Рішення
від 23.04.2019 по справі 280/953/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

23 квітня 2019 року Справа № 280/953/19 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сацького Р.В., при секретарі судового засідання Серебрянниковій О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін адміністративну справу

за позовом Головного управління ДФС у Запорізькій області (юридична адреса: 69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146)

до Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРОТЕХРЕСУРС (юридична адреса: 72312, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Ломоносова, буд. 3, код ЄДРПОУ 39337908)

про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

05 березня 2019 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі по тексту - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРОТЕХРЕСУРС (далі по тексту - відповідач), в якому позивач просить суд:

- стягнути з відповідача, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків та за рахунок готівки, що належить такому платнику, податковий борг в розмірі 76258,11 грн., який складається з податку на додану вартість - 33670,06 грн., податку на прибуток - 25931,00 грн. та єдиного податку з юридичних осіб - 16657,05 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що згідно облікової картки платника у відповідача наявна заборгованість, яка виникла в результаті несплати сум податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств, податку на додану вартість, які були самостійно нараховані у податкових деклараціях та нарахованої податковим органом податковими повідомленнями-рішеннями за результатами проведеної камеральної перевірки та пені, несплати самостійно узгодженої суми податкового зобов'язання єдиного податку з юридичних осіб та нарахованих штрафних санкцій з єдиного податку з юридичних осіб. Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, проте борг у добровільному порядку відповідачем не сплачений, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить стягнути з відповідача податковий борг у загальній сумі 76258,11 грн.

11.03.2019 відкрито спрощене позовне провадження та призначено судове засідання на 10.04.2019 без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідачу запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву. Копія зазначеної Ухвали була повернулась до суду із відміткою інші причини, що не дали змоги виконати обов'язки щодо пересилання поштового відправлення .

Адреса відповідача підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ч. 4 ст. 124 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам підприємцям за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

За приписами ч. 11 ст. 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Станом на 10.04.2019 відповідач не скористався своїм правом на надання відзиву на позов.

З урахуванням вимог ст. ст. 205, 229 КАС України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження та на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю ЄВРОТЕХРЕСУРС , код ЄДРПОУ 39337908 (надалі боржник або ТОВ ЄВРОТЕХРЕСУРС ), зареєстровано як юридична особа, про що 06.08.2014 в Єдиному державному реєстрі внесено запис про проведення державної реєстрації юридичної особи за № 1 101 102 0000 004559, та перебуває на обліку у Мелітопольському управлінні Головного управління ДФС у Запорізькій області.

Відповідно до даних інтегрованих (облікових) карток платника податків, за відповідачем рахується заборгованість з податку на додану вартість в загальній сумі 33670,06 грн., податку на прибуток приватних підприємств в загальній сумі 25931,00 грн., єдиного податку з юридичних осіб - 16657,05 грн.

Сума штрафу боржником самостійно сплачена не була та набула статусу податкового боргу. Податкове повідомлення - рішення та вимога надсилались відповідачу рекомендованими листами з повідомленням про вручення.

Вказані податкові вимога та податкове повідомлення - рішення в адміністративному та/чи судовому порядку не оскаржувалось, а отже є узгодженим.

З наведених підстав, контролюючий орган звернувся до суду.

Розглянувши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення по справі.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий Кодекс України (далі - ПК України).

Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до п. 41.1 ст.41 Податкового Кодексу України контролюючі та органи стягнення є:

41.1. Контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

41.2. Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

За п.п. 14.1.137 ст.14 ПК України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України;

Відповідно до ст. 19 ПК України, державні податкові інспекції здійснюють сервісне обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податку та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів пов'язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри ведення яких покладено законодавством на контролюючи органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників, визначені законом.

Також, підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Пунктом 46.1 ст. 46 ПК України визначено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 Кодексу).

Відповідно до п. 202.1. ст. 202 ПК України, звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал.

Відповідно до п. 203.1. ст. 203 ПК України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного і податкового) місяця.

Пунктом 203.2 ст. 203 ПК України передбачено, що, сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до пп. 57.1. ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з п. 56.11 ст. 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Крім того, відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Як встановлено матеріалами справи, податковий борг з податку на додану вартість виник на підставі наступного:

Відповідач самостійно визначив податкові зобов'язання в розмірі 42 465,00 грн. - подав до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за 1 місяць 2018 року від 20.02.2018 № НОМЕР_1. В КОР рахувалась переплата в розмірі 18 410,06 грн. Сума податкового зобов'язання в розмірі 24 054,94 грн. не була сплачена та набула статусу податкового боргу.

Відповідач самостійно визначив податкові зобов'язання в розмірі 960,00 грн. - подав до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за 2 місяць 2018 року від 19.04.2018 № НОМЕР_2. Сума визначного податкового зобов'язання не була сплачена та набула статусу податкового боргу.

Контроллючим органом відповідно підпункту 20.1.4. пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75, у порядку статті 76 ПК України проведена камеральна перевірка з податку на додану вартість за серпень, вересень, жовтень 2017 року з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Перевіркою встановлено порушення ТОВ СВРОТЕХРЕСУРС вимог п. 201.10 ст. 20 Податкового кодексу України, а саме:

- податкові накладні, складені в серпні 2017 року на суму податку на додану вартість 18 769,49 грн. зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів,

- податкові накладні, складені в вересні 2017 року на суму податку на додану вартість 3 092,00 грн. зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації до 15 календарних днів, на суму податку на додану вартість 1 338,60 грн. з порушенням терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів, на суму податку на додану вартість 8 190,05 грн. зареєстровані з порушенням терміну реєстрації від 61 до 365 календарних днів,

- податкові накладні, складені в жовтні 2017 року на суму податку на додану вартість 4 853,60 грн. зареєстровані в СРПН з порушенням терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів, на суму податку на додану вартість 258,58 грн. зареєстровані с порушенням терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів.

На підставі акту від 07.02.2018 № 91/08-01-56-01/39337908 складено податкове повідомлення - рішення № 00018305601 від 20.02.2018 року, яким відповідачу застосовано штрафні санкції з податку на додану вартість в сумі 8 655,12 грн. Сума штрафу боржником самостійно сплачена не була та набула статусу податкового боргу. Податкове повідомлення - рішення надсилались відповідачу 21.02.2018 рекомендованим листом з повідомленням про вручення, згідно поштового повідомлення лист вручено 23.02.2018.

Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств виник на підставі наступного:

Відповідач самостійно визначив податкові зобов'язання в розмірі 25 931,00 грн., подавши до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2017 рік від 27.02.2018 № НОМЕР_3. Сума визначного податкового зобов'язання не була сплачена та набула статусу податкового боргу.

Відповідач самостійно визначив податкові зобов'язання в розмірі 18 713,72 грн. - подав до контролюючого органу податкову декларацію з єдиного податку третьої групи (юридичної особи) за 3 квартал 2017 року від 02.11.2017 № НОМЕР_4. В КОР рахувалась переплата в розмірі 3 010,81 грн. Сума податкового зобов'язання в розмірі 15 702,91 грн. не була сплачена та набула статусу податкового боргу.

Податковий борг з єдиного податку з юридичних осіб виник на підставі наступного:

Відповідач самостійно визначив податкові зобов'язання в розмірі 18 713,72 грн. - подав до контролюючого органу податкову декларацію з єдиного податку третьої групи (юридичної особи) за 3 квартал 2017 року від 02.11.2017 № НОМЕР_4. В КОР рахувалась переплата в розмірі 3 010,81 грн. Сума податкового зобов'язання в розмірі 15 702,91 грн. не була сплачена та набула статусу податкового боргу.

Проведена камеральна перевірка щодо своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з єдиного податку юридичних осіб третьої групи за період з 19.08.2017 по 07.11.2017. Перевіркою встановлено порушення ТОВ СВРОТЕХРЕСУРС п. 57.1 ст. 57, п. 295.3 ст. 295 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасно сплачено узгоджену суму грошового зобов'язання з єдиного податку юридичних осіб третьої групи в сумі 4 770,68 грн. з затримкою більше 30 календарних днів.

За результатами проведеної перевірки 27.11.2017 складено акт № 304/08-01- 56-01/39337908, який було направлено боржнику 28.11.2018 рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, отримано платником 01.12.2017.

На підставі акту від 27.11.2018 № 304/08-01-56-01/39337908 складено податкове повідомлення - рішення № 00015601202 від 07.12.2017, яким боржнику застосовано штрафні санкції з єдиного податку з юридичних осіб в сумі 954,14 грн.

З метою погашення податкового боргу ТОВ ЄВРОТЕХРЕСУРС 28.02.2017 рекомендованим листом з повідомленням про вручення направлено податкову вимогу від 20.02.2017 № 629-17 на суму 18 856,46 грн.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

Згідно із пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пп. 95.1- 95.3 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.4 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Як встановлено ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідач доказів сплати заборгованості не надав.

На підставі викладеного, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 139, 241, 243, 244, 245, 246 та 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління ДФС у Запорізькій області (юридична адреса: 69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146) до Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРОТЕХРЕСУРС (юридична адреса: 72312, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Ломоносова, буд. 3, код ЄДРПОУ 39337908) про стягнення податкового боргу - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРОТЕХРЕСУРС (юридична адреса: 72312, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Ломоносова, буд. 3, код ЄДРПОУ 39337908) з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків та за рахунок готівки, що належить такому платнику, податковий борг в розмірі 76258,11 грн., який складається з:

- податку на додану вартість - 33670,06 грн. на р/р 31113029700013, отримувач - Мелітопольське УК/Мелітополь/14060100, код 37968956, банк - Казначейство україни (ЕАП), МФО 899998;

- податку на прибуток приватних підприємств - 25931,00 грн. р/р 33118318008013, отримувач - Мелітопольське УК/Мелітополь/11021000, код 37968956, банк - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998;

- єдиного податку з юридичних осіб - 16657,05 грн., р/р 31410698008013, отримувач - Мелітопольське УК/Мелітополь/18050300, код 37968956, банк - казначейство України (ЕАП), МФО 899998.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення складено у повному обсязі та підписане суддею 23.04.2019.

Суддя Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2019
Оприлюднено24.04.2019
Номер документу81361784
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/953/19

Ухвала від 03.07.2019

Адмінправопорушення

Коростишівський районний суд Житомирської області

Рибнікова М. М.

Постанова від 24.06.2019

Адмінправопорушення

Коростишівський районний суд Житомирської області

Рибнікова М. М.

Рішення від 23.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні