Рішення
від 22.04.2019 по справі 340/422/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 квітня 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/422/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сагуна А.В., розглянувши у м. Кропивницькому в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Спецсталь-Груп» до Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Спецсталь-Груп» звернулось до суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення ГУ ДФС у Кіровоградській області від 20.11.2018 року № 00000251404, №00000261404 та №00000271404, винесені на підставі ОСОБА_1 перевірки від 05.11.2018 р. № 165/11-28-14-04/38693422.

Позивач не погоджується з висновками акту перевірки та прийнятим на його підставі податковими повідомленням-рішеннями й мотивує позовні вимоги тим, що вказані рішення порушують його права, суперечать діючому законодавству, прийняті на основі необґрунтованих висновків податкового органу.

Позивач вважає, що висновки ОСОБА_1 перевірки є необґрунтованими і незаконними, та такими, що не відповідають фактичним обставинам, оскільки ґрунтуються лише на припущеннях, що в свою чергу, не підтверджені належними документами.

Натомість представником позивача під час перевірки були надані відповідачу всі необхідні первинні документи на підтвердження господарських операцій з ТОВ Ектів Трейдінг .

Також, представник позивача зазначає, що відповідач навіть в акті перевірки підтверджує подальшу реалізацію позивачем товару придбаного у ТОВ Ектів Трейдінг , і зазначає, що мало місце реалізація товарів джерело походження яких не встановлено.

Представником відповідача подано відзив на адміністративний позов, згідно якого позовні вимоги не визнаються в повному обсязі та зазначається, що прийняття оскаржуваних рішень обумовлено порушенням податкового законодавства, що виявлене під час перевірки, а тому рішення є правомірними та не підлягають скасуванню.

Також, зазначив, що позивачем на час перевірки не було надано необхідних документів на підтвердження реальності господарських операцій з ТОВ Ектів Трейдінг .

Крім того, представником відповідача вказано, що не знайшло підтвердження можливість здійснення ТОВ Ектів Трейдінг господарських операцій з ідентифікованим товаром, у зв'язку з відсутністю факту (джерела) його законного введення в обіг та/або реального задекларованого виробництва, відсутністю за юридичною адресою, відсутністю достатньої кількості працівників, фізичною неможливістю здійснення двома особами придбання та реалізації різноманітних товарів та виконання робіт, без залучення стороннього персоналу, враховуючи, що дана особа одночасно виконувала обов'язки 4-х сільськогосподарських товариств, які знаходяться в різних регіонах України, відсутністю отримання супутніх послуг для здійснення господарських операцій, що свідчить про відсутність можливості виконання взятих на себе зобов'язань з реалізації ідентифікованого товару ТОВ Спецсталь - Груп .

Зазначене є свідченням нереальності здійснення операцій з придбання та реалізації придбаного у ТОВ Ектів Трейдінг .

Отже, задекларована господарська операція із придбання ТОВ Ектів Трейдінг (ферохром ФХ-025, феромарганець МнС17, феросиліцій ФС-65, чавун ливарний Л-3) не відбулася в дійсності.

Рух активу від ТОВ Ектів Трейдінг до ТОВ Спецсталь - Груп в дійсності не відбувся (т.1, а.с. 26-29).

Представником позивача подано клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, яке підтримав представник відповідача (т.2, а.с. 66).

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні в справі документи, всебічно й повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

У період з 23.10.2018 по 29.10.2018, працівниками ГУ ДФС у Кіровоградській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку товариства з обмеженого відповідальністю Спецсталь-Груп з питань правильності нарахування податкового кредиту з податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ Ектів Трейдінг (код 39478422) за січень-березень 2018 року, що відображені в податкових деклараціях з ПДВ за січень-березень 2018 року та з питань правильності нарахування - податку на прибуток при відображенні обсягів зазначених взаємовідносин в декларації з податку на прибуток за перший квартал 2018 року, за наслідками якої складено акт від 05.11.2018 № 165/11-28-14-04/38693422 (т.1, а.с. 33-65).

Згідно висновків акту перевірки встановлені позивачем наступні порушення:

1. п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198 Податкового Кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 172945,0 грн., в тому числі:

- за березень 2018 року на суму 172945,0 грн.

та завищено суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 декларації) в загальному розмірі 1427025,0 грн., у тому числі:

- за березень 2018 року в сумі 1427025,0 грн.

2. п.п.134.1.1 п. 134.1 ст.134 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток за І квартал 2018 року на загальну суму 1 727 968 грн. (т.1, а.с. 64).

На підставі ОСОБА_1 перевірки були винесені податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Кіровоградській області:

- № 00000251404 від 20.11.2018, яким товариству з обмеженого відповідальністю Спецсталь-Груп збільшено суму грошового з податку на додану вартість на загальну суму грошового зобов'язання 259 418 грн., у тому числі з основного зобов'язання у розмірі 172 945 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 86 473 грн. (т.1, а.с. 66);

- № 00000261404 від 20.11.2018 року, яким товариству з обмеженого відповідальністю Спецсталь-Груп збільшено суму грошового з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму грошового зобов'язання 2 591952 грн., в тому числі з основного зобов'язання у розмірі 1 727 968 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 863 984 грн. (т.1, а.с. 68);

- № 00000271404 від 20.11.2018, яким товариству з обмеженого відповідальністю Спецсталь-Груп було зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за березень 2018 року у розмірі 1 427 025,00 грн. (т.1, а.с. 70).

Приписами п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, в редакції на час виникнення правовідносин, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При цьому, у податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця); місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; вид цивільно-правового договору; код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлені вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку.

Так, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до пп.2.4 п. 2 Положення «Про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку» , затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. N 88, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за N 168/704, первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

У свою чергу, відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: 1) придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; 2) придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Пунктом 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

При цьому в п. 198.2 зазначеної статті передбачено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів із банківського рахунку платника податку в оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно п.200.4 ст. 200 ПК України при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

З аналізу наведених правових норм у їх системному зв'язку, суд дійшов висновку, що необхідною умовою для правомірності формування податкового кредиту та валових витрат, є фактичне здійснення господарської операції платником податків.

У свою чергу, фактичне здійснення господарської операції платником податків посвідчується, зокрема, належно оформленими податковими накладними та іншими первинними бухгалтерськими документами.

Згідно з п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

При цьому, платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності (пункт 44.3 статті 44 Податкового кодексу України).

Зазначеному обов'язку платника податків кореспондує визначене п.85.4 ст. 85 Податкового кодексу України право посадових осіб податкового органу при проведенні перевірок отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків, зборів (обов'язкових платежів), порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Пункт 44.4 ст. 44 Податкового кодексу України містить застереження, за яким вищезазначені документи, пов'язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менше строків, передбачених пунктом 44.3 цієї статті.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Виходячи зі змісту наведених вище норм, право на віднесення сум ПДВ, сплачених при придбанні товару, до податкового кредиту виникає у суб'єкта господарювання у разі дотримання ним наступних умов: 1) фактичності придбання такого товару, тобто, реальності відповідної господарської операції; 2) наявності податкових накладних, складених особою, зареєстрованою платником податку, чи митних декларацій на підтвердження придбання такого товару та сплати відповідної суми ПДВ; 3) подальшого використання придбаного товару в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності підприємства.

Отже, наявність податкових накладних, складених особою, зареєстрованою платником податку на додану вартість, не є єдиною умовою формування податкового кредиту. При цьому будь-які документи, складені на підтвердження факту здійснення окремої господарської операції, набувають статусу документа за своїм суттєвим навантаженням лише у разі фактичності здійснення господарської операції, з приводу якої складається відповідний документ, тобто, зміст господарської операції превалює над її формою.

При цьому згідно з ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Частиною 2 цієї статті визначено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до п.п. 134.1.1. п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається:

-зменшення від'ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);

-збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається:

-збільшення від'ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);

-зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, об'єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу. Платник податку, у якого річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу. Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік в такій безперервній сукупності років. В подальші роки такої сукупності коригування фінансового результату також не застосовуються (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років).

Якщо у платника, який прийняв рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, в будь-якому наступному році річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період перевищує двадцять мільйонів гривень, такий платник визначає об'єкт оподаткування починаючи з такого року шляхом коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці, визначені відповідно до положень цього розділу.

Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Згідно з п. 2.1., 2.2. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі - первинні документи).

Довести правомірність своїх дій чи бездіяльності в адміністративному судочинстві зобов'язаний суб'єкт владних повноважень, водночас суб'єкт господарювання має спростувати доводи суб'єкта владних повноважень, якщо їх обґрунтованість заперечує.

Аналогічна позиція викладена в постанові Верховного Суду від 12 квітня 2019 року справа №820/4621/14 (адміністративне провадження №К/9901/4110/18).

Судом встановлено, що між ТОВ Ектів Трейдінг (Постачальник) та ТОВ Спецсталь-Груп (Покупець) було укладено договір поставки №050118-1 від 05.01.2018 (т.2, а.с. 1-3).

Згідно п. 1.1, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 зазначеного договору Постачальник зобов'язується поставити, а Покупець оплатити та прийняти Товар , детальний опис та характеристика, кількість і вартість якого вказані в Специфікаціях, які є невід'ємними частинами даного Договору.

Ціна Товару вказується в Специфікаціях до даного Договору. Ціна вказується на умовах поставки РСА склад Продавця м. Кіровоград, вул. Генерала Родімцева, 87В, згідно ІНКОТЕРМС 2010.

Ціна товару включає вартість пакування та маркування.

Покупець здійснює оплату кожної партії Товару на підставі рахунку, виставленого Постачальником , не пізніше 30 (Тридцяти) календарних днів з дати поставки.

Датою повної оплати товару вважається дата зарахування повної суми грошових коштів на поточний рахунок Постачальника (т.2, а.с. 1-3).

ТОВ Ектів Трейдінг поставив ТОВ Спецсталь-Груп , протягом січня-березня 2018 року товар (ферохром ФХ-025, феромарганець МнС17, феросиліцій ФС-65, чавун ливарний Л-3), що підтверджується специфікаціями (т.1, а.с. 4-12), платіжними дорученнями (т.1, а.с. 151-166), податковими накладними (т.1, а.с. 167, 169, 171, 173,175, 177, 179, 181, 183, 185, 187, 189, 191, 193, 195, 197, 199, 201, 203, 205, 207, 209, 211, 213, 215, 217, 219, 221, 223, 225, 227, 229, 231, 233, 235, 237, 239, 241, 243, 245, 247, 249), товарно-транспортними накладними (т.1, а.с. 168, 170, 172, 174, 176, 178, 180, 182, 184, 186, 188, 190, 192, 194, 196, 198, 200, 202, 204, 206, 208, 210, 212, 214, 216, 218, 220, 222, 224, 226, 228, 230, 232, 234, 236, 238, 240, 242, 244, 246, 248, 250).

Також, ТОВ Ектів Трейдінг виписано податкові накладні за січень - березень 2018 року на загальну суму без ПДВ у розмірі 7 999 850 грн., на загальну суму ПДВ 1 599 970 грн., на загальну суму 9 599 820 грн.

Зазначені податкові накладні детально описані у акті перевірки від 05.11.2018 № 165/11-28-14-04/38693422 (т.1, а.с. 60-61).

Відповідно до ч. 1 ст. 78 КАС України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

Актом перевірки від 05.11.2018 № 165/11-28-14-04/38693422 досліджено податкові накладні виписані ТОВ Ектів Трейдінг за січень - березень 2018 року на загальну суму без ПДВ у розмірі 7 999 850 грн., на загальну суму ПДВ 1 599 970 грн., на загальну суму 9 599 820 грн. (т.1, а.с. 60-61), сторони по справі визнають їх наявність, а тому наявність вказаних податкових накладних не підлягає доказуванню.

На підставі зазначених документів, до складу податкового кредиту з ПДВ ТОВ Спецсталь-Груп по взаємовідносинах з ТОВ Ектів Трейдінг віднесено в січні-березні 2018 року суму ПДВ 1 599 970,0 грн. в т.ч.: за січень 2018 року - 292330 грн., лютий 2018 року - 816040 грн. та березень 2018 року - 491600 грн.

У позивача наявний персонал для виконання поставлених завдань (т.1, а.с. 82), а також приміщення, згідно договору складського зберігання товарі № 1/1 (т.1, а.с. 83-85).

В подальшому придбаний товар у ТОВ Ектів Трейдінг було реалізовано іншим контрагентам (т.1, а.с. 86-150).

Крім того, згідно акту перевірки (т.1, а.с. 55) відповідачем зазначено наступне - Згідно даних ЕРПН встановлено, що ТОВ Спецсталь-Груп в подальшому здійснювало постачання товарів, що задекларовані як придбані у ТОВ Ектів Трейдінг іншим контрагентам -покупцям.

Отже, фактично мала місце реалізація товарів (ферохром ФХ-025, феромарганець ФМнД-78, феросилікомарганець МнС17, феросиліцій ФС-65, чавун ливарний Л-3), джерело походження яких не встановлене. Наявність факту реалізації, вищезазначеного товару є свідченням набуття останнього у власність (безоплатного отримання) без наявності будь-яких первинних документів, які опосередковують таке отримання (т.1, а.с. 55)

Тобто, перевіряючими відповідача, встановлений факт реалізації ТОВ Спецсталь-Груп ферохрому ФХ-025, феромарганцю МнС17, феросиліцію ФС-65, чавуну ливарного Л-3, іншим контрагентами позивача, проте перевіряючі зазначають, що цей товар був придбаний не у ТОВ Ектів Трейдінг , а у іншої юридичної особи, проте не зазначають у кого саме.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а також обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення чи вчинення дії.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, відповідач повинен довести протиправність дій позивача, а не припускати наявність самого порушення, із зазначенням того, що товар був придбаний позивачем не у ТОВ Ектів Трейдінг , а у іншої юридичної особи.

Так, у разі придбання зазначеного товару позивачем не у ТОВ Ектів Трейдінг , а у іншої юридичної особи, відповідач повинен встановити по ланцюгу цих операцій у кого саме було придбано ферохром ФХ-025, феромарганець МнС17, феросиліцій ФС-65, чавун ливарний Л-3.

Натомість позивачем надані первинні документи на підтвердження господарських операцій з ТОВ Ектів Трейдінг , щодо придбання ферохрому ФХ-025, феромарганцю МнС17, феросиліцію ФС-65, чавуну ливарного Л-3, та реалізації цієї продукції в подальшому.

Таким чином, податкові повідомлення-рішення від 20.11.2018 №№ 00000251404, 00000261404, 00000271404, є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до п. 1 ст. 139 КАС України стягнути на користь позивача судові витрати у розмірі 19210 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. 139, 246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Спецсталь-Груп» (вул. Аерофлотська, буд. 28, м. Кропивницький, 25014) до Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, 25006, код ЄДРПОУ 39393501) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби України у Кіровоградській області № 00000251404 від 20.11.2018, яким товариству з обмеженого відповідальністю Спецсталь-Груп збільшено суму грошового з податку на додану вартість на загальну суму грошового зобов'язання 259 418 грн., у тому числі з основного зобов'язання у розмірі 172 945 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 86 473 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби України у Кіровоградській області № 00000261404 від 20.11.2018 року, яким товариству з обмеженого відповідальністю Спецсталь-Груп збільшено суму грошового з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму грошового зобов'язання 2 591952 грн., в тому числі з основного зобов'язання у розмірі 1 727 968 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 863 984 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби України у Кіровоградській області № 00000271404 від 20.11.2018, яким товариству з обмеженого відповідальністю Спецсталь-Груп було зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за березень 2018 року у розмірі 1 427 025,00 грн.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Спецсталь-Груп» судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби України у Кіровоградській області у розмірі 19210 грн. (дев'ятнадцять тисяч двісті десять грн.).

Рішення набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржене у порядку та строки, встановлені статтями 293, 295-296 та пунктом 15.5 Перехідних положень цього Кодексу.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду ОСОБА_1

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2019
Оприлюднено23.04.2019
Номер документу81331350
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/422/19

Постанова від 04.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 18.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 23.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 20.08.2019

Адмінправопорушення

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Бучинський А. Б.

Постанова від 16.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні