. 46; адреса для листування: 72319, м. Мелітополь Запорізької області, вул. О.Невського, буд.91, код ЄДРПОУ 38699969) на користь ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «КОЛІБРІ ТРЕЙД» (юридична адреса: 04201, м.Київ, вул. Кульженків сім'ї, буд. 35; адреса для листування: 04073, м.Київ, пр. С.Бандери, буд. 9, корп. 2-А, офіс 2-301, код ЄДРПОУ 39359172) 32194 (тридцять дві тисячі сто дев'яносто чотири) грн. 88 коп. основного боргу, 1853 (одну тисячу вісімсот п'ятдесят три) грн. 04 коп. 15% річних, 1436 (одну тисячу чотириста тридцять шість) грн. 26 коп. інфляційних втрат та 1921 (одну тисячу дев'ятсот двадцять одну) грн. 00 коп. судового збору. Видати наказ.

Повне судове рішення складено « 16» квітня 2019р.

Суддя Н. Г. Зінченко

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення до Центрального апеляційного господарського суду через господарський суд Запорізької області, а у разі проголошення вступної та резолютивної частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення16.04.2019
Оприлюднено17.04.2019
Номер документу81206342
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/301/19

Судовий наказ від 13.05.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Зінченко Н.Г.

Рішення від 16.04.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Зінченко Н.Г.

Ухвала від 15.02.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Зінченко Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні