Справа № 567/505/19
П О С Т А Н О В А
18 квітня 2019 рокум. Острог
Суддя Острозького районного суду Рівненської області Назарук В.А., вивчивши матеріали справи, які надійшли від Головного управління ДФС України в Рівненській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, працюючу на посаді головного бухгалтера ТОВ «ПЛАСТПОЛ» (код ЄДРПОУ 41948663, с.Бадівка, вул.Ватутіна, 2 А Острозького району Рівненської області), РНОКПП НОМЕР_1,
за ч.1 ст.163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення
в с т а н о в и в:
на адресу Острозького районного суду Рівненської області від Головного управління ДФС України в Рівненській області надійшла справа про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП.
Відповідно до вимог ст.278 КУпАП, при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення підлягає вирішенню ряд питань, зокрема, чи правильно складено протокол про адміністративне правопорушення та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.
Згідно ч.1 ст.256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Відповідно до Інструкції з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України 02.07.2016 р. №566, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.07.2016 р. за №1046/29176, зміст протоколу про адміністративне правопорушення повинен відповідати вимогам, викладеним у статті 256 КУпАП. Окрім того, ст.6 розділу II вказаної Інструкції, передбачено, що при викладенні обставин правопорушення у протоколі вказуються місце та час його вчинення, суть правопорушення, які саме протиправні дії чи бездіяльність вчинила особа, стосовно якої складається протокол, та які положення законодавства порушено.
Так, в протоколі про адміністративне правопорушення серії АА №684492 від 12.04.2019 року відносно ОСОБА_1, в графі «Дата, час і місце вчинення порушення» зазначено «встановлені згідно акту перевірки №149/17-00-12-02/41948663 від 18.02.2019 року ТОВ «ПЛАСТПОЛ» , код ЄДРПОУ 34580863» , тобто, всупереч вимог ст.256 КУпАП та Інструкції з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення, не зазначено дати та часу вчинення адміністративного правопорушення.
Окрім того, з протоколу про адміністративне правопорушення серії АА №684492 від 12.04.2019 року вбачається, що ОСОБА_1 ставиться в провину те, що вона допустила порушення щодо встановленого законом порядку ведення податкового обліку, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за грудень 2018 року, а саме порушення вимог пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 року (із змінами і доповненнями) завищено суму бюджетного відшкодування на 66531 грн.
Частиною 1 ст.163-1 КУпАП передбачено відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Об'єктивна сторона правопорушення виражається в неведенні податкового обліку, порушенні порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподанні або несвоєчасному поданні аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Таким чином, в протоколі серії АА №684492 від 12.04.2019 року відносно ОСОБА_1 не зазначено суть порушення порядку ведення податкового обліку.
У випадку, коли викладена в протоколі фабула адміністративного правопорушення не відображає всіх істотних ознак складу правопорушення, суд не має права самостійно редагувати її (рішення ЄСПЛ у справах Malofeyeva v. Russia та Karelin v. Russia ), адже діючи іншим чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що призведе до порушення ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Таким чином, виявлені недоліки позбавляють можливості всебічно і повно з'ясувати обставини справи, а відтак вирішити справу у відповідності до закону.
За таких обставин, матеріали справи про адміністративне правопорушення підлягають поверненню органу, який їх підготував та спрямував до суду, з метою усунення недоліків, допущених при складанні даних матеріалів.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.245, 256, 278 КУпАП
п о с т а н о в и в:
справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення повернути Головному управлінню ДФС України в Рівненській області, для доопрацювання.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя Острозького районного судуОСОБА_2
Суд | Острозький районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2019 |
Оприлюднено | 19.04.2019 |
Номер документу | 81256077 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Острозький районний суд Рівненської області
Венгерчук А.О.
Адмінправопорушення
Острозький районний суд Рівненської області
Назарук В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні