Рішення
від 04.04.2019 по справі 905/1433/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.: (057) 702-07-99, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

04.04.2019 Справа № 905/1433/18

Господарський суд Донецької області у складі: головуючого судді Сковородіної О.М., судді Матюхіна В.І., судді Зекунова Е.В.,

секретар судового засідання Бутова Є.В.,

у справі за позовом: Заступника прокурора Краматорської місцевої прокуратури Донецької області (вул. Румянцева, буд. 4-а, м. Краматорськ, Донецька область, 84333)

до відповідача-1 : Виконавчого комітету Краматорської міської ради Донецької області (пл. Миру, буд. 2, м. Краматорськ, Донецька область, 84313, код ЄДРПОУ 04052809)

до відповідача-2: Товариства з обмеженою відповідальністю «Геоінжинірінг» (вул. Тургенєва, буд. 1, м. Покровськ, Донецька область, 85300, код ЄДРПОУ 34008531)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача-1: Краматорська міська рада (84313, Донецька обл., місто Краматорськ, пл.Миру, будинок 2, код ЄДРПОУ 24812116)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Головне управління держгеокадастру у Донецькій області (85102, Донецька обл., м. Костянтинівка, вул. Європейська, б. 13, код ЄДРПОУ 39767332 )

про 1) визнання недійсним правочинів виконавчого комітету Краматорської міської ради щодо прийняття виконаних послуг, оформлені актами надання послуг №199 від 26.09.2013, №228 від 04.11.2013, №287 від 25.12.2013; 2) стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Геоінжинірінг» 1 198 156, 14 грн.

за участю представників сторін:

прокурор Алекаєв Ю.В. службове посвідчення №042342 від 29.03.16

від відповідача-1 не з'явився

від відповідача-2 не з'явився

від третьої особи не з'явився

від третьої особи не з'явився

Заступник прокурора Краматорської місцевої прокуратури Донецької області звернувся з позовною заявою до відповідача-1: Виконавчого комітету Краматорської міської ради Донецької області; до відповідача-2: Товариства з обмеженою відповідальністю «Геоінжинірінг» про: 1) визнання недійсним правочинів виконавчого комітету Краматорської міської ради щодо прийняття виконаних послуг, оформлені актами надання послуг №199 від 26.09.2013, №228 від 04.11.2013, №287 від 25.12.2013; 2) стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Геоінжинірінг» 1 198 156,14 грн.

В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на вирок Краматорського міського суду Донецької області у справі №234/4958/17 від 17.10.2017р. та висновок судової земельно-технічної експертизи, якими встановлено неналежне виконання відповідачем-2 умов договору б/н про закупівлю «Послуг геологічних, геофізичних та пов'язаних з ними вишукувальних та консультаційних послуг» .

Ухвалою суду від 01.08.2018р. відкрито провадження у справі №905/1433/18 за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 03.10.2018р. до участю у справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача-1: Краматорську міську раду.

Ухвалою суду від 12.12.2018р. було залучено в якості третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головне управління держгеокадастру у Донецькій області та викликано експертів Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових еспертиз ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, до суду для надання пояснень щодо висновку №5560-15.

Ухвалою суду від 04.03.2019р. було закрито підготовче провадження та розпочато розгляд справи по суті.

Прокурор у судове засідання з'явився, просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представники відповідачів, третіх осіб у судове засідання не з'явились, про час, дату та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення поштових відправлень.

21.08.2018р. на адресу суду від відповідача-1 надійшла заява №01-29/4733 від 16.08.2018р., в якій останній просить суд проводити розгляд справи за відсутності свого представника.

02.10.2018р. на адресу суду від прокурора надійшли пояснення до позовної заяви №01-79-9156вих-18 від 01.10.2018р. з додатками.

22.10.2018р. на адресу суду від прокурора надійшли пояснення №01-79-965вих-18 від 19.10.2018р. з додатками.

18.02.2019р. на адресу суду від Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз пояснення щодо висновку №5560-15.

Відповідачами відзив на позовну заяву не був наданий.

Згідно відомостей з ЄДРПОУ місцезнаходженням Виконавчого комітету Краматорської міської ради Донецької області є: пл. Миру, буд. 2, м. Краматорськ, Донецька область, 84313; Товариства з обмеженою відповідальністю «Геоінжинірінг» є: вул. Тургенєва, буд. 1, м. Покровськ, Донецька область, 85300.

Поштова кореспонденція суду направлялась на вищевказані адреси відповідачів, Виконавчим комітетом Краматорської міської ради Донецької області поштова кореспонденція була отримана, що підтверджується наявними в матеріалах справи поштовими повідомленнями про вручення поштової кореспонденції.

Поштова кореспонденція, яка була направлена на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Геоінжинірінг» була повернута на адресу суду з відміткою про причину повернення за закінченням терміну зберігання .

Дослідивши документи, наявні в матеріалах справи, судом встановлено наступне.

20.08.2013р. між Виконавчим комітетом Краматорської міської ради Донецької області (далі за текстом - замовник або відповідач-1) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Геоінжинірінг» (далі за текстом - учасник або відповідач-2) було укладено договір про закупівлю Послуг геологічних, геофізичних та пов'язаних з ними вишукувальних та консультаційних послуг ДК 016-2010- 71.12.3 (інвентаризація земель в межах населеного пункту м. Краматорськ - пл. 7736 га) (далі за текстом - договір).

Суд одразу зазначає, що відповідно до структури класифікації видів економічної діяльності Націоального класифікатору України прийнятого та надано чинності наказом Держспоживстандарту України №457 від 11.10.2010р. передбачено, що до КВЕД - 2010: Клас 71.12 - діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, в тому числі, включає:

- геофізичні, геологічні та сейсмічні дослідження;

- діяльність у сфері геодезії;

- вимірювання земельних ділянок та їх меж;

- картографічна діяльність і діяльність із надання даних щодо просторових параметрів.

Як встановлено Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 затвердженого вищезазначеним наказом, Секція М "Послуги щодо професійної, наукової та технічної діяльності", включає код ДК 016:2010 - 71.12.3 - Послуги геологічні, геофізичні та пов'язані з ними вишукувальні та консультаційні послуги.

Згідно з п. 1.1 договору, учасник зобов'язується у 2013 році поставити замовнику вказані послуги, визначені в документації конкурсних торгів, а замовник прийняти та оплатити такі послуги. Місце надання послуг - м.Краматорськ Донецької області. Термін надання послуг - до 31.12.2013.

За приписами п. 2.1 договору, учасник надати замовнику послуги, якість яких відповідає діючим нормам якісних показників, встановленими чинним законодавством України для даного виду послуг та вимогам Документації конкурсних торгів.

Сума цього договору становить 1 198 156,14 грн., у тому числі ПДВ 199 692,69 грн. (п. 3.1 договору).

Відповідно до п. 5.4 договору учасник зобов'язується у визначений договором строк до моменту підписання сторонами акту виконаних послуг передати замовнику результати наданих послуг, всю документацію, отриману від замовника для надання послуг.

Як вбачається з п. 6.1 договору, замовник зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати за надані послуги; приймати надані послуги згідно з актом виконаних робіт; нести інші обов'язки, передбачені законодавством та договором.

Пунктом 6.3 договору встановлено, що учасник зобов'язаний: забезпечити надання послуг у строки, встановлені цим договором; забезпечити надання послуг, якість яких відповідає умовам, встановленим розділом ІІ договору; нести інші обов'язки, передбачені законодавством та договором.

Договір підписаний та скріплений печатками обох сторін без зауважень.

На виконання умов договору 26.09.2013р., 04.11.2013р. та 25.12.2013р. відповідач-1 прийняв від відповідача-2 виконання робіт з надання послуг геологічних, геофізичних та пов'язаних з ними вишукувальних та консультаційних послуг (інвентаризація земель в межах населеного пункту м. Краматорська), на загальну суму 1 198 156,14 грн.

Відповідно до п. 2 р. 6 Документації конкурсних торгів на закупівлю Послуг геологічних, геофізичних та пов'язаних з ними вишукувальних та консультаційних послуг ДК 016-2010-71.12.3 (інвентаризація земель в межах населеного пункту м. Краматорська), затвердженої рішенням комітету з конкурсних торгів № 12 від 10.06.2013 виконкому Краматорської міської ради, якість послуг має відповідати вимогам Закону України Про розмежування земель державної та комунальної власності , Закону України Про землеустрій , Земельному кодексу України, Наказу Держкомзему України Методичні рекомендації з розробки проектів землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності №103 від 16.03.2066, Постанові ВРУ Про земельну реформу №563 від 18.12.1990, Постанові КМУ Про порядок ведення державного земельного кадастру №15 від 12.01.1993, Постанові КМУ Про порядок обміну інформацією між містобудівним та державним земельним кадастрами № 556 від 25.05.2011, Постанові КМУ Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель № 513 від 23.05.2012.

Відповідно до ст. 181 Земельного кодексу України землеустрій - це сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональної організації території адміністративно-територіальних одиниць, суб'єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил.

Згідно зі ст. 1 Закону України Про землеустрій документація із землеустрою - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за використанням проектів тощо.

Згідно зі ст. 29 Закону України Про землеустрій склад, зміст і правила оформлення кожного виду документації із землеустрою регламентуються відповідною нормативно-технічною документацією з питань здійснення землеустрою.

За абз. 1 ст. 35 Закону України Про землеустрій інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об'єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних і якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Згідно Постанови КМУ Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель № 513 від 23.05.2012(в редакції від 21.03.2013) (далі Постанова) встановлено наступне.

Так згідно п. 3 Постанови інвентаризація земель проводиться виходячи з принципів плановості, достовірності та повноти даних, послідовності і стандартності процедур, доступності використання інформаційної бази, узагальнення даних з додержанням єдиних засад та технологій їх оброблення. Відповідно до п. 22 вищевказаного документу під час виконання камеральних робіт на робочий інвентаризаційний план наносяться межі земельних ділянок, обмежень (обтяжень) у їх використанні та угідь, отримані в результаті виконання топографо-геодезичних робіт, складаються поконтурні відомості з експлікацією, в яких зазначаються номери контурів, площа земельних ділянок, їх кадастрові номери (за наявності), площа угідь, що фактично використовуються на момент проведення інвентаризації, площа обмежень (обтяжень) у їх використанні, а також складається зведений інвентаризаційний план у масштабі згідно з вимогами пункту 14 цього Порядку. Пунктом 23 Постанови передбачено, що окремо складаються реєстри земельних ділянок (земель):

- наданих у власність (користування) з кадастровими номерами;

- наданих у власність (користування) без кадастрових номерів;

- не наданих у власність та користування у розрізі угідь;

- що використовуються без документів, які посвідчують право на них;

- що використовуються не за цільовим призначенням;

- невитребуваних земельних часток (паїв);

- відумерлої спадщини (на підставі зазначених реєстрів складається зведена порівняльна таблиця даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, та інформації, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, і Державному земельному кадастрі, в якій за наявності відображаються розбіжності). Відповідно до п. 24 Постанови на зведеному інвентаризаційному плані наносяться межі об'єкта інвентаризації, адміністративно-територіальних одиниць, які увійшли до складу об'єкта інвентаризації, територій, визначених проектами формування територій і встановлення меж сільських, селищних рад, земельних ділянок, наданих у власність (користування), земель і земельних ділянок, не наданих у власність (користування), земельних ділянок, що використовуються без документів, які посвідчують право на них, або не за цільовим призначенням, наявних обмежень (обтяжень) у використанні земельних ділянок, невитребуваних земельних часток (паїв), земельних ділянок (земель) відумерлої спадщини, угідь, водних об'єктів і гідротехнічних споруд, дорожньої мережі, електромереж напругою 0,4 кВ і більше, продуктопроводів та інших об'єктів, для яких створюються захисні, охоронні та інші зони з особливими умовами користування, зрошуваних та осушуваних земель. Згідно п. 25 на зведеному інвентаризаційному плані чорним кольором наносяться межі земельних ділянок згідно з документами, що посвідчують право на земельну ділянку, і Державним земельним кадастром; червоним кольором - межі земельних ділянок за результатами проведення інвентаризації земель. Пунктом 26 передбачено, що за результатами проведення інвентаризації земель виконавцем робіт складається технічна документація, що включає технічне завдання на виконання робіт з інвентаризації земель, пояснювальну записку, текстові матеріали, копії документів, що містять вихідні дані, які використовувалися під час проведення інвентаризації земель, матеріали топографо-геодезичних вишукувань, додатки, які складаються у формі таблиць і містять дані, зазначені у пунктах 22-23 цього Порядку, пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, графічні матеріали - робочий і зведений інвентаризаційні плани.

У зв'язку із тим, що згідно розділу 2 п.2.1 Договору - ТОВ Геоінжинірінг мало надати замовнику послуги, якість яких відповідає діючим нормам якісних показників, встановленими чинним законодавством України для даного виду послуг та вимогам Документації конкурсних торгів, а саме вимогам Постанови КМУ від 23.05.2012 № 513 Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель (в редакції від 21.03.2013), ТОВ Геоінжинірінг повинно було забезпечити та організувати надання послуги та складання технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель в межах населеного пункту м. Краматорська із дотриманням вимог земельного законодавства та інших нормативних документів з питань землеустрою щодо її складу та правил.

При цьому, технічна документація із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель в межах населеного пункту м. Краматорську Донецької області, яка розроблена ТОВ Геоінжинірінг , не відповідала її складу, складена з порушенням п.п. 22, 23, 24, 25, 26 Постанови КМУ Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель № 513 від 23.05.2012 (в редакції від 21.03.2013), оскільки у її складі відсутні наступні матеріали:

- копії документів, що містять вихідні дані, які використовувалися під час проведення інвентаризації земель;

- матеріали топографо-геодезичних вишукувань;

- реєстри земельних ділянок (земель) (або зазначенням про відсутність таких земель: ненаданих у власність та користування у розрізі угідь; що використовуються без документів, які посвідчують право на них; що використовуються не за цільовим призначенням; не витребуваних земельних часток (паїв); відумерлої спадщини;

- зведена порівняльна таблиця даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель;

- пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, і Державному земельному кадастрі;

- робочий інвентаризаційний план;

- у переліку земельних ділянок у окремій книзі на 498 аркуші відсутній Додаток Г до листа 8, у зведеному інвентаризаційному плані (книга) він є в наявності;

- додатки на листи 52, 62 відсутні.

Крім того, технічна документація із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель в межах населеного пункту м. Краматорська Донецької області, яка розроблена ТОВ Геоінжинірінг , не відповідає її правилам, містить наступні порушення: технічне завдання (Додаток № 3 до договору № б/н від 20.08.2013), що міститься у складі книги І Створення цифрової векторної карти та цифрових топографічних планів М-1:2000 м. Краматорськ Донецької області та книги ІІ Основна частина Проектні роботи з проведення інвентаризації земель в межах населеного пункту м. Краматорська Донецької області не відповідає формі технічного завдання невиконання робіт з інвентаризації земель згідно додатку до Порядку проведення інвентаризації земель; інвентаризація земель м. Краматорськ проведена без використання вихідних даних, а саме без матеріалів з Державного фонду документації із землеустрою, книг записів реєстрації державних актів на право власності на землю та право постійного користування землею, договорів оренди землі тощо (стор. 10 книги ІІ), що суперечить п. 7 Порядку; книга І Створення цифрової векторної карти та цифрових топографічних планів М-1:2000 м. Краматорськ Донецької області , крім технічного завдання виготовленого розробником, в якій містяться матеріали, не передбаченні Порядком; топографо-геодезичні роботи, які виконуються з метою визначення або уточнення меж земельних ділянок, обмежень (обтяжень) у їх використанні та угідь, які потребують уточнення або за якими не можливо визначити такі межі під час виконання підготовчих робіт, що передбаченні п.17 Порядку, не виконано; реєстри земельних ділянок (земель) складені з порушенням п.23 Порядку; (на підставі зазначеного пункту не складена зведена порівняльна таблиця даних, отриманих в результаті проведення інвентаризації земель та інформації, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, і Державному земельному кадастрі, в якій за наявності відображаються розбіжності); на зведеному інвентаризаційному плані не нанесені межі; не дотримано вимоги п.25 Порядку, оскільки на зведеному інвентаризаційному плані не зазначено чорним кольором межі земельних ділянок згідно з документами, що посвідчують право на земельну ділянку, і Державним земельним кадастром; червоним кольором - межі земельних ділянок за результатами проведення інвентаризації земель; на виконання п.26 Порядку не додані пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, і Державному земельному кадастрі та робочий інвентаризаційний план.

Виконавчий комітет Краматорської міської ради прийняв розроблену ТОВ Геоінжинірінг технічну документацію та здійснив перерахування грошових коштів місцевого бюджету у загальній сумі 1 198 156,14 грн. на поточний рахунок ТОВ Геоінжинірінг №26009060059832, відкритий у філії КБ Приватбанк ОСОБА_4

Таким чином , виготовлена відповідачем технічна документація із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель в межах населеного пункту м. Краматорська не відповідає вимогам ст.ст. 22, 23 Закону України Про Державний земельний кадастр , п.п. 3, 7, 17, 22, 23, 24, 25, 26 Постанови КМУ Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель № 513 від 23.05.2012 (в редакції від 21.03.2013), а відомості, отримані в результаті інвентаризації земель, не можуть бути внесені до Державного земельного кадастру та документація не може використовуватись за своїм цільовим призначенням, що призвело до матеріальної шкоди у сумі 1 198 156,14 грн.

Неналежне виконання ТОВ Геоінжинірінг своїх зобов'язань за договором стало підставою для звернення з позовною заявою до Краматорського міського суду Донецької області.

Вироком Краматорського міського суду Донецької області у справі №234/4958/17 від 17.10.2017р. встановлено факт вчинення злочину, яким бюджету заподіяно збитків на суму 1 198 156,14 грн.

Вказаний вирок 17.11.2017 набрав законної сили та в силу ч. 6 ст. 75 господарського процесуального кодексу України України, встановлені ним обставини не підлягають доказуванню.

Факт заподіяння протиправних збитків, також, підтверджується висновком комісійної судової земельно-технічної експертизи № 5560-15 від 08.02.2016, якою встановлено, що технічна документація з землеустрою щодо проведення інвентаризації земель в межах населеного пункту міста Краматорська, яка виготовлена ТОВ Геоінжинірінг 2013 року, та її затвердження не відповідає вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою.

Крім того, висновком судово-економічної експертизи №7 від 15.02.2017 та довідкою фахівців Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області від 26.12.2016 по взаєморозрахункам між Краматорською міською радою та ТОВ Геоінжиніринг встановлено, що оплатою послуг за договором від 20.08.2013 про закупівлю Послуг геологічних, геофізичних, та пов'язаних з ними вишукувальних та консультаційних послуг бюджету завдано збитків у розмірі 1 198 156,16 грн.

За ст. 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу , інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідачем не були дотримані зазначені вимоги закону, зобов'язання щодо надання послуг виконано неналежним чином.

Відповідно до ч. 1 ст. 244 Господарського кодексу України учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено.

За ч. 2 ст. 224 Господарського кодексу України під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.

Відповідно до ч. 2 ст. 22 Цивільного кодексу України збитками є втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки).

Частиною 3 с. 22 Цивільного кодексу України встановлено, що збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі.

Згідно з ч. 1 ст. 623 Цивільного кодексу України боржник, який порушив зобов'язання, має відшкодувати кредиторові завдані цим збитки.

У порушення зазначених норм ТОВ Геоінжинірінг до теперішнього часу не відшкодувало збитки, заподіяні неналежним виконанням договору, та не повернуло бюджетні кошти.

Тому, позовні вимоги про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Геоінжинірінг» 1 198 156, 14 грн. збитків підлягають задоволенню.

Щодо вимоги про визнання недійсними правочинів виконавчого комітету Краматорської міської ради щодо прийняття виконаних послуг, оформлені актами надання послуг №199 від 26.09.2013, №228 від 04.11.2013, №287 від 25.12.2013.

Прокурор зазначає, що у даному випадку підлягають визнанню недійсними правочини виконавчого комітету Краматорської міської ради щодо прийняття виконаних послуг, оскільки, вони стали підставою для безпідставних бюджетних витрат.

Дії виконавчого комітету Краматорської міської ради щодо прийняття виконаних послуг, оформлені актами надання послуг № 199 від 26.09.2013, № 228 від 04.11.2013 та № 287 від 25.12.2013.

За п. 1.1 Договору прийняття послуг є частиною дій Замовника за Договором.

У п. 5.5 Договору зазначено, що акт виконаних послуг підписується Замовником (уповноваженими представниками) протягом п'яти робочих днів з моменту одержання від Учасника проекту Акту, підписаного Учасником, після чого направляє учасникові зазначений Акт або мотивовану відмову в прийманні наданих послуг із вказівкою необхідних доопрацювань та строку їх усунення.

Згідно з ч. 1 ст. 202 Цивільного кодексу України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Відповідно до ч. 1, 5 ст. 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Акти надання послуг № 199 від 26.09.2013, № 228 від 04.11.2013 та № 287 від 25.12.2013 не є правочинами в розумінні норм Цивільного кодексу України, оскільки, не направлені на набуття, зміну або припинення цивільних прав, а є лише підтвердження виконання частини робіт в межах правочину - договору про закупівлю Послуг геологічних, геофізичних та пов'язаних з ними вишукувальних та консультаційних послуг від 20.08.2013р.

Крім того, невиконання певної частини робіт свідчить не про недійсність правочину (договору) в цілому або в певній частині, а лише є підставою для розірвання договору та/або стягнення збитків тощо.

Саме такий спосіб захисту є належним, фактично використаним в даній справі та охоплює захист інтересів держави (територіальної громади міста).

Відповідно до п.3 ч.4 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України у разі часткового задоволення позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Заступника прокурора Краматорської місцевої прокуратури Донецької області до відповідача-1: Виконавчого комітету Краматорської міської ради Донецької області до відповідача-2: Товариства з обмеженою відповідальністю «Геоінжинірінг» третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача-1 : Краматорська міська рада третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Головне управління держгеокадастру у Донецькій області про: 1) визнання недійсним правочинів виконавчого комітету Краматорської міської ради щодо прийняття виконаних послуг, оформлені актами надання послуг №199 від 26.09.2013, №228 від 04.11.2013, №287 від 25.12.2013 - відмовити у задоволенні; 2) стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Геоінжинірінг» 1 198 156, 14 грн. - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Геоінжинірінг» на користь бюджету Краматорської міської ради відшкодування збитків в сумі 1 198 156,14 грн.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Геоінжинірінг» на користь Прокуратури Донецької області судовий збір в сумі 17 972,34 грн.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Видати відповідний наказ після набрання рішенням законної сили.

Вступну та резолютивну частину рішення складено та підписано 04.04.2019р.

Повний текст рішення складено та підписано 15.04.2019р.

Згідно із ст.241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга відповідно до ст.256 Господарського процесуального кодексу України на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Позивач : Заступник прокурора Краматорської місцевої прокуратури Донецької області (вул. Румянцева, буд. 4-а, м. Краматорськ, Донецька область, 84333).

Відповідача-1 : Виконавчий комітет Краматорської міської ради Донецької області (пл. Миру, буд. 2, м. Краматорськ, Донецька область, 84313, код ЄДРПОУ 04052809).

Відповідача-2: Товариство з обмеженою відповідальністю «Геоінжинірінг» (вул. Тургенєва, буд. 1, м. Покровськ, Донецька область, 85300, код ЄДРПОУ 34008531).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача-1: Краматорська міська рада (84313, Донецька обл., місто Краматорськ, пл.Миру, будинок 2, код ЄДРПОУ 24812116).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Головне управління держгеокадастру у Донецькій області (85102, Донецька обл., м. Костянтинівка, вул. Європейська, б. 13, код ЄДРПОУ 39767332 ).

Головуючий суддя О.М. Сковородіна

Суддя В.І. Матюхін

Суддя Е.В. Зекунов

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення04.04.2019
Оприлюднено19.04.2019
Номер документу81264944
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1433/18

Ухвала від 21.03.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Ухвала від 10.01.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Ухвала від 13.05.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Ухвала від 13.05.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Рішення від 04.04.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Рішення від 04.04.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Ухвала від 04.03.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Ухвала від 11.02.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Ухвала від 10.01.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Ухвала від 12.12.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні