Рішення
від 15.04.2019 по справі 916/286/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"15" квітня 2019 р.м. Одеса Справа № 916/286/19

За позовом: Державного підприємства Стивідорна компанія ОЛЬВІЯ (код ЄДРПОУ 19290012, а/с 170, м.Миколаїв, Корабельний р-н, 54052)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Трансглобал Логістік (вул. Троїцька, б.39, оф.11, м.Одеса, 65045, код ЄДРПОУ - 38573252)

про стягнення пені

Суддя Рога Н.В.

Секретар с/з Лазуренко Є.С.

Представники:

Від позивача: Красюк О.О. - на підставі довіреності № 01-9/27-27 від 19.12.2018 р.; Кушніренко І.С. - на підставі довіреності № 01-9/27-24 від 19.12.2018р.

Від третьої особи: Плоткін М.Р. - директор.

В засіданні брали участь:

Від позивача: не з'явився;

Від відповідача: Плоткін М.Р. - директор.

Суть спору: Позивач, Державне підприємство (далі- ДП) Стивідорна компанія ОЛЬВІЯ , звернувся до Господарського суду Одеської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю (далі- ТОВ) Трансглобал Логістік про стягнення пені у розмірі 15 000 грн.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 12.02.2019р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено справу №916/286/19 до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом ) сторін.

Представник позивача позов підтримує у повному обсязі, наполягає на його задоволенні з підстав, викладених у позовній заяві.

Відповідач, згідно відзиву на позовну заяву, що надійшов до суду 02.04.2019р., не заперечує проти позову.

15 квітня 2019р. відповідачем до суду надано заяву про розстрочення виконання рішення суду у справі №916/286/19.

Позивач у справі зазначає, що 10 липня 2017р. між Державним підприємством "Стивідорна компанія "Ольвія" (Портовий оператор) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Трансглобал Логістик" (Замовник) укладено Договір № 170П-2017 (далі - Договір), згідно предмету якого цей Договір визначає порядок та умови надання послуг з вантажних операцій, за замовленням Замовника, на території Портового оператора з вантажами, які прибули для Замовника, що перевозяться водним, залізничним, автомобільним видами транспорту та пов'язаних з цим робіт і послуг (п. 1.1 Договору). Варіанти вантажних операцій, послуги, їх вартість, строки завезення, об'єм робіт та інше стосовно вантажу окремої номенклатури наводяться у Додатках до цього Договору, які є його невід'ємною частиною (п. 1.2 Договору).

Пунктом 1 Додатку № 1 від 10.07.2017р. до Договору сторонами визначені ставки оплати за роботи і послуги, що виконуються Портовим оператором для вантажу техмайно (спецмайно).

У подальшому сторонами було укладено Додаткову угоду № 1 від 25.09.2017р. щодо зміни реквізитів Замовника та Додаткову угоду № 2 від 28.12.2017р. до Договору, якою викладено у новій редакції п.10.1 Договору , а саме: даний договір вважається укладеним з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення печатками, набирає чинності з дати досягнення згоди Сторонами з усіх істотних умов договору та діє по 31.03.2018р. включно, а в частині зобов'язань Замовника щодо сплати заборгованості та інших зобов'язань Замовника - до повного виконання зобов'язань. В частині зобов'язань Портового оператора-до повного виконання зобов'язань.

Розділом 2 Договору визначені обов'язки сторін. Так, згідно з п. 2.1.2. Договору на Портового оператора покладені обов'язки, зокрема, проводити своєчасну перевалку вантажів Замовника з одного виду транспорту на інший своїми силами і засобами згідно з діючими на території Портового оператора правилами і нормами та згідно чинного законодавства України. Портовий оператор зобов'язаний, зокрема, забезпечити збереження вантажу під час його перевалки та зберіганні на території Портового оператора (п. 2.1.6 Договору).

Пунктом 2.1.15 Договору встановлено, що виходячи зі своїх можливостей Портовий оператор, за заявками Замовника, може виконувати додаткові роботи і надавати додаткові послуги, пов'язані з перевантаженням зазначеного вантажу. Оплата додаткових робіт та послуг, а також використаних при цьому матеріалів, проводиться відповідно до п.п.3.8., 3.9. цього Договору на підставі актів прийому-здачі виконаних робіт.

У пункті 2.2.3 Договору встановлений обов'язок Замовника щодо своєчасної сплати Портовому оператору платежів за виконані ним роботи та послуги за цим Договором. Замовник забезпечує своїх представників належними довіреностями з наданням відповідних прав і повноважень для виконання умов цього Договору і зобов'язується надати Портовому оператору завірені копії таких доручень не пізніше, ніж на дату підписання цього Договору (п. 2.2.4 Договору).

Позивач зазначив, що на виконання пункту 2.2.3 Договору Замовником були надані Портовому оператору довіреності на повноважних представників №01 від 13.09.2017 р., № 5 від 27.12.2017р., № 01 від 06.02.2018р. Також, на виконання умов Договору за завданням Замовника Портовий оператор виконав вантажно-розвантажувальні роботи, відкрите зберігання вантажу та інші роботи та послуги на загальну суму 5 777 267 грн. 37 коп., що підтверджується наступними документами: листом Замовника №82/01 від 20.09.2017р.; приймально-здавальним актом №58 від 20.09.2017р.; листом Замовника №83/01 від 21.09.2017р.; приймально-здавальним актом (склад №6) від 31.10.2017р.; приймально-здавальним актом №69 від 16.11.2017р.; листом Замовника №85/01 від 26.09.2017р.; приймально-здавальним актом №61 від 28.09.2017р.; листом Замовника №86/01 від 28.09.2017р.; приймально-здавальним актом (склад №6) від 01.11.2017р.; приймально-здавальним актом №70 від 16.11.2017р.; листом Замовника № 90/01 від 04.10.2017р.; приймально-здавальним актом (склад №6) від 05.10.2017р.; листом Замовника №94/03 від 13.10.2017р.; приймально-здавальним актом №71 від 14.10.2017р.; листом Замовника №99/01 від 19.10.2017р.; приймально-здавальним актом (склад №6) від 19.10.2017р.; дорученням на відвантаження транзитних вантажів №1714 від 05.01.2018р.; додатком до доручення на відвантаження транзитних вантажів №1714 від 05.01.2018р.

Як зазначив позивач, вищевказані роботи та послуги були виконані Портовим оператором в повному обсязі та прийняті Замовником без зауважень, що підтверджується актом надання послуг №58 від 27.01.2018р. до Договору на загальну суму 5 777 267 грн. 37 коп., який 27.01.2018р. був підписаний директором Замовника без зауважень та скріплений печаткою підприємства.

Позивач зазначив, що у відповідності до п. 3.1 Договору оплата Замовником послуг і робіт Портового оператора здійснюється згідно тарифів Портового оператора, які встановлені Порядком справляння плат за навантажувально-розвантажувальні роботи у ДП СМП Октябрьск , затвердженого Наказом директора ДП СМП Октябрьск №141 від 15.07.2014р. (надалі - Порядок справляння плат за НРР), а також Додатками до цього Договору, оформленими Сторонами відповідно до розділу 4 цього Договору. Розрахунки за роботи/послуги Портового оператора проводяться Замовником шляхом здійснення попередньої та остаточної оплати робіт/послуг згідно рахунків Портового оператора. Остаточна оплата здійснюється за надані Портовим оператором послуги/виконані роботи з урахуванням суми проведеної попередньої оплати (п. 3.3 Договору).

За положеннями п.3.4 Договору Замовник оплачує Портовому оператору: навантажувально-розвантажувальні роботи, зберігання і інші можливі роботи, послуги, згідно до Порядку справляння плат за НРР та Додатків до цього Договору (п. 3.4.1 Договору). Вартість послуг залізниці, такі як подача і прибирання вагонів - по тарифах, вказаних в Додатках до цього Договору, та вартість інших послуг залізниці, що відшкодовується Замовником Портовому оператору, у тому числі: зняття вагонів з візків, зважування вагонів, маневрові роботи, недобори провізних платежів, користування вагонами, зберігання вантажів у вагонах, промивання вагонів з урахуванням їх доставки на станцію промивки і всіх додаткових послуг по станції промивки, техогляд вагонів після вивантаження їх за допомого грейферних кранів, інші можливі послуги залізниці, штрафи - на підставі представлених Портовим оператором розрахунків залізниці за надані нею послуги Замовникові (п. 3.4.2 Договору).

Пунктом 3.7 Договору передбачено порядок і умови здійснення попередньої оплати, а саме - нарахування платежів за надані послуги, виконані роботи здійснюються в доларах США згідно діючих тарифів Портового оператора, передбачених Порядком справляння плат за НРР та Додатками до цього Договору, для резидента - з перерахуванням у гривні по курсу Національного банку України на дату виставлення рахунку (п. 3.7.1 Договору). Замовник здійснює 100% попередню оплату послуг Портового оператора відповідно до п. 3.4 по кожній судновій партії вантажу, до підходу судна в морський порт під вантажні операції, за тарифами Портового оператора, передбаченими Порядком справляння плат за НРР та Додатками до цього Договору, які є його невід'ємними частинами (п. 3.7.2 Договору).

Позивач зазначив, що відповідач звернувся до нього з листом № 83/01 від 22.09.2017р., в якому просив останнього виставити рахунок на передоплату перевалки вантажів партії транзитного вантажу, що приходить за зовнішньоекономічним контрактом № 112/116/16-1789.

22 вересня 2017р. за №1252 бухгалтерією Портового оператора був сформований Замовнику попередній рахунок на оплату на загальну суму 3 296 911 грн. 70 коп. з розшифровкою ціни до вказаного рахунку. 28 вересня 2017р. Замовником на підставі попереднього рахунку № 1252 від 22.09.2017р. було перераховано на розрахунковий рахунок Портового оператора 32 96 911 грн. 70 коп., що підтверджується банківською випискою від 28.09.2017р.

Згідно з п. 3.8 Договору при надані Портовим оператором додаткових робіт та послуг, що не були включені в попередню оплату, Замовник оплачує їх при остаточному розрахунку. На всі послуги Портового оператора по перевантаженню вантажів та інші послуги, роботи згідно цього Договору нараховується ПДВ згідно чинного законодавства України.

27 січня 2018р. на підставі акту надання послуг № 58 від 27.01.2018р. Портовим оператором був сформований остаточний рахунок на оплату № 1252 на загальну суму 5 777 267 грн. 37 коп. (до якого входить сума попередньої оплати 3 296 911 грн. 70 коп.), тому до оплати підлягає лише 2 480 355 грн. 67 коп.

Позивач зазначив, що умовами п. 3.10 Договору визначений порядок остаточних розрахунків. Остаточний розрахунок здійснюється по кожній судновій партії вантажу після відвантаження вантажу на судно (для експортних і транзитних вантажів на море) і після видачі (відправлення) всієї суднової партії вантажу, яка надійшла до Портового оператора (для імпортних і транзитних вантажів з моря) (п. 3.10.1 Договору). Нарахування платежів за надані послуги, виконані роботи здійснюються в доларах США згідно діючих тарифів Портового оператора, передбачених Порядком справляння плат за НРР та Додатками до цього Договору, для резидента - з перерахуванням у гривні по курсу Національного банку України на дату надання послуг (п. 3.10.2 Договору). Оплата здійснюється згідно з рахунками Портового оператора, які попередньо направляються разом з Актами надання послуг факсом +380487710731 або по електронній пошті на адресу Замовника, з наступним врученням протягом трьох робочих днів представнику Замовника під розпис у спеціальному журналі обліку видачі первинних бухгалтерських документів контрагентам/клієнтам, який знаходиться в бухгалтерії Портового оператора. При цьому, представник Замовника повинен бути належним чином уповноважений для одержання від Портового оператора документів (для Замовника). У разі якщо представник Замовника не отримав рахунок в бухгалтерії Портового оператора протягом визначеного терміну, бухгалтерія Портового оператора направляє рахунки поштою на адресу Замовника. Оплата здійснюється Замовником протягом 10 (десяти) банківських днів з дати Акту надання послуг вказаної Портовим оператором (п. 3.10.3 Договору).

За положеннями п. 2.2.2 Договору на Замовника покладені обов'язки отримувати рахунки та акти надання послуг в бухгалтерії Портового оператора відповідно до п.3.10. цього Договору.

29 січня 2018р. на виконання умов Договору та для оплати Замовником отриманих по Договору послуг Портовим оператором були вручені повноважній особі Замовника - акт надання послуг № 58 від 27.01.2018р. та рахунок на оплату № 1252 від 27.01.2018р., що підтверджується витягом із Журналу обліку видачі первинних бухгалтерських документів контрагентам/клієнтам.

З урахуванням вимог п.3.10.3 Договору позивач зазначає, що кінцевий строк здійснення відповідачем оплати за отримані по Договору послуги згідно остаточного рахунку № 1252 від 27.01.2018р в сумі 2 480 355 грн. 67 коп. становить - 09.02.2018р. включно. Проте, відповідач здійснив остаточну оплату отриманих по Договору послуг в сумі 2 480 355 грн. 67 коп. тільки 28.02.2018р., що підтверджується банківською випискою від 28.02.2018р., отже, за розрахунком позивача, прострочення щодо здійснення оплати відповідачем склало 18 днів.

У відповідності до вимог п. 6.4 Договору за порушення строків оплати встановлених цим Договором, Портовий оператор має право стягнути з винної Сторони пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від суми простроченого платежу за кожен день прострочки, яка діяла у період прострочення.

Згідно з п. 6.5 Договору у разі прострочення оплати Замовником Портовий оператор, відповідно до ст. 625 Цивільного Кодексу України, має право стягнути суму боргу з Замовника, з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також, 3% річних від суми простроченого платежу.

У зв'язку із порушенням відповідачем строків оплати остаточного рахунку на оплату № 1252 від 27.01.2018р. в сумі 2 480 355,67 грн., позивач 02.03.2018р. звернувся до відповідача з претензією № 01-2/426 від 02.03.2018р., в якій здійснив нарахування відповідачеві пені в розмірі 39 142 грн. 05 коп. та 3% річних в розмірі 3 669 грн. 57 коп. на суму простроченого платежу в розмірі 2 480 355 грн. 67 коп. з вимогою здійснити сплату вищевказаних сум на протязі 10 днів з дня отримання відповідачем претензії. У відповіді на претензію (лист за вих. № 19/01 від 07.05.2018р. відповідач претензію визнав та просив надати відстрочення її оплати до 01 вересня 2018 року.

Розглянувши вищевказаний лист-відповідь на претензію, позивач у листі № 01-2/1007 від 16.05.2018р. зазначив, що строк, на який відповідач просить відстрочити оплату пені та 3% річних є досить значним, але сподіваючись на майбутню плідну співпрацю погодив пропозицію відповідача щодо відстрочення здійснення оплати визнаних останнім розмірів пені та 3% річних до 01 вересня 2018 року.

22 вересня 2018р. за вих. № 01-2/1842 позивач направив відповідачу лист з вимогою у найкоротший термін здійснити оплату сум нарахованої пені та 3% річних . . 25.09.2018р. та 27.09.2018р. відповідачем на рахунок позивача було загалом перераховано 27 811 грн. 62 коп., що підтверджується банківськими виписками від 25.09.2018р. та від 27.09.2018р.

28 листопада 2018р. позивач направив відповідачу лист №01-2/2388, в якому вказував про залишок несплаченої суми по претензії у розмірі 15 000 грн. Вказаний лист був отриманий відповідачем 03.12.2018р., що підтверджується повідомленням про вручення № 5405204248239. Проте, як зазначив позивач, до сьогоднішнього дня відповідачем здійснено оплати не було.

Невиконання відповідачем прийнятих на себе зобов'язань щодо сплати залишку по претензії (штрафних санкцій за порушення строків оплати за Договором), позивач вважає порушенням своїх прав та охоронюваних інтересів, у зв'язку з чим звернувся до суду за захистом та просить суд стягнути з відповідача пеню у розмірі 15 000 грн.

В обґрунтування позову позивач також послався на положення ст.193 Господарського кодексу України, ст. 526 Цивільного кодексу України та ст. 530 Цивільного кодексу України.

Відповідач проти позову не заперечує, просить суд розстрочити виконання рішення на 3 місяці з виплатою по 5 000 грн.

Розглянув матеріали справи, на підставі чинного законодавства України, судом встановлено, що 10 липня 2017р. між Державним підприємством "Стивідорна компанія "Ольвія" (Портовий оператор) та ТОВ "Трансглобал Логістик" (Замовник) укладено Договір № 170П-2017, згідно предмету якого цей Договір визначає порядок та умови надання послуг з вантажних операцій, за замовленням Замовника, на території Портового оператора з вантажами, які прибули для Замовника, що перевозяться водним, залізничним, автомобільним видами транспорту та пов'язаних з цим робіт і послуг (п. 1.1 Договору). Варіанти вантажних операцій, послуги, їх вартість, строки завезення, об'єм робіт та інше стосовно вантажу окремої номенклатури наводяться у Додатках до цього Договору, які є його невід'ємною частиною (п. 1.2 Договору). Пунктом 1 Додатку № 1 від 10.07.2017р. до Договору сторонами визначені ставки оплати за роботи і послуги, що виконуються Портовим оператором для вантажу техмайно (спецмайно).

За приписами ст.901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов'язання.

Отже, між сторонами за Договором виникли правовідносини щодо надання послуг.

Згідно з п. 2.1.2. Договору на Портового оператора покладені обов'язки, зокрема, проводити своєчасну перевалку вантажів Замовника з одного виду транспорту на інший своїми силами і засобами згідно з діючими на території Портового оператора правилами і нормами та згідно чинного законодавства України. Портовий оператор зобов'язаний, зокрема, забезпечити збереження вантажу під час його перевалки та зберіганні на території Портового оператора (п. 2.1.6 Договору).

Пунктом 2.1.15 Договору встановлено, що виходячи зі своїх можливостей Портовий оператор, за заявками Замовника, може виконувати додаткові роботи і надавати додаткові послуги, пов'язані з перевантаженням зазначеного вантажу. Оплата додаткових робіт та послуг, а також використаних при цьому матеріалів, проводиться відповідно до п.п.3.8., 3.9. цього Договору на підставі актів прийому-здачі виконаних робіт.

У пункті 2.2.3 Договору встановлений обов'язок Замовника щодо своєчасної сплати Портовому оператору платежів за виконані ним роботи та послуги за цим Договором. Замовник забезпечує своїх представників належними довіреностями з наданням відповідних прав і повноважень для виконання умов цього Договору і зобов'язується надати Портовому оператору завірені копії таких доручень не пізніше, ніж на дату підписання цього Договору (п. 2.2.4 Договору).

Згідно ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію: передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо, або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Частиною 2 зазначеної статті встановлено, що зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Відповідно до частини 1, 2 ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Згідно ст.627 Цивільного кодексу України, відповідно до ст.6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

За матеріалами справи, на виконання пункту 2.2.3 Договору Замовником були надані Портовому оператору довіреності на повноважних представників №01 від 13.09.2017 р., № 5 від 27.12.2017р., № 01 від 06.02.2018р. Також, на виконання умов Договору за завданням Замовника Портовий оператор виконав вантажно-розвантажувальні роботи, відкрите зберігання вантажу та інші роботи та послуги на загальну суму 5 777 267 грн. 37 коп., що підтверджується наступними документами: листом Замовника №82/01 від 20.09.2017р.; приймально-здавальним актом №58 від 20.09.2017р.; листом Замовника №83/01 від 21.09.2017р.; приймально-здавальним актом (склад №6) від 31.10.2017р.; приймально-здавальним актом №69 від 16.11.2017р.; листом Замовника №85/01 від 26.09.2017р.; приймально-здавальним актом №61 від 28.09.2017р.; листом Замовника №86/01 від 28.09.2017р.; приймально-здавальним актом (склад №6) від 01.11.2017р.; приймально-здавальним актом №70 від 16.11.2017р.; листом Замовника № 90/01 від 04.10.2017р.; приймально-здавальним актом (склад №6) від 05.10.2017р.; листом Замовника №94/03 від 13.10.2017р.; приймально-здавальним актом №71 від 14.10.2017р.; листом Замовника №99/01 від 19.10.2017р.; приймально-здавальним актом (склад №6) від 19.10.2017р.; дорученням на відвантаження транзитних вантажів №1714 від 05.01.2018р.; додатком до доручення на відвантаження транзитних вантажів №1714 від 05.01.2018р. Вищевказані роботи та послуги були виконані Портовим оператором в повному обсязі та прийняті замовником без зауважень, що підтверджується актом надання послуг №58 від 27.01.2018р. до Договору на загальну суму 5 777 267 грн. 37 коп., який 27.01.2018р. був підписаний директором Замовника без зауважень та скріплений печаткою підприємства.

Згідно з п. 3.8 Договору при надані Портовим оператором додаткових робіт та послуг, що не були включені в попередню оплату, Замовник оплачує їх при остаточному розрахунку. На всі послуги Портового оператора по перевантаженню вантажів та інші послуги, роботи згідно цього Договору нараховується ПДВ згідно чинного законодавства України.

27 січня 2018р. на підставі акту надання послуг № 58 від 27.01.2018р. Портовим оператором був сформований остаточний рахунок на оплату № 1252 на загальну суму 5 777 267 грн. 37 коп. (до якого входить сума попередньої оплати 3 296 911 грн. 70 коп.), тому до оплати підлягало 2 480 355 грн. 67 коп.

За положеннями п. 2.2.2 Договору на Замовника покладені обов'язки отримувати рахунки та акти надання послуг в бухгалтерії Портового оператора відповідно до п.3.10. цього Договору.

29 січня 2018р. на виконання умов Договору та для оплати Замовником отриманих по Договору послуг Портовим оператором були вручені повноважній особі Замовника - акт надання послуг № 58 від 27.01.2018р. та рахунок на оплату № 1252 від 27.01.2018р., що підтверджується витягом із Журналу обліку видачі первинних бухгалтерських документів контрагентам/клієнтам.

З урахуванням вимог п.3.10.3 Договору, кінцевий строк здійснення відповідачем оплати за отримані по Договору послуги згідно остаточного рахунку № 1252 від 27.01.2018р. в сумі 2 480 355 грн. 67 коп. становить - 09.02.2018р. включно. Проте, відповідач здійснив остаточну оплату отриманих по Договору послуг в сумі 2 480 355 грн. 67 коп. тільки 28.02.2018р., що підтверджується банківською випискою від 28.02.2018р., отже, прострочення щодо здійснення оплати відповідачем склало 18 днів.

У відповідності до вимог п. 6.4 Договору за порушення строків оплати встановлених цим Договором, Портовий оператор має право стягнути з винної Сторони пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від суми простроченого платежу за кожен день прострочки, яка діяла у період прострочення.

Згідно з п. 6.5 Договору у разі прострочення оплати Замовником Портовий оператор, відповідно до ст. 625 Цивільного Кодексу України, має право стягнути суму боргу з Замовника, з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також, 3% річних від суми простроченого платежу.

За приписами ст.193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Не допускаються одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов'язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.

Згідно ст. 526 Цивільного кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати свої зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору. Відповідно до ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язання встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Згідно з ч. 2 ст. 218 Господарського Кодексу України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

За таких обставин, у зв'язку із невиконанням відповідачем своїх зобов'язань щодо своєчасної оплати за Договором, на думку суду, позивач правомірно нарахував відповідачу пеню у розмірі 15 000 грн., проти якої не заперечує відповідач та яка підлягає стягненню з нього.

Згідно з ч.6 ст.238 ГПК України у разі необхідності у резолютивній частині також вказується, зокрема, про надання відстрочки або розстрочки виконання рішення.

Відповідно до положень ст.331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) стосовно фізичної особи - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, її матеріальний стан; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо. Розстрочення та відстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення такого рішення, ухвали, постанови.

Враховуючи заяву відповідача, що надійшла до суду 15.04.2019р., та матеріали справи, суд задовольняє зазначену заяву та надає Товариству з обмеженою відповідальністю Трансглобал Логістік розстрочку виконання рішення за наступним графіком: 5 000 грн. - оплата до 27.06.2019р.; 5 000 грн. - оплата до 31.07.2019р.; 5 000 грн. - оплата до 30.08.2019р.

Згідно частини третьої статті 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

У відповідності до частини першої статті 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно зі статтею 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача у вигляді 50% згідно зі ст.129, ч.1 ст.130 ГПК України, оскільки відповідачем було визнано позовну заяву.

На підставі зазначеного, керуючись ст.129, 232, 238, 240, 241, 331 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позовну заяву Державного підприємства Стивідорна компанія ОЛЬВІЯ - задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Трансглобал Логістік (вул. Троїцька, б.39, оф.11, м.Одеса, 65045, код ЄДРПОУ - 38573252) на користь Державного підприємства Стивідорна компанія ОЛЬВІЯ (код ЄДРПОУ 19290012, а/с 170, м.Миколаїв, Корабельний р-н, 54052) пеню у розмірі 15 000 грн. 00 коп. та судові витрати на сплату судового збору у розмірі 960 грн. 50 коп.

3. Розстрочити виконання рішення Господарського суду Одеської області у справі №916/286/19 щодо стягнення пені у сумі 15 000 за наступним графіком:

5 000 грн. - оплата до 27.06.2019р.;

5 000 грн. - оплата до 31.07.2019р.;

5 000 грн. - оплата до 30.08.2019р.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного господарського суду через господарський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня його проголошення (підписання).

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 22 квітня 2019 р.

Суддя Н.В. Рога

Дата ухвалення рішення15.04.2019
Оприлюднено22.04.2019
Номер документу81304206
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення пені

Судовий реєстр по справі —916/286/19

Рішення від 15.04.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 22.04.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 11.04.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 05.03.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 12.02.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні