Рішення
від 11.04.2019 по справі 1340/6262/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/6262/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2019 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Лізогуб В.В.,

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача: ОСОБА_2,

розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу

за позовом ТзОВ Західний інвестиційний союз

до Головного управління Державної фіскальної служби України у Львівській області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом у якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Львівській області від 13.06.2018 № НОМЕР_1, від 13.06.2018 № НОМЕР_2, від 10.09.2018 № НОМЕР_3.

В аргументування позовних вимог позивач зазначає, що у товариства відсутня заборгованість перед бюджетом по оплаті орендної плати за землю. Стверджує, що штрафні санкції нараховані відповідачем формально у зв'язку з поданням податкової декларації не за місцем знаходження земельної ділянки - Франківського відділення Залізничної ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області, а за юридичною адресою позивача - Шевченківського відділення Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Львівській області.

Ухвалою від 28.12.2018 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі, підготовче засідання призначено на 05.02.2019.

Відповідач у відзиві на адміністративний позов (вх. № 2417 від 23.01.2019) зазначає, що специфіка нарахування штрафної санкції, встановленої ст. 126 Податкового кодексу України полягає в тому, що вона нараховується контролюючим органом на вже погашену суму податкового боргу, таким чином, при поданні уточнюючої податкової декларації, якою зменшується податкове зобов'язання з певного податку, відсутній об'єкт застосування штрафної санкції, передбаченої статтею 126 Податкового кодексу України, оскільки подання уточнюючої декларації зі зменшеним податковим зобов'язанням не є сплатою узгодженої суми погашеного податкового боргу в кількості днів затримки сплати узгодженої суми податкового зобов'язання.

05.02.2019 відкладено підготовче засідання до 28.02.2019.

28.02.2019 протокольною ухвалою закрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду на 21.03.2019.

21.03.2019 року оголошено перерву у судовому засіданні до 11.04.2019.

Представник позивача позові вимоги підтримав з підстав, зазначених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні просив в задоволенні позову відмовити.

В судовому засіданні 11.04.2019 року оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, оцінивши докази, які мають значення для справи суд виходив з наступного.

Головним управлінням ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку своєчасності сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання до бюджету ТОВ Західний інвестиційний союз , код ЄДРПОУ 36992773, за результатами якої складено акт від 13.06.2018 № 1528/13-01-12-33/36992773.

Проведеною перевіркою встановлено порушення правил сплати (перерахування) податкового зобов'язання, зазначеного ТОВ Західний інвестиційний союз у Податковій декларації з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки), вказано на порушення п.287.4 ст. 287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ, зазначено, що підприємством порушено термін сплати узгодженої суми податкового зобов'язання за платежем - орендна плата з юридичних осіб із затримкою до 30 календарних днів в сумі 28436,2 грн., більше 30 календарних днів в сумі - 56872,5 грн.

На підставі зазначеного акту перевірки ГУ ДФС у Львівській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 13.06.2018 № НОМЕР_1, яким за затримку на 35 63 календарних днів сплати/ за несплату (неперерахування) грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб в сумі 56872,5 грн. зобов'язано ТзОВ Західний інвестиційний союз сплатити штраф у розмірі 20% в сумі 11374,50 грн.

Відповідно до вищевказаного акту перевірки ГУ ДФС у Львівській області також прийнято податкове повідомлення-рішення від 13.06.2018 № НОМЕР_2, яким за затримку на 4 календарних днів сплати/ за несплату (неперерахування) грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб в сумі 28436,2 грн. зобов'язано позивача сплатити штраф у розмірі 10% в сумі 2843,62 грн.

10.09.2018 року ГУ ДФС у Львівській області прийнято податкове повідомлення № НОМЕР_3, яким за несплату грошового зобов'язання, визначеного податковими повідомленнями-рішеннями від 13.06.2018 № НОМЕР_1 та від 13.06.2018 № НОМЕР_2 на загальну суму 14218,2 грн. (11374,50+2843,62) зобов'язано сплатити штраф у сумі 1421,82 грн.

Пунктом 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

При цьому, згідно піп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Відповідно до вимог чинного законодавства України земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України, а справляння плати за землю - Податковим Кодексом України.

Згідно ст.9 Податкового кодексу України плату за землю віднесено до загальнодержавних податків і зборів.

Згідно із п.п.16.1.3. п.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

У відповідності до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків (п. 36.3 ст. 36 Податкового кодексу України).

Положеннями п.57.1. ст.57 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Системний аналіз даної норми дає підстави для висновку суду про те, що проведення камеральної перевірки щодо сплати платником податку податкового зобов`язання здійснюється контролюючим органом виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) такого платника.

Відповідно до п.286.2. ст.286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно п. 287.3 ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до пункту 50.1. статті 50 Податкового кодексу України, у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Пунктом 126.1. ст. 126 ПК України передбачено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Наведені обставини справи та положення пункту 126.1. ст. 126 ПК України слугували підставою для визначення відповідачем фінансової санкції для позивача за несвоєчасну сплату названих узгоджених зобов'язань у розмірі 10-ти та 20-ти відсотків (в залежності від кількості днів несвоєчасного розрахунку) від погашеної суми податкового боргу.

Судом встановлено, що 19.02.2018 року ТзОВ Західний інвестиційний союз подало до Шевченківського відділення Личаківської ОДПІ податкову декларацію з плати за землю за 2018 рік. Згідно вказаної декларації позивач нарахував податкове зобов'язання в сумі 341 234,93 грн., з щомісячною сплатою суми 28436,24 грн.

04.05.2018 року ТзОВ Західний інвестиційний союз подав уточнюючу податкову декларацію з плати за землю за 2018 рік. Згідно вказаної декларації позивач зменшив податкове зобов'язання в сумі 341 234,93 грн. (щомісячно 28436,24 грн.).

Згідно доводів позивача зменшення зобов'язання проведено з огляду на те, що податкову декларацію з плати за землю за 2018 рік за земельну ділянку площею 0,9167 га, кадастровий номер 4610136900:08:002:0136, яка знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Княгині Ольги, 110 слід подавати до Франківського відділення Залізничної ОДПІ, а не до Шевченківського відділення Личаківської ОДПІ, що позивач виправив і подав 27.04.2018 відповідну декларацію до Франківського відділення Залізничної ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області. Доводи позивача підтверджуються матеріалами справи (копія декларації на а.с. 40-44).

Згідно задекларованої суми позивач перерахував до бюджету у 2018 році наступні платежі:

27.02.2018 - 28436,24 грн. - за січень 2018 року (платіжне доручення № 221);

28.03.2018 - 28436,24 грн. - за лютий 2018 року (платіжне доручення № 237);

27.04.2018 - 28436,24 грн. - за березень 2018 року (платіжне доручення № 252);

30.05.2018 - 28436,24 грн. - за квітень 2018 року (платіжне доручення № 261);

26.06.2018 - 28436,24 грн. - за травень 2018 року (платіжне доручення № 270) (а.с.45-49).

Згідно розрахунків штрафних санкцій до оскаржуваних податкових повідомлень- рішень від 13.06.2018 № НОМЕР_1 та від 13.06.2018 № НОМЕР_2 до позивача застосовано штрафні санкції за несплату земельного податку 31.03.2018, 03.03.2018 та у травні 2018 року і нарахування штрафу здійснено у зв'язку з поданням 04.05.2018 року ТзОВ Західний інвестиційний союз уточнюючої податкової декларації з плати за землю за 2018 рік, що також підтверджується обліковою карткою платника (а.с. 107-108).

Однак, як вказано вище, земельний податок за досліджуваний період було сплачено ТзОВ Західний інвестиційний союз .

Крім того, як зазначає відповідач самостійно у відзиві, специфіка нарахування штрафної санкції, встановленої ст. 126 Податкового кодексу України полягає в тому, що вона нараховується контролюючим органом на вже погашену суму податкового боргу, таким чином, при поданні уточнюючої податкової декларації, якою зменшується податкове зобов'язання з певного податку, відсутній об'єкт застосування штрафної санкції, передбаченої статтею 126 Податкового кодексу України, оскільки подання уточнюючої декларації зі зменшеним податковим зобов'язанням не є сплатою узгодженої суми погашеного податкового боргу в кількості днів затримки сплати узгодженої суми податкового зобов'язання.

(див. постанову Верховного Суду у справі 818/1507/17 від 14.08.2018 та постанову Верховного Суду у справі № 824/2675/14-а).

З огляду на те, що нарахування відповідачем штрафу пов'язано з поданням 04.05.2018 року ТзОВ Західний інвестиційний союз уточнюючої податкової декларації з плати за землю за 2018 рік зі зменшеним податковим зобов'язанням, а не у зв'язку зі сплатою боргу, застосування штрафу є неправомірним.

Таким чином, податкові повідомлення-рішення від 13.06.2018 № НОМЕР_1 та від 13.06.2018 № НОМЕР_2 слід визнати протиправними та скасувати.

Крім того, суд приймає до уваги, що ТзОВ Західний інвестиційний союз подало також 06.07.2018 уточнюючу декларацію за 2017 рік (р.н № НОМЕР_4) та 09.07.2018 року - уточнюючу декларацію за 2016 рік (р.н. № НОМЕР_5), оскільки позивач впродовж 2016-2017 років помилково сплатив орендну плату за землю за договором № Ф-1826 від 24.06.2011 та договором Ф-1825 від 24.06.2011, які діяли до 01.06.2016 року та не були поновлені. Копії договорів долучено до справи - а.с. 50-57.

Що стосується нарахування штрафу згідно податкового повідомлення-рішення від 10.09.2018 року № НОМЕР_3, то штраф у розмірі 14218,2 грн. застосовано за несплату суми штрафу згідно вище досліджуваних податкових повідомлень-рішень від 13.06.2018 № НОМЕР_1 та від 13.06.2018 № НОМЕР_2, що підтверджується розрахунком штрафних санкцій до рішення.

З огляду на те, що податкові повідомлення-рішення від 13.06.2018 № НОМЕР_1 та від 13.06.2018 № НОМЕР_2 прийняті протиправно, податкове повідомлення-рішення 10.09.2018 року № НОМЕР_3 також підлягає скасуванню.

Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, позов слід задоволити повністю. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Львівській області від 13.06.2018 № НОМЕР_1, від 13.06.2018 № НОМЕР_2, від 10.09.2018 № НОМЕР_3.

Судові витрати покласти на відповідача.

Керуючись ст.ст. 2, 13, 14, 77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Львівській області від 13.06.2018 № НОМЕР_1.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Львівській області від 13.06.2018 № НОМЕР_2.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Львівській області від 10.09.2018 № НОМЕР_3.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (код 39462700) судовий збір в сумі 1762 грн. на користь ТзОВ Західний інвестиційний союз (код 36992773, м. Львів, вул. Шевченка,317)

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 19.04.2019.

Суддя Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2019
Оприлюднено21.04.2019
Номер документу81277042
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/6262/18

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Рішення від 11.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні