Рішення
від 17.04.2019 по справі 520/2015/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 квітня 2019 р.                                                                       № 520/2015/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мороко А.С.,

за участю секретаря судового засідання - Кікояна Г.О.,

прокурора - Полякової С.О.,

розглянувши в порядку загального провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду у м. Харкові адміністративну справу № 520/2015/19 за позовом першого заступника керівника Лозівської місцевої прокуратури Харківської області в інтересах держави до Вербівської сільської ради Балаклійського району Харківської області про зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В :

Перший заступник керівника Лозівської місцевої прокуратури Харківської області звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд зобов'язати Вербівську сільську раду Балаклійського району Харківської області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення - дитячих та спортивних майданчиків, розташованих на території Вербівської сільської ради Балаклійського району Харківської області, а саме: дитячого майданчику, розташованого в центрі с. Вербівка Балаклійського району Харківської області; спортивного майданчику, розташованого в центрі с. Вербівка Балаклійського району Харківської області, а також вирішити питання щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації вказаних об'єктів благоустрою населення.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Вербівська сільська рада Балаклійського району Харківської області протиправно не вчиняє дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення - дитячих та спортивних майданчиків, розташованих на території Вербівської сільської ради Балаклійського району Харківської області. Вказані обставини слугували підставою для звернення до суду з даним позовом.

Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином. 20.03.2019, 22.03.2019, 05.04.2019 від сільського голови Вербівської сільської ради Балаклійського району Харківської області надійшли заяви, в яких він просив розглядати справу за відсутності представника відповідача та вказав, що визнає вимоги в повному обсязі.

Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні докази, судом встановлено наступне.

На території с. Вербівка Балаклійського району Харківської області знаходяться наступні майданчики:

- дитячий майданчик, розташований в центрі с. Вербівка Балаклійського району Харківської області (взятий на баланс згідно видаткової накладної № 29/1 від 07.06.2017), власник та балансоутримувач - Вербівська сільська рада Балаклійського району Харківської області;

- спортивний майданчик, розташованого в центрі с. Вербівка Балаклійського району Харківської області (взятий на баланс згідно видаткової накладної № 11-07/18 від 24.07.2018), власник та балансоутримувач - Вербівська сільська рада Балаклійського району Харківської області.

Поряд з цим, відповідно до листа № 18 від 18.01.2019 Вербівською сільською радою Балаклійського району Харківської області стосовно вказаних майданчиків плани технічної інвентаризації та паспортизації не приймались та не проводились.

У зв'язку з чим, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Щодо правового регулювання спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.23 Закону України "Про прокуратуру" представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді інтересів громадянина (громадянина України, іноземця або особи без громадянства) у випадках, якщо така особа не спроможна самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження через недосягнення повноліття, недієздатність або обмежену дієздатність, а законні представники або органи, яким законом надано право захищати права, свободи та інтереси такої особи, не здійснюють або неналежним чином здійснюють її захист.

Право подання позову керівником, першим заступником керівника або заступником керівника місцевої прокуратури в адміністративному судочинстві передбачено ст.24 Закону України "Про прокуратуру".

Підпунктом 7 пункту "а" частини 1 статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні повноваження), зокрема: організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Згідно ч. 1 ст. 20 ЗУ "Про благоустрій населених пунктів" організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

До повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: 1) затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою

населених пунктів; 2) затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; 3) створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); 4) визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання

об'єктів благоустрою (ч.1 ст.10 ЗУ "Про благоустрій населених пунктів").

Статтею 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" визначено, що благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту

з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

До об'єктів благоустрою населених пунктів належать:1) території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та

відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам'ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування; 2) прибудинкові території; 3) території будівель та споруд інженерного захисту територій; 4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору (ч.1 ст.13 ЗУ "Про благоустрій населених пунктів").

За правилами п. 5 ч. 2 ст. 18 зазначеного Закону підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані: проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх

частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Елементами (частинами) об'єктів благоустрою є: 1) покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і

стандартів; 2) зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об'єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових

територіях; 3) будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів; 4) засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами; 5) технічні засоби регулювання дорожнього руху; 6) будівлі та споруди системи інженерного захисту території; 7) комплекси та об'єкти монументального мистецтва, декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади; 8) обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших

майданчиків; 9) малі архітектурні форми; 10) інші елементи благоустрою, визначені нормативно-правовими актами (ч. 1 ст. 21 ЗУ "Про благоустрій населених пунктів").

Порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації визначений Інструкцією з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженою Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 550 від 29.10.2012 (далі - Інструкція № 550)

Згідно п.1.2 Інструкції № 550 інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків - пам'яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам'яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти).

Пунктом 1.3 Інструкції № 550 визначено, що паспортизація об'єктів благоустрою - складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.

Технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно (п.1.4 Інструкції).

Технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою.

Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

Позапланова технічна інвентаризація проводиться у разі: введення в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта благоустрою; закінчення ремонту об'єкта благоустрою; зміни власника (балансоутримувача) об'єкта благоустрою; протиправного знищення чи пошкодження об'єкта благоустрою; надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру на об'єкті благоустрою; прийняття рішення про її проведення власником (балансоутримувачем) об'єкта благоустрою (п.1.4 Інструкції).

Відповідно до п. 1.6 Інструкції № 550 на підставі матеріалів технічної інвентаризації об'єктів благоустрою на кожний об'єкт благоустрою складається інвентаризаційна справа згідно з додатком 1 до цієї Інструкції. Склад інвентаризаційної справи визначається відповідно до опису інвентаризаційної справи, наведеного в додатку 2 до цієї Інструкції.

При проведенні робіт з технічної інвентаризації об'єктів благоустрою виконавцем обов'язкова участь представника замовника, у присутності якого проводиться обстеження, що фіксується на абрисі (в ескізі), складеному згідно з додатком 3 до цієї Інструкції (п.2.1 Інструкції № 550).

На основі проведеної інвентаризації об'єкта благоустрою складається його технічний паспорт за зразком, наведеним у додатку 5 до цієї Інструкції (далі - технічний паспорт), який затверджується власником (балансоутримувачем) цього об'єкта благоустрою та підписується представником виконавця.

Показники технічного паспорта заповнюються після виконання всіх графічних і обчислювальних робіт (п.3.1 Інструкції № 550).

Судовим розглядом встановлено, що прокуратурою під час вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою с. Вербівка Балаклійського району Харківської області виявлені порушення, а саме: відповідачем не вчинено жодних дій по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення - дитячих та спортивних майданчиків, розташованих на території Вербівської сільської ради Балаклійського району Харківської області, а саме: дитячого майданчику, розташованого в центрі с. Вербівка Балаклійського району Харківської області та спортивного майданчику, розташованого в центрі с. Вербівка Балаклійського району Харківської області.

Вказане підтверджується листом Вербівської сільської ради Балаклійського району Харківської області № 18 від 18.01.2019.

Окрім того, суд звертає увагу на те, що Правилами благоустрою і утримання території Вербівської сільської ради Балаклійського району Харківської області, затвердженими рішенням XI сесії VI скликання Вербівської сільської ради Балаклійського району Харківської області від 01 липня 2011 року не затверджено плани інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивних майданчиків.

Таким чином, відповідачем за час перебування вказаних вище майданчиків на його балансі, в порушення вимог чинного законодавства України не вжито заходів щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивних майданчиків.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про охорону дитинства" держава гарантує дитині право на охорону здоров'я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров'я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.

Частиною 2 статті 31 Конвенції про права дитини, прийнятою Резолюцією 44/45 Генеральної Асамблеї ООН від 20.11.1989, яка набула чинності 02.09.1990 та ратифікована Постановою Верховної Ради України № 789ХІІ (78912) від 27.09.1991 передбачено, що держави-учасниці поважають і заохочують право дитини на всебічну участь у культурному і творчому житті та сприяють наданню їй відповідних і рівних можливостей для культурної і творчої діяльності, дозвілля і відпочинку.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги першого заступника керівника Лозівської місцевої прокуратури Харківської області є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов першого заступника керівника Лозівської місцевої прокуратури Харківської області (місцезнаходження - вул. Богданівська, буд. 17, м. Лозова, Лозівський район, Харківська область, 64602) в інтересах держави до Вербівської сільської ради Балаклійського району Харківської області (місцезнаходження - вул. Центральна, буд. 67, с. Вербівка, Балаклійський район, Харківська область, ідентифікаційний код - 04396785) про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Зобов'язати Вербівську сільську раду Балаклійського району Харківської області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення - дитячих та спортивних майданчиків, розташованих на території Вербівської сільської ради Балаклійського району Харківської області, а саме: дитячого майданчику, розташованого в центрі с. Вербівка Балаклійського району Харківської області та спортивного майданчику, розташованого в центрі с. Вербівка Балаклійського району Харківської області, а також вирішити питання щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації вказаних об'єктів благоустрою населення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 22 квітня 2019 року.

Суддя                                                                                 А.С. Мороко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2019
Оприлюднено24.04.2019
Номер документу81331589
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/2015/19

Рішення від 17.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Постанова від 27.02.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Одеси

Войтов Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні