Рішення
від 19.04.2019 по справі 480/1090/19
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 квітня 2019 р. Справа № 480/1090/19

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Прилипчука О.А.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м.Суми адміністративну справу

за позовом Першого заступника керівника Конотопської місцевої прокуратури в інтересах держави

до Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області

про зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

25.03.2019 р. до Сумського окружного адміністративного суду звернувся перший заступник керівника Конотопської місцевої прокуратури в інтересах держави з позовною заявою до Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області, в якій просить:

- зобов'язати відповідача вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх) частин, а саме: дитячого майданчика, що розташований в с. Піски Буринського району Сумської області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об'єкту благоустрою.

В обгрунтування позовних вимог зазначив, що всупереч вимог Закону України Про благоустрій населених пунктів (далі - Закон № 2807-ІV) та Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція № 550) відповідачем не розроблено та не затверджено плани технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх) частин, а саме: дитячого майданчика, що розташований в с. Піски Буринського району Сумської області на території дитячого навчально-виховного закладу "Берізка", а також не проведено інвентаризацію та паспортизацію вказаного об'єкту благоустрою, що є передумовою підтримання об'єкту благоустрою в належному стані, а невжиття таких заходів може негатично позначитися на його загальному стані, що в підсумку може спричинити заподіяння шкоди життю та здоров'ю неповнолітніх громадян.

Відповідачем надано лист, в якому позовні вимоги визнав в повному обсязі (а.с. 25).

Ухвалою суду від 28.03.2019 відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що на території Пісківської сільської ради розташований дитячий майданчик, обладнання для якого згідно з актом прийому-передачі об'єктів соціальної сфери у комунальну власність від 15.09.2000 р., передано на баланс сільської ради з балансу КСП Присеймівське . Крім того, сільською радою за кошти місцевого бюджету в 2017 році придбано Качалку- балансир К-36 вартістю 2508,00 грн.

Зазначений дитячий майданчик встановлено на території дитячого навчально -виховного закладу Берізка с. Піски (комплекти обладнання для дитячого майданчика перебувають на балансі сільської ради з 15.09.2000, а саме: карусель - драбина для лазіння - 1 шт. (інв.№ 10400024); гірка з гойдалками - 1 шт. (інв.№ 10400020); гірка - 2 шт. (інв.№ 10400018 та інв.№ 10400019); гойдалка-телефон - 2 шт. (інв.№10400018 та інв. № 10400019); драбина-глобус-2 шт. (інв.№ 10400022 та інв. № 10400023); з 26.07.2017 качалка-балансир - 1 шт. (інв.№ 10400021). Загальна вартість всього дитячого майданчика становить 6838 грн. (а.с. 11-18).

Відповідно до листа Пісківської сільської ради №02-24/93 від 21.02.2019 плани паспортизації та інвентаризації дитячих майданчиків, які розташовані на території Пісківської ОСОБА_1 ступнеів та на території ДНЗ "Берізка", відсутні. Бюджетом 2019 року кошти на виготовлення планів паспортизації та інвентаризації не передбачені (а.с. 10).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 44 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Благоустроєм населених пунктів, відповідно до визначення, закріпленого у статті 1 Закону України від 06.09.2005 № 2807-ІV Про благоустрій населених пунктів (далі - Закон № 2807-ІV) є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Під заходами з благоустрою населених пунктів, відповідно до цієї ж статті, слід розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону № 2807-ІV, благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов'язків суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Відповідно до частин першої, другої статті 20 Закону № 2807-ІV організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов'язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

Частиною першою статті 10 Закону № 2807-ІV встановлено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.

За змістом пунктів 1, 2 частини 1 статті 13 Закону № 2807-ІV об'єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування, майданчики та прибудинкові території.

Елементами (частинами) об'єктів благоустрою, відповідно до пункту 8 частини 1 статті 21 Закону № 2807-ІV, є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.

Згідно з вимогами ст. 14 вказаного Закону № 2807-ІV об'єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.

Пунктом 5 частини 2 статті 18 Закону № 2807-IV визначено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані проводити згідно з планами, затвердженими органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово- комунального господарства.

На виконання наведених вище положень статті 18 Закону № 2807-IV, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29.10.2012 за № 550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція №550).

Пунктом 1.2 Інструкції № 550 закріплено, що ця Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації, у томі числі парків, рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, інших територій загального користування: прибудинкових територій, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти).

Згідно з пунктом 1.3 Інструкції № 550 під паспортизацією об'єктів благоустрою слід розуміти складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; під технічною інвентаризацією об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.

Пунктами 1.4, 1.5 Інструкції № 550 визначено, що технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.

Технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Позапланова технічна інвентаризація проводиться у тому числі і у разі зміни власника (балансоутримувача) об'єкта благоустрою.

Беручи до уваги вище наведені норми чинного законодавства, можна дійти висновку про те, що організацію та проведення відповідних робіт з вказаних питань об'єктам благоустрою, розташованих на території сільської ради повинна забезпечувати виключно Пісківська сільська рада Буринського району Сумської області (у т.ч. як балансоутримувач), до компетенції якої віднесено, зокрема, і затвердження правил і заходів з благоустрою населеного пункту.

Як встановлено з матеріалів справи, на території Пісківської сільської ради розташований дитячий майданчик, обладнання для якого згідно з актом прийому-передачі об'єктів соціальної сфери у комунальну власність від 15.09.2000 р., передано на баланс сільської ради з балансу КСП Присеймівське . Крім того, сільською радою за кошти місцевого бюджету в 2017 році придбано Качалку- балансир К-36 вартістю 2508,00 грн.

Зазначений дитячий майданчик встановлено на території дитячого навчально-виховного закладу Берізка с. Піски (комплекти обладнання для дитячого майданчика перебувають на балансі сільської ради з 15.09.2000, а саме: карусель - драбина для лазіння - 1 шт. (інв.№ 10400024); гірка з гойдалками - 1 шт. (інв.№ 10400020); гірка - 2 шт. (інв.№ 10400018 та інв.№ 10400019); гойдалка-телефон - 2 шт. (інв.№10400018 та інв. № 10400019); драбина-глобус-2 шт. (інв.№ 10400022 та інв. № 10400023); з 26.07.2017 качалка-балансир - 1 шт. (інв.№ 10400021). Загальна вартість всього дитячого майданчика становить 6838 грн. (а.с. 11-18).

Відповідно до листа Пісківської сільської ради № 02-24/93 від 21.02.2019 плани паспортизації та інвентаризації дитячих майданчиків, які розташовані на території Пісківської ОСОБА_1 ступнеів та на території ДНЗ "Берізка", відсутні. Бюджетом 2019 року кошти на виготовлення планів паспортизації та інвентаризації не передбачені (а.с. 10).

Для підтримання об'єктів благоустрою у належному стані Закон № 2807-ІV та прийнята на його виконання Інструкція № 550 зобов'язує, зокрема, підприємства, установи, організації, власників та балансоутримувачів у сфері благоустрою населених пунктів проводити планову технічну інвентаризацію та паспортизацію об'єктів благоустрою. Однією з необхідних умов для належного виконання цього обов'язку є наявність затвердженого, органами місцевого самоврядування плану проведення таких заходів з благоустрою населеного пункту.

Проте, відповідно до наданої інформації плани технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика сільською радою не затверджувалися. З огляду на функціональне призначення даного об'єкту благоустрою, невжиття таких заходів може негативно позначитися на його загальному стані, що в підсумку може спричинити заподіяння шкоди життю та здоров'ю неповнолітніх громадян.

Відповідно до п.п. 2, 3 ст. 15 Закону № 2807-ІV підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об'єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучити для цього інші підприємства, установи та організації.

Орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об'єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.

За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що відсутність затверджених планових заходів щодо технічної інвентаризації об'єктів благоустрою (дитячих майданчиків) свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, яка слугує підставою для невжиття підприємствами, установами, організаціями, балансоутримувачем заходів щодо належного їх утримання.

Таким чином, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Першого заступника керівника Конотопської місцевої прокуратури в інтересах держави до Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області про зобов'язання вчинити дії - задовольнити.

Зобов'язати Пісківську сільську раду Буринського району Сумської області (41720, Сумська область, Буринський район, с. Піски, вул. Гагаріна, 1, код ЄДРПОУ 04391078) вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх) частин, а саме: дитячого майданчика, що розташований в с. Піски Буринського району Сумської області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об'єкту благоустрою.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на рішення суду протягом тридцяти днів з дня складення судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.А. Прилипчук

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2019
Оприлюднено21.04.2019
Номер документу81277899
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/1090/19

Постанова від 12.06.2019

Адмінправопорушення

Миколаївський районний суд Миколаївської області

Войнарівський М. М.

Постанова від 27.05.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Рішення від 19.04.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 28.03.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні