ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№1.380.2019.000320
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 квітня 2019 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд, суддя Гавдик З.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу № 1.380.2019.000320 за позовом ОСОБА_1 до Голобутівської сільської ради про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач - ОСОБА_1 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом, в якому просив:
- визнати протиправними дії голови Голобутівської сільської ради щодо відмови у наданні дозволу на розроблення проекту відведення земельних ділянок у власність площею 0,30 га в урочищі Лан за Хрестом до берізок та земельної ділянки в урочищі між дорогами в розмірі 0,25 га, які знаходяться на території Голобутівської сільської ради в межах населеного пункту для ведення особистого селянського господарства;
- зобов'язати відповідача розглянути заяви позивача та надати дозвіл на розроблення проекту відведення даних земельних ділянок у власність.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 14.09.2018 року позивач звернулася до Голобутківської сільської ради із заявами про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки в розмірі 0,30 га в урочищі Лан за Хрестом до берізок та земельної ділянки в урочищі між дорогами в розмірі 0,25 га.
Листом від 05.10.2018 року за № 229/02-14 Голобутівської сільської ради повідомлено заявника, що сільська рада не може надати позивачу у користування земельну ділянку в урочищі За Хрестом до берізок площею 0,30 га для ведення ОСГ, так як вказана земельна ділянка відноситься до пайового фонду згідно Проекту роздержавлення та приватизації земель Голобутівської сільської ради Стрийського району Львівської області.
Позивач вважає, що її заяви відповідачем по суті не розглядались, та рішення щодо надання чи відмови у наданні даного дозволу на розгляд не виносилося.
Позивач зазначає, що дані земельні ділянки перебувають у її користуванні понад 25 років, за які вона сплачує податок.
Відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку спрощеного провадження, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення за № 79044 09503340, однак у зазначений в ухвалі строк відповідач заперечень на адміністративний позов або заяви про визнання позову не подав.
Згідно п. 3 ч. 3 ст. 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою від 25.01.2019 року залишено позовну заяву без руху. Ухвалою судді від 12.02.2019 року відкрито спрощене провадження адміністративній справі без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. Ухвалою суду від 12.02.2019 року відмовлено в заяві про забезпечення позову.
Судом встановлені наступні обставини:
14.09.2018 року позивач звернувся до відповідача із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки в розмірі 0,30 га для ведення ОСГ.
05.10.2018 року відповідачем за № 55/02-17 від 17.09.2019 року повідомлено заявника, що Голобутівська сільська рада не може надати позивачу у користування земельну ділянку в урочищі За Хрестом до берізок площею 0,30 га для ведення ОСГ, так як вказана земельна ділянка відноситься до пайового фонду згідно Проекту роздержавлення та приватизації земель Голобутівської сільської ради Стрийського району Львівської області.
Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивач вважає, протиправними дії відповідача, щодо відмови їй у наданні відповідних дозволів на виготовлення проекту відведення земельної ділянки.
Судом часткового враховуються аргументи наведені позивачем щодо протиправності дій відповідача, а саме про відмову у наданні позивачу дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки у власність площею 0,30 га в урочищі Лан за Хрестом до берізок, оскільки згідно ч. 7 ст. 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
У спірному листі вищевказана підстава відмови у наданні дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки у власність відсутня, відповідно спірні дії відповідача є протиправними, відтак в цій частині позовні вимоги підлягають задоволенню.
Щодо вимог про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки в урочищі між дорогами у власність в розмірі 0,25 га, судом не враховується оскільки в заяві від 14.09.2018 року позивач не вказала про надання їй дозволу щодо вказаної земельної ділянки, відповідно у наданому листі від 05.10.2018 року № - 229/02-14 питання щодо надання земельної ділянки в урочищі між дорогами у власність в розмірі 0,25 га позивачу, відповідачем не розглядалось.
Судом враховуються аргументи позивача щодо зобов'язання відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 05.10.2018 року про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки у власність площею 0,30 га в урочищі Лан за Хрестом до берізок, оскільки:
Згідно ч. 11 ст. 118 ЗК України, у разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.
Відповідно відмова в задоволенні позовних вимог в частині протиправних дій відповідача, в даній справі не є самостійною підставою для відмови в задоволенні позовних вимог позивачів в частині зобов'язання відповідача.
Згідно ч. 7 ст. 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Як вбачається з листа Голобутівської сільської ради від 05.10.2018 року № 229/02-14 позивача було повідомлено про те, що сільська рада не може надати позивачу у користування земельну ділянку в урочищі За Хрестом до берізок площею 0,30 га для ведення ОСГ, так як вказана земельна ділянка відноситься до пайового фонду згідно Проекту роздержавлення та приватизації земель Голобутівської сільської ради Стрийського району Львівської області.
Вказана підстава для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою не передбачена ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України.
Також суд зазначає, що у спірній відмові не конкретизовано підстави відмови у наданні відповідного дозволу, не зазначено в чому саме є невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Згідно ч. 4 ст. 245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Таким чином позовні вимоги про зобов'язання відповідача розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту відведення або вмотивовану підставу у ненаданні такого дозволу згідно вимог ч.7 ст.118 ЗК України підлягають задоволенню у спосіб зобов'язати Голобутівську сільську раду повторно розглянути заяву позивача від 14.09.2018 року про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки у власність площею 0,30 га в урочищі Лан за Хрестом до берізок.
Відповідно позовні вимоги позивача підлягають задоволенню частково.
Норми права, які застосував суд, наступні:
Згідно ст. 116 ЗК України:
1. Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.
2. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
3. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі:
а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян;
б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
4. Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.
5. Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Згідно ст. 117 цього ж Кодексу:
1. Передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
У рішенні органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність зазначаються кадастровий номер земельної ділянки, її місце розташування, площа, цільове призначення, відомості про обтяження речових прав на земельну ділянку, обмеження у її використанні.
На підставі рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність складається акт приймання-передачі такої земельної ділянки.
Рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність разом з актом приймання-передачі такої земельної ділянки є підставою для державної реєстрації права власності держави, територіальної громади на неї.
2. До земель державної власності, які не можуть передаватися у комунальну власність, належать земельні ділянки, що використовуються Чорноморським флотом Російської Федерації на території України на підставі міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною ОСОБА_2 України, земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна державної власності, а також земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, крім випадків передачі таких об'єктів у комунальну власність.
3. До земель комунальної власності, які не можуть передаватися у державну власність, належать земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності, а також земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій, крім випадків передачі таких об'єктів у державну власність.
Згідно ст. 118 цього ж Кодексу:
1. Громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_2 міністрів Автономної Республіки Крим.
2. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.
3. Громадяни - працівники державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонери з їх числа, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні цих підприємств, установ та організацій, звертаються з клопотанням про приватизацію цих земель до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
4. Відповідний орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає клопотання і надає дозвіл підприємствам, установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель.
5. Передача земельних ділянок у власність громадянам - працівникам державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонерам з їх числа провадиться після затвердження проекту приватизації земель у порядку, встановленому цим Кодексом.
6. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_2 міністрів Автономної Республіки Крим. ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
7. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
8. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186/1 цього Кодексу.
9. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
10. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
11. У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.
Мотиви застосування вказаних норм наступні: зазначені норми встановлюють підстави та порядок розгляду клопотань про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 (82432, Львівська обл., Стрийський район, с. Голобутів, вул. О.Нижанківського, 55) до Голобутівської сільської ради (82432, Львівська обл., Стрийський район, с. Голобутів, вул. Зарічна, 2а) про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії - задоволити частково.
Визнати протиправними дії голови Голобутівської сільської ради щодо відмови у наданні дозволу на розроблення проекту відведення земельних ділянок у власність площею 0,30 га в урочищі Лан за Хрестом до берізок, які знаходяться на території Голобутківської сільської ради в межах населеного пункту для ведення особистого селянського господарства.
Зобов'язати Голобутівську сільську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 14.09.2018 року про надання дозволу на розроблення проекту відведення земельних ділянок у власність площею 0,30 га в урочищі Лан за Хрестом до берізок.
В іншій частині позову відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Голобутівської сільської ради (ЄДРПОУ 22387672, Львівська обл., Стрийський район, с. Голобутів, вул. Зарічна, 2а) на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, Львівська обл., Стрийський район, с. Голобутів, вул. О.Нижанківського, 55) 1536,80 грн. сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.
Рішення складено у повному обсязі 17.04.2019 року.
Суддя Гавдик З.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2019 |
Оприлюднено | 18.04.2019 |
Номер документу | 81236499 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні