Рішення
від 11.04.2019 по справі 923/7/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 квітня 2019 року Справа № 923/7/19

Господарський суд Херсонської області у складі судді Остапенко Т.А., при секретарі судового засідання Фінаровій О.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Державної екологічної інспекції у Херсонській області, місцезнаходження: 73026, м. Херсон, пров. Козацький, 10, ідентифікаційний код юридичної особи: 38044149

до Комунального підприємства Моє село Нововоскресенської сільської ради Нововоронцовського району Херсонської області, місцезнаходження: 74220, Херсонська обл., Нововоронцовський р-н, с. Нововоскресенське, вул. Торгова, 79, ідентифікаційний код юридичної особи: 37651266

про стягнення 152662,82 грн.

за участю представників сторін:

від позивача - Соловйова С.В., представник за довіреністю від 08.01.2019

від відповідача - не прибув

03.01.2019 Державна екологічна інспекція у Херсонській області звернулась до суду із позовом про стягнення з Комунального підприємства Моє село Нововоскресенської сільської ради Нововоронцовського району Херсонської області 152662,82 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що внаслідок проведення з 07.02.2017 по 10.02.2017 року позапланової перевірки дотримання Комунальним підприємством Моє село вимог природоохоронного законодавства виявлено факт використання відповідачем з 23.07.2014 по 07.02.2017 року самовільного забору підземних вод без спеціального дозволу на користування надрами. Протягом вказаного періоду відповідачем видобуто 136,3 тис. м куб. підземних вод, що є порушенням норм ст. ст. 16, 19, 21, 23 Кодексу України про надра. Такими діями відповідача, за твердженням позивача, державі заподіяно збитки у розмірі 152662,82 грн.

Справа, згідно з витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 03.01.2019, розподілена судді Павленко Н.А.

Ухвалою від 08.01.2019, позовна заява, у зв'язку із невідповідністю вимогам п. 1 ч. 1 ст. 164, ч. 1 ст. 172 ГПК України, залишена без руху.

18.01.2019 судом отримано заяву (вх. №530/19) позивача та докази усунення недоліків позовної заяви.

Провадження у справі відкрито ухвалою суду від 22.01.2019, за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою від 21.02.2019 закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду по суті.

Розпорядженням керівника апарату суду № 106 від 19.03.2019, у зв'язку із перебуванням судді Павленко Н.А. на лікарняному, призначено повторний автоматизований розподіл судової справи № 923/7/19.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.03.2019 року справа розподілена судді Остапенко Т.А.

Ухвалою від 20.03.2019 р. суддею Остапенко Т.А. справу № 923/7/19 прийнято до свого провадження зі стадії судового розгляду справи по суті, розгляд справи призначено на 11.04.2019.

В судовому засіданні, при розгляді справи по суті, представник позивача позовні вимоги з підстав, зазначених у позові, підтримала та просила позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час, місце розгляду господарського спору. Ухвала суду від 20.03.2019 р. вручена відповідачеві 27.03.2019 р. Відповідачем подано до суду відзиви (вх.№1445/19 від 14.02.2019 р. та вх.№2287/19 від 12.03.2019 р.), які не містять правової позиції у цьому спорі щодо визнання чи заперечення позовних вимог, а лише прохання про розгляд справи за відсутністю представника відповідача, а тому розцінені судом як заява з процесуальних питань. За таких обставин, оскільки неявка відповідача не перешкоджає вирішенню цього спору, справу розглянуто за відсутністю представника відповідача за наявними матеріалами на підставі ч. 2 ст. 178 ГПК України.

Справу по суті розглянуто в судовому засіданні 11.04.2019 р. в межах строків, передбачених ст. 195 ГПК України.

11.04.2019 р. проголошено вступну та резолютивну частини рішення, повідомлено про дату підготовки повного судового рішення, роз'яснено процедуру оскарження рішення.

З'ясувавши обставини справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представника позивача, суд

в с т а н о в и в:

У період з 07.02.17 по 10.02.17, на підставі наказу від 16.01.17 № 297 та направлення на перевірку від 19.10.17 № 606 Державною екологічною інспекцією у Херсонській області проводилась планова перевірка з питань дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів, щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами комунального підприємства Моє село Нововоскресенської сільської ради Нововоронцовського району Херсонської області, про що складено відповідний Акт, який отримано директором КП Моє село Нововоскресенської сільської ради Нововоронцовського району Херсонської області ОСОБА_2

Перевіркою встановлено, що основним видом діяльності КП Моє село Нововоскресенської сільської ради Нововоронцовського району Херсонської області є забір, очищення та постачання води. На момент перевірки підприємство спеціалізується виключно на заборі та постачанні води.

При перевірці надано рішення № 88 від 11.04.2011 року сьомої сесії шостого скликання Нововоскресенської сільської ради Про створення комунального підприємства ; Статут комунального підприємства, затверджений рішенням №88 сьомої сесії шостого скликання Нововоскресенської сільської ради від 11.04.2011 року та зареєстрований Нововоронцовською райдержадміністрацією від 22.04.2011 року за №14951020000000310; довідку КП Моє село №285 від 07.02.2017 року про те, що збір та вивезення твердих побутових відходів від місцевого населення комунальне підприємство не здійснює; рішення №204 від 10.01.2012 року шістнадцятої сесії шостого скликання Нововоскресенської сільської ради Про створення Петропавлівської та Миролюбівської дільниць на базі КП Моє село ., згідно з п.1 якого, вирішено створити на базі комунального підприємства Петропавлівську та Миролюбівську дільниці по забезпеченню населення питною водою; рішення №104 від 05.01.2012 року п'ятнадцятої сесії шостого скликання Петропавлівської сільської ради Про передачу об'єктів комунальної власності Петропавлівської сільської ради в оперативне управління КП Моє село , згідно з п.1 якого вирішено передати в оперативне управління КП Моє село артезіанські свердловини в кількості 3 (три) штуки, які розташовані в селі Петропавлівка; рішення №85 від 05.01.2012 року тринадцятої сесії п'ятого скликання Миролюбівської сільської ради, яким об'єкти водопостачання та обслуговуючу техніку передано в оперативне управління КП Моє село терміном на три роки (2 артезіанські свердловини); рішення №239 від 08.05.2012 року вісімнадцятої сесії шостого скликання Нововоскресенської сільської ради, яким затверджено додаткові заходи на виконання програми по забезпеченню населення якісною питною водою.

Також, при перевірці надано:

- договір б/н від 14.12.2012 року Про передачу в оперативне управління мережі централізованого водопостачання , укладений між Петропавлівською сільською радою в особі сільського голови Воловика В.М., з однієї сторони, та КП Моє село , в особі директора Крамаренка М.П., з другої сторони. Предметом договору є передача в оперативне управління мережі централізованого водопостачання. Термін дії договору - безстроковий.

- акт приймання-передачі об'єктів комунальної власності в оперативне управління від 14.12.2012 року, за яким передано Петропавлівською сільською радою в оперативне управління КП Моє село артезіанські свердловини, розташовані на території села Петропавлівка та села Червоне.

- договір б/н від 21.06.2011 року Про передачу в оперативне управління мережі централізованого водопостачання , укладений між Нововоскресенською сільською радою в особі сільського голови Соколенко Л.А., з однієї сторони, та КП Моє село , в особі директора Крамаренка М.П., з другої сторони. Предметом договору є передача в оперативне управління мережі централізованого водопостачання. Термін дії договору - безстроковий.

- акт приймання-передачі об'єктів комунальної власності в оперативне управління від 21.06.2011 року, за яким передано Нововоскресенською сільською радою в оперативне управління КП Моє село артезіанські свердловини (2 штуки), які розташовані на території села Нововоскресенське.

Комунальне підприємство займається водопостачанням с. Нововоскресенське, с. Петропавлівка, с. Червоне, с. Трудолюбівка, с. Миролюбівка. В оперативному користуванні КП Моє село знаходиться сім артезіанських свердловини: №№ 14-92, 14-99, 14-76, 14-77, 14-82, 14-72, 14-75. Надані паспорти на вказані артезіанські свердловини.

Згідно довідки №285 від 07.02.2017 року комунального підприємства встановлено, що в оперативному управлінні КП Моє село знаходиться сім артезіанських свердловин, але фактично з квітня 2016 року комунальним підприємством здійснюється водопостачання лише с. Нововоскресенське з двох артезіанських свердловин №14-92, №14-99, у зв'язку з відмовою Миролюбівської та Петропавлівської сільських рад в подальшій співпраці з КП Моє село .

КП Моє село здійснює забір підземної води згідно дозволу на спеціальне водокористування № Укр. 14.14 ХРС виданого Департаментом екології та природних ресурсів Херсонської обласної державної адміністрації від 09.02.2016 року, терміном дії до 01.01.2019 року. На розгляд надано попередній дозвіл на спеціальне водокористування № Укр. 8078 - ХРС виданий Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Херсонській області від 27.02.2013 року, терміном дії до 01.01.2016 року.

Перевіркою встановлено, що у період часу з 01.01.2016 року по 09.02.2016 рік КП Моє село здійснювали забір підземної води без дозволу на спеціальне водокористування.

Первинний, облік водоспоживання здійснювався по встановлених на артезіанських свердловинах водолічильниках марки MTK-UA 40/300. Первинний облік кількості піднятої води не відповідає встановленій формі. За 2015 рік комунальним підприємством забрано 92,2 тис. куб. м підземної вбди, при ліміті 148,7 тис. куб. м/рік, у 2016 році - 37,9 тис. куб. м, при ліміті 198,825 тис. куб. м/рік.

Актом перевірки встановлені такі порушення :

- Документи, що підтверджують право користування земельними ділянками під свердловинами, які використовує КП Моє село Нововоскресенської сільської ради Нововоронцовського району відсутні, що є порушенням ст.ст 125,126 Земельного Кодексу України.

- На момент перевірки спеціальний дозвіл на користування надрами комунальним підприємством не отримано, що є порушенням статей 16, 19, 21, 23 Кодексу України про надра.

- Звіт по формі 7- гр (підземна вода) за 2016 рік не складався та не подавався, що є порушенням cт. 25 Водного кодексу України.

Згідно із довідкою за підписом директора КП Моє село Нововоскресенської сільської ради Нововоронцовського району ОСОБА_2 за № 307 від 25.04.17, за період з 23.07.14 по 07.02.17 забрано підземної води 136,3 тис.куб.м.

10.02.2017 р. посадовими особами позивача з метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час планової перевірки з 07.02.17 по 10.02.17 КП Моє село Нововоскресенської сільської ради Нововоронцовського району виданий Припис 02-12/13, який прийнято до виконання директором відповідача ОСОБА_2.

Відповідно до Методики розрахунку розміру відшкодування збитків, заподіяних державі, внаслідок порушення законодавства про охорону і раціональне використання водних ресурсів, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.09 № 389 (зареєстр. в Міністерстві юстиції України від 14.08.09 за № 767/16783), Державною екологічною інспекцією у Херсонській області розраховано суму збитків, заподіяних державі з боку відповідача внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів (через відсутність спеціального дозволу на користування надрами), яка становить 152662,82 грн.

13.02.17 державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Херсонської області Державної екологічної інспекції у Херсонській області Заєць В.В. відносно директора КП Моє село Нововоскресенської сільської ради Нововоронцовського району ОСОБА_2 складено протокол № 7597 про адміністративне правопорушення за порушення вимог природоохоронного законодавства, ст.ст. 16, 19, 21, 23 Кодексу України про надра.

Постановою про накладення адміністративного стягнення від 14.02.17 № 04-11/17 державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Херсонської області Державної екологічної інспекції у Херсонській області Заєць В.В. визнано винним ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 47 КУпАП (Порушення права державної власності на надра) та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 510,00 грн.

Доказів оскарження вказаної постанови матеріали справи не містять, натомість надано копію квитанції, якою підтверджено сплату штрафу ОСОБА_2

Крім того, матеріали справи не містять доказів того, що КП Моє село Нововоскресенської сільської ради Нововоронцовського району було оскаржено вказаний акт Державної екологічної інспекції у Херсонській області перевірка з питань дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів, щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами в судовому порядку.

Державною екологічною інспекцією у Херсонській області за невиконання вимог чинного законодавства України щодо сплати заподіяної державі шкоди в розмірі 152662,82 грн. надіслано претензію за вих. №09-12/19 від 03.05.17 директору КП Моє село Нововоскресенської сільської ради Нововоронцовського району ОСОБА_2 з проханням сплатити вказані кошти в добровільному порядку, яка залишена без відповіді та виконання.

Оскільки шкода, завдана державі Відповідачем, внаслідок порушення природоохоронного законодавства в розмірі 152662,82 грн., не сплачена, Позивач звернувся із цим позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд врахував таке.

Відповідно до п. 1. Положення про державну екологічну інспекцію України (затв. постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.17 № 275), Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Згідно із п. 1. Положення про державну екологічну інспекцію у Херсонській області (затв. наказом Державної екологічної інспекції України від 22.11.18 № 249), Державна екологічна інспекція у Херсонській області (далі - Інспекція) є територіальним органом Державної екологічної інспекції України (далі - Держекоінспекція) та їй підпорядковується. Голова Херсонської обласної державної адміністрації координує діяльність Інспекції та сприяє їй у виконанні покладених на неї завдань. Повноваження Інспекції поширюються на територію Херсонської області, за винятком територій та об'єктів, віднесених до зони діяльності Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря та Державної Азовської морської екологічної інспекції.

Пунктом 3 Положення передбачено, що основними завданнями Інспекції є реалізація повноважень Держекоінспекції у межах Херсонської області, за винятком територій та об'єктів, віднесених до зони діяльності Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря та Державної Азовської морської екологічної інспекції.

Статтею 38 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища (в редакції чинній на дату проведення перевірки) встановлено, що використання природних ресурсів в Україні здійснюється в порядку загального і спеціального використання природних ресурсів. В порядку спеціального використання природних ресурсів громадянам, підприємствам, установам і організаціям надаються у володіння, користування або оренду природні ресурси на підставі спеціальних дозволів, зареєстрованих у встановленому порядку, за плату для здійснення виробничої та іншої діяльності, а у випадках, передбачених законодавством України, - на пільгових умовах.

Згідно із ст. 1 Кодексу України про надра (в редакції станом на час перевірки), надра - це частина земної кори, що розташована під поверхнею суші та дном водоймищ і простягається до глибин, доступних для геологічного вивчення та освоєння.

Відповідно до ч. 2 ст. 16 Кодексу України про надра, спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, або Радою міністрів АР Крим щодо розробки родовищ корисних копалин місцевого значення на території АР Крим. Порядок проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами та порядок їх надання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Частинами 1, 3 ст. 19 Кодексу України про надра унормовано, що надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу.

Користування надрами здійснюється без надання гірничого відводу чи спеціального дозволу у випадках, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 21 Кодексу України про надра (в редакції станом на час перевірки), надра у користування для видобування підземних вод (крім мінеральних) і розробки родовищ торфу надаються без надання гірничого відводу на підставі спеціальних дозволів, крім випадків, передбачених ст. 23 цього Кодексу, що видаються після попереднього погодження з Радою міністрів АР Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Статтею 23 Кодексу України про надра (в редакції станом на час проведення перевірки) було унормовано, що землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів, а також підземні води (крім мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умови, що обсяг видобування підземних вод із кожного з водозаборів не перевищує 300 кубічних метрів на добу.

Відсутність документів, що підтверджують право користування земельними ділянками під свердловинами, які використовує Відповідач, підтверджена в акті 02-11/18 перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів, щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, отже норма ст. 23 Кодексу України про надра (в редакції станом на час проведення перевірки) в цьому випадку не застосовується.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Водного кодексу України, води підземні - води, що знаходяться нижче рівня земної поверхні в товщах гірських порід верхньої частини земної кори в усіх фізичних станах.

Відповідно до ч. 1 ст. 65 Кодексу України про надра, порушення законодавства про надра тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову і кримінальну відповідальність згідно з законодавством України, у т.ч. винні у самовільному використанні надр.

Статтею 67 Кодексу України про надра унормовано, що підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень законодавства про надра, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.

Відповідно до ч.1. ст. "з" ч. 2. ч. 4 ст. 68 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , порушення законодавства України при охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у самовільному спеціальному використанні природних ресурсів. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Пунктом 1.2. Методики розрахунку розміру відшкодування збитків, заподіяних державі, внаслідок порушення законодавства про охорону і раціональне використання водних ресурсів, затв. наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища і ядерної безпеки України від 20.07.09 № 389 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.08.09 за №767/16783) (далі Методика), ця Методика встановлює порядок визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, у разі: забруднення водних об'єктів, у т.ч. пов'язаного із самовільними та аварійними скидами у водний об'єкт забруднюючих речовин та фізико-хімічних показників (далі - забруднюючі речовини) із зворотними водами або забруднюючих речовин у чистому вигляді, у складі сировини, продукції чи відходів, крім випадків забруднення територіальних і внутрішніх морських вод та виключної морської економічної зони України із суден, кораблів та інших плавучих засобів; забруднення поверхневих та підземних вод під впливом полігонів (сміттєзвалищ) твердих побутових та промислових відходів; самовільного використання водних ресурсів за відсутності дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води)); забору, використання води та скиду забруднюючих речовин із зворотними водами з порушенням умов водокористування, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування.

У відповідності до п. 9.2. Методики, фактичний об'єм води, що використана самовільно без дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води), у разі перевищення встановлених у дозволі на спеціальне водокористування лімітів визначається на основі даних: первинної документації, статистичної звітності, ліміту забору та використання води, індивідуальних норм водоспоживання та водовідведення або довідки фізичної особи - підприємця або юридичної особи за підписом керівництва, завіреної печаткою (за наявності).

Отже, чинним законодавством встановлено самостійні підстави для відшкодування збитків заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, зокрема, внаслідок самовільного використання водних ресурсів за відсутності спеціального дозволу на користування надрами (підземні води).

Керуючись вказаною Методикою позивачем за порушення відповідачем вимог статей 16, 19, 21 Кодексу України про надра визначено розмір шкоди, заподіяної державі внаслідок самовільного користування надрами (підземними водами) в розмірі 152662,82 грн.

Згідно із ч. 1 ст. 69 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища від 25.06.91 № 1264-ХІІ, шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.

Відповідно до ст. 47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища, для фінансування заходів щодо охорони навколишнього природного середовища утворюються Державний, АР Крим та місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища (ч. 1). АР Крим та місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища утворюються у складі бюджету АР Крим та відповідного місцевого бюджету за місцем заподіяння екологічної шкоди за рахунок: а) частини екологічного податку згідно із законом; б) частини грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища в результаті господарської та ін. діяльності, згідно з чинним законодавством; в) цільових та інших добровільних внесків підприємств, установ, організацій та громадян (ч. 2). Розподіл коштів екологічного податку, що надходять до АР Крим та місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища, здійснюється Верховною Радою АР Крим, відповідними обласними, міськими (міст загальнодержавного значення) радами за поданням обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а на території АР Крим - органу виконавчої влади АР Крим з питань охорони навколишнього природного середовища (ч. 3).

Відповідно до ст. 11 Закону України Про Державний бюджет України на 2017 рік, джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2017 рік в частині доходів є надходження, визначені ч. 3 ст. 29 Бюджетного кодексу України.

Відповідно до п. 7 ч. 3 ст. 29 Бюджетного кодексу України, джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України у частині доходів є, зокрема, 30 % грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.

Пунктом 4 ч. 1 ст. 69-1 Бюджетного кодексу України передбачено, що до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать 70 % грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів обєднаних територіальних громад - 50 %, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 20 %, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70 %.

Відповідно до ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. За змістом ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Водночас обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ст. 77 ГПК України).

Відповідно до ст. 86 ГПК України, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд зазначає, що Позивачем доведено порушення Відповідачем законодавства про охорону навколишнього природного середовища, внаслідок забору підземної води без спеціального дозволу на користування надрами. Натомість, Відповідачем зазначені обставини в установленому процесуальним законом порядку не спростовані та не доведено відсутність вини у спричиненні шкоди державі.

Отже, позовна вимога про стягнення з Відповідача 152662,82 грн. шкоди, завданої державі, внаслідок порушення природоохоронного законодавства, є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 129 ГПК України, судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 129, 232, 233, 237, 238, 240, п.п. 17.5 п. 17 Розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в:

1. Позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Херсонській області- задовольнити повністю.

2. Стягнути з Комунального підприємства Моє село Нововоскресенської сільської ради Нововоронцовського району Херсонської області (місцезнаходження: 74220, Херсонська обл., Нововоронцовський р-н, с. Нововоскресенське, вул. Торгова, 79, ідентифікаційний код юридичної особи: 37651266) 152662,82 грн. шкоди, заподіяної державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства на р/р 33112331700244 фонду охорони навколишнього природного середовища Нововоскресенської сільської ради, код класифікації доходів бюджету 24062100, код ЄДРПОУ 38030534, МФО 852010, УДКСУ у Нововоронцовському районі.

3. Стягнути з Комунального підприємства Моє село Нововоскресенської сільської ради Нововоронцовського району Херсонської області (місцезнаходження: 74220, Херсонська обл., Нововоронцовський р-н, с. Нововоскресенське, вул. Торгова, 79, ідентифікаційний код юридичної особи: 37651266) на користь Державної екологічної інспекції у Херсонській області (місцезнаходження: 73026, м. Херсон, пров. Козацький, 10, ідентифікаційний код юридичної особи: 38044149) судовий збір у розмірі 1921,00 грн.

4. Видати наказ після набрання рішенням по справі законної сили.

5. Копію рішення направити сторонам по справі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційна скарга подається до Південно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Херсонської області (підпункт 17.5 пункту 1 Розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України).

Повне рішення складено 22.04.2019 року

Суддя Т.А. Остапенко

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення11.04.2019
Оприлюднено22.04.2019
Номер документу81304680
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/7/19

Рішення від 11.04.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Остапенко Т.А.

Ухвала від 20.03.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Остапенко Т.А.

Ухвала від 21.02.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Павленко Н.А.

Ухвала від 22.01.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Павленко Н.А.

Ухвала від 08.01.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Павленко Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні