ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
18 квітня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1149/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Басова Н.М., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Надія» Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Надія» Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області в якому позивач просив суд:
- визнати протиправною бездіяльності Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області з питань забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території прилеглій до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, який розташований за адресою: вул. Кліщова, 119, корпус А с. Курячівка, Марківський район, Луганська область;
- зобов'язати Бондарівську сільську раду Марківського району Луганської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, шляхом обладнання на території прилеглій до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, який розташований за адресою: вул. Кліщова, 119, корпус А с. Курячівка, Марківський район, Луганська область, в обох напрямках руху дорожнім знаком 1.33 Діти (а.с.4-16).
В обґрунтування позовних вимог зазначив наступне.
Марківським відділом Старобільської місцевої прокуратури в порядку ст. 23 Закону України Про прокуратуру вивчено стан додержання вимог законодавства у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху на територіях, прилеглих до закладів освіти, які розташовані на території Марківського району Луганської області, у тому числі на території с. Курячівка Бондарівської сільської ради. Зокрема, вивчено інформацію Бондарівської сільської ради №27/02-15 від 15.01.2019, матеріали (акт обстеження ділянки вулично-шляхової мережі від 15.01.2019, вимогу від 21.01.2019) Управління патрульної поліції в Луганській області (далі - УШІ в Луганській області) щодо стану забезпечення безпеки дорожнього руху на території автомобільної дороги, прилеглої до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області (далі - КДНЗ Надія ), протокол про адміністративне правопорушення серії БД№122586 від 11.03.2019, складений стосовно голови Бондарівської сільської ради ОСОБА_1 за ст. 188-28 КУпАП (невиконання законних вимог посадових осіб уповноважених підрозділів Національної поліції), інформацію Бондарівської сільської ради від 13.03.2019 №84/02-15. З'ясовано, що порушення Законів України Про дорожній рух , Про автомобільні дороги , Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001, мають системний характер, заходи щодо їх усунення не вживаються упродовж тривалого часу. Так, з листа Бондарівської сільської ради № 27/02-15 від 15.01.2019 вбачається, що відповідно до рішення Бондарівської сільської ради від 26.01.2005 №22/3 на баланс сільської ради прийнято дороги вулиць, у тому числі вул. Кліщова в с. Курячівка Марківського району, на якій знаходиться КДНЗ (ясла-садок) Надія . Прилегла частина дороги не обладнана знаками 1.33 Діти . Знаки та розмітка раніше не наносилися. Питання щодо встановлення дорожніх знаків протягом 2018 року на сесіях сільської ради не розглядалися. Відповідно до Акту обстеження ділянки вулично-шляхової мережі від 15.01.2019, складеного співробітниками Сектору реагування патрульної поліції в Луганській області, зафіксована відсутність дорожніх знаків 1.33 Діти біля КДНЗ Надія . Реалізуючи свої повноваження, інспектор Відділу безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції в Луганській області склав вимогу № 8 від 21.01.2019 про усунення, виявлених під час складення акту обстеження ділянки вулично-шляхової мережі, недоліків, яку того ж дня вручено представнику Бондарівської сільської ради. У свою чергу, Бондарівською сільською радою на адресу УПП в Луганській області направлено інформацію № 31/02-15 від 21.01.2019, у якій повідомлено, що усунути викриті порушення не має можливості, оскільки у бюджетному кошторисі сільської ради видатків на зазначені цілі не передбачено. У подальшому, інспектором Відділу безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції в Луганській області 11.03.2019 стосовно голови Бондарівської сільської ради Марківського району складено протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 188-28 КУпАП, який направлено для розгляду до Марківського районного суду. Марківським відділом Старобільської місцевої прокуратури у березні 2019 року додатково витребувано інформацію з Бондарівської сільської ради та отримано відповідь за №84/02-15 від 13.03.2019, згідно з якою станом на 13.03.2019 частина дороги, що перебуває на балансі сільради та прилегла до КДНЗ ясла-садок Надія , не обладнана знаками 1.33 Діти . Питання щодо встановлення дорожніх знаків протягом 2018 та 2019 на сесіях Бондарівської сільської ради не розглядалося. Таким чином, Бондарівською сільською радою усупереч вимог чинного законодавства протягом тривалого часу не вжито заходів щодо обладнання дорожніми знаками 1.33 Діти ділянки автомобільної дороги, прилеглої до КДНЗ Надія , що свідчить про протиправну бездіяльність вказаного органу місцевого самоврядування щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території автомобільної дороги, прилеглій до навчального закладу. Отже невжиття Бондарівською сільською радою заходів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху транспортних засобів та пішоходів ставить під загрозу закріплені ст. ст. 3, 37, 49, 53 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров'я та загальнодоступність освіти, грубо порушує вимоги Законів України Про автомобільні дороги , Про місцеве самоврядування в Україні , Про дорожній рух . На підставі викладеного, прокурор звернувся до суду та просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 22.03.2019 по справі відкрито провадження та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін (а.с.1-2).
В судове засідання, призначене на 18 квітня 2019 року, прибула прокурор Фатєєва А.Г., яка підтримала позовні вимоги в повному обсязі, просила їх задовольнити з підстав зазначених у позові, надала пояснення аналогічні позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.49), надав заяву від 05.04.2019 №104/02-15, в якій зазначив, що позовні вимоги визнає в повному обсязі та просив розглянути справу без участі представника (а.с.52).
Представник третьої особи в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином (а.с.45), надав заяву від 11.04.2019 №8, в якій позовні вимоги прокурора підтримав в повному обсязі та справу просив розглянути без участі представника (а.с.56).
Вислухавши пояснення прокурора та дослідивши матеріали справи, суд протокольною ухвалою від 18.04.2019 вирішив подальший розгляд справи здійснювати у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79,90 КАС України, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що відповідач - Бондарівська сільська рада Марківського району Луганської області (ідентифікаційний код 04336292) є органом місцевого самоврядування, 21.05.1997, 08.09.2006, 13681200000000160, місцезнаходження: 92443, Луганська область, Марківський район, смт.Марківка, пров.Центральний, с.Бондарівка, буд.1, корпус Д (а.с.58-60).
Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Надія» Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області є комунальною організацією (ідентифікаційний код 37779215), зареєстрований 14.11.2011, 13681020000000244 Марківською районною державною адміністрацією Луганської області, місцезнаходження: 92444, Луганська область, Марківський район, с.Курячівка, вул.Кліщова, 119, корпус А (а.с.61-63).
На підставі рішення Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області №22/3 прийнято на баланс сільської ради вулиці населених пунктів, зокрема, вул.Клєщова (а.с.21).
Згідно з п.33 Статуту Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Надія» Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, затвердженого рішенням виконкому Бондарівської сільської ради №9/4 від 28.09.2011 - матеріально-технічна база дошкільного закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності (а.с.34).
Пунктом 2 розділу Статуту Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Надія» Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, затвердженого рішенням виконкому Бондарівської сільської ради №9/4 від 28.09.2011 передбачено, що засновником закладу освіти є Бондарівська сільська рада Марківського району Луганської області. Засновник здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне обслуговування, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування (а.с.29).
З наданого листа Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області до Марківського відділу Старобільської місцевої прокуратури від 13.03.2019 №84/02-15 вбачається, що станом на 13.03.2019 вулиця Кліщова в с.Курячівка, на якій знаходиться КДНЗ ясла-садок Надія перебуває на балансі Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області. Прилегла частина дороги до КДНЗ ясла-садок Надія не обладнана знаками 1.33 Діти . Знаки та розмітка раніше не наносилась. Питання щодо встановлення дорожніх знаків та розмітки протягом 2018 та 2019 на сесіях Бондарівської сільської ради не розглядались (а.с.22).
Згідно з частиною першою статті 16 Закону України Про автомобільні дороги вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.
Статтею 17 Закону України Про автомобільні дороги встановлено, що управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони знаходяться.
Згідно зі статтею 19 Закону України Про автомобільні дороги основними обов'язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є, зокрема, забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.
Частиною 1 статті 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження: організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).
Відповідно до пункту другого Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 198 від 30.03.1994, ремонт і утримання дорожніх об'єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо-експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями.
Статтею 7 Закону України Про дорожній рух передбачено, що до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить:
- забезпечення виконання вимог законодавства та рішень центральних органів виконавчої влади з питань дорожнього руху і його безпеки;
- розробка, затвердження та виконання місцевих програм безпеки дорожнього руху;
- створення позабюджетних фондів для додаткового фінансування заходів щодо безпеки дорожнього руху;
- організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки;
- сприяння створенню на території відповідного населеного пункту підприємств і організацій для надання платних послуг, пов'язаних з підготовкою та підвищенням кваліфікації водіїв, технічним обслуговуванням і ремонтом транспортних засобів;
- сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об'єктами сервісу;
- прийняття рішень про розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування транспортних засобів та стоянок таксі на вулицях і дорогах населених пунктів, здійснення контролю за дотриманням визначених правилами паркування транспортних засобів вимог щодо розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування;
- сприяння організації та здійсненню медичної допомоги потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах та інших заходів щодо медичного забезпечення безпеки дорожнього руху;
- проведення серед різних соціально-вікових груп населення профілактичних заходів щодо безпеки дорожнього руху;
- навчання населення Правил дорожнього руху;
- здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.
Відповідно до п.п. 1.33 п. 1 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, та п. 10.3.34 ДСТУ 4100-2002 Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування, знак 1.33 Діти повинен встановлюватись перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги. Знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1, на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу.
У свою чергу, відповідно до п. 1.3. Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 54 від 14.02.2012, дорожні знаки вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.
Таким чином, необхідність вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, шляхом обладнання на території прилеглій до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, який розташований за адресою: вул. Кліщова, 119, корпус А с. Курячівка, Марківський район, Луганська область, в обох напрямках руху дорожнім знаком 1.33 Діти відноситься до компетенції Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області.
Відповідачем не надано доказів вжиття ним заходів, спрямованих на забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, шляхом обладнання на території прилеглій до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, який розташований за адресою: вул. Кліщова, 119, корпус А с. Курячівка, Марківський район, Луганська область, в обох напрямках руху дорожнім знаком 1.33 Діти , а тому позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності щодо Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області з питань забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території прилеглій до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, який розташований за адресою: вул. Кліщова, 119, корпус А с. Курячівка, Марківський район, Луганська область слід задовольнити.
Також суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов'язання Бондарівську сільську раду Марківського району Луганської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, шляхом обладнання на території прилеглій до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, який розташований за адресою: вул. Кліщова, 119, корпус А с. Курячівка, Марківський район, Луганська область, в обох напрямках руху дорожнім знаком 1.33 Діти .
За таких обставин судом встановлено, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.
Крім того, слід зауважити, що, як вже вищевказано, відповідач визнає позов у повному обсязі.
Відповідно до частини першої статті 189 КАС України позивач може відмовитися від позову, а відповідач визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.
У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог (частина четверта статті 189 КАС України).
Частиною п'ятою статті 189 КАС України визначено, що суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
З огляду на вищевикладене, зважаючи, що судом не встановлено підстав для неприйняття визнання адміністративного позову відповідачем, суд вважає за необхідне задовольнити вимоги позивача, у тому числі й внаслідок визнання позову відповідачем.
При вирішенні питання щодо понесених судових витрат, суд зазначає наступне.
Згідно частини 1 ст.142 КАС України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п'ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Відповідно до ч.3 ст.7 Закону України Про судовий збір у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Позивачем сплачений судовий збір у розмірі 3842,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 262 від 12.03.2019 року (а.с.3).
Оскільки відповідачем визнано позовні вимоги в повному обсязі, тому позивачу з урахуванням ст.142 КАС України та Закону України Про судовий збір слід повернути з державного бюджету України 50 % суми судового збору, що складає 1921,00 грн зі сплаченого при зверненні до Луганського окружного адміністративного суду судового збору згідно з платіжним дорученням від 12.03.2019 №262.
Керуючись статтями 2, 9, 72-77, 90, 132, 139, 142, 241-246, 255, 295, п.15.5 Розділу VІІ Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Надія» Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області з питань забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території прилеглій до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, який розташований за адресою: вул. Кліщова, 119, корпус А с. Курячівка, Марківський район, Луганська область.
Зобов'язати Бондарівську сільську раду Марківського району Луганської області (код ЄДРПОУ 04336292, місцезнаходження: 92443, Луганська область, Марківський район, село Бондарівка, провулок Центральний, будинок 1, корпус Д) вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області (код ЄДРПОУ 37779215, місцезнаходження: 92444, Луганська область, Марківський район, село Курячівка, вул.Кліщова, будинок 119, корпус А), шляхом обладнання на території прилеглій до Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, який розташований за адресою: вул. Кліщова, 119, корпус А с. Курячівка, Марківський район, Луганська область, в обох напрямках руху дорожнім знаком 1.33 Діти .
Повернути Прокуратурі Луганської області (код ЄДРПОУ 02909921, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вул.Богдана Ліщини, будинок 27) з Державного бюджету України 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову до Луганського окружного адміністративного суду за платіжним дорученням від 12 березня 2019 року № 262, що складає 1921 (одна тисяча дев'ятсот двадцять одна) гривня 00 копійок.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2019 |
Оприлюднено | 18.04.2019 |
Номер документу | 81236477 |
Судочинство | Адміністративне |
Адмінправопорушення
Бородянський районний суд Київської області
Стасенко Г. В.
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.М. Басова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні