Справа № №420/588/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 квітня 2019 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В., розглянувши у порядку письмового провадження, за наявними матеріалами, адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДФС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ГРАНД СТАР про стягнення суми податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернулось Головне управління ДФС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ГРАНД СТАР , про:
стягнення з усіх відкритих рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ ГРАНД СТАР суму податкового боргу:
з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 563 690,62 гривень;
з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 170,00 гривень.
Адміністративний позов мотивовано наступним.
Відповідно до розрахунку податкового боргу, довідки-розрахунку податкового боргу та інтегрованих карток платника, податковий борг Товариства з обмеженою відповідальністю ГРАНД СТАР перед Державним бюджетом України становить 565 177,62 гривень. Заборгованість по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) та з податку на прибуток приватних підприємств, виникла у результаті проведення камеральної перевірки ТОВ ГРАНД СТАР з питань своєчасності сплати податку на додану вартість та перевірки податкової звітності з податку на прибуток. У добровільному порядку відповідач узгоджені податкові зобов'язання не сплачує, податкова вимога №14086-17 від 15.08.2017 року - не виконана. Контролюючим органом було здійснено всі заходи спрямовані для погашення податкової заборгованості, однак, вищевказані дії Головного управління ДФС в Одеській області не призвели до повного погашення податкового боргу.
ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 22 лютого 2019 року, вищезгадану позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження по справі.
У судове засідання, призначене на 22 квітня 2019 року, об 11 годині 00 хвилин, особи, які беруть участь у розгляді справи - не з'явились. Про дату, час та місце розгляду справи належним чином та своєчасно повідомлялись.
18 березня 2019 року, через канцелярію Одеського окружного адміністративного суду, від представника позивача (вх.№9537/19 від 18.03.2019р.) надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Враховуючи положення ч.9 ст.205 КАС України розгляд справи здійснено судом без участі сторін у порядку письмового провадження.
Пунктом 10 частини 1 статті 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів.
Відповідач відзиву на позовну заяву, заперечень проти позову, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надіслав. Між тим, у відповідності до частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Товариство з обмеженою відповідальністю ГРАНД СТАР , зареєстроване за адресою: 67806, Одеська область, Овідіопольський район, селище міського типу Авангард, вулиця Базова 20, є платником податків і зборів та перебуває на обліку як платник податків у Чорноморській ОДПІ Головного управління ДФС в Одеській області з 20.03.2015 року за №265515037526. Основний вид діяльності згідно КВЕД-46.90 неспеціалізована оптова торгівля (а.с.44-49).
З розрахунку податкового боргу ТОВ ГРАНД СТАР вбачається, що за відповідачем станом на 28 серпня 2018 року, обліковується борг у сумі 1 317,00 гривень загальної заборгованості (корінець податкової вимоги форми Ю №14086-17 від 15.08.2017 року (а.с.14-15) та 563 690,62 гривень - штрафної санкції з податку на додану вартість, а також 170,00 гривень донарахованої штрафної санкції з податку на прибуток приватних підприємств. Загальна сума заборгованості ТОВ ГРАНД СТАР станом на 28 серпня 2018 року становить 561 177,62 гривень (а.с.8).
Заборгованість відповідача з податку на додану вартість із вироблених у Україні товарів (робіт, послуг) виникла в результаті проведення камеральної перевірки з питань своєчасності сплати податку на додану вартість, за результатами якої складено акт перевірки №7692/15-32-12-07/39701088 від 22 вересня 2017 року (а.с.26) та винесено податкові повідомлення-рішення №№0078161207, 0078121207 від 20 жовтня 2017 року (а.с.23-24)
18 жовтня 2017 року, в результаті перевірки своєчасності податкових накладних було складено акт №9999/15-32-12-07/39701088 (а.с.30-31) та винесено податкове повідомлення-рішення №0089781207 від 02.11.2017 року, на загальну суму штрафу 563 461,72 гривень (а.с.28).
Заборгованість відповідача з податку на прибуток приватних підприємств виникла в результаті проведення камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток, за результатами якої складено акт перевірки №940/15-32-12-01-12/39701088 від 07 квітня 2017 року (а.с.21-22) та винесено податкове повідомлення-рішення №0002211203 від 02.06.2017 року (а.с.19-20).
Вищевказана податкова вимога №14086-17, акти перевірок, податкові повідомлення-рішення отримана були відправлені на офіційну адресу ТОВ ГРАНД СТАР рекомендованими листами з повідомленнями про вручення, проте залишені останнім без реагування (а.с.15-18,20,22,25,27,29).
Крім того, згідно п.58.3 статті 58 Податкового кодексу України Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ
Спірні правовідносини регулюються нормами Конституції України та Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - ПК України).
Відповідно до ст. п. 14.1.137 ст. 14 ПК України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Контролюючий орган має право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджету та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу.
Відповідно до п. 54.1. ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до п. 56.11. ст. 56 ПК не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Згідно п. 57.1. ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У відповідності до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Правовими положенням пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України передбачено, що податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень, у відповідності до положень пункту 41.2 статті 41 ПК України.
Відповідно до п. 59.1 ст.59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Також податкова вимога надсилається (вручається) коли платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).
Підпунктом 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що податкова вимога - це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Пунктом 59.5 ст. 59 ПК України передбачено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Аналіз вказаної норми дає підстави стверджувати про відсутність обов'язку контролюючого органу направляти платнику податків нову податкову вимогу у випадку збільшення суми податкового боргу. Тобто, в разі коли після направлення платнику податків податкової вимоги сума його податкового боргу збільшується, податкова вимога на збільшену суму податкового боргу не направляється.
Згідно з п. 95.1 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі, однак не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Джерела погашення податкового боргу платника податку визначені нормами ст. 87 ПК України. Крім того, в силу приписів п. 87.9 ст. 87 цього Кодексу у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до ст. 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Підпунктом 20.1.34. п. 20.1 ст. 20 ПК України визначено право контролюючих органів у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.
За змістом вказаних правових норм, зверненню контролюючого органу до суду щодо стягнення сум податкового боргу передують певні досудові процедури, які направлені на спонукання платника податків самостійно сплатити податковий борг. До таких процедур, поміж іншим, віднесено направлення такому платнику податків податкової вимоги, з дня надіслання якої починає свій перебіг шістдесятиденний термін та зі спливом цього строку у контролюючого органу з'являється право на звернення до суду за стягненням сум податкового боргу.
Відповідно до абз.1 п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з п. 95.4 ст. 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Враховуючи вищевикладене та беручи до уваги, що відповідачем відзиву на позов та доказів погашення боргу суду не надано, позов Головного управління ДФС в Одеській області є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на задоволення позовних вимог та згідно з вимогами статті 139 КАС України, судові витрати на користь позивача не підлягають стягненню, оскільки він є суб'єктом владних повноважень.
Керуючись ст.ст. 2, 6-10, 77, 90, 139, 250, 251, 255, 257, 258, 263, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська 5, код ЄДРПОУ 39398646) до Товариства з обмеженою відповідальністю ГРАНД СТАР (67806, Одеська область, Овідіопольський район, смт. Авангард, вул. Базову 20, код ЄДРПОУ 39701088), про стягнення з усіх відкритих рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ ГРАНД СТАР суму податкового боргу: з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 563 690,62 гривень; з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 170,00 гривень - задовольнити.
Стягнути з відкритих рахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю ГРАНД СТАР (код ЄДРПОУ 39701088) суму податкового боргу з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 563 690,62 гривень на бюджетний рахунок №31112029015360, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998, код 37929461, отримувач коштів УК в Овід.р-ні/Овідіоп.р-н/14060100;
Стягнути з відкритих рахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю ГРАНД СТАР (код ЄДРПОУ 39701088) суму податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 170,00 гривень на бюджетний рахунок №33111318015360, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998, код 37929461, отримувач коштів УК в Овід.р-ні/Овідіоп.р-н/11021000.
Підстави для відшкодування судових витрат відсутні.
Рішення набирає законної сили згідно статті 255 КАС України - після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду згідно статті 295 КАС України подається до П'ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні скарги подаються учасниками справи через Одеський окружний адміністративний суд.
Суддя Балан Я.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2019 |
Оприлюднено | 23.04.2019 |
Номер документу | 81331961 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні