ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 березня 2019 року Справа № 160/8621/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у місті Дніпрі в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, третя особа: Дочірнє підприємство ФОРЕСТ-Д про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
19 листопада 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, третя особа: Дочірнє підприємство ФОРЕСТ-Д , в якому позивач просить:
- скасувати Рішення комісії ДФС № 907025/40841534 від 06.09.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 13.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 31 від 13.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану Товариством з обмеженою відповідальністю ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ , код ЄДРПОУ 40841534.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що ним було складено податкову накладну № 31 від 13.12.2017 року, яку направлено засобами електронного зв'язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманою квитанцією, податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено з підстав виявлення помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. Позивачем було направлено в електронному вигляді повідомлення № 1 від 04.09.2018 року про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію якої зупинено, однак, Рішенням № 907025/40841534 від 06.09.2018 року було відмовлено в реєстрації накладної з підстави ненадання платником податку копій документів. Позивач вважає, що контролюючим органом протиправно зупинено реєстрацію податкової накладної та в подальшому відмовлено у її реєстрації, оскільки первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства не мають дефекту форми, змісту або походження, а тому, підстав для зупинення реєстрації не було. З урахуванням наведеного, рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 20.11.2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №160/8621/18 за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 17.12.2018 року о 09:30 год., яке було відкладено на 21.01.2019 року на 11:00 год.
У зв'язку з неявкою сторін судове засідання було відкладено на 18.02.2019 року на 09:00 год.
Відповідач - Державна фіскальна служба України про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення та звітами про направлення копій документів засобами електронного зв'язку. У судове засідання не з'явився, причини неявки суду не повідомив.
18 лютого 2019 року від представника позивача та третьої особи надійшли заяви про розгляд справи без участі уповноважених представників, в яких підтримали позовні вимоги у повному обсязі.
Ухвалою суду від 18.02.2019 року на підставі клопотання представника позивача до участі у справі залучено Головне управління ДФС у Дніпропетровській області в якості співвідповідача, та ухвалено продовжити розгляд справи у порядку письмового провадження.
Цією ж ухвалою Головному управлінню ДФС у Дніпропетровській області було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Вказану ухвалу отримано представником Головного управління ДФС у Дніпропетровській області 26.02.2019 року, що підтверджується розпискою, яка була повернута до Дніпропетровського окружного адміністративного суду 15.03.2019 року.
20 березня 2019 року від Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позов, в якому зазначено, що позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №31 від 13.12.2017 року на суму ПДВ 4 667,16 грн. по відносинах з ДП Форест-Д . За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно відповідних УКТЗЕД: 3917, 8413, 8433. При цьому, позивачем не надано документів, які б підтверджували придбання товарів, а тому, відповідачем прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних. За викладених обставин вважає, що оскаржуване рішення є правомірним та таким, що прийнято відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача - безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Також, 20 березня 2019 року від Державної фіскальної служби України надійшов відзив на позов, який залучений до матеріалів справи та в якому зазначається, що зобов'язання зареєструвати податкові накладні є похідними вимогами до ДФС України від вимог до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної/розрахунку коригування.
Згідно з ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки (п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України).
Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта (ч. 9 ст. 205 КАС України).
За правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності (частина 1 статті 257 КАС України).
Відповідно до частини 1 статті 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (частина 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України).
Дослідивши матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Товариство з обмеженою відповідальністю ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ (код ЄДРПОУ 40841534) зареєстровано у якості юридичної особи та платника податку на додану вартість.
Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами діяльності позивача є: Код КВЕД 24.20 Виробництво труб, порожнистих профілів і фітингів зі сталі; Код КВЕД 24.31 Холодне волочіння прутків і профілів; Код КВЕД 24.32 Холодний прокат вузької штаби; Код КВЕД 24.33 Холодне штампування та гнуття; Код КВЕД 24.34 Холодне волочіння дроту; Код КВЕД 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; Код КВЕД 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; Код КВЕД 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками; Код КВЕД 77.29 Прокат інших побутових виробів і предметів особистого вжитку; Код КВЕД 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування; Код КВЕД 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устаткування; Код КВЕД 77.33 Надання в оренду офісних машин і устаткування, у тому числі комп'ютери; Код КВЕД 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів. н. в. і. у.; Код КВЕД 95.11 Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування; Код КВЕД 95.12 Ремонт обладнання зв'язку; Код КВЕД 95.21 Ремонт електронної апаратури побутового призначення для приймання, запису, відтворення звуку й зображення; Код КВЕД 95.22 Ремонт побутових приладів, домашнього та садового обладнання; Код КВЕД 95.23 Ремонт взуття та шкіряних виробів; Код КВЕД 95.29 Ремонт інших побутових виробів і предметів особистого вжитку; Код КВЕД 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням; Код КВЕД 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами (основний); Код КВЕД 46.77 Оптова торгівля відходами та брухтом; Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; Код КВЕД 49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду); Код КВЕД 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; Код КВЕД 52.24 Транспортне оброблення вантажів; Код КВЕД 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; Код КВЕД 33.13 Ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устаткування; Код КВЕД 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устаткування.
Судом встановлено, що між ТОВ АНДРЕАС ШТІЛЬ (Постачальник) та позивачем (Покупець або Офіційний дилер) укладено Дилерський договір № 20161209.01 від 09 грудня 2016 року, відповідно до пункту 2.1 якого протягом строку дії цього Договору Фірма Штіль продає, а Офіційний дилер купує Товар чинного асортименту Фірми Штіль Торговельних марок STIHL та VIKING, інших торговельних марок (постачальників комплектуючих, паливно-мастильних та інших супутніх матеріалів), а також зобов'язується здійснювати свою діяльність з урахуванням вимог до Офіційного дилера, викладених у цьому Договорі та додатках до цього Договору.
На виконання умов вказаного договору позивачем було придбано у ТОВ АНДРЕАС ШТІЛЬ товар, що підтверджується видатковою накладною № 38033 від 06.12.2017 року на загальну суму 174 303,48 грн. (в тому числі ПДВ - 29 050,58 грн.); товарно-транспортною накладною № Р38033 від 06.12.2017 року; податковою накладною № 247 від 06.12.2017 року, яка зареєстрована в ЄРПН 21.12.2017 року; рахунком на оплату по замовленню № 40211 від 05.12.2017 року; платіжними дорученнями № 853 від 06.12.2017 року на суму 35 303,48 грн., № 859 від 08.12.2017 року на суму 100 000,00 грн., № 867 від 12.12.2017 року на суму 39 000,00 грн.
Для зберігання отриманого від ТОВ АНДРЕАС ШТІЛЬ товару ТОВ ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ взято в оренду у строкове платне користування приміщення, яке належить ОСОБА_2, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, м.Дніпродзержинськ (м.Кам'янське) проспект Пеліна, буд. 53, приміщення 16, на підставі договору № 010117/ЮТТ від 01.01.2017 року.
ТОВ ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ (постачальник) з Дочірнім підприємством ФОРЕСТ-Д (покупець) укладено договір №030317/ЮГТ-Т від 03.03.2017 року, за умовами якого постачальник зобов'язується поставляти покупцеві продукцію, а покупець зобов'язується приймати продукцію і своєчасно оплачувати її на умовах цього Договору.
Товар (ланцюгова зірочка 3/8, карбюратор wt -427, клиновий ремінь, шина та ін.) був відвантажений ДП ФОРЕСТ-Д відповідно до видаткової накладної №804 від 13.12.2017 року, товарно-транспортної накладної № Р804 від 13.12.2017 року, в якій зазначено, що Вантажоодержувач - ДП ФОРЕСТ-Д отримав від ТОВ ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ товар, зазначений в податковій накладній № 31 від 13.12.2017 року на суму 28 003,00 грн., у т.ч. ПДВ 4 667,16 грн. Позивачем сформований рахунок на оплату №825 від 04.12.2017 року на суму 28 003,00 грн.
За правилом першої події, а саме відвантаження товару на адресу покупця, ТОВ ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 31 від 13.12.2017 року на суму 28003,00 грн., в т.ч. ПДВ - 4667,16 грн.
Згідно з отриманою квитанцією №1, податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 5917, 8413, 8433 та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.
04 вересня 2018 року відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України позивачем було направлено в електронному вигляді до ДФС повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовним ПН/РК від 04.09.2018 року №1 та 20 документів довільного формату із зазначеним переліком документів та поясненнями, що підтверджується матеріалами справи (а.с. 18).
Рішенням № 907025/40841534 від 06.09.2018 року Головного управління ДФС в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, відмовлено у реєстрації податкової накладної №31 від 13.12.2017 року Товариства з обмеженою відповідальністю ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ з посиланням на ненадання платником податку копій документів, а саме: Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) .
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість вказаних висновків відповідача і винесених на підставі таких висновків спірних актів індивідуальної дії на відповідність вимогам ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, проаналізувавши положення законодавчих актів, якими врегульовані спірні правовідносини, суд при винесенні рішення виходить з наступного.
Підпунктом а пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (ПК України в редакції, чинній на час правовідносин) закріплено, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг, у відповідності до пункту 187.1 статті 187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).
Згідно з пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 12 Порядку №1246 визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п. 14 Порядку №1246).
Зі змісту Квитанції №1 про зупинення реєстрації податкової накладної вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної №31 від 13.12.2017 року критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ №567 від 13.06.2017 року.
Відповідно до пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку остатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 (далі - Критерії), моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
На час прийняття відповідачем оскаржуваного рішення механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних врегульовано Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року (надалі - Порядок №117).
Так, відповідно до пункту 12 Порядку №117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктами 13, 14 Порядку №117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
З аналізу викладених норм випливає, що у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, можливо зупинення їх реєстрації.
Суд звертає увагу, що відповідно до пунктів 15-18, 20 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/ розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
ДФС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку ДФС, якими можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як вбачається зі спірного рішення, відповідачем не зазначено, що саме стало підставою для винесення такого рішення, а зазначено загалом про ненадання платником податку копій документів. При цьому не вказано, які документи необхідно надати.
Судом встановлено, що податкову накладну №31 від 13.12.2017 року виписано позивачем відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин.
Крім того, в наданих позивачем поясненнях детально описані факти виникнення податкових зобов'язань із зазначенням всіх належно оформлених документів.
З урахуванням вищевикладеного, суд доходить висновку, що позивачем надано необхідні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Відповідно до пункту 21 Порядку №117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Суд звертає увагу, що платником податку надано відповідні копії документів.
Окремо суд зазначає, що рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкової накладної містить мотиви причин та підстав прийняття таких, а саме: ненадання платником податку копій документів.
Як свідчать матеріали справи, позивачем надано письмові пояснення, додані документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
Отже, позиція Відповідача-2 щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, є необґрунтованою.
Контролюючим органом не висувалась вимога щодо надання позивачем конкретних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З урахуванням приписів частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що рішення № 907025/40841534 від 06.09.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 13.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже, є неправомірним та підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог про реєстрацію податкової накладної, суд зазначає, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).
Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС.
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачами, надані позивачем документи підтверджували реальність здійснення господарських операцій по поданій податковій накладній. Документи складені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
З метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд, зважаючи, що спірні рішення про відмову в реєстрації податкової накладної підлягають скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 року №1246, приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №31 від 13.12.2017 року.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (частина 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на встановлені обставини, а також приймаючи до уваги те, що відповідачами не було надано до суду доказів правомірності прийняття оскаржуваного рішення, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Розподіл судових витрат слід здійснити у відповідності до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 9, 73-78, 90, 139, 243, 246, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ (51935, Дніпропетровська обл., місто Кам'янське, вулиця Гайдамацька, будинок 3, офіс 12, код ЄДРПОУ 40841534) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (49047, м. Дніпро, вул. Симферопольська, буд. 17-А, код ЄДРПОУ 39394856), третя особа: Дочірнє підприємство ФОРЕСТ-Д (49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Набережна ОСОБА_3, будинок 39, код ЄДРПОУ 33325242) про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову у реєстрації податкової накладної № 907025/40841534 від 06.09.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 13.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 31 від 13.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану Товариством з обмеженою відповідальністю ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ .
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ (51935, Дніпропетровська обл., місто Кам'янське, вулиця Гайдамацька, будинок 3, офіс 12, код ЄДРПОУ 40841534) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати у розмірі 881,00 грн. (вісімсот вісімдесят одна грн. 00 коп.).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЮНІВЕРСАЛ ТРАНС ТРЕЙДІНГ за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (49047, м. Дніпро, вул. Симферопольська, буд. 17-А, код ЄДРПОУ 39394856) судові витрати у розмірі 881,00 грн. (вісімсот вісімдесят одна грн. 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.В. Тулянцева
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2019 |
Оприлюднено | 23.04.2019 |
Номер документу | 81330409 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні