РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 квітня 2019 року справа № 580/572/19
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючого судді Бабич А.М., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) в залі суду адміністративну справу за позовом заступника керівника Черкаської місцевої прокуратури до Чорнявської сільської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
15.02.2019 заступник керівника Черкаської місцевої прокуратури (18015, м. Черкаси, вул. Б. Хмельницького, буд.60) (далі – позивач) звернувся у Черкаський окружний адміністративний суд з позовом до Чорнявської сільської ради (19646, Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чорнявка, вул.Гагаріна, буд.26; код ЄДРПОУ 26323686) (далі - відповідач) про:
визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо незатвердження планів проведення технічної інвентаризації та паспортизації спортивного та дитячого майданчиків;
зобов'язання відповідача на черговій сесії вирішити питання розроблення та затвердження планів проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика за адресою: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чорнявка, вул. Гагаріна, - спортивного майданчика за адресою: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чорнявка, вул. Гагаріна.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що бездіяльність відповідача з питання забезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивних майданчиків та їх споруд, як елементів майданчиків, ставить під загрозу закріплені ст. 3, 27 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров'я, грубо порушує вимоги Закону України “Про благоустрій населених пунктів”, призводить до безконтрольності за технічним станом елементів дитячих майданчиків, спортивного обладнання, ігрових споруд та тренажерів і може завдати тяжких наслідків здоров'ю дітей села, що відповідно порушує визначені чинним законодавством інтереси держави у сфері охорони дитинства. Тому просив задовольнити позов.
Ухвалою суду від 19.02.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи здійснювати на виконання ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) за правилами спрощеного позовного провадження. Також встановлено відповідачу строк, тривалістю п'ятнадцять днів з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі, для надання відзиву на позовну заяву та повідомлено сторін про строки для надання клопотань про виклик їх у судове засідання. Вказану ухвалу відповідач отримав 26.02.2019, а позивач – 25.02.2019.
Відповідач відзиву на позов не надав, про причини його неподання суд не повідомив.
Оскільки від сторін не надійшли суду клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням їх представників, у тому числі сторони не заявили заперечень проти розгляду справи у спрощеному провадженні, суд вирішив справу розглянути без проведення судового засідання та їх виклику (у письмовому провадженні).
Оцінивши доводи сторін, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, з огляду на таке.
Суд встановив, що на запит Черкаської місцевої прокуратури відповідач його повідомив листом від 18.01.2019 №16/02-17 (копія в матеріалах справи), що на його території на вулиці Гагаріна встановлені 01.11.2017 дитячий та 12.04.2018 спортивний майданчики, які знаходяться на його балансі. Рішення про затвердження планів проведення технічної інвентаризації та паспортизації цих майданчиків не приймалось.
Актами від 01.11.2017 та від 12.04.2018 відповідно підтверджується введення вказаних об'єктів у експлуатацію. Рішенням17.03.2017 №16-2/VII відповідач затвердив на сесії Правила благоустрою території Чорнявської сільської ради.
За результатами проведеного Черкаською місцевою прокуратурою вивчення інформації стану дотримання органами місцевого самоврядування вимог законодавства при забезпеченні безпечного дозвілля дітей нею виявлено недоліки щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації спортивного та дитячого майданчика в с. Чорнявка, що негативно впливає на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд і може призвести, у разі їх не усунення, до настання тяжких наслідків для життя та здоров'я дітей. Тому звернувся з цим позовом до суду.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд врахував таке.
Благоустроєм населених пунктів відповідно до визначення, закріпленого у ст. 1 Закону України від 06.09.2005 №2807-IV “Про благоустрій населених пунктів” (далі - Закон №2807-IV), є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Під заходами з благоустрою населених пунктів, відповідно до цієї ж статті, треба розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (далі – Закон №280/97-ВР) благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов'язків суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 20 Закону № 2807-IV організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов'язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
Згідно з ч.1 ст.10 Закону №2807-IV до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.
За змістом п.п.1, 2 ч. 1 ст. 13 Закону №2807-IV об'єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування та прибудинкові території.
Елементами (частинами) об'єктів благоустрою відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону №2807-IV є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.
Пунктом 5 ч.2 ст. 18 Закону №2807-IV передбачено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
На виконання наведених вище положень статті 18 Закону України №2807-IV Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29 жовтня 2012 року №550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція №550).
Згідно з п. 1.3 Інструкції № 550 під паспортизацією об'єктів благоустрою слід розуміти складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; під технічною інвентаризацією об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.
Відповідно до п. 1.4 Інструкції №550 технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.
Пунктом 1.5 Інструкції №550 передбачено, що технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Проаналізувавши вказані вимоги законодавства суд дійшов висновку, що організація благоустрою, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту є обов'язком відповідача.
Суд врахував, що відповідач не надав суду відзиву із запереченнями щодо змісту позовних вимог до нього, не надав жодного доказу щодо вчинення дій, направлених на виконання своїх функцій у вказаній сфері.
Відповідачем у листі від 18.01.2019 визнано факт не затвердження планів інвентаризації та паспортизації вищевказаних об'єктів благоустрою. Оскільки затвердженими ним вказаним вище рішенням сесії Правилами благоустрою території населеного пункту Чорнявської сільської ради зазначені питання не врегульовані, доводи позивача про невиконання відповідачем передбаченого Законом України “Про благоустрій населених пунктів” обов'язку щодо розробки та затвердження планів інвентаризації та паспортизації таких об'єктів благоустрою, як дитячі та спортивні майданчики, є обгрунтованими.
Частиною 2 ст. 6 Закону України “Про охорону дитинства” передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров'я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров'я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Конвенції про права дитини від 20.11.1989, яка ратифікована Україною 27.02.1991, Держави-учасниці зобов'язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов'язки батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.
За вказаних обставин суд дійшов висновку, що відсутність затверджених заходів щодо інвентаризації об'єктів благоустрою свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, що, зважаючи на цільове призначення вищезгаданих об'єктів благоустрою, невиконання суб'єктами благоустрою своїх обов'язків у цій сфері порушує права користувачів цих об'єктів на безпечні умови для життя і розвитку.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність, відповідно до п. 44 ч. 1 ст. 26 Закону №280/97-ВР вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Враховуючи, що Чорнявською сільською радою допущено бездіяльність щодо не розроблення та не затвердження плану інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою: дитячого та спортивного майданчиків за адресою: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чорнявка, вул. Гагаріна, - суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки доказів понесення таких витрат суду не надано, відсутні підстави для розподілу содових витрат.
Керуючись ст.ст.6, 14, 242-245, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов заступника керівника Черкаської місцевої прокуратури – задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Чорнявської сільської ради щодо незатвердження планів проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячого та спортивного майданчиків за адресою: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чорнявка, вул. Гагаріна.
Зобов'язати Чорнявську сільську раду (19646, Черкаська обл., Черкаський р-н, с.Чорнявка, вул. Гагаріна, буд.26; код ЄДРПОУ 26323686) на черговій сесії вирішити питання розроблення та затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячого та спортивного майданчиків за адресою: Черкаська обл., Черкаський р-н, с.Чорнявка, вул. Гагаріна.
2. Судові витрати розподілу не підлягають.
3. Копію рішення направити учасникам справи.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом 30 днів з складення повного тексту судового рішення.
Суддя А.М. Бабич
Рішення складене у повному обсязі 17.04.2019
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2019 |
Оприлюднено | 19.04.2019 |
Номер документу | 81214584 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні