Рішення
від 17.04.2019 по справі 1.380.2019.000036
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.000036

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 квітня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гулкевич І.З.,

секретар судового засідання Іванес Х.О.,

за участю : представника позивача ОСОБА_1, представника відповідачів ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Інтер Бір Трейд до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним а скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,-

Встановив:

До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Інтер Бір Трейд з вимогами :

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головною управління Державної фіскальної служби України у Львівській області №1010528/38940266 від 03.12.2018 р про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 09.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю Інтер Бір Трейд ;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 09.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інтер Бір Трейд .

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Інтер Бір Трейд складено податкову накладну № 2 від 09.11.2018 року та направлено 26.11.2018 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманої квитанції №2, яка була отримана 26.11.2018 р. податкову накладну прийнято, але реєстрація зупинена, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

29.11.2018 року позивачем направлено до ДФС в електронному вигляді Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено.

Однак, рішеннями комісії ГУ ДФС у Львівській області № 1010528/38940266 від 03.12.2018 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 09.11.2018 року.

Позивач вважає таке рішення протиправними оскільки, ним було надано всі первинні документи, що стосуються господарських операцій, однак такі не взято контролюючим органом до уваги.

Відповідач позов не визнав, долучив до матеріалів справи відзив на позовну заяву в якому зазначив, що оскаржені рішення прийнято правомірно, оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідних рішень про реєстрацію.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.

Представник відповідачів у судовому засіданні проти позовних вимог заперечив та просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Суд, заслухавши вступне слово учасників справи, з'ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, прийшов до наступних висновків.

Судом встановлено, що 06.11.2018 р між ТОВ Авалон Престиж (Замовник), ТОВ Обра ОСОБА_3 (Генпідрядник) та ТОВ Інтер Бір Трейд (Субпідрядник) укладено договір субпідряду №06/11-18ВК-СО-13-18-19-20 на виготовлення та монтаж сходових маршів з н/ж сталі AISI 201 на суму 484 498,98 грн, в т.ч. ПДВ 80 749,83 грн (згідно Специфікації №1 від 06.11.2018 до Договору).

09.11.2018 на розрахунковий рахунок ТОВ Інтер Бір Трейд згідно виставленого рахунку на оплату №СФ-0000020 від 09.11.2018 Замовником здійснено часткову оплату (авансовий платіж) від Договірної ціни виконання робіт в сумі 391 236,60 грн (в т.ч. ПДВ 65 206,10). Даний факт підтверджується випискою по рахунку 26001053749657 від 09.11.2018 р.

Позивачем складено податкову накладну №2 від 09.11.2018 та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

26.11.2018 року ТОВ Інтер Бір Трейд отримано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної № 2 від 09.11.2018.

В графі результат обробки було вказано, що податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонується надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

29.11.2018 ТОВ Інтер Бір Трейд , з урахуванням вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №117 від 21.02.2018, було подано на розгляд комісії контролюючого органу - ГУ ДФС у Львівській області, повідомлення № 1 щодо надання пояснень та документів, щодо реєстрації податкової накладної №2 від 09.11.2018.

Позивачем в повідомленні було надано пояснення, що виготовлення сходових маршів з н/ж сталі AISI 201 здійснюється в орендованому ТОВ Інтер Бір Трейд приміщенні у ТОВ Отава , що підтверджується договором оренди приміщення №12.

На підтвердження здійснення господарської діяльності для виконання умов Договору субпідряду №06/11-18ВК-СО-13-18-19-20 позивачем придбавались матеріали:

- у ТОВ Метал Холдінг Трейд (згідно договору поставки №1110 від 01.10.2018, рахунок на оплату №ЛЛВ-0022567 від 14.11.2018) за видатковими накладними №ЛЛВ_0018075 від 16.11.2018 р., №ЛЛВ-0018261 від 20.11.2018, та товаро-транспортними накладними №0000000002 від 16.11.2018, №0000000003 від 20.11.2018, оплата підтверджується платіжним дорученням №69 від 15.11.2018;

- у ТОВ Леосталь (згідно договору постачання №ЛЛСТ 01/11/18 від 01.11.2018, рахунок на оплату №ЛС-00318 від 14.11.2018) за видатковою накладною №РН-0000108 від 16.11.2018 та товарно-транспортною накладною №0000000001 від 16.11.2018, оплата підтверджується платіжним дорученням №68 від 15.11.2018.

Крім того, у ТОВ Інтер Бір Трейд є ліцензія Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 08.11.2018 №2013055849 на здійснення господарської діяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми та значними наслідками.

Також, позивачем було направлено наступні документи: будівельна ліцензія від 08.11.2018 №2013055849, договір субпідряду №06/11-18ВК-СО-13-18-19-20 від 06.11.2018, специфікація №1 до договору субпідряду №06/11-18ВК-СО-13-18-19-20 від 06.11.2018, рахунок-фактура №СФ-0000020 від 09.11.2018, виписку по рахунку 26001053749657, договір поставки №110 від 01.10.2018, договір постачання №ЛСТ01/11/18 від 01.11.2018, видаткова накладна №РН-0000108 від 16.11.2018, рахунок про оплату №ЛС-00318 від 14.11.2018, платіжне доручення №68 від 15.11.2018, видаткова накладна №ЛЛВ-0018075 від 16.11.2018, товаро-транспортна накладна №0000000002 від 16.11.2018, видаткова накладна №ЛЛВ-0018261 від 20.11.2018, товарно-транспортна накладна №0000000003 від 20.11.2018, договір оренди приміщень №12 від 01.09.2018, акт прийому-передачі до договору оренди №12 від 01.09.2018, рахунок про оплату №ЛЛВ-0022567 від 14.11.2018, платіжне доручення №69 від 15.11.2018, товарно-транспортна накладна №0000000001 16.11.2018, штатний розклад працівників ТОВ Інтер Бір Трейд .

Рішеннями комісії Головного управління ДФС у Львівській області:

№ 1010528/38940266 від 03.12.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 09.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної містить такі підстави: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, а також розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, 03.12.2018 позивачем подано скаргу із вимогою скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області та зареєструвати податкову накладну №2 від 09.11.2018. Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 18.12.2018 №52696/38940266/2 скаргу залишено без задоволення та рішення № 1010528/38940266 від 03.12.2018 без змін.

Не погоджуючись із такими діями і прийнятим рішенням відповідачів, позивач звернувся із даним позовом до суду.

При ухваленні рішення суд керувався наступним.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Податковий кодекс України (надалі - ПК України) є спеціальним з питань оподаткування, та встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно пп. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).

Пунктом 12 Порядку № 1246 передбачено здійснення в автоматичному режимі розшифрування та проведення перевірки поданих податкових накладних, серед іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Так, листом ДФС України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 Про критерії ризиковості платника податку затверджений перелік критеріїв, які впливають на ризиковість платників податків.

Пункт 1.6 Критеріїв передбачає розгляд питання щодо встановлення ризиковості платника податків у випадках, коли:

платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зоні АТО, АР Крим);

дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу Першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 ПК України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України (далі - Кодекс);

наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Порядок прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у такій реєстрації, на час спірних правовідносин регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Постанова № 117).

Відповідно до п. 5 Постанови № 117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Пунктом 6 цієї постанови передбачено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з пунктом 7 Постанови № 117 у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до вимог пунктів 12-14 Постанови № 117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Пунктами 19-21 Постанови № 117 визначено, що Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення, серед іншого, про реєстрацію податкової накладної в Реєстрі або відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку (за Переліком документів); надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Пунктом 27 Порядку № 117 платнику податків надано можливість оскаржити Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних в адміністративному або судовому порядку.

Так, відповідно до чинного законодавства у відповідача наявні повноваження на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Виходячи із системного тлумачення норм права, наведеного вище, наявність повноважень - це одна з обставин, які входять до предмета доказування у справах цієї категорії, але не єдина.

Надання податковому органу відповідних повноважень - це лише передумова подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом реалізації чого, у цій справі, є прийняття рішень, законність яких повинна бути обґрунтовано перевірена.

Як було зазначено вище, квитанцією про реєстрацію ПК/РК кількісних і вартісних показників, реєстрацію податкової накладної зупинено у зв'язку з невідповідністю пп.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію.

Пункт 1.6 Критеріїв містить декілька ознак щодо визначення ризиковості платника податку, отже, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

У квитанції податковим органом зазначено лише загальне посилання на відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.1.6 Критеріїв оцінки ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних, тобто, не вказано конкретного виду критерію, що позбавляє платника податків можливості надати документи у відповідності до вимог Постанови № 117 на підтвердження правомірності видання податкових накладних та наявності підстав для її реєстрації.

Також, для прийняття Комісією рішень про відмову у реєстрації ПН/РК слугували такі підстави, як ненаданням позивачем копій договорів, довіреності, акти керівного органу платника податків, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано, підкреслити). Однак у випадку позивача в даній графі рішення "не підкреслено", тобто не зазначено, які конкретно документи необхідно надати.

Судом встановлено, що реальність проведення операції TOB Інтер Бір Прейд , за наслідками якої складено та направлено для реєстрації податкову накладну, з Авалон Престиж підтверджується наявними документами в матеріалах справи.

Крім того, TOB Інтер Бір Прейд до податкового органу було направлено пояснення до податкової накладної №2 від 09.11.2018 року, в яких розписана основна специфіка роботи товариства та долучено документи, які підтверджують здійснення господарської діяльності: будівельна ліцензія від 08.11.2018 №2013055849, договір субпідряду №06/11-18ВК-СО-13-18-19-20 від 06.11.2018, специфікація №1 до договору субпідряду №06/11-18ВК-СО-13-18-19-20 від 06.11.2018, рахунок-фактура №СФ-0000020 від 09.11.2018, виписку по рахунку 26001053749657, договір поставки №110 від 01.10.2018, договір постачання №ЛСТ01/11/18 від 01.11.2018, видаткова накладна №РН-0000108 від 16.11.2018, рахунок про оплату №ЛС-00318 від 14.11.2018, платіжне доручення №68 від 15.11.2018, видаткова накладна №ЛЛВ-0018075 від 16.11.2018, товаро-транспортна накладна №0000000002 від 16.11.2018, видаткова накладна №ЛЛВ-0018261 від 20.11.2018, товарно-транспортна накладна №0000000003 від 20.11.2018, договір оренди приміщень №12 від 01.09.2018, акт прийому-передачі до договору оренди №12 від 01.09.2018, рахунок про оплату №ЛЛВ-0022567 від 14.11.2018, платіжне доручення №69 від 15.11.2018, товарно-транспортна накладна №0000000001 16.11.2018, штатний розклад працівників ТОВ Інтер Бір Трейд .

Проте, податковим органом не взяті до уваги надані пояснення та документи що надавались TOB Інтер Бір Трейд .

Враховуючи наведене вище, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт 1.6 Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція міститься в постановах Верховного Суду від 22 жовтня 2018 року у справі № 822/1817/18 та від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17 (реєстраційні номери рішень в Єдиному державному реєстрі судових рішень 77361051 та 78326524 відповідно).

Крім того, згідно з пунктом 2 "Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", затвердженого 13 червня 2017 року наказом Міністерства фінансів України № 566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за № 752/30620 (надалі - "Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації"), комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації".

Як зазначено у пункті 18 "Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).

Відповідачами не надано до суду доказів додержання вимог пункту 21 "Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", пункту 18 "Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.

Відтак, відповідачами документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.

Отже, рішення суб'єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб'єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Відповідачами не наведено жодних обставин та не надано суду доказів, які б свідчили про невідповідність господарської операції цілям та завданням статутної діяльності позивача та його контрагентів, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б окремо або в сукупності могли б свідчити про не пов'язаність операцій з господарською діяльністю учасників зазначених операцій, фіктивність вчинених операцій, а також про те, що вчинення зазначених операцій не було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру), а дії учасників операцій були спрямовані на отримання необґрунтованої податкової вигоди. Відповідачами не надано будь-яких належних та допустимих доказів, не доведено наявності обставин та підстав, які б свідчили про юридичну дефектність первинних документів за спірною операцією.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачами не доведено правомірності оскаржуваного рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної, у зв'язку з чим наявні підстави для визнання рішення Комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації, протиправним та його скасування.

Щодо позовних вимог про реєстрацію податкової накладної, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 ПК України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) визначає Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246).

Так, відповідно до пункту 19 та пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (із змінами; далі - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

Відтак, оскільки рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №1010528/38940266 від 03.12.2018 підлягає скасуванню, то відповідно з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 ПК України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 року № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 09.11.2018.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач 1, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності свого рішення, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне скасувати спірне рішення комісії ГУ Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації за №1010528/38940266 від 03.12.2018 та зобов'язання Державної фіскальної служби України здійснити реєстрацію податкової накладної №2 від 09.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 19, 22, 25,72-77, 90, 139, 241-246, 250, пп. пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ «Перехідні положення» КАС України, суд -

Вирішив:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головною управління Державної фіскальної служби України у Львівській області №1010528/38940266 від 03.12.2018 р про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 09.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю Інтер Бір Трейд .

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 09.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інтер Бір Трейд .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, Львівська область, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35, ідентифікаційний код 39462700) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Інтер Бір Трейд (79052, м. Львів, вул. На Чвертях,62Б; ЄДРПОУ 38940266) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8, ідентифікаційний код 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Інтер Бір Трейд (79052, м. Львів, вул. На Чвертях,62Б; ЄДРПОУ 38940266) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 19 квітня 2019 року.

Суддя Гулкевич І.З.

Дата ухвалення рішення17.04.2019
Оприлюднено21.04.2019
Номер документу81277146
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним а скасування рішення, зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.000036

Ухвала від 14.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Рішення від 17.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 04.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні