ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.04.2019 Справа №914/2011/18
За позовом: Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл.Ринок, 1; ідент.код 04055896)
до Відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Крамсервіс (79066, м.Львів, вул. Довженка,2; ідент.код 19162936)
про: розірвання Договору оренди землі від 11.11.2014 та повернення земельної ділянки.
Суддя: Стороженко О.Ф.
Секретар: Мазуркевич М.Р.
Представники:
Позивача: ОСОБА_1 - Довіреність №2901/вих.-59 від 17.01.2018;
Відповідача: ОСОБА_2 - Довіреність б/н від 30.11.2018.
Процесуальні дії вчинено судом у приміщенні Господарського суду Львівської області: зал судового засідання №11.
Львівською міською радою подано Позовну заяву з вимогами:
-розірвати Договір від 11.11.2014, укладений із Товариством з обмеженою відповідальністю Крамсервіс щодо оренди земельної ділянки (загальна площа 0,019га, кадастровий №4610136800:03:003:0011), розташованої у місті Львові, вулиця Хуторівка, яку надано для влаштування та обслуговування автосалону і станції технічного обслуговування автомобілів , проте, Відповідачем земельна ділянка використовується не за цільовим призначенням;
-зобов'язати Відповідача повернути земельну ділянку, яка є об'єктом оренди.
Підставами позову зазначено:
-пунктом 1 Ухвали Львівської міської ради від 10.07.2014 № 3649 продовжено ТзОВ Крамсервіс на 5 років строк оренди земельних ділянок загальною площею 0,0283 га (кадастровий номер 4610136800:03:003:0011) на вул. Хуторівці (м.Львів) для влаштування та обслуговування автосалону і станції технічного обслуговування автомобілів за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, у тому числі: площею 0,0190 га у межах червоних ліній з обмеженням без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень; площею 0,0093 га;
-11.11.2014 Львівською міською радою та ТзОВ Крамсервіс було укладено Договір оренди землі, який зареєстровано у Львівській міській раді 11.11.2014 року за №С-2824;
-Договір укладено на 5 років: до 10.07.2019 року (п.8);
-ТзОВ Крамсервіс використовує орендовану земельну ділянку на вул.Хуторівці (кадастровий номер 4610136800:03:003:0011) з порушенням умов Договору, визначених у пунктах 1,15,16,26,30,31, що є підставою звернення з позовом про розірвання Договору та повернення земельної ділянки;
-відповідно до п. 1 Договору оренди землі, Львівська міська рада (Орендодавець), на підставі Податкового кодексу України, Ухвал Львівської міської ради від 26.07.2012 №1675, від 18.06.2009 №2712, від 10.07.2014 №3649, надала ТзОВ Крамсервіс у строкове платне користування земельну ділянку, яка розташована у м. Львові, на вул. Хуторівці, для влаштування та обслуговування автосалону і станції технічного обслуговування автомобілів;
-згідно з пунктами 2, 3 Договору, в оренду передано земельну ділянку (кадастровий № 4610136300:03:003:0011), загальною площею 0,0190 га (у т.ч. площею 0,0190 га у межах червоних ліній), на якій немає об'єктів нерухомого майна;
-Договором оренди землі (п.п. 15, 16) встановлені умови використання земельної ділянки: мета використання земельної ділянки - для влаштування та обслуговування автосалону і станції технічного обслуговування автомобілів (п.15); цільове призначення земельної ділянки (категорія земель згідно зі ст.19 Земельного кодексу України) - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення;
-пунктом 26 Договору передбачено, що на орендовану земельну ділянку встановлено обмеження (обтяження) згідно з Висновком Управління архітектури від 23.10.2013 №2401-636 та Обмеженнями Відділу Держземагенства у м. Львові від 25.11.2013 №40/01-15/3878-4;
-пунктом 28 Договору визначені права Орендодавця, а саме: право вимагати від Орендаря використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з Договором, дотримання екологічної безпеки землекористування та збереження родючості ґрунтів, додержання державних стандартів, норм і правил та ін.;
-Договором передбачено, що Орендар земельної ділянки має право самостійно господарювати з дотриманням умов Договору оренди землі (п.30), та зобов'язаний, окрім іншого, виконувати щодо об'єкта оренди встановлені обмеження (п.31);
-як встановлено Комісією та підтверджується Актом обстеження земельних ділянок від 20.07.2018 (складеним відповідно до Протоколу позапланового засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій від 27.06.2018 № 7), Відповідач використовує земельну ділянку на вул. Хуторівці не за цільовим призначенням, визначеним у Договорі оренди землі, а для іншої мети - здійснення торгівлі паливно-мастильними матеріалами та зрідженим природним газом;
-вказані дії Відповідача суперечать встановленим у Договорі умовам використання земельної ділянки, а також порушують державні стандарти, норми і правила;
- порядок приймання, зберігання і роздрібної торгівлі бензином, дизельним пальним, гасом, маслами, мастилами регулюється Правилами роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442;
-відповідно до п. 1, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами визначають порядок приймання та роздрібної торгівлі бензином, дизельним паливом, скрапленим вуглеводневим газом, гасом, маслами, мастилами (нафтопродукти), розфасованими нафтопродуктами, а також регламентують вимоги стосовно дотримання прав споживачів щодо належної якості нафтопродуктів, безпеки для життя та здоров'я споживачів, навколишнього природного середовища;
-згідно з п. 2 Правил: роздрібний продаж нафтопродуктів здійснюється через мережу автозаправних станцій (АЗС), що призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів; продаж нафтопродуктів (крім бензину, дизельного палива, скрапленого вуглеводневого газу) у дрібній розфасовці здійснюється також через спеціалізовані магазини, що продають товари господарського вжитку;
-пунктом 3 Правил визначено, що АЗС поділяються на стаціонарні, пересувні та контейнерні;
-Наказом Держкоммістобудування від 17 квітня 1992 р. N 44 затверджені Державні будівельні норми Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень ДБН 360-92** , якими встановлено вимоги до розміщення АЗС та необхідність дотримання санітарно-гігієнічних, екологічних, протипожежних та інших нормативних вимог при їх проектуванні;
-пунктом 7.59* ДБН передбачено, що розміщення АЗС повинно здійснюватись на ділянках, передбачених для їх будівництва відповідною містобудівною документацією; в інших випадках, у разі відсутності або після завершення розрахункового терміну дії цих документів, вибір земельної ділянки та погодження місця розташування АЗС здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства, на підставі містобудівного обґрунтування розміщення об'єкта, погодженого і затвердженого в установленому порядку;
-згідно з пунктом 7.61* ДБН, розміщення нових та реконструкцію існуючих АЗС необхідно здійснювати з дотриманням санітарних розривів та протипожежних відстаней від найближчої з споруд АЗС до найближчих будинків, споруд та інженерних мереж, з урахуванням Правил безпеки дорожнього руху;
-згідно з Державними санітарними правилами планування та забудови населених пунктів, які затверджені Наказом Міністерства охорони здоров'я України № 173 від 19.06.1996 року, обов'язковому погодженню з органами, установами та закладами санепідслужби підлягають проектно-планувальні документи різних рівнів, в тому числі проекти окремих будівель та споруд (п.2.2);
-для розміщення АЗС необхідно отримати у власність чи користування земельну ділянку, призначену для цієї мети, а також необхідно: провести геологічні вишукування під установку газових колонок; провести топографічну зйомку для проектування АЗС; розробити містобудівний розрахунок та отримати містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки в Управлінні архітектури та урбаністики; розробити і отримати Технічні умови; розробити проект АЗС та погодити його в державних службах (МНС, СЕС, Службі охорони навколишнього середовища та охорони праці); отримати висновок експертизи щодо відповідності проекту АЗС нормативно-правовим актам з промислової безпеки та охорони праці; пройти державну експертизу проекту АЗС; укласти договори на експертний і технічний нагляд; отримати дозвіл на будівництво в Інспекції архітектурно-будівельного контролю; виготовити технічний паспорт об'єкту будівництва АЗС; ввести об'єкт (АЗС) в експлуатацію;
-враховуючи зазначене, для розміщення АЗС та здійснення торгівлі паливно-мастильними матеріалами і зрідженим природним газом, чинне законодавство України встановлює обов'язковість отримання відповідних дозвільних документів;
-усупереч вимогам законодавства, Відповідач здійснює таку діяльність без отримання необхідних дозвільних документів;
-автозаправні станції і автозаправні комплекси є об'єктами дорожнього сервісу (ст. 1 Закону України Про автомобільні дороги );
-згідно зі ст. 37 вказаного Закону, будівництво споруд, об'єктів дорожнього сервісу, автозаправних станцій, прокладення інженерних мереж та виконання інших робіт у межах смуги відведення автомобільних доріг здійснюються згідно з дозволом органів державного управління автомобільними дорогами та за попереднім погодженням з відповідними підрозділами Національної поліції в порядку, передбаченому законодавством України;
-земельна ділянка розташована в межах червоних ліній вулиць і на ній забороняється будь-яке капітальне будівництво та посадка багаторічних дерев;
-усупереч вимогам Закону України Про автомобільні дороги , у Відповідача відсутній дозвіл на розміщення, будівництво, реконструкцію та функціонування автозаправної станції і автозаправного комплексу в межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування;
-відповідно до ст.ст. 142-145 Конституції України, до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи місцевого самоврядування в межах наданих їм повноважень, шляхом прийняття рішень;
-стаття 12 Земельного кодексу України визначає, що до повноважень місцевих рад відноситься розпорядження землями територіальних громад;
-відповідно до ст. 83 Земельного кодексу України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю; у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності;
-Львівська міська рада розпорядилася земельною ділянкою комунальної власності на вул. Хуторівці та надала її в оренду Відповідачеві для влаштування і обслуговування автосалону та станції технічного обслуговування автомобілів;
-рішення про надання Орендареві вказаної земельної ділянки для розміщення АЗС та здійснення торгівлі паливно-мастильними матеріалами і зрідженим природним газом Львівська міська рада не приймала;
-нецільове використання Відповідачем земельної ділянки суперечить умовам Договору оренди землі, здійснюється з порушенням вимог Державних будівельних норм (затверджених Наказом Держкоммістобудування від 17 квітня 1992 №44), Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів (затверджених Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19.06.1996 № 173), Закону України Про автомобільні дороги , Закону України Про оренду землі ;
-нелегальна діяльність Відповідача щодо торгівлі паливно-мастильними матеріалами та зрідженим природним газом на орендованій земельній ділянці загрожує безпечному проживанню мешканців міста Львова та може спричинити шкоду їхньому життю, здоров'ю та майну;
-згідно з нормою ст.13 Закону Про оренду землі , Відповідач зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов Договору та вимог земельного законодавства;
-відповідно до ч. 1 ст. 24 вказаного Закону, Орендодавець має право вимагати від Орендаря: використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з договором оренди; дотримання екологічної безпеки землекористування та збереження родючості ґрунтів, додержання державних стандартів, норм і правил;
-статтею 25 вказаного Закону передбачені права та обов'язки Орендаря, зокрема: самостійно господарювати на землі з дотриманням умов Договору оренди землі та виконувати встановлені щодо об'єкта оренди обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або Договором;
-статтею 32 вказаного Закону передбачений порядок припинення договору оренди землі, шляхом його розірвання, в разі невиконання Сторонами обов'язків, передбачених статтями 24 і 25 цього Закону та умовами Договору;
-статтею 34 цього Закону встановлено, що у разі припинення або розірвання Договору оренди землі Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених Договором;
-пунктом 38 Договору визначено: дія Договору припиняється шляхом його розірвання за рішенням суду на вимогу однієї із Сторін унаслідок невиконання другою Стороною обов'язків, передбачених Договором... .
Відповідачем подано Відзив на позов, у якому викладено обґрунтування безпідставності заявлених Позивачем вимог, так як:
- Позивач стверджує, що, згідно з Договором оренди землі від 11.11.2011, земельна ділянка площею 0,0190га, яка розташована у м.Львів, вул.Хуторівка (кадастровий номер 4610136800:03:003:0011) передавалась в оренду Відповідачу для влаштування та обслуговування автосалону та станції технічного обслуговування автомобілів, однак, відповідно до Акту обстеження земельних ділянок від 20.07.2018, складеного представниками Позивача, вказана земельна ділянка використовується Товариством Крамсервіс для торгівлі паливно-мастильними матеріалами та зрідженим природним газом, що є порушенням умов Договору та підставою для його розірвання;
-ствердження Позивача, зазначені в Акті обстеження земельних ділянок від 20.07.2018 року, є неправдивими та такими, що не відповідають реальному стану речей;
-згідно з даними Акту обстеження земельних ділянок від 20.07.2018, Відповідачем здійснюється торгівля паливно-мастильними матеріалами та зрідженим природним газом на двох земельних ділянках, що розташовані у м.Львів, вул. Хуторівка, 59-а, кадастровий номер 4610136800:03:003:0011 та кадастровий номер 4610136800:03:003:0010;
-земельна ділянка площею 0,0093га, кадастровий номер 4610136800:03:003:0010, перебуває у приватній власності Відповідача та є суміжною із земельною ділянкою площею 0,0190 га, кадастровий номер 4610136800:03:003:0011;
-цільове призначення земельної ділянки за кадастровим номером 4610136800:03:003:0010 - 12.08, - для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій, таке саме цільове призначення є і у земельної ділянки за кадастровим номером 4610136800:03:003:0011;
-у безпосередній близькості від земельної ділянки площею 0,0190 га (кадастровий номер 4610136800:03:003:0011) розташовані ще три земельні ділянки, у тому числі і суміжні із зазначеною, а саме: земельна ділянка площею 0,0601 га, кадастровий номер 4610136800:03:003:0001, що перебуває у приватній власності Відповідача, цільове призначення якої 03.10, - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов'язаної з отриманням прибутку); земельна ділянка площею 0,0748 га, кадастровий номер 4610136800:03:003:0003, що перебуває у приватній власності Відповідача, цільове призначення 12.08, - для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій; земельна ділянка площею 0,0354 га, кадастровий номер 4610136800:03:003:0002, що перебуває у користуванні Відповідача на підставі Договору оренди №С-2615 від 27.11.2013, цільове призначення 12.08, - для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій;
-на земельній ділянці площею 0,0190га (кадастровий номер 4610136800:03:003:0011) Відповідачем не здійснюється торгівля паливно-мастильними матеріалами та зрідженим природним газом;
-єдиним доказом, який подав Позивач на підтвердження буцімто нецільового використання Відповідачем земельної ділянки площею 0,0190га (кадастровий номер 4610136800:03:003:0011) є Акт обстеження земельних ділянок від 20.07.2018;
-вважаємо даний доказ неналежним, оскільки, згідно з Актом обстеження земельних ділянок від 20.07.2018, Відповідачем здійснюється торгівля паливно-мастильними матеріалами та зрідженим природним газом на земельних ділянках із кадастровими номерами 4610136800:03:003:0011 та 4610136800:03:003:0010, проте, тільки одна із цих земельних ділянок перебуває в оренді Відповідача (інша перебуває у його власності);
-дані земельні ділянки є суміжними, а межові знаки, за допомогою яких можна було б встановити межі кожної із земельних ділянок, - відсутні, тому визначити, де проходить межа між вказаними земельними ділянками (без відновлення меж земельних ділянок в натурі), не є можливим;
-відповідно, Комісія, при обстеженні земельних ділянок, без допомоги спеціалізованої землевпорядної організації, не могла самостійно визначити, які об'єкти знаходяться на кожній із зазначених земельних ділянок, а відтак ніяк не могла встановити факт порушення Відповідачем умов Договору оренди земельної ділянки;
-отже, на підставі Акту обстеження земельних ділянок від 20.07.2018 неможливо встановити обставини, які входять в предмет доказування, так як неможливо встановити, на якій саме земельній ділянці (із двох зазначених) здійснюється торгівля паливно-мастильними матеріалами;
-відповідно до ч.1 ст. 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії;
-відповідно до п. 1.2. Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженого Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №548 від 23.07.2010, код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі;
-відповідно до п. 1.3. Класифікації, класифікація видів цільового призначення земель застосовується для використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, організаціями, підприємствами, установами для ведення обліку земель та формування звітності із земельних ресурсів;
-відповідно до п. 1.4. Класифікації, класифікація видів цільового призначення земель визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об'єктів;
-відповідно до Класифікації, секція: Землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, розділ 12: землі транспорту, підрозділ 12.08: для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій;
-отже, цільовим призначенням спірної земельної ділянки (кадастровий номер 4610136800:03:003:0011) є розміщення та експлуатація будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій, а оскільки, відповідно до ст.1 ЗУ Про автомобільні дороги , автозаправні станції та автозаправні комплекси є об'єктами дорожнього сервісу, то можна зробити висновок, що розміщення їх на земельних ділянках із цільовим призначенням 12.08 не є порушенням цільового використання таких земельних ділянок;
-відсутність у суб'єкта господарювання дозволів на здійснення тієї чи іншої діяльності, дозволів на розміщення тих чи інших об'єктів є порушенням правил здійснення господарської діяльності суб'єктом господарювання і не є порушенням цільового призначення земельної ділянки, а відтак не є порушенням умов Договору оренди;
-законних підстав для розірвання Договору оренди земельної ділянки немає;
-відповідно до ст. 141 Земельного кодексу України, підставою припинення права користування земельною ділянкою є, зокрема, використання земельної ділянки не за цільовим призначенням;
-відповідно до ст. 144 Земельного кодексу України: у разі виявлення порушення земельного законодавства, державний інспектор сільського господарства, державний інспектор з охорони довкілля складають протокол про порушення та видають особі, яка допустила порушення, вказівку про його усунення у 30-денний строк; якщо особа, яка допустила порушення земельного законодавства, не виконала протягом зазначеного строку вказівки державного інспектора щодо припинення порушення земельного законодавства, державний інспектор сільського господарства, державний інспектор з охорони довкілля, відповідно до закону, накладають на таку особу адміністративне стягнення та повторно видають вказівку про припинення правопорушення чи усунення його наслідків у 30-денний строк; у разі неусунення порушення земельного законодавства у 30-денний строк, державний інспектор сільського господарства, державний інспектор з охорони довкілля звертаються до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування;
-рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про припинення права користування земельною ділянкою може бути оскаржене землекористувачем у судовому порядку;
-Позивачем не надано жодних доказів дотримання зазначеного обов'язкового порядку припинення права користування земельними ділянками, а отже, позовні вимоги не можуть бути задоволені;
-Відповідач сумлінно виконує умови укладених Договорів оренди земельних ділянок, що зазначені вище, а також дотримується вимог стосовно цільового використання земельних ділянок, які перебувають у його приватній власності, що підтверджується фактом отримання ним містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок на проектування та будівництво автомийки, станції технічного обслуговування автомобілів із допоміжними торговими приміщеннями на вулиці Хуторівці, що були затверджені Наказом Департаменту містобудування №120 від 09.08.2012 року.
Представники Сторін надали (усно) пояснення стосовно обставин спору.
Доказ, поданий Позивачем 04.04.2019, залишено судом без розгляду.
Справу, згідно з нормами статей 12, 247 ГПК України, розглянуто за правилами загального позовного провадження (у межах розумного строку).
У ході дослідження обставин спору та поданих доказів, - суд встановив:
11.11.2014 Сторонами укладено Договір оренди землі, згідно з умовами якого Львівська міська рада (Орендодавець), на підставі Ухвали №3649 від 10.07.2014 Про продовження ТзОВ Крамсервіс терміну оренди земельних ділянок на вул. Хуторівці та продаж ТзОВ Крамсервіс земельних ділянок на вул. Хуторівці , передала Товариству з обмеженою відповідальністю Крамсервіс (Орендар) у строкове платне користування (до 10.07.2019) земельну ділянку (загальна площа 0,019га; кадастровий номер 4610136800:03:003:0011), розташовану у місті Львові, вулиця Хуторівка.
Відповідно до умов п.п.1,15 Договору, вказану земельну ділянку надано Відповідачу (в оренду) для влаштування та обслуговування автосалону і станції технічного обслуговування автомобілів , що, згідно з п.15 Договору, визначено як мета використання земельної ділянки.
Пунктом 16 Договору визначено цільове призначення земельної ділянки (категорія земельної ділянки згідно зі ст.19 ЗК України): землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення .
Оскільки нормою ч.1 ст.19 ЗК України визначено категорії земель України за основним цільовим призначенням , серед яких: землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення (п. ж ), тому, умовами п.16 Договору визначено саме категорію орендованої земельної ділянки, виходячи з її основного цільового призначення .
Загальне основне цільове призначення земельної ділянки (передбачене нормою ч.1 ст.19 ЗК) зумовлює необхідність визначення конкретного цільового призначення кожної земельної ділянки, яка надається в оренду.
Враховуючи факт надання Відповідачу земельної ділянки (в оренду) для певної, чітко визначеної мети, яка і визначає безпосереднє цільове призначення даної земельної ділянки, умовами п.п.1,15 Договору встановлено дійсне цільове призначення земельної ділянки: для влаштування та обслуговування автосалону і станції технічного обслуговування автомобілів .
Умовами п.17 Договору встановлено заборону самовільної забудови земельної ділянки .
Нормою ч.1 ст.25 Закону України Про оренду землі встановлено обов'язок Орендаря: використовувати земельну ділянку з дотримання умов Договору оренди .
Тобто, у Відповідача наявний обов'язок щодо використання орендованої земельної ділянки за її безпосереднім цільовим призначенням (визначеним умовами п.п.1, 15 Договору).
Зазначений обов'язок Орендаря кореспондує праву Орендодавця, встановленому нормою ч.1 ст.24 Закону Про оренду землі , яке передбачено також умовами п.28 Договору, а саме: праву вимагати від Орендаря використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з Договором .
Реалізуючи зазначене право, Позивачем (створеною ним Комісією) 20.07.2018 проведено обстеження орендованої (Відповідачем) земельної ділянки.
Проте, в Акті обстеження від 20.07.2018 (затвердженого Департаментом містобудування Львівської міської ради) відсутні чіткі дані стосовно використання Товариством Крамсервіс спірної земельної ділянки, так як:
-в Акті зазначено дві (суміжні) земельні ділянки, що розташовані на вул. Хуторівка, 59-а: орендовану земельну ділянку площею 0,019га (кадастровий номер: 4610136800:03:003:0011) та земельну ділянку площею 0,0093га (кадастровий номер 4610136800:03:003:0010), яка перебуває у власності Відповідача на підставі Ухвали Львівської міської ради №4295 від 29.01.2015 та Договору купівлі-продажу від 29.04.2015;
-в Акті зазначено: за результатами обстеження земельних ділянок встановлено, що на земельних ділянках проводиться торгівля паливно-мастильними матеріалами та зрідженим природним газом ;
-в Акті не зазначено, яким чином на земельних ділянках (Товариства Крамсервіс ) здійснюється вказана торгівля, а також - не зазначено об'єктів такої торгівлі;
-при обстеженні не складено План-схеми кожної з двох суміжних ділянок із позначенням місця розташування конкретних об'єктів торгівлі.
Отже, Акт обстеження від 20.07.2018 (у якому відсутні будь-які конкретні дані щодо ведення торгівлі паливно-мастильними матеріалами на орендованій ділянці) не є достовірним доказом здійснення Відповідачем зазначеної торгівельної діяльності.
Так як інших доказів, які б підтверджували здійснення Товариством Крамсервіс торгівлі паливо-мастильними матеріалами та зрідженим природним газом, - не надано, відповідно, наявний факт недоведення Позивачем тих обставин, що є підставою позову і входять у предмет доказування у справі.
Оскільки, згідно з нормами статей 141 (п. г ч.1), 143 (п. а ч.1) ЗК України та ст.32 (ч.1) Закону Про оренду землі , Договір оренди може бути розірвано судом у разі невиконання Орендарем обов'язку щодо використання земельної ділянки за її цільовим призначенням (такий обов'язок передбачено статтею 25 Закону та умовами Договору), тому, недоведення Позивачем (достовірними доказами) факту порушення Відповідачем вимог законодавства та умов Договору щодо цільового використання спірної земельної ділянки зумовлює наявність підстав для відмови у задоволенні як основної позовної вимоги про розірвання Договору, так і похідної вимоги про повернення об'єкту оренди.
Згідно з нормою ч.1 ст.129 ГПК України, наявні підстави для покладення судових витрат у справі на Позивача.
Виходячи з наведеного та керуючись нормами статей 2, 12-14, 73-80, 91, 129, 232, 233, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, - суд
ВИРІШИВ:
1. Відмовити у задоволенні позову повністю.
Дане Рішення набирає законної сили відповідно до норм статей 240, 241, 254, 256, 257 ГПК України, а саме:
- у випадку відсутності апеляційного оскарження - після закінчення 20-денного строку, встановленого на подання апеляційної скарги (до Західного апеляційного господарського суду), який обчислюється з дня складення повного Рішення;
- у випадку апеляційного оскарження (у 20-денний строк) і відсутності факту скасування - після ухвалення Західним апеляційним господарським судом відповідного судового рішення.
Повне Рішення складено 15.04.2019.
Суддя Стороженко О.Ф.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2019 |
Оприлюднено | 17.04.2019 |
Номер документу | 81207010 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Стороженко О.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні