ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" квітня 2019 р. справа № 300/334/19
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Скільського І.І., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Височанківської сільської ради Галицького району Івано-Франківської області про визнання незаконним та скасування рішення про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою, зобов`язання повторно розглянути заяву про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Височанківської сільської ради Галицького району Івано-Франківської області (далі - відповідач) про визнання незаконним та скасування рішення п`ятнадцятої сесії Височанківської сільської ради сьомого скликання від 08.11.2018 року про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою та зобов`язання повторно розглянути заяву від 25.10.2018 про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у межах норм безоплатної приватизації для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд по вул.Семена Височана в с.Височанка Галицького району Івано-Франківської області орієнтовною площею 0,25 га, шириною 27,30 м, яка не суперечить проектним рішенням затвердженого генплану с.Височанка.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19.02.2019 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження (а.с.1-2).
Позовні вимоги мотивовані тим, що 25.10.2018 позивач звернулася із заявою до відповідача про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у межах норм безоплатної приватизації для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд по вул.Семена Височана в с.Височанка Галицького району Івано-Франківської області орієнтовною площею 0,25 га, шириною 27,30 м, яка не суперечить проектним рішенням затвердженого генплану с.Височанка. Відповідно до рішення п`ятнадцятої сесії Височанківської сільської ради сьомого скликання від 08.11.2018 року заяву задоволено частково, а саме вирішено: 1) надати дозвіл гр.ОСОБА_1 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,23 га в с.Височанка по вул.Семена Височана межівники гр.ОСОБА_2 та землі Височанківської сільської ради (проїзд) шириною 6 (шість) метрів; 2) зобов`язати приватне підприємство, яке має ліцензію (дозвіл) на виконання робіт із землеустрою і буде здійснювати інвентаризацію (обміри) присадибної ділянки (подвір`я) гр.ОСОБА_1 в селі Височанка в кадастровому плані вказати опис меж суміжних землевласників (користувачів), де між присадибною ділянкою (подвір`ям) гр.ОСОБА_1 та земельною ділянкою (подвір`ям) гр.ОСОБА_3 вказати (нанести) проїзд шириною 6 (шість) метрів, який слугує жителям села Височанка, як для проїзду до їхніх земельних ділянок для ведення ОСГ та і до земельних часток (паїв), а також для інших побутових господарських цілей. Позивач вважає, що даним рішенням відповідач грубо порушено її права. Вказала, що генеральним планом села Височанка не передбачено проїзду в поле на спірній ділянці. Крім того, на виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.06.2018 відділом містобудування та архітектури Галицької РДА 02.07.2018 внесено зміни у проект забудови земельної ділянки, а саме примітку Проїзд в поле змінено на землі сільської ради.
Відповідач 23.02.2019 року отримав копію ухвали суду про відкриття провадження в даній адміністративній справі, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Заяв чи клопотань суду не подав, правом на подання відзиву на позов не скористався, суд про поважність причин ненадання такого відзиву не повідомив.
Відповідно до частини 6 статті 162, частини 2 статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Не подання відповідачем відзиву на позов у відповідності до частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України суд розцінює як визнання позову, оскільки об'єктивних перешкод у відповідача - суб'єкта владних повноважень для подання відзиву на позовну заяву судом не встановлено.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 КАС України, дослідивши в сукупності письмові докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги, судом встановлено таке.
Відповідно до рішення шістнадцятої сесії Височанківської сільської ради шостого скликання від 26.05.2013 року визначено існуючий генплан села Височанка на основі аерофотозйомки, землевпорядних матеріалів розроблених Івано-Франківською філією інституту Укрземпроект в 1961 році і відкоректовано Івано-Франківською філією Дніпроміст в 1989 році можливим для подальшого використання до моменту його розроблення (оновлення) та погодження згідно вимог чинного законодавства (а.с.14-21).
Згідно відповіді Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області від 15.09.2016 за №Ш-7/512 повідомлено, що 10.08.2016 року на місці встановлено, що на генплані с.Височанка відсутній проїзд (дорога) зі сторони гр.ОСОБА_4 (а.с.30).
Відповідно до листів Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської адміністрації від 02.06.2017 за №40а і від 04.04.2017 за №Ш-7/858 позивача повідомлено, що 03.04.2017 на місці встановлено, що ширина земельних ділянок в с.Височанка вул.С.Височана, які знаходяться у користуванні (приватній власності) ліворуч і праворуч земельної ділянки відповідно шириною ОСОБА_5 - 23,0 м (ліворуч) та ОСОБА_3 - 26,26 м, ОСОБА_6 - 50,6 м (праворуч) є приватизовані із незначним відхиленням від виданої проектної техдокументації на забудову земельних ділянок. Крім того, повідомлено, що відділ містобудування та архітектури районної державної адміністрації не заперечує у приватизації ОСОБА_1 земельної ділянки шириною 27,30 м, яка не суперечить проектним рішенням затвердженого генплану с.Височанка (а.с.31-32).
11.09.2017 року позивач звернулася до відповідача із заявою про внесення змін у технічну документацію на забудову земельної ділянки в с.Височанка по вул.С.Височана (а.с.33).
05.10.2017 Галицькою районною адміністрацією розглянуто заяву позивача та надано відповідь №Ш-7/708 про те, що для внесення змін у технічну документацію на забудову земельної ділянки необхідно мати документ про право власності на земельну ділянку, а також у відділі містобудування та архітектури райдержадміністрації не має заперечень у приватизації земельної ділянки шириною 27,30 м та площею до 0,25 га (а.с.34).
20.11.2017 року позивач звернулась до відповідача із заявою та просила, з метою приватизувати земельну ділянку, виправити помилку в будівельному паспорті №58/3 від 06.05.1997 року на забудову земельної ділянки та зазначити про відсутність проїзду (дороги), оскільки згідно генплану с. Височанка Галицького району така не значиться.
06.12.2017 року Галицькою районною державною адміністрацією заяву розглянуто та надано відповідь, що за результатами проведеного аналізу виданих ОСОБА_1 документів на забудову земельної ділянки в с. Височанка відділом містобудування та архітектури встановлено істотну помилку в проектній документації на невідповідність генплану, а саме при виготовленні будівельного паспорта №58/3 від 06.05.1997 року, складеного Галицьким госпрозрахунковим архітектурно-планувальним бюро районного архітектора, зазначено проїзд біля ділянки. За результатами розгляду заяви позивачу роз`яснено, що відділ містобудування та архітектури райдержадміністрації може внести зміни у проектну документацію забудови земельної ділянки при позитивній для неї Ухвали суду (а.с.35).
Судом встановлено, що позивач зверталася до суду з позовом до відділу містобудування та архітектури Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області про зобов`язання виправити помилку в будівельному паспорті №58/3 від 06.05.1997 року шляхом виключення проїзду у проектній документації, як такого, що не відповідає генплану, за результатом розгляду якого Івано-Франківський окружний адміністративний суд рішенням від 12.06.2018 в справі №809/667/18, визнано протиправними дії відділу містобудування та архітектури Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області щодо неналежного розгляду заяви ОСОБА_1 від 20.11.2017 року про виправлення помилки в будівельному паспорті №58/3 від 06.05.1997 року; зобов`язано відділ містобудування та архітектури Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 20.11.2017 року у відповідності до вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №103 від 05.07.2011 року, із врахуванням обставин встановлених у цій справі (а.с.36-38).
02.07.2018 відділом містобудування та архітектури Галицької районної державної адміністрації внесено зміни у проект забудови земельної ділянки згідно рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду у справі №809/667/18 від 12.06.2018 року, а саме: на схемі виносу в натуру меж земельної ділянки і розбивки будівель в с.Височанка по вул.С.Височана, б/н (біля земельної ділянки кадастровий номер 2621281301:01:001:0138) у будівельному паспорті на забудову земельної ділянки, виділеної індивідуальному забудівнику ОСОБА_1 (№58/3 від 06.05.1997 року) зазначений проїзд в поле визнати недійсним із-за відсутності його на генплані с.Височанка розробленого Івано-Франківським філіалом Діпромісто 1989 року (а.с.25).
25.10.2018 року ОСОБА_1 звернулася до відповідача із заявою про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у межах норм безоплатної приватизації для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд по вул.Семена Височана в с.Височанка Галицького району Івано-Франківської області орієнтовною площею 0,25 га, шириною 27,30 м, яка не суперечить проектним рішенням затвердженого генплану с.Височанка (а.с.39).
Відповідно до рішення п`ятнадцятої сесії Височанківської сільської ради сьомого скликання від 08.11.2018 року вирішено: 1) надати дозвіл гр.ОСОБА_1 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,23 га в с.Височанка по вул.Семена Височана межівники гр.ОСОБА_2 та землі Височанківської сільської ради (проїзд) шириною 6 (шість) метрів; 2) зобов`язати приватне підприємство, яке має ліцензію (дозвіл) на виконання робіт із землеустрою і буде здійснювати інвентаризацію (обміри) присадибної ділянки (подвір`я) гр.ОСОБА_1 в селі Височанка в кадастровому плані вказати опис меж суміжних землевласників (користувачів), де між присадибною ділянкою (подвір`ям) гр.ОСОБА_1 та земельною ділянкою (подвір`ям) гр.ОСОБА_3 вказати (нанести) проїзд шириною 6 (шість) метрів, який слугує жителям села Височанка, як для проїзду до їхніх земельних ділянок для ведення ОСГ та і до земельних часток (паїв), а також для інших побутових господарських цілей; 3) при інвентаризації (обмірів) земельної ділянки (подвір`я) гр.ОСОБА_1, ліцензованій організації обов`язково залучити орган місцевого самоврядування в особі сільського голови ОСОБА_7, а також земельну комісію сільської ради (а.с.40).
Не погоджуючись із таким рішенням, позивач з метою захисту своїх порушених прав та інтересів, звернулась до суду.
Надаючи правову оцінку спірним публічно-правовим відносинам, суд виходить із такого.
Вирішуючи даний адміністративний спір, суд керується положеннями Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України, а також застосовує приписи законів та нормативно-правових актів в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, зокрема: Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-III, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (надалі, також - Закон №280). У спірних правовідносинах суд також застосовує нормативні акти органу місцевого самоврядування, які чинні в момент виникнення спірних правовідносин.
Суд зазначає, що спірні правовідносини виникли у зв'язку із неприйняттям відповідачем рішення по суті питання щодо надання позивачу дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у межах норм безоплатної приватизації для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд по вул.Семена Височана в с.Височанка Галицького району Івано-Франківської області орієнтовною площею 0,25 га, шириною 27,30 м, яка не суперечить проектним рішенням затвердженого генплану с.Височанка.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Абзацом 1 статті 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Згідно зі статтею 2 Закону України Про місцеве самоврядування , місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону №280, сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Статтею 25 Закону №280 передбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону №280, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема питання вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Приписами частин 1, 2, 3, 10 статті 59 Закону №280 передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Разом з тим, відповідно до статті 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
Згідно з частиною 1 статті 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
У відповідності до частин 1, 2, 6, 7, 10 статті 118 Земельного кодексу України, громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.
Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Так, аналіз вищенаведених положень дозволяє суду дійти висновку про те, що відповідач розглядаючи заяву позивача щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки повинен у місячний строк прийняти одне з двох рішень:
надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або
мотивовану відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Вищевказана позиція суду підтверджується також правовою позицією Верховного Суду, висвітленою в постанові від 27 березня 2018 року у справі №463/3375/15-а.
Відповідно до частини 5 статті 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. З огляду на вищенаведене, в суду відсутні правові підстави відступати від позиції Верховного Суду, сформованої у вказаній постанові.
Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню Височанківської сільської ради Галицького району Івано-Франківської області від 08.11.2018 року Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою судом встановлено, що сесією Височанківської сільської ради, розглянувши заяву ОСОБА_1, про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у межах норм безоплатної приватизації для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд по вул.Семена Височана в с.Височанка Галицького району Івано-Франківської області орієнтовною площею 0,25 га, шириною 27,30 м, відповідно до Земельного кодексу України, Закону України Про місцеве самоврядування вирішено: 1) надати дозвіл гр. ОСОБА_1 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,23 га в с.Височанка по вул.Семена Височана межівники гр.ОСОБА_2 та землі Височанківської сільської ради (проїзд) шириною 6 (шість) метрів; 2) зобов`язати приватне підприємство, яке має ліцензію (дозвіл) на виконання робіт із землеустрою і буде здійснювати інвентаризацію (обміри) присадибної ділянки (подвір`я) гр. ОСОБА_1 в селі Височанка в кадастровому плані вказати опис меж суміжних землевласників (користувачів), де між присадибною ділянкою (подвір`ям) гр.ОСОБА_1 та земельною ділянкою (подвір`ям) гр.ОСОБА_3 вказати (нанести) проїзд шириною 6 (шість) метрів, який слугує жителям села Височанка, як для проїзду до їхніх земельних ділянок для ведення ОСГ та і до земельних часток (паїв), а також для інших побутових господарських цілей; 3) при інвентаризації (обмірів) земельної ділянки (подвір`я) гр.ОСОБА_1, ліцензованій організації обов`язково залучити орган місцевого самоврядування в особі сільського голови ОСОБА_7, а також земельну комісію сільської ради (а.с.40).
Відповідно до поданої заяви від 25.10.2018 позивач просила Височанківську сільську раду надати дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у межах норм безоплатної приватизації для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд по вул.Семена Височана в с.Височанка Галицького району Івано-Франківської області орієнтовною площею 0,25 га, шириною 27,30 м, яка не суперечить проектним рішенням затвердженого генплану с.Височанка (а.с.39).
З аналізу оскаржуваного рішення Височанківської сільської ради Галицького району Івано-Франківської області від 08.11.2018 року Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою встановлено, що заяву позивача задоволено частково шляхом зменшення орієнтовної площі з 0,25 га, шириною 27,30 м. - на орієнтовною площею 0,23 га з зазначенням межівники гр.ОСОБА_2 та землі Височанківської сільської ради (проїзд) шириною 6 (шість) метрів (п.1) а також зобов'язано приватне підприємство, яке має ліцензію (дозвіл) на виконання робіт із землеустрою і буде здійснювати інвентаризацію (обміри) присадибної ділянки (подвір`я) гр. ОСОБА_1 в селі Височанка в кадастровому плані вказати опис меж суміжних землевласників (користувачів), де між присадибною ділянкою (подвір`ям) гр.ОСОБА_1 та земельною ділянкою (подвір`ям) гр.ОСОБА_3 вказати (нанести) проїзд шириною 6 (шість) метрів, який слугує жителям села Височанка, як для проїзду до їхніх земельних ділянок для ведення ОСГ та і до земельних часток (паїв), а також для інших побутових господарських цілей.
Суд зазначає, що вказане рішення Височанківської сільської ради від 08.11.2018 не містить жодної мотивації відмови (зменшення орієнтовної площі земельної ділянки) у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовної площі 0,25 га, шириною 27,30 м, згідно поданої заяви позивача від 25.10.2018 а також не містить мотивів та обґрунтувань щодо зазначення (проїзду) шириною 6 (шість) метрів між присадибною ділянкою (подвір`ям) гр.ОСОБА_1 та земельною ділянкою (подвір`ям) гр.ОСОБА_3.
Судом встановлено, що на виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду відділом містобудування та архітектури Галицької районної адміністрації внесено зміни у проект забудови земельної ділянки зокрема визнано недійсним зазначений проїзд в поле на схемі виносу в натурі меж земельної ділянки і розбивки будівель в с. Височанка по вул.С.Височана , б/н (біля земельної ділянки кадастровий номер 2621281301:01:001:0138) у будівельному паспорті на забудову земельної ділянки, виділеної індивідуальному забудівнику ОСОБА_1 (№58/3 від 06.05.1997), із-за відсутності його на генплані с.Височанка розробленого Івано-Франківським філіалом Діпромісто 1989 року(а.с.25-26).
Відповідачем суду не надано доказів втрати чинності існуючого генплану с.Височанка розробленого Івано-Франківським філіалом Діпромісто 1989 році.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку про безпідставність зазначення у оскаржуваному рішенні проїзду шириною 6 (шість) метрів між присадибною ділянкою (подвір`ям) гр.ОСОБА_1 та земельною ділянкою (подвір`ям) гр.ОСОБА_3, оскільки такий відсутній на генплані с.Височанка розробленого Івано-Франківським філіалом Діпромісто 1989 року.
Відповідно до вимог частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, пропорційно, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення.
Враховуючи все вище наведене, а також не подання відповідачем відзиву на позов та доказів на підтвердження правомірності прийняття оскаржуваного рішення, позовні вимоги ОСОБА_1 є підставними та підлягають до задоволення.
Згідно із частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, з Височанківської сільської ради Галицького району Івано-Франківської області слід стягнути судові витрати на користь ОСОБА_1 в розмірі 768,40 грн., сплата яких підтверджується квитанцією №ПН718227 від 29.01.2019 про сплату судового збору в сумі 768,40 грн. (а.с.3).
Щодо здійснення розподілу судовит витрат у вигляді витрат на правову допомогу суд зазначає таке.
Частиною 1 статті 139 КАС України визначено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, повязаних з розглядом справи. До витрат, повязаних з розглядом справи, належать витрати, в тому числі на професійну правничу допомогу (ч.3 ст.139 КАС України).
Відповідно до вимог статті 134 КАС України витрати, повязані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат субєкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов'язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
За частиною 4 цієї статті для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
На підтвердження факту понесених сум судових витрат на професійну правничу допомогу позивачем подано копію договіру №3 про надання правової допомоги від 17.01.2019, за яким правничу допомогу позивачу надано адвокатом ОСОБА_8, розрахунок витрат які поніс позивач у зв'язку із розглядом справи від 29.01.2019 року, розрахункову квитанцію серії ББАЙ №581013 від 17.01.2019 про сплату ОСОБА_1 - 2000, 00 гривень за надання правової допомоги, копію свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю (а.с.41-44).
Таким чином, позивач документально підтвердив понесені нею судові витрати на правову допомогу в розмірі 2 000, 00 гривень згідно договору про надання правової допомоги від 17.01.2019 року.
На користь позивача слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Височанківської сільської ради Галицького району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ - 20550116) судові витрати у вигляді судових витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 2 000, 00 грн., сплачені згідно квитанції серії ББАЙ №581013 від 17.01.2019.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Височанківської сільської ради Галицького району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ - 20550116) від 08.11.2018 Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою .
Зобов'язати Височанківську сільську раду Галицького району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ - 20550116) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) від 25.10.2018 про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у межах норм безоплатної приватизації для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд по вул.Семена Височана в с.Височанка Галицького району Івано-Франківської області орієнтовною площею 0,25 га, шириною 27,30 м, яка не суперечить проектним рішенням затвердженого генплану с.Височанка.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Височанківської сільської ради Галицького району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ - 20550116) на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) судові витрати в розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 80 копійок.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Височанківської сільської ради Галицького району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ - 20550116) на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) судові витрати на правову допомогу в розмірі 2 000,00 грн. (дві тисячі) гривень.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Учасники справи:
Позивач:
ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1), адреса: село Височанка, Галицький район, 77166.
Відповідач :
Височанківська сільська рада Галицького району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 20550116), адреса: село Височанка, Галицький район, Івано-Франківська область, 77166.
Суддя /підпис/ ОСОБА_9
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2019 |
Оприлюднено | 24.04.2019 |
Номер документу | 81361630 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адмінправопорушення
Воловецький районний суд Закарпатської області
Софілканич О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні