Рішення
від 11.04.2019 по справі 160/9390/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2019 року Справа № 160/9390/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кучми К.С. при секретарі судового засідання - Чорній М.В. за участю: представника позивача - ОСОБА_1 представника відповідача - ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за правилами загального позовного провадження за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кволітібуд» до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до адміністративного суду з вищевказаним позовом, в якому, просив: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області форми "Р" від 08.11.2018 року № НОМЕР_1.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що висновки зроблені відповідачем в акті перевірки, які слугували передумовою для винесення спірного податкового повідомлення-рішення не відповідають дійсності. Первинні документи, надані до перевірки, відповідають приписам Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні . Виконані ремонтні роботи оплачено ТОВ Кволітібуд в безготівковій формі в повному обсязі, а припущення відповідача про відсутність у контрагентів позивача необхідних кадрів та основних фондів, а також можливості виконувати ними господарської діяльності є необґрунтованими. Відсутність у контрагентів позивача матеріальних та трудових ресурсів не виключає можливості реального виконання ним господарської операції та не свідчить про одержання необґрунтованої податкової вигоди покупцем, оскільки залучення працівників є можливим за договорами цивільно-правового характеру, аутсорсингу та аутстафінгу (оренда персоналу).

На час здійснення господарських операцій з ТОВ Кволітібуд ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП та ТОВ АСС були включені до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців, мали свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ, ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України на ведення господарської діяльності з будівництва об'єктів IV і V категорій складності, мали право укладати угоди, виписувати та надавати податкові накладні і виконували свої зобов'язання за договорами підряду з ТОВ Кволітібуд . Посилання відповідача на кримінальні провадження, внесені до ЄРДР за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.205, ч.3 ст.212 КК України, відносно контрагентів ТОВ Кволітібуд , не є обґрунтованими, оскільки не містять у собі встановлених обставин, які б свідчили про невиконання контрагентами своїх договірних зобов'язань саме по господарських відносинах з позивачем або обставин, які б свідчили про фіктивність (нереальність) господарських операцій між вказаними суб'єктами господарської діяльності.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю та просила суд позов задовольнити з викладених у ньому підстав.

Представник відповідача в судовому засіданні пред'явлені позовні вимоги не визнала та зазначила, що проведеною перевіркою не підтверджено придбання ТОВ КВОЛІТІБУД будівельно-монтажних робіт у субпідрядника ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП по ланцюгу постачання від ТОВ "СТІКЕС" (код 41848881), ТОВ "АСВОРД" (код 41646613), ТОВ "АКВАТОР-ІНВЕСТ" (код 41798003) - ТОВ "МІКСЕТ КОМПАНІ" (код 41798396), що свідчить про обрив ланцюга постачання таких робіт, нереальність здійснення господарської операції та здійснення діяльності направленої на надання вигоди третім особам. В актах приймання виконаних підрядних робіт від 31.05.2018 р. № 11-05, 09-05, 05-05, 10-05, 07-05 не зазначено назви об'єкту, на якому здійснювалися ремонти покрівель. Видані за договорами із контрагентами первинні документи та податкові накладні не містять конкретних місць виконання робіт, відомостей про використання трудових витрат, вартості використання машин та обладнання та іншої деталізації структури та обсягу робіт.

ТОВ КВОЛІТІБУД при укладанні з ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП (код 41513256) та ТОВ АСС (код 23914837) договорів підряду не мало підтверджень ділової репутації, гарантій виконання зобов'язань, необхідних ресурсів та відповідного досвіду, та інших ознак комерційної привабливості для обрання саме цих контрагентів. Таким чином, встановлено відсутність належної обачності при виборі контрагента ТОВ КВОЛІТІБУД , що є ознакою штучного характеру оформленого договору, мета укладання якого - формування документообігу по нереальній господарській операції. Сукупність фактів та обставин, що характеризують діяльність зазначених субпідрядників свідчить про те, що метою їх функціонування є створення виключено документообігу по нереальним господарським операціям для отримання податкової вигоди. За таких обставин, представник відповідача просила суд у задоволенні позову відмовити, оскільки прийняте Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області податкове повідомлення-рішення від 08.11.2018 року №0030921420 є цілком законним та вірним.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що у період з 11.10.2018 року по 22.10.2018 року посадовими особами Головного управління ДФС у Дніпропетровській області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ КВОЛІТІБУД (код ЄДРПОУ 37861456) з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП (код ЄДРПОУ 41513256) за період з 01.04.2018 р. по 30.04.2018 р. та по взаємовідносинам з ТОВ АСС (код ЄДРПОУ 23914837) за період з 01.05.2018 р. по 31.05.2018 р.

Порушення виявлені під час перевірки знайшли своє відображення в акті від 29.10.2018 р. №62778/04-36-14-19/37861456 Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ КВОЛІТІБУД , а саме: порушення п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198 ПК України в частині заниження податку на додану вартість 642 847 грн., в тому числі: за квітень 2018 року - 511 473 грн., за травень 2018 року - 131 374 грн.

На підставі акту перевірки від 29.10.2018 року відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 08.11.2018 року №0030921420, яким ТОВ КВОЛІТІБУД збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 803 558,75 грн., в тому числі за основним платежем на суму 642 847 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями на суму 160 711,75 грн.

Правомірність та обґрунтованість податкового повідомлення-рішення 08.11.2018 року № НОМЕР_1, є предметом позову, який передано на розгляд суду.

Аналізуючи виниклі між сторонами правовідносини, суд приходить до наступного.

Приписами п.14.1. ст.14 ПК України визначено, що господарською діяльністю є діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (14.1.36.); доходами є загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі у виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами (14.1.56.); постачанням товарів є будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (14.1.191.); розумною економічною причиною (ділова мета) є причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності (14.1.231.).

Згідно з п.185.1. ст.185, п.187.1. ст.187, п.188.1. ст.188 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку, окрім іншого, з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України. Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або дата відвантаження товарів. База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Відповідно до п.201.1., 201.4., 201.6. ст.201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один із способів, визначених п.201.1. ст.201 ПК України; податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця; податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Пунктом 200.1. ст.200 ПК Кодексу встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. В свою чергу, право на віднесення сум податку до податкового кредиту, згідно з п.198.1. ст.198 виникає, окрім іншого, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

При цьому, відповідно до п.198.2., 198.3., 198.6. ст.198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг, або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за встановленою ставкою, протягом такого звітного періоду, окрім іншого, у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст.201 Кодексу).

З аналізу наведених законодавчих приписів вбачається, що необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість до податкового кредиту та витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування податком на прибуток, є факт придбання товарів (послуг) з метою їх використання в господарській діяльності, який має бути фактично здійсненим і підтвердженим належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

При цьому, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

Так, у перевіряємий період ТОВ Кволітібуд мало господарські відносини з ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП за період з 01.04.2018 р. по 30.04.2018 р. на підставі Договору підряду №16 від 16.03.2018 p., та з ТОВ АСС за період з 01.05.2018 р. по 31.05.2018 р. на підставі Договору підряду №23 від 20.04.2018 р.

Так, позивачем оплачено ремонтні роботи з:

- ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП на суму 3 068 839,07 грн. на підставі договору підряду №16 від 16.03.2018 року та договорів про часткове відступлення права вимоги №35 від 03.05.2018 року, №36 від 13.06.2018 року, №37 від 13.06.2018 року, укладених між ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП (первісний кредитор) та ТОВ АКОЛІТ ТРЕЙД (новий кредитор) та повідомлень про відступлення права вимоги №3 від 03.05.2018 р., №8 від 13.06.2018 р., №9 від 13.06.2018 р., що підтверджується виписками з банківського рахунку ТОВ Кволітібуд від 04.06.2018 р., від 15.06.2018 р. та від 09.07.2018 р.;

- ТОВ АСС на суму 788 243,55 грн. на підставі Договору підряду №23 від 20.04.2018 р., що підтверджується виписками з банківського рахунку ТОВ Кволітібуд від 13.07.2018 р., від 20.07.2018 р. та від 23.08.2018 р.

В акті перевірки від 29.10.2018 року зазначено, що ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП відкрито р/р 26008013066346 у ПАТ СБЕРБАНК 03.04.2018 р. Реквізити вказаного рахунку зазначені у Договорі підряду №16 від 16.03.2018 р., який укладався раніше, ніж було відкрито банківський рахунок. Це свідчить про те, що фактично договір 16.03.2018 р. не укладався, його було укладено пізніше, з метою ухилення від сплати податків. Натомість, в судовому засіданні представник позивача зазначала, що при укладенні Договору підряду №16 помилково була вказана дата 16.03.2018 р. , замість 16.04.2018 р.

Господарська операція пов'язана не з фактом підписання договору, а з фактом руху активів платника податків та руху його капіталу, що відбувалося після відкриття ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП р/р 26008013066346 у ПАТ СБЕРБАНК та після підписання 16.04.2018 р. Договору №16 від 16.03.2018 р. Крім того, наявність або відсутність окремих документів, а також недоліки в їх оформленні не можуть бути підставою для висновку про відсутність господарських операцій, якщо з інших даних вбачаються зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі платника у зв'язку з його господарською діяльністю.

Суд критично ставиться до висновків відповідача про відсутність у контрагентів позивача необхідних кадрів та основних фондів, а також можливості виконувати ними господарської діяльності загалом є необґрунтованими, так як податкове законодавство не ставить в залежність податковий облік (стан) певного платника податку від інших осіб, від фактичної сплати контрагентом податку до бюджету, а також від його господарських та виробничих можливостей. Питання віднесення певних сум податку на додану вартість до податкового кредиту поширюється виключно на окремо взятого платника та не залежить від розрахунків з бюджетом третіх осіб.

Посилання на відсутність у контрагентів основних фондів, матеріальних ресурсів не є безумовною підставою для висновку про відсутність господарських взаємовідносин між позивачем та його контрагентами за договорами підряду і не можуть вважатись безспірним доказом порушення податкового законодавства з боку позивача.

Так, виконання підрядних робіт ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП та ТОВ АСС за замовленням позивача на об'єктах ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг підтверджується прийняттям цих робіт у ТОВ Кволітбуд - замовником ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , що підтверджується витягами з договорів підрядів, укладених між ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг (замовник) та ТОВ Кволітбуд (підрядник), додатковими угодами до договорів підряду та актами прийому виконаних підрядних робіт, актами на витрачені при ремонті матеріали, актами на передачу основних та допоміжних матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей, довідками вартості виконаних підрядних робіт, відомостями ресурсів до локальних кошторисів, рахунками на оплату:

1. виконання підрядних робіт субпідрядником ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП :

Договір підряду №1790 від 29.06.2017 p., предметом якого згідно до специфікації №14 від 17.01.2018 р. є виконання робіт з ремонту м'якої покрівлі литейного корпусу ФСЛЦ ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , акт №522-02-04 від 24.04.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за квітень 2018 р., акт №522-02-04 від 24.04.2018 р. на передачу основних та допоміжних матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей, акт №522-02-04 від 24.04.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, рахунок на оплату №15 від 24.04.2018 р.;

Договір на капітальну закупівлю №3750 від 15.12.2017 p., предметом якого є виконання робіт з технічного переоснащення системи опалення АБК-2 СПЦ №2 на території ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , акт №9 від 25.04.2018 р. прийому-здачі обладнання, рахунок на оплату №14 від 23.04.2018 p., накладна №405, акт №10 від 25.04.2018 р. прийому-здачі обладнання, рахунок на оплату №11 від 23.04.2018 р., акт №11 від 25.04.2018 р. прийому-здачі обладнання, рахунок на оплату №12 від 23.04.2018 р., акт №12 від 25.04.2018 р. прийому-здачі обладнання, рахунок на оплату №13 від 23.04.2018 р.;

Додатковою угодою №1 від 14.02.2018 р. до Договору підряду №3463 від 30.11.2017 p., предметом якого є виконання робіт з ремонту кабінетів лікувального корпусу СП Джерело ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , акт №522-03-04 від 30.04.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за квітень 2018 р., акт №522-03-04 на передачу основних та допоміжних матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей, акт №522-03-04 на витрачені при ремонті матеріали, рахунок на оплату №21 від 30.04.2018 p.;

Договір підряду №322 від 23.02.2018 p., предметом якого є виконання робіт з ремонту будівлі ОПС №3/1 ЦПС ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , акт №522-04-04 від 25.04.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за квітень 2018 р., акт №522-04-04 від 25.04.2018 р. на передачу основних та допоміжних матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей, акт №522-04-04 від 25.04.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, рахунок на оплату №19 від 25.04.2018 p.;

Додатковою угодою №1 від 28.02.2018 р. до Договору підряду №3442 від 29.11.2017 p., предметом якого є виконання робіт з ремонту покрівлі побутових приміщень майстерень по вул.Постишева, 40а ПАТ АрселорМптал Кривий Ріг , акт №522-07-04 від 24.04 2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за квітень 2018 p. 24.04.2018 р. на передачу основних та допоміжних матеріалів, конструкцій, запаси частин і деталей, акт №522-07-04 від 24.04.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, рахунок на оплату №18 від 24.04.2018 р.;

Договір підряду №537 від 20.03.2018 р., предметом якого є виконання робіт з ремонту ПК Металургів ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , акт №522-06-04 від 24.04.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за квітень 2018 р., довідка вартості виконаних підрядних робіт до акту №522-06-04 від 24.04.2018 р., акт №522-06-04 від 24.04.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, відомість ресурсів до локального кошторису №522-Р-20.1Б від 24.04.2018 р., рахунок на оплату №16 від 24.04.2018 р., акт №522-05-04 від 24.04.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за квітень 2018 р., довідка вартості виконаних підрядних робіт до акту №522-05-04 від 24.04.2018 р., акт №522-05-04 від 24.04.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, рахунок на оплату №17 від 24.04.2018 р.;

Договір підряду №837 від 13.04.2018 р., предметом якого є виконання робіт з ремонту будівлі змазування виливниць №2 ЦПС металургійного виробництва ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , акт №522-08-04 від 25.04.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за квітень 2018 р., акт №522-08-04 від 25.04.2018 р. на передачу основних та допоміжних матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей, акт №522-08-04 від 25.04.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, рахунок на оплату №20 від 25.04.2018 р.;

2. виконання підрядних робіт субпідрядником ТОВ АСС :

Договір підряду №537 від 20.03.2018 р., предметом якого є виконання робіт з ремонту ПК Металургів ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , акт №522-03-05 від 22.05.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за травень 2018 р., довідка вартості виконаних підрядних робіт до акту №522-03-05 від 22.05.2018 р., акт №522-03-05 від 22.05.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, відомість ресурсів до локального кошторису №522-Р-20.1Б від 22.05.2018 р., рахунок на оплату №23 від 22.05.2018 р., акт №522-02-05 від 22.05.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за травень 2018 р., довідка вартості виконаних підрядних робіт до акту №522-02-05 від 22.05.2018 р., акт №522-02-05 від 22.05.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, відомість ресурсів до локального кошторису №522-Р-20Б-2 від 22.05.2018 р., рахунок на оплату №22 від 22.05.2018 р.,

Договір підряду №736 від 30.03.2018 р., предметом якого згідно специфікації №2 від 22.05.2018 р. є виконання робіт з ремонту м'якої покрівлі ПС КРЗ-2 ЦПС ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , акт №522-05-05 від 31.05.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за травень 2018 р., акт №522-05-05 від 31.05.2018 р. на передачу основних та допоміжних матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей, акт №522-05-05 від 31.05.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, рахунок на оплату №28 від 31.05.2018 р., акт №522-08-05 від 31.05.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за травень 2018 р., акт №522-08-05 від 31.05.2018 р. на передачу основних та допоміжних матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей, акт №522-08-05 від 31.05.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, рахунок на оплату №30 від 31.05.2018 р., акт №522-09-05 від 31.05.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за травень 2018 р., акт №522-09-05 від 30.05.2018 р. на передачу основних та допоміжних матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей, акт №522-09-05 від 30.05.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, акт №522-09-05 від 31.05.2018 р. на передачу матеріалів, конструкцій, деталей, отриманих при розбиранні (демонтажі) основних фондів під час ремонту, акт №522-09-05 від 31.05.2018 р. на оприбуткування матеріалів, конструкцій, деталей, отриманих при розбиранні (демонтажі) основних фондів під час ремонтів, та їх використання, рахунок на оплату №29 від 31.05.2018 р., акт №522-10-05 від 31.05.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за травень 2018 р., акт №522-10-05 від 31.05.2018 р. на передачу основних та допоміжних матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей, акт №522-10-05 від 31.05.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, рахунок на оплату №31 від 31.05.2018 р., акт №522-11-05 від 31.05.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за травень 2018 р., акт №522-11-05 від 31.05.2018 р. на передачу основних та допоміжних матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей, акт №522-11-05 від 31.05.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, акт №522-11-05 від 29.05.2018 р. на передачу матеріалів, конструкцій, деталей, отриманих при розбиранні (демонтажі) основних фондів під час ремонту, акт №522-11-05 від 29.05.2018 р. на оприбуткування матеріалів, конструкцій, деталей, отриманих при розбиранні (демонтажі) основних фондів під час ремонтів, та їх використання, рахунок на оплату №32 від 31.05.2018 р.;

Договір підряду №837 від 13.04.2018 р., предметом якого є виконання робіт з ремонту будівлі змазування виливниць №2 ЦПС металургійного виробництва ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , акт №522-06-05 від 31.05.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за травень 2018 р., акт №522-06-05 від 31.05.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, рахунок на оплату №25 від 31.05.2018 р., акт №522-04-05 від 31.05.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за травень 2018 р., акт №522-04-05 від 31.05.2018 р. на передачу основних та допоміжних матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей, акт №522-04-05 від 31.05.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, акт №522-04-05 від 31.05.2018 р. на оприбуткування матеріалів, конструкцій, деталей, отриманих при розбиранні (демонтажі) основних фондів під час ремонтів, та їх використання, довідка до акту №522-04-05 від 03.05.2018 р. за травень 2018 р., довідка до акту №522-04-05 від 31.05.2018 р. за травень 2018 р,, акт №522-04-05 від 31.05.2018 р. на передачу матеріалів, конструкцій, деталей, отриманих при розбиранні (демонтажі) основних фондів під час ремонтів, рахунок на оплату №26 від 31.05.2018 р.;

Договір підряду №977 від 15.05.2018 р., предметом якого є виконання робіт з ремонту оздоровчого комплексу Буревісник КГДтаБ ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , акт №522-01-05 від 22.05.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за травень 2018 р., акт №522-01-05 від 22.05.2018 р. на передачу основних та допоміжних матеріалів, конструкцій, запасних частин та деталей, акт №522-01-05 від 22.05.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, акт комісійного обстеження матеріалів підрядника, що застосовуються при виробництві робіт до акту виконаних робіт №522-01-05 за травень 2018 р., розрахунок розцінок до акту №522-01-05 за травень 2018 р., рахунок на оплату №24 від 22.05.2018 р.;

Додатковою угодою №2 від 24.05.2018 р. до Договору підряду №3442 від 29.11.2017 р., предметом якого є виконання робіт з ремонту покрівлі побутових приміщень майстерень по вулиці Постишева, 40а ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , акт №522-07-05 від 31.05.2018 р. прийому виконаних підрядних робіт за травень 2018 р., довідка вартості виконаних підрядних робіт до акту №522-07-05 від 31.05.2018 р., акт №522-07-05 від 31.05.2018 р. на витрачені при ремонті матеріали, рахунок на оплату №27 від 31.05.2018 р.

Як видно з матеріалів справи, листом №2310-3 від 23.10.2018 р. відповідач був повідомлений, що матеріали для виконання робіт надавалися безпосередньо структурними підрозділами замовника - ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг за місцем виконання робіт, використання цих матеріалів відображено в актах виконаних робіт.

Факт допуску працівників субпідрядників на територію ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , прийняття замовником - ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг виконаних робіт без жодних зауважень та претензій до ТОВ Кволітібуд та субпідрядників щодо недодержання вимог законодавства та відповідних положень договорів, якими врегульовані питання охорони праці, промислової безпеки, пропускного режиму тощо, підтверджує узгодження замовником - ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг залучення субпідрядних організацій - ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП та ТОВ АСС .

Згідно з ст.4 ПК України серед основних засад податкового законодавства України визначено презумпцію правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

У зв'язку із цим резюмується, що дії та рішення платника податків вважаються економічно виправданими, а відомості, що містяться у податковій та бухгалтерській звітності платника - достовірними.

При дотриманні контрагентом законодавчо встановлених вимог до оформлення відповідних документів підстави для висновку про недостовірність або суперечливість відомостей, зазначених у таких первинних документах, відсутні, якщо не встановлені обставини, які свідчать про обізнаність платника податків про зазначення його контрагентами недостовірних відомостей.

За приписами ст.ст.46-49 ПК України, ведення податкового обліку покладається на кожного окремого платника податку. При цьому такий платник несе самостійну відповідальність за порушення правил ведення податкового обліку. Зазначена відповідальність стосується кожного окремого платника податку і не може поширюватися на третіх осіб, у тому числі на його контрагентів.

На час здійснення господарських операцій з ТОВ Кволітібуд ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП та ТОВ АСС були включені до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців, мали свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ, ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України на ведення господарської діяльності з будівництва об'єктів IV і V категорій складності, мали право укладати угоди, виписувати та надавати податкові накладні і виконували свої зобов'язання за договорами підряду з ТОВ Кволітібуд .

Оскільки відсутні вироки суду відносно контрагентів позивача, які набрали законної сили, то сам по собі факт наявності кримінальних проваджень, де є посилання на контрагентів позивача не може слугувати належним доказом фіктивності розглядуваних господарських операцій та не тягне за собою правових наслідків для позивача.

Так, відносини між учасниками попередніх ланок постачання послуг (робіт) не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між конкретними контрагентами. В разі наявності у відповідача інформації щодо порушення окремим платником податків податкового законодавства, негативні наслідки повинні застосовуватися саме щодо цієї особи.

У цьому випадку дані податкового обліку можуть бути визнані необґрунтованими, якщо платник податків діяв без належного рівня обачності та обережності та знав або повинен і міг знати про порушення, допущені контрагентами, та був залучений до таких порушень, або знав про дефекти у правовому статусі таких контрагентів (відсутність реєстрації їх як платників ПДВ, відсутність у відповідних посадових осіб чи інших представників контрагента повноважень на складання первинних, розрахункових документів, податкових накладних тощо).

Отже, обставини фіктивності та інших недоліків правого статусу контрагентів платника податків, а так само щодо невиконання ними своїх податкових обов'язків підлягають оцінці у сукупності з іншими доказами, що свідчать про нереальність господарської операції або відсутність її економічного змісту.

Приписами ч.1 ст.204 ЦК України встановлено, що правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаним судом недійсним (презумпція правомірності).

Єдиною підставою вважати правочин нікчемним є його недійсність, встановлена законом. Правочини, які вчинені без наміру створення правових наслідків, що обумовлені ними, визначаються законом як фіктивні (стаття 234 ЦК України).

Відповідачем не наведено обставин, які б свідчили про невідповідність господарських операцій цілям та завданням статутної діяльності позивача, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б окремо або в сукупності могли б свідчити про фіктивність вчинених операцій, а також про те, що вчинення зазначених операцій не було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру).

Разом з тим, позивачем надано докази на підтвердження руху активів та на підтвердження зв'язку між фактом придбання послуг (робіт) і господарською діяльністю ТОВ Кволітібуд , а відповідачем, в свою чергу, не доведено, що під час укладення договорів постачання №16 від 16.03.2018 р. з ТОВ КИЇВ БІЛД-ГРУП та №23 від 20.04.2018 р. з ТОВ АСС позивач діяв без належної обачності та обережності.

Аналізуючи викладене суд доходить до висновку, що відповідач під час винесення спірного податкового повідомлення-рішення від 08.11.2018 року №0030921420, діяв не на підставі та у спосіб, передбачений чинним законодавством.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 ст.9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд зазначає, що відповідач як суб'єкт владних повноважень не довів правомірність своїх дій. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

За таких обставин, суд приходить до висновку про задоволення позову ТОВ «Кволітібуд» до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення з викладених вище підстав.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241-246, 250 КАС України,-

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 08.11.2018 року № НОМЕР_1, прийняте Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області.

Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Кволітібуд» судові витрати у розмірі 12 053,38 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складений 22.04.2019 року.

Суддя ОСОБА_3

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2019
Оприлюднено24.04.2019
Номер документу81361280
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9390/18

Ухвала від 17.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 14.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 11.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні