Ухвала
від 24.04.2019 по справі 923/1089/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


У Х В А Л А

24 квітня 2019 року Справа № 923/1089/16

Господарський суд Херсонської області у складі судді Сулімовської М.Б., за участю секретаря судового засідання Мальцевої О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про заміну кредитора у справі

за заявою: Херсонської ОДПІ Головного управління ДФС у Херсонській області

до боржника: Дочірнього підприємства "Торговий дім "Херсон" Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційної фірми "Спельта", м. Херсон

про банкрутство

за участю представників сторін:

від кредиторів: не з'явилися,

ліквідатор: не з'явився

в с т а н о в и в:

Ухвалою господарського суду від 01.12.2016р. порушено провадження у справі про банкрутство Дочірнього підприємства "Торговий дім "Херсон" Товариства з обмеженою відповідальністю "ВКФ "Спельта", м.Херсон.

Постановою від 10.05.2017р. боржника Дочірнє підприємство "Торговий дім "Херсон" ТОВ ВКФ "Спельта" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Клигіну І.В.

02.04.2019р. до суду звернулося Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі із клопотанням про заміну кредитора Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області на правонаступника Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Для розгляду клопотання Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі суд, ухвалою від 16.04.2019р., призначив судове засідання 24.04.2019р.

Ліквідатор в судове засідання не з'явилась, звернулась до суду з клопотанням, в якому просить розглянути вищезазначене клопотання без її участі.

Інші учасники провадження явку уповноважених представників в судове засідання не забезпечили, про час, місце і дату розгляду справи повідомлені належним чином.

Дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 01.12.2016р. порушено провадження у справі банкрутство Дочірнього підприємства "Торговий дім "Херсон" Товариства з обмеженою відповідальністю "ВКФ "Спельта", визнано безспірні грошові вимоги кредитора Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області в сумі 2702126 грн. 38 коп., з яких 1022117,49 грн. основного боргу, 1680008,89 грн. штрафних санкцій.

Ухвалою від 30.03.2017р. затверджено реєстр вимог кредиторів, відповідно до якого вимоги кредитора Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області в сумі в сумі - 16536,00 грн. судового збору перша черга, 1133941,49 грн. третя черга, 3576403,19 грн. - шоста черга.

Як слідує із клопотання заявника, змінами, внесеними до Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі - ПК України), Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016 року №1797-VIII, які набрали чинності з 01.01.2017 року, поняття контролюючого органу викладено в новій редакції - контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи (ст. 41 ПК України).

Також, змінено функції державних податкових інспекцій, що відображено в окремій ст. 19 3 ПК України.

Відповідно до п. 41.1, 41.2 ст. 41 ПК України, органами стягнення, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу платників податків (у тому числі тих, які перебувають у процедурі банкрутства) є контролюючі органи у межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

Контролюючими органами, в тому числі, є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, його територіальні органи.

Функції контролюючих органів визначені ст. 19 1 ПК України, зокрема, контролюючі органи здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством та здійснюють супроводження зазначених справ.

Розмежування повноважень і функціональних обов'язків контролюючих органів визначається законодавством України.

Згідно ст. 19 3 ПК України, державні податкові інспекції виконують функції з: сервісного обслуговування платників податків; реєстрації та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.

Відповідно до положень ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", кредитор - юридична або фізична особа, а також орган доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.

Отже, контролюючим органом, уповноваженим на здійснення заходів щодо забезпечення погашення податкового боргу платників податків, на які розповсюджуються судові процедури, визначені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", та представництва інтересів податкового органу під час процедури банкрутства, є орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, реалізація повноважень якого на території Херсонської області здійснюється Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 року №296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" постановлено: реорганізувати Херсонську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Херсонській області шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Таким чином, Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016 року №1797-УІІІ, які набрали чинності з 01.01.2017 року та постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 року №296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби", права кредитора передано до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

У відповідності до положень ст. 52 ГПК України, уразі припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

За приписами ст.21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншої особи, яка бере участь у справі, здійснює заміну такої сторони на будь-якій стадії провадження у справі її правонаступником.

Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив .

За наведених обставин, суд задовольняє клопотання Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі та здійснює заміну первісного кредитора Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Херсонській області на його правонаступника Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

На підставі викладеного, керуючись ст.21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст.52, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд -

у х в а л и в:

1. Клопотання Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про заміну кредитора задовольнити.

2. Здійснити заміну первісного кредитора Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Херсонській області на процесуального правонаступника Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 39394259, 73026, м.Херсон, просп. Ушакова, 75).

3. Ліквідатору внести відповідні зміни в реєстр вимог кредиторів.

4. Копію ухвали направити ліквідатору, кредиторам, Головному управлінню ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Ухвала господарського суду набрала законної сили 24.04.2019р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку у строки, встановлені статтею 256 Господарського процесуального кодексу України.

Ухвалу підписано 24.04.2019р.

Суддя М.Б. Сулімовська

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення24.04.2019
Оприлюднено24.04.2019
Номер документу81369206
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/1089/16

Ухвала від 09.01.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Найфлейш В.Д.

Ухвала від 14.11.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Найфлейш В.Д.

Ухвала від 19.09.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Найфлейш В.Д.

Ухвала від 15.06.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Найфлейш В.Д.

Ухвала від 15.02.2022

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 17.01.2022

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 07.11.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 11.10.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 24.04.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 16.04.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні